Skocz do zawartości
rolnikmlody

Case CVX

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Case
rolnikmlody    0

Witam wszystkich, mam problem a mianowicie planujemy zakup Case Cvx, tylko że są one oferowane tylko ze skrzynią bezstopniową a różne są opinie na jej temat, np ze po około 5 tys mth będą już problemy. Jak ktoś wie coś na ten temat, lub posiada taki ciągnik to będę wdzięczny za wszelkie opinie o nim. dzięki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
brzozak2    236

tzn koszt naprawy, badz wymiany pompy wielotloczkowej lub innego podzespolu moze byc rzeczywiscie wysoki, ale jesli chodzi o trwalosc to mysle ze nie maja mniejszych niz przekladnie mechaniczne. 5 tys mth przy prawidlowym uzytkowaniu to dopiero wiek mlodzienczy dla takiej przekladni :(

 

wiadomo, ze kupujac sprzet uzywany ponosisz ryzyko, ale dlatego tez placisz 50% ceny nowego i za drugie 50% mozesz ewentualnie wsadzic w remont i bedziesz i tak do przodu :(

 

jesli nie chcesz z bezstopniowka to kup mx - co za problem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rolnikmlody    0

interesuje mnie zakup nowego ciągnika o używanym z taką skrzynią nawet bym nie myślał, znajomy z john deere postraszył o tej skrzyni w case a i nie polecał brać jej w john deer bo ten sam problem może być, ale wracając do Case także słyszałem że resorowana przednia oś nie za bardzo wytrzymuje... ogólnie ciągnik (Cvx150) ma robić na ok 100 ha więc chyba pojeździ trochę z tą skrzynią :(

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

zetor    3

coś ten znajomy ma lichą wiedze na temat skrzyń bo bezstopniówka w JD(auto powr) jest dobrze oceniana na forum przynajmniej nie spotkałem sie z przypadkiem żeby komuś nawalała.a jak bedziesz odpowiednio dbał o cvx-a to skrzynia ci nie nawali

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rolnikmlody    0

o tym ze te skrzynie nie należą do najlepszych mówił mi gościu który robi w serwisie JD w niemczech,po prostu znam przypadek gdzie ta skrzynia w JD rozsypala sie po 100 mth

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
cosmos    1

Sąsiad ma CVX-a 190 albo 195 (nie pamiętam), i robi on jako główny ciągnik na ponad 500ha i daje radę. Pewnie wszystko zależy od dbania o sprzet.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zetor    3

zawsze sie trafi wadliwy egzemplaż ale jak nie trafisz na "syfa" to ci bedzie służyła...popytaj właścicieli bedziesz miał wtedy najlepsze rozeznanie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Viper    5

Nie prosciej zapytac dealera case o nr do klijentow ktrzy nabyli takie ciagniki przed kilku laty i ich zapytac o opinie? Szczegolnie dobrze jest wtedy gdy sie trafi np na bardzo duze gospodarstwo gdzie jezdza ludzie najeci, jesli w takim gospodarstwie nie ma z nim problemow to w w twoim napewno ich nie bedzie;]

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
nibynikt    0

viper zgadzam sie z tobą, najęci ludzie prawie nigdy nie żałują maszyny cisną nim i nie oszczedzają go

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
darolee    3

Witam coś tu cicho strasznie ;)

Mam pytanko do użytkowników CVX. Rozpracowaną ma ktoś obsługę uwroci? Chcę się zająć tym w tym roku i fajnie byłoby mieć u kogoś wsparcie w razie kłopotów, bo instrukcje Case trochę jak "formularz dla powodzian"

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
KarolNBR    0

Hej.

Ostatnio z tym się męczyłem ale ogólnie nie rozgryzłem zarządzania. Strasznie to zagmatwali i trzeba 2 przyciski wciskać żeby rozpocząć sekwencję. Ogólnie to zarazie nie podoba mi się bo jest nie praktyczne. Może o czymś nie wiem ale będę to rozpracowywał jak będzie jakaś robota bo teraz to nawet nie ma gdzie poeksperymentowac.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
luk2782    19

czy w tych cvx jest programowanie skewencji zależne od czasu rzeczywistwego czy mozna na postoju zaprogramowac poszczególne funkcjie?czy mozna je wywoływac pokolei kazda czyli klikajac przycisk powodujemy uruchomienie kolejnej sekwencji np. klik=>obrót pługa, klik=>upuszczenie pługa itd? czy poprostu nagrywasz cały program i komputer leci po kolei?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
darolee    3

