Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

coś odkryłem tzn.u kuzyna w 7011 robiony był remont pompy wtryskowej(tylko regulacja bo trzymała parametry).przed kopcił z 1 cylindra a po remoncie przeszło na 3 a 1 ok..dodam że reszta nie ruszana.podejrzewamy że pompiarze nie potrafią pomp od zetorów ustawić.tzn początku wtrysku dla poszczególnej sekcji.i nie pisać że znaki na kole itd.w katalogu od 7245 pod sekcjami pompy są podkładki regulacyjne i jest tych pozycji trochę.każda sekcja powinna mieć taki sam wymiar ale nie ma.każdy pompiarz patrzy tylko na menzurki czy naleci odpowiednia ilość paliwa a nie kiedy jest odpowiedni wtrysk każdej sekcji.zauważyłem w 7245 że wtrysk paliwa jest na powierzchnię tłoka(częściowo)zamiast wszystko do komory tłoka.wychodzi na to że wtryskiwacz za mało wystaje z głowicy ale u mnie głębiej już nie wejdzie tzn.powierzchnię styku wtryskiwacza z głowicą podtoczyłem na tokarce że sam wtrysk zapiera się u góry o korpus głowicy.

Edytowane przez rafalfalk1
Opublikowano

Ty sprawdz dokładnie czy dobrze jest sama końcówka wtryskiwacza zamocowana. ona ma dziurki rozmieszczone asymetrycznie i musi być ustawiona na znaki. 

A co do pompy... pompiarz pierwsza rzecz jaką powinien zrobić to ustawić kąt wtrysku dla poszczególnych wtryskiwaczy a dopiero potem bawić się z resztą.

Na ciągniku możesz porównać jedynie pierwszy z czwartym.

Opublikowano

.podejrzewamy że pompiarze nie potrafią pomp od zetorów ustawić.tzn początku wtrysku dla poszczególnej sekcji.i nie pisać że znaki na kole itd.w katalogu od 7245 pod sekcjami pompy są podkładki regulacyjne i jest tych pozycji trochę.każda sekcja powinna mieć taki sam wymiar ale nie ma.każdy pompiarz patrzy tylko na menzurki czy naleci odpowiednia ilość paliwa a nie kiedy jest odpowiedni wtrysk każdej sekcji.

Dokładnie tak samo regulowane są pompy ciężkiej serii Zetora i te modele zawsze łapią od razu na wszystkie garki. W małej serii tak nie jest, dlatego myślę że nie pompa jest przyczyną tylko konstrukcja silnika.

Opublikowano

witam.silnik dotarty i nie dymi przy rozruchu oprócz 1 cylindra.nowe zestawy zetor,wał do szlifu,blok do osiowania,nowy wałek rozrządu,głowice zrobione prawie bo jedna uszkodzona przez zakład taki duży w warmińsko-mazurskim woj.więc na pierwszy cylinder poszła nowa głowica z chełmna i tylko na ten kopci.zauważyłem że w nowej głowicy jest mniejszy wlot powietrza niż w starej.czy to -10 czy + po ok20s przestaje kopcić na pierwszym.reszta ok.

Opublikowano

co do regulacji pompy za pomocą tych menzurek to jak dla mnie archaiczna metoda -w obecnych czasach oczywiście .  Zastanawiam się jak są ustawiane pompy w fabryce Motorpalu ?  Chyba nie pompują menzurek ? :D

Co do regulacji pompy to w 7011 były zupełnie inne sekcje niż w w serii 72XX !!

 

 

Opublikowano (edytowane)

Oko nie oko ale dokładność samej metody wystarczająca. Zresztą do dziś nowe stoły probiercze mają menzurki. Reszta zależy od pompiarza.

Edytowane przez seweryn20

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez tomato21
      Witam mam zetora 6245 w ktory założyłem nowy blok po przemrożeniu. Nowy blok jest od 72XX-średnica tłoka 102(bo podobno do 62XX-średnica tłoka 100, już nie produkują). Pompa wtryskowa jest ta sama, nie została zmieniona ani oddana do regulacji/sprawdzenia.
      Wie ktoś czy pompy wtryskowe w 62XX i 72XX różnią się wydatkami lub dawkami paliwa. Jeśli ktoś posiada takie dane to proszę o zamieszczenie.
      Pozdrawiam i dziękuje z góry
    • Przez Piotruniu25
      Ile wchodzi płynu do układu chłodzenia w 5211?Dzisiaj wymieniałem i nie wiem ile powinno wejść.
    • Gość
      Przez Gość
      Witam. Czy orientuje się ktoś

      jaki powinien być nominalnie luz na wale w silniku perkins 6, dokładnie jest to T6.354.? Silnik odebrany ze szlifierni i przy mierzeniu występu tłoka, jest wyczuwalny luz, czujnik zegarowy pokazuje 0,04mm - 0,05mm. Czy jest to dopuszczalne? Pozdrawiam serdecznie 
    • Przez wojt
      Witam
      Doradzcie czy to objedzie dajac nowe panewki czy nadaje sie do szlifu, na 4 cylindrze takie rysy na wale, roznica pomdzy gladka powierzczhnia a gdzie rysa jest tak od 0.05 do 0.1.
      Wał nominał 
       








       


    • Przez Włader
      Witam potrzebuje pomocy mam problem z odpalaniem zetora majora 80 z silnikiem deutz 2016 rok. Włączam zapłon kontrolki się zaświecą po chwili zgasną wszystko jest jako powinno być przekręcam kluczyk zakręci  krótko coś rozłączy i nie odpali czy miał ktoś taki sam problem ? Dodam jeszcze że od nowości jest przejechane 500 motogodzin i akumulator jest nowy założony 

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v