Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam użytkowników, od niedawna stałem się właścicielem ciągnika wyposażonego w filtr dpf, w związku z tym mam do was kilka pytań:

1. jak problematyczne jest wypalanie filtra dpf w waszych traktorach?

2. czy już ktoś się tego pozbywał ?

3. Co sądzicie o tego typu uszlachetniaczach do paliwa wspomagających wypalania filtra http://k2.com.pl/mycie-wstepne/product/2693-k2-dpf-50-ml lub http://www.millersoils.pl/produkty/premium-samochody-osobowe/dodatki-do-paliw/dpf-cleaner-regenerator/

Jeśli chodzi o mnie to uważam takie dodatki za bardziej bezpieczne niż np. http://k2.com.pl/component/ssproducts/product/2711-k2-dpf-cleaner-500-ml którego to używa się bezpośrednio w filtrze.

No i ostatnie pytanie czy w związku z faktem posiadania ciągnika z dpf, aby ułatwić wypalanie/lub minimalizować ryzyko zapchania używacie paliw premium, a jeśli tak to czy później nie macie problemów ze zwrotem akcyzy, bo dajmy na to na fakturze będzie pisać ON premium/power a nie samo ON, a ustawodawca nie przewidział takiego zapisu w ustawie o zwrocie podatku akcyzowego.

 

Opublikowano

co prawda nie mam ciągnika ale mam samochód z dpf i leje zwykle paliwo i zadanych dodatków a wypalanie trwa podczas osiagnietej przez silnik optymalnej temperatury i przy wyższych obrotach w samochodzie występuje to podczas dłuższych tras a w ciagniku będzie się wypalac jak w polu będziesz robił z dpf nie ma takich problemów jak niektórzy piszą jeżeli ciągnik będzie chodził cały czas na małych obrotach to jest możliwe zapchanie ale na pewno poinformuje Cię ciągnik ze filtr się zapycha

Opublikowano

DPF na szczęście jeszcze nie mam w żadnym sprzęcie ani samochodzie ale paliwa "premium" kupuję od momentu gdy zaczęli zwracać część akcyzy i nie miałem problemów. Na fakturze jest ON i to ich obchodzi a nie to gdzie i za ile kupię. Wychodzi trochę drożej przy zakupie ale po pierwsze jest mniejsze zużycie paliwa a zimą nie ma problemów z mrozem bo paliwa "premium" to tak naprawdę 100% ON z ropy naftowej a cała reszta ma mniejszy lub większy dodatek olei roślinnych różnego pochodzenia i nawet nie da się z takiego "diesla" zrobić paliwa zimowego żadnym dodatkiem bo to inna chemia i nic nie działa.

Reasumując powiem tak...przepalam rocznie trochę ponad 3 tyś. litrów ON i nie żałuję wydać na to więcej 800-1.000 zł. bo BIO spalają sprzęty ok. 10 % więcej (zależy od obciążenia silnika) więc finansowo wychodzi na to samo a mam święty spokój a silniki a zwłaszcza aparatura paliwowa na pewno pochodzi dłużej.

Opublikowano

Ja mam samochód osobowy od 3-lat z dpf i użytkuje go normalnie jak każdy inny na zwykłym paliwie.Jedynie pilnuje aby go nie gasić w momencie jak następuje wpalanie filtra.

Opublikowano

ja też jak kolega wyżej pisze i się nic nie dzieje kiedyś mi jakiś mechanik polecił ten specyfik dałem 60zl i pomogło chyba tylko na kieszeń i m echanikowi ze sprzedał i zarobił na tym

Opublikowano

Ja użytkuje ciągnik z dpf już od 3 lat i nigdy nie miałem z nim problemów.
Użytkuje go jak każdy inny ciągnik.
Filtr najczęściej wypala się podczas prac na wysokich obrotach takich jak orka transport itd.

A i bym zapomniał podczas wypalania filtra ciągnik ma podwyższone obroty z 850 obr/min na 1000-1100 obr/min

Opublikowano

Ja do ciągnika z DPF kupuję paliwo B0 o niskiej zawartości siarki.

Dodatkowo daję uszlachetniacz do paliwa, ale to bardziej ze względu na wtryski niż na DPF.

Mi filtr czyści się średnio co 100 godzin, praca mieszana.

Opublikowano

U mnie w okolicy coraz więcej osób bierze hurtowo z BP, paliwo przyjeżdża białe jak woda, wszystkie sprzęty chodzą bezproblemowo.

Do tego oryginalny olej  JD Plus 50 II, do paliwa coś takiego daje http://olejefuchs.pl/fuchs-titan-fuel-plus-bar-1ltr.html?sl=pl ale niestety wycofali z produkcji, nakupiłem sobie zapas na cały rok, potem może przejdę na oryginał JD, tyle ze 2razy drożej (ale też trochę inne przeznaczenie).

Opublikowano

U mnie w okolicy coraz więcej osób bierze hurtowo z BP, paliwo przyjeżdża białe jak woda, wszystkie sprzęty chodzą bezproblemowo.