Generalnie to nie rozgryzłem tego, bo tak na prawdę to nie było czasu , a trza nad tym czasu pewnie spędzić. Z tego co się domyślam po przeczytaniu w instrukcji, to można zaprogramować sekwencję, również czas pomiędzy każdą czynnością a i pauzować ręcznie pomiędzy jedną a drugą czynnością. Ale to są moje teoretyczne domysły, jeszcze nie przebrnąłem praktyki :D A objaśnienie w instrukcji .... gratulujemy prostoty ... mogli napisać to w formie "chińskich domków" pewnie tak samo bym to zrozumiał :lol:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
luk2782    19

aha no to spox. jesli juz w teori jest o tym wzmianka to cos takiego powinno byc. Tylko dziwi mnie problem z rozgryzieniem programowania tych funkcji :blink: według mnie powinno to byc proste jak włos mongoła. nie wyobrażam sobie np mojego ojca który ma to zaprogramowac. zastanawiam sie czy jest sens inwestowac w takie dodatki skoro sie ich nie uzywa. czy wogóle jest opcja aby traktor nie posiadał takich funkcji.

 

@darolee kikla pytan do ciebie

jaki masz model CVX? ile mtg rocznie robi? ile juz zrobił? jakies awarie? jak oceniasz amortyzacje przedniej osi? ile wynosi interwał miedzy smarowaniem punktów na niej? ile tak mniej wiecej ich jest? jak oceniasz przydatność skrzyni vairo w trudnych momentach. np jak trafisz w bardzo mokry "dołek" bo spotkałem sie z opinia uzytkownika DF ttv 620 ze z mokrego to predzej mtz wyjdzie niz TTV nie wiem czy ta opinia wynika z niewielkiej liczby godzin jakie przepracował uzytkownik cos ponad 200mtg czy z braku umiejętnosci ustawienia i wykorzystania walorów tej przekładni. bo mi sie wydaje ze taka skrzynia to powinna byc bajka w krytycznych sytuacjach. nie zastanawiałes sie moze nad opdkreceniem mocy w swoim case? cała seria CVX ma ten sam motor o tej samej poj podejzewam ze tylko zmiana w oprogramowaniu pozwoliła by zwiekszyc moc a z vario mógł by to wykorzystac. co o tym sadzisz?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
darolee    3

No ja mam CVX175. Jeśli chodzi o motor to nie cała seria ma ten sam a 175 i 195 ma ten sam, pozostałe mają nieco mniejszy. No jeśli chodzi o tuning to się trochę zastanawiam można podkręcić ponoć nawet o 60 KM wpinając dodatkowy chip. Ta sama robota przy mniejszych obrotach ...godnie uwagi, ale muszę dokładnie się zorientować bo ponoć drugi chip się aktywuje przy większym obciążeniu. Mi zależałoby aby pracować na niskich obrotach.

Oś amortyzowana to super sprawa!! szkoda, że nie ma podobnej amortyzacji (jeśli chodzi o tłumienie) na kabinie. Przód ładnie płynie a znacznie bardziej czuć nierówności na tylnej osi a co za tym idzie kabinie :P

Skrzynia moim zdaniem spoko. Tempomacik super sprawa. W fendzie pewnie za dużą mieli zadaną prędkość. Ciągnik musi mieć zapas bo przy zbyt dużej prędkości wariuje na obrotach jak jest ciężko. Wystarczy dobrze dobrać prędkość i jest git.

Przednią oś smaruje się co 50 mtg. Jest chyba 20 kalamitek na osi, dobre dojście. Nie zajmuje to dużo czasu.

Jeśli chodzi o awaryjność to nie wiem czy jestem dobrym opiniodawcą. Mam go drugi sezon na 90-ciu ha. Mtg ma ok 600 więc się nie narobił. Mam jeszcze T-150K z silnikiem jelcza 240 KM wiec na taki areał 2 gigusie sie nie przemęczą. Co prawda miałem awarię tylnego mostu, ale nie wiem czy nie z mojej winy. Na szczęście remont gwarancyjny :)

Lata nieopodal mnie CVX 195 w spółce i sobie chwalą więc myślę, że oni więcej go dobijają.

