Grzecho7245

Zetor 7245 dymi jak szalony

Polecane posty

Grzecho7245    0

Siemka jak napisalem powyzej moj zetor dymi z byle obciazeniem i nie wiem co jest przyczyna bo ma dopiero 4010mth chcac to naprawic sprawdzilem pompe wtryskowa bez skutku wymienilem wtryskiwacze a dzis wykrecilem glowice do ustawienia jednak zdaniem mechanika to raczej nie to do radzcie mi bo nie chce rozbierac silnika na darmo Dodam ze nie bierze grama oleju ani wody i cisnieniem moglyby mu pozazdroscic zetorki po kapitalce Doradzcie please :( :( :(

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Na jaki kolor dymi?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Adik_ziel    3

Może ropa jakaś inna ;]


«Adik_ziel will do anything for you.»

Jeżeli, ktoś, komuś, coś ewentualnie nikt nikomu nic... To z punktu widzenia masz ode mnie pzdr...... xD

Kocham to co robię, robię to co kocham, choć czasem muszę robić to, co tylko lubię, ale wtedy za to mi płacą. I znowu mogę robić to co kocham...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tommy66692    2239
Dymi na czarno rope leje z orlenu a z filtrami to przedszkolakow mozesz pytac ale nie mnie hehehehe :( :( :(

dobrze to zapytaj przedszkolakow czego ci zetor dymi ok?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    56

Stało się to nagle, czy stopniowo, mocy nie stracił? Wyreguluj zawory i sprawdź drożność tłumika.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
keram7719    1

Cze!

Ja tak miąłem w żniwa w zetorze 7245 z 89r. Wtedy miał przebieg 3300 mth.

Zaczął dymić na siwo (jak lokomotywa, aż oddychać się w jego otoczeniu się nie dało) i stracił moc na jednym polu przy prasie + przyczepa (około 3 ha) - nagle stracił moc do tego stopnia, że pod górkę nie mógł wyciągnąć włączonej prasy + przyczepa.

No i podobnie jak u Ciebie szybkie dochodzenie (pompę wykluczyliśmy bo to było na siwo i wyraźnie było czuć spalony olej-chociaż jak się pochrzani kont wtrysku to silnik też wyprawia cuda wianki) podejrzenia na wywaloną uszczelkę, pękniętą głowicę, tuleję, etc.. ale z wodą nic się nie działo i w oleju spokój.

Więc ciągnik na warsztat i do roboty praktycznie kapitalkę zrobiliśmy (nowe tuleje, tłoki, pierścienie, nowe zawory, szlifowanie gniazd, przy okazji nowe panewki, etc...) A winowajcę znaleźliśmy przy składaniu - okazał się nim olejowy (mokry) filtr powietrza.

Zaraz wyjaśnię - od jakiegoś czasu nie wymienialiśmy oleju w filtrze przy wymianie oleju w silniku (średnio co drugi trzeci raz), tylko sprawdzaliśmy jego poziom (i nie zwracaliśmy uwagi na zbyt wysoki jego poziom). A poziom oleju podnosił się wraz z gromadzeniem się i osadzaniem pyłu na dnie miski w filtrze. Jak tego oleju było za dużo to zachlapywał on wkłady wewnątrz filtra powyżej tego co przewiduje producent. Tak zachlapany filtr gromadził na sobie pył (przy wymianie oleju w filtrze, poziom oleju wracał do normy, ale oklejony filtr w górnych warstwach już się nie czyścił i brud z olejem mocno zaczynał przylegać do włókien i tak cykl się powtarzał) i zmniejszała się jego przepustowość aż do krytycznego momentu (podejrzewam, że dlatego stało się to nagle bo pole było bardzo pochyłe więc olej na przechyłach zaczął dostawać się wyżej).

No i dopiero przy składaniu jak rozebraliśmy filtr i zobaczyli wkłady to aż oczom nie mogliśmy uwierzyć - jak ten silnik mógł oddychać? – po wymyciu i wysuszeniu wkładów to prawie o połowę straciły na masie (tyle w nich było takiej kleistej masy).

