Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

witam.mam problem ze swoim 5090r.a mianowicie nie moge go odpalic.byl mroz -18C.probowalem odpalic ale nic.w odstojniku przy filtrze paliwa osiadl sie jakis syf wiec odkrecilem caly filtr przeplukalem zakrecilem i przekrecilem kluczyk w celu napelnienia paliwem a tu nic.pompka nie pompuje.wiec myslalem ze to ona padla.wykrecilem ja podlaczylem bezposrednio i dziala.w czym tkwi problem?czemu ona nie dziala gdy jest normalnie podłączona?

Nie pytaj w kilku tematach na raz bo robisz przez to bałagan. Posty z obu tematów przeniesione 

Edytowane przez danielhaker
Opublikowano

zapomniałem dodac ze bezpieczniki sprawdzone i sa ok.moj zapalal przy -25.w tym roku tez byly wieksze mrozy i palil.chodzi wlasnie o to ze ta pomka nie chodzi.jakby nie dostawala pradu.wiec podlaczylem ja bezposrednio do akumulatora zaczela chodzic i pompowac paliwo i wtedy probowalem zapalic i zagadal na chwile ale zgasl.boje sie tak robic bo wydaje mi sie ze cos blokuje doplyw pradu do tej pompki tlko co i dlaczego.czy moze to byc spowodowane jakimis bledami?a pompka powinna chodzic caly czas czy tylko do momentu odpalenia?

Opublikowano

u mnie sąsiad ma 5080r i on tylko do -10 odpali potem już tylko kręci i tyle więc coś w tych ciągnika jest nie tego, ma on też jd 6420 i tak to jest jak jeden z drugiego aby tylko jd

Opublikowano (edytowane)

pompka pompuje cały czas 

ciężko powiedzieć  czemu nie dostaje prądu może jakiś przekaźnik 

sprawdzaj jeszcze kabel i złącze (kostkę)

 

na dworze u mnie max -10 c a w garażu to wiadomo inna bajka odpali i przy - 25 c 

Edytowane przez marko-kolo
Opublikowano (edytowane)

Nie wiem jak jest w nowszych ciągnikach ale w samochodach jest tak że pompka po przekręceniu kluczyków w pozycję zapłonu włącza się na ok 2s, a praca ciągłą jest w momencie przekręcania kluczyka w pozycję rozruchu a następnie pracy silnika- jest to takie zabezpieczenie że podczas gdy silnik zgaśnie z powodu np. wycieku paliwa pompka przestaje pracować aby nie wypompowała całego paliwa z baku

 

Więc sprawdź jeszcze wtyczkę od pompki czy dochodzi do niej zasilanie za pomocą żarówki czy miernika

Edytowane przez macin87
Opublikowano

dobrze że teraz w polu się nie robi bo większość jd by stała. mój ciągnik z ori.aku. a jest z końca 2008 r. po niepaleniu przez 10 dni i mrozie w nocy -20 odpalił po 2 sek. dodam że swiece nie działają.

Opublikowano (edytowane)

moj tez palil i to w wieksze mrozy a teraz nie wiem co jest.nie dochodzi prad do pompki.i sie zastanawiam czy to celowo jest ze np jakies zabezpieczenie czy cos sie zepsulo.kable idace tam sprawdzalem i wydaja sie byc ok nigdzie nie przeciete


kable ok kostka tez.ktos ma jakis pomysl jeszcze?

Edytowane przez danielhaker
Opublikowano (edytowane)

Sprawdź przekaźnik od pompki no i bezpiecznik przedewszystkim

 

edit: przeglądałem katalog i stwierdzam że przekaźnik jak i bezpiecznik znajduje się gdzieś indziej niż w skrzynce bezpieczników (rysunek z katalogu jest ciężki do rozpracowania bo brak opisów ale po rysunkach jest jeszcze skrzynka na silniku a bezpieczniki z oznaczeniami "dystrybutora" to dwa pierwsze na górze i na samym dole przekaźnik)

Edytowane przez macin87
Opublikowano (edytowane)

Przekaźnik jest identyczny a nawet dwa (nr katalogowy jest identyczny AL77324) w skrzynce bezpieczników w kabinie najwyżej podmień go (musisz sobie sam odczytać od czego jest z piktogramu bo w katalogu tego nie widze)

Sprawdzenie przekaźnika jest dość łatwe ale musiał bym wiedzieć ile jest pinów i ich oznaczenia lub schemat który jest zazwyczaj na nim. Będzie też potrzebny miernik lub żarówka itd.

Edytowane przez macin87
Opublikowano (edytowane)

A mógłbyś napisać trochę bardziej obrazowo jak dla laika

Z przekaźników, które mógłbym podmienić na próbę jeden jest od zasilania osprzętu, a drugi od zasilania elektroniki i nie wiem czy to ma znaczenie, który wyjmę??