Póki co na zakup nie narzekam. Ale pogadajmy za 5 lat :blink:

Największą wadą Ciągnika jest sam Case. Słabe przygotowanie serwisantów przez fabrykę (a i pomoc dla serwisantów- telefoniczna na miejscu). Do claasa się chowają. Mam kombajn Tucano 320 i fabryka przygotowuje serwis o niebo lepiej, bo Case w sumie tego nie robi w ogóle B) Nie jest to wada samych serwisantów. Chłopaki się starają, uczą. Ale z fabryki liche wsparcie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
luk2782    19

to fakt duzo masz kuców na tyle ha :blink: ja na 110ha 165+100+52

z tego co czytałem na stronie Case to całe seria CVX ma silnik o tje samej poj 6,6l moze cos pokercili. dlatego np zrobic 200km z 160 nie powinno byc problemu. tez słyszałem ze podniesienie mocy o 40-60km nie powinno wpłynac znacząco na zywotność silnika. a w przypadku skrzyni vario kiedy komputer w trybie automatycznym tak steruje praca silnika i przekładni zeby utrzymac jak najnizsze obroty a co za tym idzie spalanie przy zadanej predkości powinno byc ciekawe :P

troche duzo i czesto musie byc smarowana ale fakt oś robi wrazenie. ona moze byc blokowana na sztywno czy cały czas pracuje? bo ja w DF musze blokowac w polu tylko ze ja mam cało os amortyzowana a nie tak jak cvx na wahaczach.

co stało ci sie z ta tylna osia?

co do serwisantów to mozna by ksiazke napisac. róznei z nimi bywa. wiem z doswiadczenie ze dobry serwis w poblizu to podstawa. potrafia przez tel podpowiedziec albo szybko za działaja. z tym wsparciem z fabryki to powinno byc innaczej jesli sa autoryzowanym dilerem to mechanicy maja szkolenia itd .

mam kolege z okolic kłodzka(po czeska granica) i ma znajomego czecha co sprzedaje Case-y ma dobry serwis mechanicy cały czas z czyms tam walcza. najciekawsze jest to ze on jako własciciel ma gospodarstwo i ciagnik ma Case ale ... stara magnumke 240km B) a na serwisie najczesicej bywaja ... pumki Twierdza ze te starsze kontrukcje sa trwalsze niz te nowe . ktos juz pisał na forum ze cvx to sprawdzona konstrukcja juz od ponad 10 lat a pumka to cos nowego. nowa kombinacja która jak narazie sie dociera.

Pytałem sie o ta awaryjność bo słuchy chodza rózne jak wiele jest marek i modeli tak samo wiele jest opini.

Jeśli nie tajemica to ile cie kosztował twój model? ma przedni tuz?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
darolee    3

A faktycznie z tym silnikiem to masz rację, choć nie wiem czy od końca - muszę poszukać starych folderów, bo wydawało mi się, że 175/195 maiły większe pojemności (6.800) ale teraz to może mi się tylko tak wydawać.

Jeśli chodzi o tuning to nie tyle strach o silnik, a o mechanizmy ...zwłaszcza skrzynie czy wytrzyma dodatkowe powiedzmy 60 KM.

Ja amortyzacji w bronach i talerzówce nie wyłączam, bo komfort o niebo lepszy. Mówią, że się powinno ale po to jest. Szybciej się zużyje ...cóż . Ważne, że nie sypie się od tego. Chłopaki co wcześniej kupili traktory z amortyzacją i używają ją w polu na razie nie widzą jakichś uszczerbków w podzespołach. Off osi mam w agregacie siewnym (aktywnym) i w pługu, bo prędkość nie ta i trochę bezsens by był używania jak nie wiele daje. No nie wiem jaka w DF jest oś, ale widziałem oś Fenda serii 9 i podobna zasada działania co w Case choć wyglądała znacznie solidniej.

A w tylnym moście posypał mi się mechanizm różnicowy. Nie było widać jakichkolwiek uszczerbków, ale słychać było coś jak grzechotkę. W zeszła zimę ciągnąłem drzewo jedno koło złapało trochę asfaltu i bęc. Na moje to nie powinno się coś takiego stać skoro 2 koło miało nadal poślizg na lodzie. W orce też w różnych momentach koła mają rożne poślizgi i w zasadzie tarcie większe, więc prędzej w takim przypadku powinno się to stać i raczej nie byłoby w tym winy operatora jak by się dyfer sypnął. Ale nic to na szczęście poszło na gwarancji.

A awarie to mają wszystkie marki. Znam człowieka co nie może patrzeć na tak ostatnio zachwalanego JD tak mu dał w kość z awariami :(

No a wszystkie marki niestety zmieszają jakość. Patrzę na swojego Claasa Tucano. Kolega kupił starą Megę i na ślimaku miał więcej farby niż ja po 1 sezonie. A i dobra stal mniej poddaje się korozji, a niestety u mnie rdza gdzieś niegdzieś się pojawia. A serwisant jeszcze od korbanka mówił mi, że Claas planuję jakąś fabrykę w Chinach - domniemam, że produkcji elektroniki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
luk2782    19

mysle ze ta awaria dyferncjału u ciebie to musiała byc wada materiałowa. to ciezko popsuc jeseli jest olej i nie skręcasz z załączona blokada i obciażeniem tylniej osi.

