Skocz do zawartości
Janek1801

Zetor proxima 6441 - problem z biegami

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Zetor
Janek1801    9

Witam, posiadam od nowości zetora proxime 6441 z 2006r. Nie mogę wrzucać biegów, gdy chcę zmienić bieg blokuje się. Dopiero zaskakuje za którymś razem. Czasem jest tak, że muszę go zgasić, wrzucić bieg i dopiero zapalić bo szkoda szarpać skrzynią.
Wymieniłem już wysprzęglik i pompkę sprzęgłową i nic nie pomogło. Dodam, ciekawą rzecz, że jak odpowietrzę sprzęgło na wysprzęgliku to biegi wchodzą idealnie, niestety tylko przez dzień, góra dwa dobrej pracy. Następnie znowu nie można wrzucić biegu. 
Czy to może być wina tarczy sprzęgłowej i trzeba rozpoławiać?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jacek82A    3

Byś może coś w skrzyni ja w swojej 6441 miałem takie coś żeby wsteczny wbić to musiałem przygazować i na siłę wbijać ale później się to uspokoiło

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Onerif    4

tak jak wspomniałeś " Dodam, ciekawą rzecz, że jak odpowietrzę sprzęgło na wysprzęgliku to biegi wchodzą idealnie, niestety tylko przez dzień, góra dwa dobrej pracy. Następnie znowu nie można wrzucić biegu. " i ponownie trzeba od powierzyć by chodziło ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawel100474    3

zobacz czy wszystkie trzy dźwigienki sprzęgła są jednakowo ustawione od łożyska oporowego bo to może być przyczyną nieprawidłowej pracy skrzyni biegów

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DarekD    56

jak sie ponownie zapowietrza to w tym chyba trzeba szukać przyczyny a nie w tarczy czy dźwigienkach  ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomekzet    38

To niekoniecznie wina wysprzęglika, gdyby tak było to "za którymś razem" dalej by ci nie wchodził bieg, coś go trzyma, obstawiam synchronizator ....

Byś może coś w skrzyni ja w swojej 6441 miałem takie coś żeby wsteczny wbić to musiałem przygazować i na siłę wbijać ale później się to uspokoiło

 

J/W Synchronizator .... Typowa zmiana biegów z międzygazem, dawniej tak się jeździło jak skrzynie nie były w niego wyposażone lub był uszkodzony...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    397
Napisano (edytowany)

naraz mu wszystkie synchronizatory padły? Wysprzeglik nowy, pompka a węże czy rurki które je łączą? Sam piszesz że po odpowietrzeniu jest dobre ale czemu się zapowietrza?

Edytowano przez lukbold

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomekzet    38

Najlepiej zapiąc bieg i powoli puszczac pedał, jak będzie łapał gdzieś w połowie to ze sprzęgłem wszystko w porządku

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbycho77    7

Jak dawno temu wymieniałes pompkę  ?Mielismy  kiedys taki problem pompka oryginał padła po miesiącu Po rozebraniu jej  miała uszczelke ze skazą raczej wada fabryczna bo niemozliwe żeby sie tak zużyła , wymieniona na gwarancji i jak narazie wszystko ok .Objawy były takie jak u ciebie po odpowietrzeniu było dobrze tylko że bardzo krótko

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Janek1801    9

W sumie to pompka wyglądała na dobrą, ale że nie był to duży koszt to kupiłem nową. Niestety ale wymiana nic nie pomogła. Więc to raczej nie wina pompki.
Natomiast wysprzęglik był do wyrzucenia i kupiłem nowy tylko, że zamiennik FRAGOKOV. Może tu leży problem?
Jak odpowietrzam, to dosłownie upuszczam kilka kropel i jest ok. Następnie znowu trzeba odpowietrzać. Dodam, że nie zacinają się ciągle, czasem wchodzą ładnie. A czasem w ogóle. Gdy już kilka razy pod rząd nie idzie wrzucić biegu wtedy odpowietrzam. 
Sprzęgło łapie od połowy. Przewody widać, że są w porządku.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomekzet    38

Niechce cię smucic ale wygląda na to że problem leży w skrzyni ... Zdemontuj podłogę, i trzeba szukac, może zacina się lewarek na wejściu do skrzyni, może coś się zaciera, trzeba sprawdzic

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Janek1801    9

Poprawka, sprzęgło łapie na samej górze. Jeszcze jedno, biegi polowe chodzą dobrze. Problem tyczy się drogowych. Więc już sam nie wiem. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomekzet    38

Jakby łapało na samym dole, to wtedy jest objaw że źle wysprzęgla, na górze to oznacza że przedobrzyłeś z regulacja i może nawet zacząc ślizgac ...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbycho77    7

Fragokov to jest raczej oryginał , taką wymienialismy . Skoro po odpowietrzeniu działa dobrze to problem jest w zapowietrzaniu sie a nie w skrzyni . Poza tym juz ci pisałem że mieliśmy taki sam problem i objawy .Wyjmij pompke i ją rozbież i obejrzyj dokładnie wszystkie uszczelnienia może masz tą wadliwą  Nie jest to skomplikowane jak dobrze pamietam to jest tylko pierscien segera .Płyn masz odpowiedni zalany ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
georgekelok    0

Witam, ja też mam identyczny problem ze zmianą biegów w Zetorze proxima 8441 z 2006 roku, 1600 mth. W zeszłym roku na wiosnę wymieniłem pompkę i cylinderek, była znaczna poprawa lecz czasami trzeba było zrobić odpowietrzanie układu (powietrza nie było ale coś tam pomagało). Zauważyłem że na zimnym ciągniku jest zawsze dobrze, ale wystarczy że trochę popracuje lub przytrzymam na półsprzęgle to pojawaia się problem ze zmianą biegów. Żeby zmienić wtedy bieg nie gaszę silnika tylko ustawiam dźwignię pomiędzy polowymi i szosowymi wtedy biegi się przełączają bez problemu. Ja uważam że przyczyną jest zbyt mała siła wytwarzana przez pompkę i cylinderek. Może trzeba wymienić przewód ciśnieniowy na nowy bo ten się postarzał i się rozszerza przy naciskaniu sprzęgła. Ostatnio zrobiłem regulację na śrubie przy pedale sprzęgła i oczywiście jest pomogło tylko nie widomo na jak długo. Jeżeli problem się ponowi a pewnie tak będzie to wymienię przewód ciśnieniowy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×