Skocz do zawartości
jarecek92

Wymiary szufli, ktoś udostępni?

Polecane posty

jarecek92    2

Witajcie, mam zamiar zrobić szufle do ładowacza na euro, szerokość 180cm, Interesuje mnie fotka z boku z wymiarami. I tak się zastanawiam czy skorupę robić z blachy 5 czy 6mm, z jakich blach wy macie?

 

Wiadomo wzmocnienia i lemiesz będzie z grubszej stali. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebek3065    1

5 powinna wystarczyć tylko euro euro-wi nierówne do jakiego tura chcesz tą łyżke załozyć?

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kris14    261

Tutaj masz wymiary Hydrametu

1 szufla maxi

2 szufla uniwersalna

3 szufla wzmocniona

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

jarecek92    2

Problem w tym że mam łatwiejszy i tańszy dostęp arkusza 6mm niż do 5mm i się zastanawiam czy to nie bedzie za toporne ;D szufla bardziej do piachu, równania terenu niz zboża...

Tur samoróbka

Co c360 z wzmocnionym przednim napędem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5003

Wygląd to jedno a waga to drugie. Przy 6 mm będziesz miał dodatkowy balast, który niepotrzebnie obciąża układ hydrauliczny. Różnica 1 mm przy tej szerokości to zapewne 30 - 40 kg.

Co do lemiesza to proponowałbym użycie blachy Hardox 500 jest stalą trudnościeralną o twardości 470 - 530 HB, co przy użytkowaniu szufli do piachu ma znaczenie.


"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
corrado    359

Przy tym ciągniku lepiej wykonać ją z 5 bo dodatkowy balast ma tu duże znaczenie. Przy większym sprzęcie nie miało by to takiego znaczenia bo te 50kg nie miao by znaczenia.


„Uważajcie na ludzi, którzy się nie śmieją. Są niebezpieczni”

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wojtoon    8

180cm do sześćdziesiątki? Ja dobrze czytam? I to do tego do piachu...

Kolego już zbliżając się do 1,5metra ten ciągnik będzie płakać w takiej robocie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Patryk1222    35

180 cm to ja mam przy ladowaczu 2000kg na ursusie 1224 i przy pełnej piasku tył jest leciutki (full obciążenie na kołach) także dobrze się zastanów bo 1224 waży 7T a c360 3t...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jarecek92    2

Koledzy widzę mają problemy z czytaniem...

 

Pisałem że tur jest zbliżony do tura 5 + przednia oś z ciągnika 70-80konnego. 

Szufla piasku to ok waga 1000-1500kg, dając odpowiedni balast na tył, nie martwię się o wytrzymałość...

Szufla dlatego taka szeroka gdyż nie chce by koła mi wystawały poza obrys szufli <np przy podbieraniu ziemi na potrzeby równania podłoża...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jarecek92    2

Ostatecznie biorę blache 5mm hardox <lemiesz też> a łycha będzie walcowana nie krawędziowana, mimo wszytko dziękuję koledze kris14 za wypowiedź na temat.temat jak coś to do zamknięcia

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wojtoon    8

Koledzy widzę mają problemy z czytaniem...

 

Pisałem że tur jest zbliżony do tura 5 + przednia oś z ciągnika 70-80konnego. 

Szufla piasku to ok waga 1000-1500kg, dając odpowiedni balast na tył, nie martwię się o wytrzymałość...

Szufla dlatego taka szeroka gdyż nie chce by koła mi wystawały poza obrys szufli <np przy podbieraniu ziemi na potrzeby równania podłoża...

 

Chyba kolega też ma problemy.... tylko z prostą fizyką...

 

Możesz sobie zakładać oś od Quadtracka do sześćdziesiątki, ale po wrzuceniu 1,5 tony ziemi w łyżkę zawieszoną 2 metry przed przednią osią to opcje są dwie.

 

1. Jeśli wszystko wytrzyma to ciągnik ci się przewróci (wątpię czy kilka siedemnastek wokół sprzęgła utrzyma takie naprężenie)

2. Jeśli dowalisz przeciwwag to efektem będzie ciągnik w dwóch kawałkach

 

Fizyki się nie oszuka. Nie po to na żwirowniach są takie duże ładowarki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jarecek92    2
(edytowany)
 

Chyba kolega też ma problemy.... tylko z prostą fizyką...

 

 

Tak się składa że jestem po polibudzie ;D

 

Adaptacja tura nie jest montowana do skrzyni ;D tylko na sworzniach <bo  na samych śrubki mogą się ściąć> do nowego wspornika przedniego mostu i do tylnego mostu, grubym ceownikiem Coś na wzór ostrówka z tym że odłączanymi wieżyczkami <wzorowany na starym turze 5> 

 

 fotka w trakcie http://mudmasters.pl/uploads/j5ytasl9fVbd.jpg

 

 

Edytowano przez jarecek92

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Patryk1222    35

ja pamietam jak na starego tura do sześcdziesiatki wzielo się bala sianokiszonki dajmy na to te 700kg to nie szło ruszyć z miejsca bo tył ledwo kontaktuje a co taki stary tur na linke wazy 500kg?

moja szufla 1.8m waży 300kg pusta. Zrobisz podobną to sama szufle bedziesz mieć co wozić;D

 

Kolega zapewne wie co robi i lubi katować sprzęt a że zapewne załaduje z 20t na rok czegoś tam to będzie mu to działać i będzie mieć najlepszą sześdziesiatke we WSI!:D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wojtoon    8

 

 
 

Tak się składa że jestem po polibudzie ;D

 

Adaptacja tura nie jest montowana do skrzyni ;D tylko na sworzniach <bo  na samych śrubki mogą się ściąć> do nowego wspornika przedniego mostu i do tylnego mostu, grubym ceownikiem Coś na wzór ostrówka z tym że odłączanymi wieżyczkami <wzorowany na starym turze 5> 

 

 fotka w trakcie http://mudmasters.pl/uploads/j5ytasl9fVbd.jpg

 

 

Ja po PG....

 

Nic to nie zmienia. Możesz nawet uspawać nową ramę z dwuteowników, założyć dwudziestki od wojskowego jelcza, wstawić na to silnik od sześćdziesiątki, a i tak wylądujesz na plecach.

 

Dobra zasada mówi, że ciągnik który chcesz obciążyć ładunkiem w ładowaczu powinien być minimalnie 4 razy cięższy niż ładunek. Jeździłem ciągnikiem który był 3 razy cięższy i uważam że to samobójstwo w terenie.

Ty masz zamiar powiesić 1,5 tony na ciągniku który nie waży 3 ton. To zbliża się do 60% masy ciągnika. Tu już nie chodzi o wytrzymałość materiału, a o podstawową stabilność i bezpieczeństwo. To jak kładzenie bel na przyczepę - co z tego, że jest mocna i da radę wrzucić na nią jeszcze z jedną warstwę - przewróci się i tyle. Sęk w tym, że w kabinie na czubku tej przyczepy nie siedzi ktoś kogo kręgosłup jest średnio odporny na zgniatanie z siłą kilku ton...

 

Polecam kiedykolwiek popracować ładowaczem i dopiero wtedy zabrać się za budowę takich konstrukcji.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jarecek92    2

Na to by wchodziło że ostrówek nie ma prawa poprawnie działać z załadowaną łyżką...

Co prawda nie mam na tyle zawieszonej łyżki skarpowej, ale będzie balast...

 

Ps tak się składa że pracowałem z turem łycha 200cm silnik z 80KM <case> spokojnie Pełna łycha gruzu  i nie kładło mnie na plecach ;D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wojtoon    8

Na to by wchodziło że ostrówek nie ma prawa poprawnie działać z załadowaną łyżką...

Co prawda nie mam na tyle zawieszonej łyżki skarpowej, ale będzie balast...

 

Ps tak się składa że pracowałem z turem łycha 200cm silnik z 80KM <case> spokojnie Pełna łycha gruzu  i nie kładło mnie na plecach ;D

 

Ostrówek ma malutką łyżkę w porównaniu do współczesnych ładowaczy na euroramce. Ponadto jest znacznie cięższy i pracuje się nim przeważnie na podstawach. Pracowało, bo nikt już tego nie używa

 

Balast? Ty pomyśl o zwiększeniu całkowitej masy o jakieś 1,5 tony

 

 

Gruz jest znacznie lżejszy niż ziemia/żwir. Ponadto moc nie mówi nic o rozmiarach i masie ciągnika. Mam 120KM w motocyklu. Więcej niż w tym case, ale moja kawa waży 250kg.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez kania87
      Wiatam. Posiadam ladowacz metal fach t229 z 2005 roku . Co to za kostka i za co odpowiada (patrz zdjecie) ?? Z góry dziękuję za informacje


    • Przez Patryk212
      Witam poszukuje ładowacza czołowego do renault 110.54 wraz z adaptacja do 10tys.
    • Przez Hoxem
      Witam
      mam problem z wyciekiem oleju z gniazda hydrofixa, zaznaczylem skad cieknie, dokladnie z tylu mam kilka otworow na gwint a wlasnie ten skad cieknie nie moge nic tam wkrecic i z tamtad wycieka... 
      pytanie po czym sa te otwory i czy moge je zaslepic jakos?


    • Przez eela
      Witam
      Mam problem z ladowaczem czołowym firmy Quicke 970.  Jet on zamontowany na Case MX80C.  Podczas mycia ciagnika prawdopodobnie nastąpiło zwarcie i spaliła się puszka od sterowników(Tak stwierdzili fachowcy). Sterowniki są z firmy Walvoil, nie można ich nigdzie dostać oraz nieda się naprawić.
      Wiec w związku z tym poszukuję kogos kto by założył mi całą "instalacje" do tego tura od nowa. 
      Przesyłam fotki tego sterownika a tura podeślę później. 



    • Przez jarciu11
      witam czy tam szukam a i tak nic z tego nie rozumiem.. chodzi o podłaczenie tura do ursusa 3512 dokładnie o podłaczenie hydrauliki... jak to wszystko poustawiać i w które gniazda sie wpiąć... tur posiada 3 sekcyjny rozdzielacz... no niby to wszystko proste bo zapinam z tyłu jak przyczepe ale .... o ile dobrze to rozumiem aby do rozdzielacza od tura musi dochodzić cały czas ciśnienie... zeby tak było trzeba przestawić wajche pod siedzeniem i jeszcze trzymać tą z boku ... idzie sie gdzies wpiąć ... sam sie juz zamotałem w tym co pisze.... prosze o jakies jasne wytłumaczenie tegooo na chłopski rozumm. z góry dziękuje i pozdrawiam
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.