Moim zdaniem przekładnia dała by sobie rade. przeciez wiekszość skrzyni vario pochodzi z Zf model S-matic albo Ecom te same sa w DF, Case NH, JD (duze janki maja własną te z Waterloo) a AGCO ma swoje vario Fendt mf i valtra ta sama skrzynia. rozpietość mocy która potrafi przeniesc przekładnia jest duza bo ta sama skrzynie maja ciagniki o mocy 140km i 220km.

Z ta awaryjnościa to róznie bywa mozna trafic "poniedziałkowego" Fendta i człowiek bedzie miesem rzucał :( a znowu inny ursusa nie zajeżdzi bedzie pracowął długo i bez awaryjnie.

przykład Claasa pokazuje ze to co zauważa wielu rolników ze trwałość maszyn i podzespołów spada. od elektroniki w sprzecie rolniczym nie ma ucieczki ale producenci powinni sie skupic nad jej trwałościa. do maszyn musi byc ona z seri HARD :P takiej co wszystko wytrzyma. z drugiej strony szukaja oszczedność przenosza fabryki tam gdzie robocizan jest tansza. mam nadzieje ze Claas nie spadnie z poziomu bo planuje w niedługiej przyszłości zakup takiej maszyny.

ale wracajac do CVX oś która ty masz jest o wiele bardziej zaawansowana technicznie i wzięta z wiekszych modeli własnie jak fendt 9 czy JD 7 i 8. dla mnie ta co jest w DF w połączeniu z zawieszeniem kabiny daje dobry efekt. nie wiem czy mam racje ale w niej chyba mozna regulowac skok? a moze ma regulowana twardość bo w DF jest wł/wył

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
darolee    3

Elo panie Krzysztofie :(

 

Oś jest regulowana, zmienia się jej wysokość, ale co się wyregulowuje, to prawdę mówiąc nie pamiętam bo tego nie używam. Zmienia się wysokość osi, ale czy to wpływa na twardość i skok to Ci teraz nie powiem. Mi w zasadzie pasuje auto dopasowanie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

JD można regulować wysokość, do tego są trzy tryby Auto, Max, Min. Swoją droga szkoda, że nie nazwali ich Auto Sport i Comfort. :(

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Siwy7406    46

Jeżeli mogę to powiem wam coś o tuninngu w cvx. W 2009r roku kupiłem 140 bodajże początkiem kwietnia /wcześniej przeanalizowalem katalogi części,przepytałem serwis kontaktowalem się z ludźmi pracującymi w fabryce w austrii i co się okazalo że wszędzie jest na 99% to samo oprócz mechanizmu rożnicowego i jego blokady w 195 przez co jest minimalnie dluższy/ jednocześnie kupilem siewnik nabudowany na bronie aktywnej maschio gasprado 3m. Nadmienie że mam strasznie zbite i ilaste ziemie dlatego nie zdecydowałem się na 4m.Zrobiłem probę siania jęczmienia , ledwo ciągnął myśalem żę się uduszę. Odrazu z konaktowalem się z ludźmi z firmy 44tunning w sprawie podciągnięcia mocy stwierdzili że niema problemu, podobno ten silnik może mie nawet 260km potrzebna by była tylko większa sprężarka. Przyjechali z homologowaną hamownią, kompami i innym sprzętem. Podłączyli ciągnik i co się okazało miał tylko na maxa 131km a power manegment wcale niedziałał. Podnieśli mi moc przy pomocy zmiany oprogramowania na 195km przyczym wszelkie parametry spalania, emisji spalin były zachowane. Wsiadłem do niego i do roboty i odziwo niedowiary nieta maszyna luz blus pięknie chodzi a jescze mniej pali na godzinę pracy jakieś 10-15%.I tak robię do dziś bez żadnej awarii a ciągnik mi ten służy jako glówny bo mam 100ha i wykonóję trochę usług. Do cztero skibowego pługa obracanego lemken europal 7x musialem dokupic 5 korpus i odziwo daje sobie pięknie radę.Jęśli ktoś chciałby więcej informacji na temat tunningu proszę dzwonic na 696067428 udzielę wszelkich informacji i pomogę zkontaktowac się z maistrami.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Siwy7406    46

Dziwisz się ale jako jedyna brona ma podwójną wannę i zamontowane odbijaki chroniące przed kamieniami a dla mnie to bardzo ważne bo kamieni u mnie multum.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Tia ze 130 na 190 i spalanie na godzinę zmalało o 10%. Cudów nie ma. tongue.gif

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×