Edytowane przez czarek1107
Opublikowano

Pierwsze co to wystarczy dać na 1 "-" i w momencie stykania do 2 "+" słychać będzie cyknięcie tak samo jak odejmiesz- znaczy że sama cewka działa

Następnie żeby było szybko weź dwie żarówki halogenowe. Weź jedną żarówkę i jej jeden koniec podłącz do pinu 4 a drugi do "-"akumulatora, drugą żarówkę podłącz jej jeden koniec do pinu 5 i drugi koniec do "-". Następnie przyłącz "-" akumulatora do pinu 1, a " +" akumulatora daj na pin 3 i nie odłączaj go (w tym momencie zapali się  żarówka pod pinem 4 następnie weź "+" akumulatora i dotknij przewodem pinu 2 (powinna zgasnąć żarówka z pin 4 a zapalić się z pin 5)

Trzeba to sprawdzić pod dużym obciążeniem bo styki od przekaźnika mogą być nadpalone sądzę że żarówka halogenowa  powinna starczyć

 

Te przekaźniki od osprzętu czyli od czego dokładnie? Ten drugi to musi być jeżeli obsługuje on sterownie silnikiem

 

Jeżeli przekaźnik działa szukasz w gnieździe przekaźnika może brak tam napięcia- a najlepiej przydałby się multimetr z funkcją ciągłości obwodu było by szybciej i prościej

Opublikowano

Przełożyłem inny przekaźnik ze skrzynki w kabinie, przekręciłem kluczyk i pompka dalej nie działa. Jeszcze będę sprawdzał według Twojej rady sprawność przekaźnika. Natomiast podłączyłem pompkę bezpośrednio do akumulatora i odpalił, więc z resztą układu raczej wszystko w porządku. Tylko teraz po godzinnym postoju jest znowu ten sam problem, a pompka dalej nie działa i nie dochodzi do niej prąd


sprawdzalem ten przekaznik i nie pstryka.ale nie rozumiem dlaczego po przełożeniu innego(od wentylatora w kabinie ktory jest dobry bo pstryka) dalej nie dziala pompka.nie sprawdzalem jeszcze czy w gniezdzie jest napiecie bo nie wiem za bardzo jak to zrobic.
Nie pisz posta pod postem

Opublikowano

Moja 6140R stała kilka dni na mrozie bez wyłączonej masy, plus jeszcze paliwo letnie odpaliła za drugim razem. Natomiast 8335R ma wszystko gdzieś i czy stał miesiąc czy jeden dzień pali zawsze tak samo. Kilka obrotów silnika i już jedziemy.

Opublikowano

Weź żarówkę i jeden koniec do masy a druki do pinu 3 w gnieździe- powinna się palić

W pinie 2 zrób tak samo ale żarówka powinna się zapalić na kilka sekund po przekręceniu kluczyków

Tak sprawdzisz czy + dochodzi do pinów zasilania

Teraz jak sprawdzić domowym sposobem ciągłość obwodu w pinie 1- jedna końcówka żarówki do pinu 1 a druga do + akumulatora -powinna się palić

Teraz do pinu 5 z aku dajesz + jak pompka sie włączy to obwód jest ok

Ciekawe od czego pin 4?

 

Polecam wydać z 50zł i kupić miernik szybciej i pewne że czegoś nie spie...ysz

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Kamil567
      John Deere 5080M na zimnym szarpie po rozgrzaniu problem zanika ale nie do końca. Głównym problemem jest to ze po paru godzinach pracy w polu np. agregatem, pługami ciągnik staje, silnik pracuje nie słychać żadnych niepokojących odgłosów ale zaczyna mrugać kontrolka od rewersu "N". Zmiana położenia rewersu nic nie daje, gaszenie i odpalanie ciągnika również, losowo kontrolka "N" zaraz po odpaleniu mruga lub świeci stale ale po zmianie na przód lub tył zaczyna mrugać od razu. Kontrolka zaczęła również mrugać gdy ciągnik staną zgasiłem go odpaliłem kontrolka świeciła stale ale gdy podniosłem agregat zaczęła z powrotem mrugać (po paru godzinach pracy), stanął również na drodze asfaltowej podczas powrotu do domu z pola. "Zegary" nie wskazują wysokiej temperatury, jest w normie, raz zaświeciła się kontrolka wskaźnik informacji o transmisji (kółko zębate) i wskaźnik alertów serwisowych ("!" w rombie). Po jakimś czasie 30min-2h problem znika i z powrotem można jeździć ale po dłuższej chwili problem się ponawia. Jeżeli miał ktoś podobny problem proszę o pomoc i z góry dziękuje 
    • Przez Michael0044
      Witam,
      posiadam ciągnik jd 5510n (sadownik takzwany ) chciałbym wymienić w nim olej silnikowy. W instrukcji brak informacji ile wchodzi tam oleju ktoś się orientuje ? 
      pozdrawiam 
    • Przez Sremist
      Witam, mam taki problem iż co jakiś czas odłącza mi cały ciągnik, tzn wyłącza monitor, wyłącza zegary itp, ciągnik gaśnie, mogę go zapalić ale dosłownie po 3s gaśnie, nie wyświetla żadnego komunikatu po prostu ginie wszystko, robił to czasem w ciągu pracy, po paru, parunastu minutach wracał do żywych jakby nigdy nic, wyświetlacz był wymieniony też z tego powodu (i innych) ale tego akurat nie naprawiło, John Deere 6170r 2012rok,
      obecnie chciałem odpalić ciągnik i zanim załadował się system, odłączyło wszystko 
      odłączanie zasilania itp nie pomogło 
    • Przez Wojak^^
      Witam, interesuje mnie ciągnik 6125M nowy. Co powiecie na jego temat czy są jakieś wady oprócz problemów z adblue czy może DPF.
      Jaką skrzynie wybrać, polecacie manualną czy automatyczna, czy może są półautomatyczne ?
       
    • Przez adanow
      Czy możecie polecić jakiś sprawdzony profesjonalny serwis który wyłączy, lub regeneruje DPF ,i  podnosi moc o parę koników w JOHN DEERE  5090M.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v