Skocz do zawartości
czarek1107

John Deere 5090R nie chce zapalić

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
john

czarek1107    0

witam.mam problem ze swoim 5090r.a mianowicie nie moge go odpalic.byl mroz -18C.probowalem odpalic ale nic.w odstojniku przy filtrze paliwa osiadl sie jakis syf wiec odkrecilem caly filtr przeplukalem zakrecilem i przekrecilem kluczyk w celu napelnienia paliwem a tu nic.pompka nie pompuje.wiec myslalem ze to ona padla.wykrecilem ja podlaczylem bezposrednio i dziala.w czym tkwi problem?czemu ona nie dziala gdy jest normalnie podłączona?

Nie pytaj w kilku tematach na raz bo robisz przez to bałagan. Posty z obu tematów przeniesione 

Edytowano przez danielhaker

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


marko-kolo    220

sprawdzaj bezpieczniki 

mój odpala max -10 c (  opcja bez grzałki ), więc nie spodziewaj się cudów przy -18 c 

pompka musi chodzić nawet chwile po wyłączeniu zapłonu 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl




czarek1107    0

zapomniałem dodac ze bezpieczniki sprawdzone i sa ok.moj zapalal przy -25.w tym roku tez byly wieksze mrozy i palil.chodzi wlasnie o to ze ta pomka nie chodzi.jakby nie dostawala pradu.wiec podlaczylem ja bezposrednio do akumulatora zaczela chodzic i pompowac paliwo i wtedy probowalem zapalic i zagadal na chwile ale zgasl.boje sie tak robic bo wydaje mi sie ze cos blokuje doplyw pradu do tej pompki tlko co i dlaczego.czy moze to byc spowodowane jakimis bledami?a pompka powinna chodzic caly czas czy tylko do momentu odpalenia?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

agrorobert    52

u mnie sąsiad ma 5080r i on tylko do -10 odpali potem już tylko kręci i tyle więc coś w tych ciągnika jest nie tego, ma on też jd 6420 i tak to jest jak jeden z drugiego aby tylko jd

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

marko-kolo    220

pompka pompuje cały czas 

ciężko powiedzieć  czemu nie dostaje prądu może jakiś przekaźnik 

sprawdzaj jeszcze kabel i złącze (kostkę)

 

na dworze u mnie max -10 c a w garażu to wiadomo inna bajka odpali i przy - 25 c 

Edytowano przez marko-kolo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

macin87    42

Nie wiem jak jest w nowszych ciągnikach ale w samochodach jest tak że pompka po przekręceniu kluczyków w pozycję zapłonu włącza się na ok 2s, a praca ciągłą jest w momencie przekręcania kluczyka w pozycję rozruchu a następnie pracy silnika- jest to takie zabezpieczenie że podczas gdy silnik zgaśnie z powodu np. wycieku paliwa pompka przestaje pracować aby nie wypompowała całego paliwa z baku

 

Więc sprawdź jeszcze wtyczkę od pompki czy dochodzi do niej zasilanie za pomocą żarówki czy miernika

Edytowano przez macin87

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

iron    398

dobrze że teraz w polu się nie robi bo większość jd by stała. mój ciągnik z ori.aku. a jest z końca 2008 r. po niepaleniu przez 10 dni i mrozie w nocy -20 odpalił po 2 sek. dodam że swiece nie działają.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

wronex85    0

moim zdaniem to tylko wina palwa zgestnieje i d.... zwlszcze w ciekich przewodzikach moja r6 pali lepiej niz nie jeden samochod  pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

czarek1107    0

moj tez palil i to w wieksze mrozy a teraz nie wiem co jest.nie dochodzi prad do pompki.i sie zastanawiam czy to celowo jest ze np jakies zabezpieczenie czy cos sie zepsulo.kable idace tam sprawdzalem i wydaja sie byc ok nigdzie nie przeciete


kable ok kostka tez.ktos ma jakis pomysl jeszcze?

Edytowano przez danielhaker

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


macin87    42

Sprawdź przekaźnik od pompki no i bezpiecznik przedewszystkim

 

edit: przeglądałem katalog i stwierdzam że przekaźnik jak i bezpiecznik znajduje się gdzieś indziej niż w skrzynce bezpieczników (rysunek z katalogu jest ciężki do rozpracowania bo brak opisów ale po rysunkach jest jeszcze skrzynka na silniku a bezpieczniki z oznaczeniami "dystrybutora" to dwa pierwsze na górze i na samym dole przekaźnik)

Edytowano przez macin87

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


macin87    42

Przekaźnik jest identyczny a nawet dwa (nr katalogowy jest identyczny AL77324) w skrzynce bezpieczników w kabinie najwyżej podmień go (musisz sobie sam odczytać od czego jest z piktogramu bo w katalogu tego nie widze)

Sprawdzenie przekaźnika jest dość łatwe ale musiał bym wiedzieć ile jest pinów i ich oznaczenia lub schemat który jest zazwyczaj na nim. Będzie też potrzebny miernik lub żarówka itd.

Edytowano przez macin87

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach



czarek1107    0

A mógłbyś napisać trochę bardziej obrazowo jak dla laika

Z przekaźników, które mógłbym podmienić na próbę jeden jest od zasilania osprzętu, a drugi od zasilania elektroniki i nie wiem czy to ma znaczenie, który wyjmę??

Edytowano przez czarek1107

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


macin87    42

Pierwsze co to wystarczy dać na 1 "-" i w momencie stykania do 2 "+" słychać będzie cyknięcie tak samo jak odejmiesz- znaczy że sama cewka działa

Następnie żeby było szybko weź dwie żarówki halogenowe. Weź jedną żarówkę i jej jeden koniec podłącz do pinu 4 a drugi do "-"akumulatora, drugą żarówkę podłącz jej jeden koniec do pinu 5 i drugi koniec do "-". Następnie przyłącz "-" akumulatora do pinu 1, a " +" akumulatora daj na pin 3 i nie odłączaj go (w tym momencie zapali się  żarówka pod pinem 4 następnie weź "+" akumulatora i dotknij przewodem pinu 2 (powinna zgasnąć żarówka z pin 4 a zapalić się z pin 5)

Trzeba to sprawdzić pod dużym obciążeniem bo styki od przekaźnika mogą być nadpalone sądzę że żarówka halogenowa  powinna starczyć

 

Te przekaźniki od osprzętu czyli od czego dokładnie? Ten drugi to musi być jeżeli obsługuje on sterownie silnikiem

 

Jeżeli przekaźnik działa szukasz w gnieździe przekaźnika może brak tam napięcia- a najlepiej przydałby się multimetr z funkcją ciągłości obwodu było by szybciej i prościej

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

czarek1107    0

Przełożyłem inny przekaźnik ze skrzynki w kabinie, przekręciłem kluczyk i pompka dalej nie działa. Jeszcze będę sprawdzał według Twojej rady sprawność przekaźnika. Natomiast podłączyłem pompkę bezpośrednio do akumulatora i odpalił, więc z resztą układu raczej wszystko w porządku. Tylko teraz po godzinnym postoju jest znowu ten sam problem, a pompka dalej nie działa i nie dochodzi do niej prąd


sprawdzalem ten przekaznik i nie pstryka.ale nie rozumiem dlaczego po przełożeniu innego(od wentylatora w kabinie ktory jest dobry bo pstryka) dalej nie dziala pompka.nie sprawdzalem jeszcze czy w gniezdzie jest napiecie bo nie wiem za bardzo jak to zrobic.
Nie pisz posta pod postem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

karolas123    86

Zewrzyj w gniezdzie pin 3 i 5 i sprawdz czy pali. Jeśli tak to masz coś nie tak ze sterowaniem przekaźnikiem jeśli nie to uszkodzone są kable od gniazda przekaźnika do pompki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

LeXXus44    3

Moja 6140R stała kilka dni na mrozie bez wyłączonej masy, plus jeszcze paliwo letnie odpaliła za drugim razem. Natomiast 8335R ma wszystko gdzieś i czy stał miesiąc czy jeden dzień pali zawsze tak samo. Kilka obrotów silnika i już jedziemy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

macin87    42

Weź żarówkę i jeden koniec do masy a druki do pinu 3 w gnieździe- powinna się palić

W pinie 2 zrób tak samo ale żarówka powinna się zapalić na kilka sekund po przekręceniu kluczyków

Tak sprawdzisz czy + dochodzi do pinów zasilania

Teraz jak sprawdzić domowym sposobem ciągłość obwodu w pinie 1- jedna końcówka żarówki do pinu 1 a druga do + akumulatora -powinna się palić

Teraz do pinu 5 z aku dajesz + jak pompka sie włączy to obwód jest ok

Ciekawe od czego pin 4?

 

Polecam wydać z 50zł i kupić miernik szybciej i pewne że czegoś nie spie...ysz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez Mskm
      Witam,
      chciałbym się spytać użytkowników tego ciągnika z jakimi agregatami pracują. Planuje zakup uprawowo-siewnego nabudowanego 3m .Nie wiem czy nie będzie za ciężki. Czy ktoś pracuje takim zestawem. Dodam że ciągnik jest podkręcony do 100 koni i ma 750kg balastu z przodu.
    • Przez PawePopiel
      Witam potrzebuję aby ktoś wrzucił filmik z ustawień bcu, bif, ecu, ecp, do DJ5090r najlepiej z opisem funkcji , ponieważ teraz pokazuje mi w milach i niemam godziny ,(sąsiad wykasował błędy i chyba coś przestawił ale zgubił kartkę i nie chce grzebać aby czegoś nie uwalić)
    • Przez wabrzek
      Witam mam opony Michelin multibib 600/65/38 tył i przód 480/65/28 ciągnik jd 6115r. Pytanie do jakiego sensownego poziomu obnizyc ciśnienia przy pracy z plugiem i agregarem upr-siew. Maszyny o wadze ok 1.5 t. Chodzi o pracę w polu i przejazd drogą utwardzoną. Według kalkulatora firmowego można obniżyć do 0.6 Bara ale wtedy są piasek jak bez powietrza. 
    • Gość Profil usunięty
      Przez Gość Profil usunięty
      Witam, mam dylemat. Zastanawiam się nad wyborem JD o mocy ok 115km. W grę wchodzi JD 6330(nie premium) lub Jd 6115M. Cena w zasadzie jak podaje diler będzie podobna. Mam obawy co do silnika z filtrem cząstek stałych W modelu 6M. I pytanie czy lepiej wstawić CHIPA do 6330 i ze 105 km zrobić ok 120 km i mieć starą generację silnika (na pewno niezawodną) bez filtra czy nie obawiać się filtra i wybrać 6M bez Chipowania(bez ingerencji w fabryczne ustawienia) trochę lepiej wyciszonego i różniącego się nieznacznie nowościami. Mam po prostu obawy przed "nowym dzieckiem" JD i "chorobami wieku dziecięcego" związanych z silnikiem. Proszę o porady i wypowiedz użytkowników serii 6R z racji obecności filtra cząstek stałych
    • Gość Profil usunięty
      Przez Gość Profil usunięty
      Nierozumiem dlaczego po 2 latacch od produkcji 6170R wprowadzili nowe 6175R i są na scr i wiele innych bajerow?
×