 

Dlatego proponuję Ci abyś dokładniej się przyjrzał filtrowi powietrza, a właściwie jego wkładom, ewentualnie zabrał się za ich porządne wyczyszczenie (najlepiej wymyj w benzynie i porządnie OSUSZ bo jak diesel pociągnie Ci opary benzyny to dopiero będzie się działo – kiedyś tak miał ojciec jak wpadł na pomysł wymycia filtra powietrza w VW benzyną i nie wysuszył porządnie).

 

Co do sprężania to jakoś nie wierzę, żeby zetor po 4 tys. mth miał sprężanie jak silnik po remoncie (chyba, że zaraz po złożeniu dopóki się części nie dopasują ;-) ) – chyba że przyrząd masz do luftu.......

Mój po 3k mth już miał lekki przedmuch i przy zapalaniu zimą było czuć, że już coś zrobił - co prawda u mnie ten zetor to tylko ciężko robił (odpoczywał jedynie w żniwa jak tachał prasę z przyczepą), ale wiele maszyn jakie znam to po 4-5k mth są już po remoncie albo do remontu.

 

P.S. Ale remont mojemu dobrze zrobił teraz śmiga aż miło, normalnie było czuć jak mu mocy przybywało w miarę docierania.


No to się narobiło...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grzecho7245    0

Sory za te przedszkolaki hehe ale wczoraj bylem troche wqur..... i to dla tego a co do dymienia to zo sie stalo tak w przeciagu 2-3 lat a filtr czyscilem i nie pomoglo no i na mocy ostatnio troche stracil bo jak na zimowke w listopadzie oralem na 4-5 klasie plugiem 3*30 to na 1szosowej ledwo szedl a jak 2 wrzucilem to powoli zchodzil z obrotow kto wie moze i trza kapitalke robic ale ojciec sie nad rozrzadem zastanawia co wy na to :( :(

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    56

Gdy jest zużyty silnik to na zimnym dymi na niebiesko a potem na siwo. Mam pytanie, czy na postoju po przegazowaniu też dymi na czarno. Może masz jakieś dodatkowe obciążenie silnika, np. z hydrauliki. Dla próby, metodą eliminacji, odłącz filtr powietrza i przynajmniej jedno wykluczysz, no i sprawdź drożność wydechu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grzecho7245    0

obciazeń dodAtkowych to nie mam a dymic to bez obciazenia na niebiesko czy tam fioletowo a z obciazeniem to czym wiekszym to bardziej czarnym Apropo to dzis ojciec rozmawial z mechanikiem a mechanik powiedzial ze to moze byc zly kat wtrysku czy cos takiego w pompie wtryskowej ale mi w to wierzyc sie nie chce :( :( :(

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grzecho7245    0

ale on ma tylko 4tysie mth chociaz ojciec na poczatku chcial rozrzad robic ciekawe czy by to pomoglo a jesli chodzi o kapitalke toile by wyniosl: nowe tloki tuleje panewki szlif walu ustawienie rozrzadu i inne pierdoly???w 2 tys za czesci by sie dalo wyrobic czy nie bardzo chociaz mechanik za pelna kapitalke z czesciami i robocizna zaspiewal 4-4.5 tys zl :( :( :(

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
center    11

no tyle trzeba dać za kapitalke:-D Ja bym jeszczen ie robił kapitalnego zetor to dobra maszyna w sumie ja bym zaczą własnie od sprawdzenia konta wtrysku bo mozliwe jest to że gdzieś się odręciłą i dygneła w którąs strone cyz coś i już buba...:/ Mechanik z pojeciem sprawdzi bez najmniejszego kłopotu tylko skrzynie na akumulator trzeba zwalić:( A 2 sprawa po co odrazu robic kapitalke ze słuchu i po kolorze dymu zapalić go pośmigać żeby temp wzrosła na srednia mechanik napewno ma przyządy do pomiaru kompresji niech zmierzy:D i bedzie wiadomo:D Pozatym czy na wolnych obrotach świeci się lampka oleju? a raczej miga(silnik rozgrzany)? Jeśli nie to gitara pewnie:D Ja bym sprawdził dobrze przewody od paliwa i powietrza, zawory czy dobrze ustawione i ten kont wtrysków:D tyle mojej wiedzy pozdro:D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piootr    4
Siemka jak napisalem powyzej moj zetor dymi z byle obciazeniem i nie wiem co jest przyczyna bo ma dopiero 4010mth chcac to naprawic sprawdzilem pompe wtryskowa bez skutku wymienilem wtryskiwacze a dzis wykrecilem glowice do ustawienia jednak zdaniem mechanika to raczej nie to do radzcie mi bo nie chce rozbierac silnika na darmo Dodam ze nie bierze grama oleju ani wody i cisnieniem moglyby mu pozazdroscic zetorki po kapitalce Doradzcie please :(:(:(

