Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, posiadam od nowości zetora proxime 6441 z 2006r. Nie mogę wrzucać biegów, gdy chcę zmienić bieg blokuje się. Dopiero zaskakuje za którymś razem. Czasem jest tak, że muszę go zgasić, wrzucić bieg i dopiero zapalić bo szkoda szarpać skrzynią.
Wymieniłem już wysprzęglik i pompkę sprzęgłową i nic nie pomogło. Dodam, ciekawą rzecz, że jak odpowietrzę sprzęgło na wysprzęgliku to biegi wchodzą idealnie, niestety tylko przez dzień, góra dwa dobrej pracy. Następnie znowu nie można wrzucić biegu. 
Czy to może być wina tarczy sprzęgłowej i trzeba rozpoławiać?

Opublikowano

Byś może coś w skrzyni ja w swojej 6441 miałem takie coś żeby wsteczny wbić to musiałem przygazować i na siłę wbijać ale później się to uspokoiło

Opublikowano

tak jak wspomniałeś " Dodam, ciekawą rzecz, że jak odpowietrzę sprzęgło na wysprzęgliku to biegi wchodzą idealnie, niestety tylko przez dzień, góra dwa dobrej pracy. Następnie znowu nie można wrzucić biegu. " i ponownie trzeba od powierzyć by chodziło ?

Opublikowano

To niekoniecznie wina wysprzęglika, gdyby tak było to "za którymś razem" dalej by ci nie wchodził bieg, coś go trzyma, obstawiam synchronizator ....

Byś może coś w skrzyni ja w swojej 6441 miałem takie coś żeby wsteczny wbić to musiałem przygazować i na siłę wbijać ale później się to uspokoiło

 

J/W Synchronizator .... Typowa zmiana biegów z międzygazem, dawniej tak się jeździło jak skrzynie nie były w niego wyposażone lub był uszkodzony...

Opublikowano (edytowane)

naraz mu wszystkie synchronizatory padły? Wysprzeglik nowy, pompka a węże czy rurki które je łączą? Sam piszesz że po odpowietrzeniu jest dobre ale czemu się zapowietrza?

Edytowane przez lukbold
Opublikowano

Jak dawno temu wymieniałes pompkę  ?Mielismy  kiedys taki problem pompka oryginał padła po miesiącu Po rozebraniu jej  miała uszczelke ze skazą raczej wada fabryczna bo niemozliwe żeby sie tak zużyła , wymieniona na gwarancji i jak narazie wszystko ok .Objawy były takie jak u ciebie po odpowietrzeniu było dobrze tylko że bardzo krótko

Opublikowano

W sumie to pompka wyglądała na dobrą, ale że nie był to duży koszt to kupiłem nową. Niestety ale wymiana nic nie pomogła. Więc to raczej nie wina pompki.
Natomiast wysprzęglik był do wyrzucenia i kupiłem nowy tylko, że zamiennik FRAGOKOV. Może tu leży problem?
Jak odpowietrzam, to dosłownie upuszczam kilka kropel i jest ok. Następnie znowu trzeba odpowietrzać. Dodam, że nie zacinają się ciągle, czasem wchodzą ładnie. A czasem w ogóle. Gdy już kilka razy pod rząd nie idzie wrzucić biegu wtedy odpowietrzam. 
Sprzęgło łapie od połowy. Przewody widać, że są w porządku.

 

Opublikowano

Niechce cię smucic ale wygląda na to że problem leży w skrzyni ... Zdemontuj podłogę, i trzeba szukac, może zacina się lewarek na wejściu do skrzyni, może coś się zaciera, trzeba sprawdzic

Opublikowano

Fragokov to jest raczej oryginał , taką wymienialismy . Skoro po odpowietrzeniu działa dobrze to problem jest w zapowietrzaniu sie a nie w skrzyni . Poza tym juz ci pisałem że mieliśmy taki sam problem i objawy .Wyjmij pompke i ją rozbież i obejrzyj dokładnie wszystkie uszczelnienia może masz tą wadliwą  Nie jest to skomplikowane jak dobrze pamietam to jest tylko pierscien segera .Płyn masz odpowiedni zalany ?

Opublikowano

Witam, ja też mam identyczny problem ze zmianą biegów w Zetorze proxima 8441 z 2006 roku, 1600 mth. W zeszłym roku na wiosnę wymieniłem pompkę i cylinderek, była znaczna poprawa lecz czasami trzeba było zrobić odpowietrzanie układu (powietrza nie było ale coś tam pomagało). Zauważyłem że na zimnym ciągniku jest zawsze dobrze, ale wystarczy że trochę popracuje lub przytrzymam na półsprzęgle to pojawaia się problem ze zmianą biegów. Żeby zmienić wtedy bieg nie gaszę silnika tylko ustawiam dźwignię pomiędzy polowymi i szosowymi wtedy biegi się przełączają bez problemu. Ja uważam że przyczyną jest zbyt mała siła wytwarzana przez pompkę i cylinderek. Może trzeba wymienić przewód ciśnieniowy na nowy bo ten się postarzał i się rozszerza przy naciskaniu sprzęgła. Ostatnio zrobiłem regulację na śrubie przy pedale sprzęgła i oczywiście jest pomogło tylko nie widomo na jak długo. Jeżeli problem się ponowi a pewnie tak będzie to wymienię przewód ciśnieniowy.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez krzysiekwm90
      opinie na temat ciągnika

      piście

    • Przez jeziosky
      Witam! Mam taki temat do dyskusji;  Oringi na tulejach w Zetorach. Wiadomo że dość często padają w Zetorach uszczelnienia tulei silnikowych.  Jak myślicie dlaczego tak jest? Z mojego doświadczenia, dość skromnego bo dotyczącego tylko dwóch Zetorów wydaję mi się  że oringi są dość luźno pasowane. Tuleje z nowymi uszczelniaczami wpadają w blok właściwie pod swoim ciężarem. Co ciekawe nowe oringi powinny mieć wymiar katalogowy 104x4,2  a mierząc je  mają max 4,0 mm.  Czy ma ktoś doświadczenie z zastosowaniem  innych  uszczelniaczy silikonowych ale grubszych np. 4,4?
    • Przez matixtex
      Witam, posiadam Zetora 9540. Przeciekał mi siłownik pomocniczy, wymieniłem uszczelniacze, ale dalej cieknie. Chcę go wymienić na nowy ale pan w sklepie powiedział mi że są 2 rodzaje jedne o skoku 300 drugi o skoku 280.  mówił że zakładają teraz te krótsze bo są lepsze . Wymieniał ktoś u siebie? Jak założę 280( bo mój miał 300)wszystko będzie grało czy coś się upierniczy?
    • Przez wesley
      Witam, mam problem z mocowaniem dźwigni rewersu. Tulejka w której osadzona jest dźwignia była trzykrotnie spawana i znów się urwała. Myślę żeby wymieniać całe obramowanie na nowe bo ciężko będzie to pospawać ale nie wiem czy można to kupić nie znam numeru w katalogu. Może ktoś miał z tym do czynienia i mógł mi pomóc byłbym wdzięczny. 


    • Przez Kuba1302
      Witam, potrzebuję założyć lampy ostrzegawcze w Zetorze Forterra 11741. Tak więc przychodzę z zapytaniem jak macie je zamontowane bo ja kupiłem go bez lamp i niewiem jak je założyć żeby niedziurawic kabiny.
      Ps. Będę wdzięczny za zdjęcia i porady 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v