Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć wszystkim jestem nowym na tym forum i nie wiem co i jak i z góry dziękuje  ale mam problem z moim mf mianowicie jak włocze wałek wom to chodzi głośno jak betoniarka i nie wiem o co to chodzi i ze tak głośno i parę razy zdarzyło mi się ze zgrzytało i teraz nie wiem czy cos może pływać w oleju czy cos sie posypało  i nie wiem czy patrzyc do mostu czy nie :) z góry dziekuje za odpowiedz 

Opublikowano

Może padło łożysko na PTO albo jest jakiś problem ze sprzegłęm PTO. bez zajrzenia sie nie obedzie mozesz przed rzkrecaniem sprawdzić czy jest odpowiednie cisnienie na sprzegle PTO i upewnij sie, ze widełki od 540/1000 są napewno dobrze zazębione.

Opublikowano

powiem tak po tych zgrzytach co było narazie jest spokój i chodzi troszke ciszej ale nie duzo ja mysle ze cos pływa w oleju i wpada w tryby tylko nie wiem jak to tam w srodku wyglada jak to chodzi bo ja nie mam drugiego biegu w skrzyni  bo podobno brakuje dwóch zembów tak mówił właściciel jak  kupowałem i i nie ma wogole recznego a tak to wszystko smiga  dzieki  za odpowiedz :)

Opublikowano

Nie zastanawiaj się teraz jest odpowiedni czas na taką pracę a nie w żniwa. Po drugie, jeśli rozleciało się łożysko igiełkowe problem trzeba jak najszybciej rozwiązać, bo im wcześniej tym mniejszy koszt naprawy.

Opublikowano

dzieki kolego za odpowiedz a  ma moze ktos schemat bo nie mam własnie  pojecia jak  tam jest napedzawny wałek i jak chodza tryby na łożyskach czy jak i jak tam sie najprosciej dostac do tego wałka :)

Opublikowano

Niestety czeka Cię sporo roboty. Proponuję spuścić olej ze skrzyni po wcześniejszym rozgrzaniu oleju. To pozwoli Ci znaleźć pozostałości (opiłki, kawałki metalu lub wałeczki łożyska igiełkowego) na dnie tylnego mostu. Radzę zabrać się za to porządnie. Zgrzyty prawdopodobnie pochodzą ze złego zazębiania się trybów ze sobą ze względu na padnięte łożysko wałek dostał niebezpiecznego luzu. Jak się dostać - zdejmujesz całą górną pokrywę tylnego mostu.

Opublikowano

czyli prawdopodobnie to łożysko sie rozleciało i przesto tak chodzą pewnie tryby głośno i tak miałem robić 2 bieg bo jest wysypany to zrobię wszystko na raz dzięki koledzy za podpowiedz :)

Opublikowano (edytowane)

Takie pytanie ( seria 61XX ). Obroty 540/1000 zmieniam wajchą na zewnątrz ciągnika - tutaj jest wszystko ok. Obroty ECO mam zmieniane wajchą w kabinie i o ile przy włączeniu zwykłego trybu pracy nic nie zgrzytnie to przy włączeniu ECO,wajcha niby w kabinie już jest tam gdzie powinna to gdy włączam wom to tak jakby do końca nie został tryb właczony i zazgrzyta ale w tym momencie przytrzymam wajchę i przestaje. Wszystko poza tym chodzi ok, jest cicho. Gdy przerzucę wajchę na eco na zgaszonym, odpalę i włączę wom to wchodzi bez zgrzytów. Może linka się wyciągnęła i gdzieś coś się reguluje ?

___________________________________________________________________________________________________________

AgroDane.pl - portal poświęcony specyfikacjom maszyn rolniczych takich jak ciągniki rolnicze, kombajny zbożowe oraz ładowarki teleskopowe. Dane techniczne, porównania modeli oraz opinie w jednym miejscu. Użytkownik agrofoto wszystkim poleca tą stronę z całego serca 

 

Edytowane przez andrewk

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez xzibit0000
      Czesc. Mam problem z wałkiem wom. Podczas jazdy z rozrzutnikiem nagle wałek wom sie zatrzymał i zaczął zgrzytac. Po zdjęciu przekaźnika i wlaczeniu wom walek zaczął sie kręcić i zgrzytal i na ,,oko,, nie kręcił z ta prędkością co powinien kręcić patrząc na obroty silnika. Dzisiaj za każdym włączeniem walka zgrzytal i po wyłączeniu go tez zgrzytal dopiero po chwili przestawał.
      Za co sie zabrać? Kosz WOM czy cos innego? Dzięki za podpowiedzi
       
    • Przez darkowe1
      Pany da radę wymienić w rozdzuelaczu od ponosnika suwak na linkę? Teraz jest na panel ehr jednak sa z nim straszne problemy . Ostatnio przestał działać był jakis elektronik stwierdził ze panel jest dobry . Przerobiliśmy podnosnik na krótko nowe kable gura dół i tez się zacina ... chciałem przerobić sterowanie na linkę tylko czy da radę...
    • Przez szymon628
      Mam problem ponieważ rozebrałem przedni most w mf 3050 i zauważyłem że jedna półos jest dluzsza od drugiej czy ktoś wie z której strony powinna być 
    • Przez Sadownik3650
      Witam . Posiadam MF 3650 sadownik, co może być przyczyna takich objawów:?
      Przy pracy ze siewnikiem ciągnik wszedł w tryb migającej kontrolki oleju. Stracił moc, po kilku minutach odcina zapłon. Po ponownym odpaleniu objawy są podobne nieregularna praca. 
      Filtry paliwa są wymienione pompka działa tłoczy paliwo, filtr oleju nowy jak i olej. 
      proszę o jakaś podpowiedz...
       
       
    • Przez Mateusz1254
      Massey Ferguson 6160 skrzynia speedshift podczas pracy na polu na desce rozdzielczej zniknął napęd półbieg blokada i drążek od zmiany biegów ciężko chodzi i nie można załączyć zająca gdzie trzeba szukać przyczyny? Sterownik z prawej strony pod kabiną był sprawdzony i naprawiony Autotronic 3.przy akumulatorze u góry bezpieczniki mają prąd.Główne bezpieczniki w kabinie też sprawdzone 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v