 

Co to jest na 7245  4000 mth   :(   jak zdjołeś głowice to są progi  na tulejach  ???  jeśli nie ma  to nie ma co się pchać  w remont przy takim prebiegu chyba ze ciągnik był przegrzany /katowany   

 

Jeżeli zarzucisz głowice  i pompa po sprawdzeniu , wtryski wymienione  i to nie pomoże to możesz  odczepić całkiem  filtr powietrza  i tak spróbować  jak pracuje

 

Odnośnie kąta wtrysku  to dziwne żeby sie tak  przestawił  , silnik dobrze odpalał ???  , ja miałem  fabrycznie rozrząd w 360  o 1 ząbek przestawiony

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grzecho7245    0

apropo kontrolki oleju to nie gasnie kiedy zapalam i zaswieca sie kiedy wylaczam silnik nigdy mi jeszcze sie nie zaswiecila w czasie jazdy a jutro poskrecam glowice i sprawdze bez kolektora na ktorym tloku dymi a co do zapalania to kiedy bym nie zaszedl krentne raz gora dwa trzy i pali wedlug mechanika to moze byc zly kat wtrysku a ma jeszcze pytanko gdy mamy rozregulowany rozrzad to moze dymic cze tylko ciezko zapala bo nie jestem pewien co wy na to :(

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    56

Najgorzej z paleniem będzie przy podpartych zaworach, ciut zwiększone luzy nie powodują znacznych zakłóceń w pracy silnika.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
keram7719    1

Jakoś nie wierzę w przestawienie się konta wtrysku, przecież w zetorach wszystko masz na kołach zębatych a koło na pompie osadzone na klinku, musiał byś rozebrać rozrząd i go przestawić świadomie (to nie jest rozrząd przez pasek aby coś przeskoczyło)!! Jedyna płynna regulacja konta wtrysku mogąca się przstawić to musiały by Ci popuścić 3 śruby mocujące pompę do korpusu i pompa musiała by się przekrecić zgodnie z obrotami koła .... ale to byś na pewno zauważył przynajmniej po śladzie na farbie - to bylo by ewidentnie widać (ale jeszcze nie słyszałem aby się to przestawiło komuś!!)

Co do lampki od oleju a sprężania w komorze spalania - a co ma piernik do wiatraka a tym bardziej do dymu z silnika! - jedynie co to może mieć wspólnego to świadczyć o zużyciu silnika, ale tak samo może się pojawić jakaś nieszczelność/niedrożność w układzie smarowania i też lampka może zacząć pulsować a nawet świecić......

Co najważniejsze Grzecho7245 nadal nic nie powiedziałeś o kolorze dymu! Czy jest czarny, siwy, niebieski? A co z mocą? A masz przedmuch z do karteru (fachowo skrzyni korbowej)?

Co do kosztów to znów nie przesadzaj z tymi 4,5 tys., w swoim remont polegający na wymianie cylindrów, tulei, pierścieni, zaworów, panwek (głównych i korbowych), do tego cała masa uszczelek, uszczelnień i czego tam było trzeba (sworznie korbowodów, uszczelki pod głowice, ect.) + robocizna fachowca zapłaciłem 1500 zł (koplet do jednego otworu 150 zł w gazetece grene) daj mi 3 tys. i Ci go zrobię ;-) - no chyba, że pakujesz się w szlif wału -a le jak mu nie zaszkodziłeś olejem, albo niewłasciwą eksploatacją to wał przeżyje 2 komplety tuleji


No to się narobiło...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    56

Święta prawda. Jest jedno ale, mało prawdopodobne,ale czy mogło ściąć klin.