Do tego oryginalny olej  JD Plus 50 II, do paliwa coś takiego daje http://olejefuchs.pl/fuchs-titan-fuel-plus-bar-1ltr.html?sl=pl ale niestety wycofali z produkcji, nakupiłem sobie zapas na cały rok, potem może przejdę na oryginał JD, tyle ze 2razy drożej (ale też trochę inne przeznaczenie).

Co do tego, że warto kupować paliwo dobrej klasy i od pewnego dostawcy to się zgodzę w 100% ale ten dodatek fucha to chyba trochę lipa a może i nawet szkodzi silnikom skoro sami zaprzestali produkcji...

Może się mylę ale silnik jako taki nie może mieć właściwości trakcyjnych. Takie właściwości ma ogólnie traktor lub inny pojazd silnikowy posiadający własny napęd...i takie właściwości może poprawić skrzynia biegów, zawieszenie oraz oczywiście opony a w opisie produktu o jakim piszesz jest napisane "poprawiają właściwości trakcyjne silnika" co według mojej wiedzy jest błędnym wykorzystaniem znaczenia słowa trakcja....ale taki "bełkot" to bardzo często widać w opisach różnych "cudownych" preparatach, dodatkach i o zgrozo nawet lekach co ma na celu zdobycie nabywców za wszelką cenę mino iż sam oferowany produkt nic nie daje poza nabijaniem kasy producentowi.

Opublikowano

Teraz mają w ofercie coś innego, bardziej do czyszczenia wtrysków.

Na początku wlałem to do starego ciągnika, nic się nie stało, nawet przestał przydymiać (ale robiłem to od razu ze zmianą paliwa, więc nie wiem co było bezpośrednią przyczyną poprawy). Szukałem informacji na forach samochodowych o tym specyfiku, ludzie byli zadowoleni.

Opublikowano

Po przeanalizowaniu odpowiedzi sądzę iż tylko dobre jakościowo paliwo i olej silnikowy bez żadnych udziwnień, z tym że np. u mnie Paliwo V-Power nitro diesel kosztuje 4,34 za litr czyli jest droższe od zwykłego o 54 grosze, w instrukcji obsługi mam iż producent zaleca paliwo o zawartości siarki do 5% a jak dotąd w specfikacji paliw znalazłem iż ma ono zawartość siarki do 10 % także zastawiam się czy warto przepłacać.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez SawekOcha
      Witam. Poszukuje posiadaczy ciągnika case cs 86. Mianowicie chciałbym się dowiedzieć jak sprawują się te ciągniki i co jest w nich wadliwe. Ile pala.
    • Przez Andre8989
      Witam. Mam pytanie czy w case 5120 olej na hydraulike jest w osobnym zbiorniku czy razem ze skrzynią biegów.
    • Przez grzybekkee
      Witam. Mam problem z nowo nabytym ciągnikiem Case 5130. Problem polega na tym, iż nie ma możliwości sterowania podnośnikiem, ani przyciskami na błotnikach, ani dźwignią na panelu. Sterować można jedynie joystickiem, lecz te sterowanie również jest zepsute, ponieważ na 5 z 6 pozycji podnosi, a w jednej pozycji opuszcza. Do tego pokrętło z trybami pracy można przekręcić o 360°. Aha, i ta kontrolka (N) ciągle mruga.

      Poprzedni właściciel twierdzi, że problem pojawił się podczas regeneracji pompy, więc jest taka możliwość, że coś źle podczepił.
    • Przez ZimowyZolnierz
      Witam w katalogu części naszego Zetora występują 4 świece żarowe w głowicy, natomiast fizycznie mamy świece płomieniową w kolektorze. Czy to oznacza że głowica jest nieoryginalna czy w starszej wersji z mostem zetorowskim po prostu tak jest? Oraz mam mega problem z rozruchem, w mrozy jak złapie początkowo chodzi na jeden cylinder, pora się szykować do remontu?
    • Przez peewee1984
      Witam
      Potrzebuje Waszej opinii w wyborze ciągnika. Moc ok 120-130 koni, prosty w obsłudze i ewentualnych naprawach, tani w eksploatacji. Poprzednio był DF Agrotron 150 mk3, teraz zastanawiam się pomiędzy Case MX 120 lub 135 i New Holland TM 125/135. Case skrzyni 4 biegowa i 4 półbiegi, w NH skrzynia mechaniczna 4 biegi, 3 zakresy i pólbieg. Wcześniej brałem pod uwagę jeszcze Fendt serii 500, ale ciężko znaleźć coś sensownego w rozsądnych pieniądzach. Który z tych dwóch będzie bardziej ekonomiczny? Areał ok 30ha, maszyny to pług 4x45, talerzówka 3m, zestaw uprawowo-siewny 3m, rozrzutnik 10 ton, czasami jakiś transport...   
      Pozdrawiam
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v