 

Nie cytuj ostatniego posta... :P

Edytowano przez MarcinPykuS

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grzecho7245    0

Kolor dymu jest bez obciazenia niebieski czy fioletowy nie przygladam sie dokladnie a z obciazeniem mocny siwy wchodzacy z duzym obciazeniem czasami w czarny a co do przedmuchów to nie ma bo sprawdzalem i przegrzany to tez nie byl bo uszczelki pod glowica jak na 4tys mth sa w miare dobrym stanie chociaz i tak zaloze nowe a ja tak se mysle zeby to tylko byly zawory bo jak sie przyjdzie rozrzad robic to uuuu caly przod zdjac ale dla chcacego nic trudnego chociaz mi sie zbyt nie chce hehehehehe :P :P :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
keram7719    1

Ale coś Ty się tak uparł tego rozrządu!! Nie rozumiem ludzi co jak coś nawali to od razu pół motora rozkopują!! Zamiast zacząć od rzeczy małych i najbardziej oczywistych i łatwych do sprawdzenia.

Jeszcze jedno pytanie pali gorzej niż palił czy tak samo odpala?

A na czym polegało Twoje sprawdzenie pompy wtryskowej? W pompie jest takie ustrojstwo co jest odpowiedzialne za dynamiczne przestawianie początku wtrysku oraz wydatek pompy (regulator) może w tym coś się schrzaniło ale to tylko i wyłącznie na stole probierczym sprawdzisz - chyba, że masz dostęp do drugiej pompy aby sprawdzić co będzie się działo z motorem na innej pompie - tak kiedyś wyczaiłem jak mi w c-360 pompa padła a właściwie regulator obrotów (czasami palił od strzału, a czasami można było kręcić i kręcić i nic ani hu, hu i też potrafił fachlować)


No to się narobiło...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grzecho7245    0

Siemka ma nowy motyw do tego tematu wczoraj przywiezlismy z ojcem głowice po wymianie zaworow ktore przepuszczaly i szlifie poskladalismy wszycho odpalil ale zaczal walic dymem na jednej glowicy to wtedy wykrecilem wtryskiwacz i pompe i ojciec zawiozl do pompiarza hehehe ten wymienil koncówke ktora ze niby troche lała i ustawil zeniby pompe i costam mamrotal ze nie bardzo sie juz da ustawic i moze ta pompa pochodzi jeszcze z rok, dwa jak ojciec przywiuzl to poskladalem i troche mniej dymil na jednym oczywiscie patrzylem bez kolektora ale jak poskladalem to ten moj remoncik prawie nic nie dal no moze minimalnie aprpopo pompy to nie wie ktos ile moze kosztowac ?????????? bo mechanik za wymiane sekcji i takich tam zaspiewal 6 stowek i mam jeszcze jedno ale czy moga to byc pierscienie tlokowe bo ojciec juz troche te ciagniki robi i sie zastanawia pompa cze pierscionki bo rozrzad to nie bo moj pali od strzala i zapomnialem ostatno dopisac ze dym pokazuje sie nawet bez obciazenia czym wieksze obroty a i ma taki punkt gdzie prawie wcale nie dymi to jest gdzies tak 1000- 1200 obr. Co o tym sadzicie bo mi juz rence opadaja jak dzis go poskladalemi znow dymil to myslalem ze go pobije :angry: młotkiem hehehe

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
center    11

pompa muże być zrobina tylko u pompiarza a nie u maechnika!! Gdyz ten jej nie ma napewno na cyzm u stawić! To pbardzo precyzyjna robota. koszt około 900zł :) ale nie dawaj do byle kogo:/ wiesz co zmierz ty u mechanika kompresje mu:/ sprawdz kanały powietrzny i paliwowy czy dobrze ze zbiornika paliwo płynie czy sie sączy? sprawdz przedmuch w tym filtrze powietrza olejowym czy tam aby nie jest zakitwany. a zapłon sprawdzałeś kont zapłonu? To się sprawdza w okienku przy sprzegle mechanik będzie umiał:) pozdro

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

900 zł za zrobienie pompy :) ? Za tyle to można wymienić w pompie wszystkie ruchome części, a remont ogranicza się najczęściej do wymiany sekcji tłoczących i uszczelniaczy. W c 360 taki remont to koszt ok 300 zł, wątpię, żeby części do Zetora były 3x droższe.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grzecho7245    0

Sorki ze nie dopisalem ale zapytowywuje sie ile kosztuje fabrycznie nowa pompa polska lub czeska a swoja ustawialem u pompiarza a nie u mechanika

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez skarpetahanzo
      Witam wymienilem filtr oleju baka na wymienny i mam problem z duzym cisnieniem oleju , podobno trzeba zmienic tez zawor cisnienia oleju na pompie i pytanie mam zwyczajnie kupic nowy czy do filtra wymiennego powinien byc inny ? Rozbieralem stary zawor ale brak tam podkladek wiec zbytnio nie mam jak zmniejszyc tego cisnienia na starym zaworze .
    • Przez Kondzio55
      Witam,Problem ciagnie się już kolejny rok i problemu nie rozwiazalismy.Sezon jakos przechodził ale do sedna. Ma nadal problemy z odpaleniem po np nocy,łapie na 2 tłoki pozniej na 3 i na 4 .Dym ze idzie sie udusić No dobra idąc dalej cisnienie oleju w normie,zimny trzyma 5,5atm, ciepły (80st) trzyma 3atm.Pompa paliwa daje cisnienie,po kompletnej regeneracji,wtryski prawidłowo rozpylaja,cisnienie 170-180, Kompresja 1 cylinder 24 ,2 cylinder 21(próba olejowa wzrosło do 24) 3 cylinder 22, 4 cylinder 22.Teraz gdzie szukać przyczyny?? Czy złe tłoki i pierscienie? Rocznik 88   i z tego co wyczytałem to powinien być tłok z 3 pierscieniam wiec prawidłowo załozone. Ja już nie mam pojecia co moze byc nie tak..Moze ktos miał taki przypadek? Dodam ze oleju nie przybywa,ani nie ubywa 
    • Przez Lukasz93
      Owy Zetor zaczał czasem pod obciazeniem wyganiać płyn z chlodnicy i szybko się zagrzewał, załozylem bańkę na przelew, pozniej zaczęła wariowac temperatura jakby zaciał sie termostat, wyrzuciłem więc termostat. Sprawdziłem go we wrządku w 100 % sprawny, wahler. Wkoncu zaczął przy byle obciążeniu wyrzucać płyn, w chlodnicy pełno bąbli powietrza. Zalozony nowy korek chlodnicy, jeszcze gorzej. Cisnienie w pracy sie zrobiło ze zaczeło wypychac plyn przewodem od chlodnicy. W oleju nie ma płynu, odwrotnie też.
      A wiec jakis przedmuch tak czy siaķ. Glowice zostały zrzucone i do regeneracji. Na jednej uszczelce może był jakis przedmuch do kanału. Tuleje wydawyaly sie ok. Wszystkie glowice okazały się dobre na regeneracji. Założone nowe uszczelki, 1 odpalenie i odrazu tak samo bąble w chlodnicy. Wymieniona następnie pompa wodna. Nic nie dało. Test na co² robiony, kolor czynnika się nie zmienia, jakby nie bylo przedmuchu. Zrzuciłem paski z pompy wodnej, wsadzilem rurkę pcv zamiast korka i zalałem płyn aż do tej rurki. Po zapaleniu bez kręcącej się pompy rośnie płyn w tej rurce aż wkoncu strzeli bombel.
      Próbowałem znaleźć na ktorym cylindrze jest przedmuch podkładając monetę pod trzonek zaworu wydechowego żeby odprężyć cylinder. Na każdym cylindrze tak samo płyn rośnie.
      No jakby przedmuch ale test co² nie pokazuje. Za co się tu brać teraz może ktos ma jakieś rady?
    • Przez niunieq666
      Witam forumowiczów
       
      Od ok 12 lat jestem posiadaczem Zetorka 4718, gdy w końcu klękneła pompa wtryskowa przyszedł czas na remont. Niestety, naprawa jej nie była taka prosta. Gość któremu to zleciłem stwierdził że do tak starego modelu nie ma już części i stąd moje pytanie. Czy podejdzie do tego pompa od powiedzmy 5211?
    • Przez MaciejSZ
      Witam. Ostatnio zauważyłem w moim zetorze 5011 bardzo duze wibracje na całym ciągniku, na wysokich obrotach. Jest to strasznie uciążliwe i chce się tego pozbyć. Do tego ciągnik dosyć mocno kopci. Poczytałem w necie i podejrzewam ze moze to byc wina wtryskiwaczy.  Moze ktoś miał podobny problem. Z góry dziękuje za odpowiedź   
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj