Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano (edytowane)

Wszystko będzie dobrze, jeśli podepniesz plus do plusa i minus do minusa. Iskrzy na wyłączonym prostowniku, gdyż uzwojenie wtórne transformatora, przy braku napięcia na transformatorze działa jak zwora.

Edytowane przez Jerry28
Opublikowano

Wszystko będzie dobrze, jeśli podepniesz plus do plusa i minus do minusa. Iskrzy na wyłączonym prostowniku, gdyż uzwojenie wtórne transformatora, przy braku napięcia na transformatorze działa jak zwora.

 

Ciekawa teoria. Masz jakiekolwiek pojęcie o działaniu transformatora i budowie prostownika?

Opublikowano (edytowane)

Ale jaka prawdziwa.Powiedz mi jak jest zbudowany transformator, główny składnik prostownika, za nim to już tylko jakiś układ elektroniczny, mniej lub bardziej rozbudowany, którego głównym składnikiem jest mostek Gretza.

Edytowane przez Jerry28
Opublikowano

przy włączonym prostowniku zawsze iskrzy i iskrzenie większe im bardziej rozładowane baterie.

przy wyłączonym prostowniku też jest iskrzenie bo uzwojenie niskiego napięcia to obwód zamknięty.

z zasady podłącza się najpierw minus a potem plus-zapobiega nadmiernemu iskrzeniu-kierunek przepływu prądu przez diody.

tak w skrócie.

Opublikowano

Musi iskrzyć, tak to już jest przy zamykaniu obwodu elektrycznego ;) tutaj nie ma żadnych wymyślnych tzw. żabek, które potrafią odprowadzić łuk elektryczny.

Opublikowano

ja nic przeciw iskrzeniu nie mam.

nawet iskrzy przy podłączanie na kable-powód to różnica napięć.

a mówię o kolejności podłączenia-najpierw minus petem plus,przy odłączaniu najpierw plus potem minus,jest mniejsze iskrzenie lecz jest.kiedyś nawet tego na prawku uczyli-czasami pytanie z budowy,teraz uczą niewiele,tylko jazdy ulic tras egzaminacyjnych,i testów,o reszcie nie mówią.

Opublikowano

Ale jaka prawdziwa.Powiedz mi jak jest zbudowany transformator, główny składnik prostownika, za nim to już tylko jakiś układ elektroniczny, mniej lub bardziej rozbudowany, którego głównym składnikiem jest mostek Gretza.

 

Dokładnie kolego Twoja teoria jest prawdziwa jako teoria i bardzo błędna.

Skoro tak bronisz tej teorii, to opisz drogę przepływu prądu przy podłączeniu +/+ i -/- w którym momencie prąd przepływa przez transformator. Mostek w alternatorze jest podobny i co jak nie pracuje to wyładowuje akumulator/y?

Opublikowano

Dokładnie kolego Twoja teoria jest prawdziwa jako teoria i bardzo błędna.

Skoro tak bronisz tej teorii, to opisz drogę przepływu prądu przy podłączeniu +/+ i -/- w którym momencie prąd przepływa przez transformator. Mostek w alternatorze jest podobny i co jak nie pracuje to wyładowuje akumulator/y?

 

Przeczytaj pierwszy post w tym temacie.

Opublikowano

no kiedyś popularne były alternatory 6 diodowe(obco-wzbudne),no i te rozładowywały przy włóczonym kluczyku.teraz są wszystkie nowe i używane te nie najstarsze 9 diodowe(samo-wzbudne)i już nie ma tego problemu.

no ale to inna bajka.

Opublikowano

Przeczytaj pierwszy post w tym temacie.

 

A Ty przeczytaj swój pierwszy post w tym temacie, ten który cytowałem i wyjaśnij jak to co piszesz przebiega w praktyce. Chyba wiesz że w transformatorze prąd płynie na przemian w obu kierunkach, więc wyjaśnij dokładnie drogę przepływu prądu gdy transformator działa jako zwora.

Jak uważnie czytałeś posty w tym temacie to pewnie przeczytałeś że założyciel pisał, że iskrzy przy prostowniku odłączonym od zasilania. A z tego wynika że albo odwrotnie podłącza, albo w prostowniku jest jakieś zwarcie.

Opublikowano

zgoda, mostek Greatz'a może mieć przebicie, lub układ który może mieć prostownik, no chyba że coś nie wiem, bo normalnie na wyłączonym prostowniku, przy podpinaniu nie powinno iskrzyć bo diody działają zaporowo i nie puszczają prądu "w drugą stronę"

Opublikowano

Jak pragnę zdrowia, czytam i normalnie mnie skręca że trafo w prostowniku robi zwarcie, układ prostowniczy od tego właśnie jest iż puszcza prąd tylko w jednym kierunku, do sprawdzenia kolega ma prostownik i tyle, a nie dyskusje na temat jego podpinania na 2 strony, poza tym nie ten dział bo do elektryki to się kwalifikuje

Opublikowano

Może nie do końca dobrze się wyraziłem, trafo jako trafo będzie robić zwarcie, ale zapomniałem o tym , że w prostowniku jest jeszcze moduł prostownika ;) Moja wina. Nie wiem natomiast jak będzie zachowywał się prostownik z płytkami selenowymi (w pierwszym poście jest napisane, że to bardzo stary prostownik), nigdy takiego nie widziałem.

Opublikowano

Witam!

Zamontowałem alternator z wbudowanym regulatorem,wszystko według schematu, ale mam słabe akumulatory więc nie mogłem odpalic i chciałem podładować prostownikiem 12V 15A. Akumulatory to dwie 6V 195Ah, minus na ciągnik plus na rozrusznik, gdy podpiołem kleme plusową prostownika z plusem akumulatora i chciałem podpiąć kleme minusową prostownika z minusem akumulatora to zaczeło iskrzyc jakby było zwarcie czy coś w tym stylu. Czy to wina prostownika (prostownik stary, 10x naprawiany) czy źle podłączam? jak prawidłowo podłączyć, wcześniej nie było problemu jak plus był na masie?

witam pozwól ze spytam ładowałeś tym prostownikiem jakieś inne pojazdy jeśli nie to spróbuj podłączyć go do auta i sprawdż co się będzie działo u upewnij się że masz prawidłowo oznaczone zaciski na prostowniku chodzi mi o to czy + to rzeczywiście +bo pisałeś że był parę razy naprawiany

Opublikowano

Witam, mam problem, a że na ciągnikach się zupełnie nie znam to dla Was to będzie pewnie prościzna ;) Muszę rano przejechać ciągnikiem ojca w inne miejsce, by nie przeszkadzał, a muszę go podładować bo nie odpali. Chce prostownik podpiąć pod rozrusznik, tylko w tym tkwi problem ,że nie wiem dokładnie jak. Przy rozruszniku mam dwie śruby. Ta większa jest pomalowana na czerwono, więc tam zapewne plus. A gdzie minus ? do tej mniejszej śruby ? Wiem, że to pewnie banalne pytanie , ale zapomniałem się spytać ojca jak a do rana nie mam możliwości.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Patryk6
      Dzień dobry czy posiada ktoś instrukcje do opryskiwacza tecnomy ( nie wiem jaki model będzie na zdjęciu) chodzi mi najbardziej o instrukcje do sterownika. Lub zajmuje się ktoś naprawianiem tych opryskiwaczy w szczególności chodzi mi żeby można było zmieniać dawkę a nie pryskać cały czas na jednej. Od kad kupiłem w Francji jest jedna stała dawka.



    • Przez DonPadre
      Witam,
      Wiem że to forum rolnicze ale kierunkowskazy w mszynach też są. Mam problem w moim peugeocie 208gti z kierunkowskazem ledowym w przedniej lampie od strony pasażera. Po przekręceniu zapłonu ale nie odpalaniu dioda jak i kierunkowskaz działają poprawnie ale gdy odpalę samochód to nagle dioda na desce zaczyna migać szybko jak przy spalonej żarówce a taśma ledowa w lampie niewyraźnie o równie szybko miga. Jak to naprawić, może zamontować opornik w jakiś sposób żeby zmniejszyć napięcie gdy samochód jest odpalony?
      Proszę o pomoc nie jestem orłem z elektroniki.

    • Przez Wiktorrrr
      Czy polecacie taką instalację do C-360?
      https://elmot-swidnica.pl/produkt/instalacja-c-360-laczona-kompletna-alternator-elmot-premium-line/
    • Przez gruber9
      Witam, mam problem z ciągnikiem. Ursus C-328 z silnikiem C-330. Akumulator 12V, 62Ah, rozrusznik szybkoobrotowy. Problem jest tak jak na filmiku, raz pali normalnie, a potem ciężko mu przekręcić i przełamać się, winny jest akumulator, czy co? Zrobiłem dotychczas tak
      -wyjąłem rozrusznik, zdjąłem i sprawdziłem czy nie ma luzów na łożyskach i brak luzów, na imadle bez obciążenia kręci jak oszalały
      - akumulator padł w sobotę mi, choć palił wcześniej dobrze, podładowałem go i założyłem i przy rozruchu jak tak ciężko kręci ma spadki na akumulatorze do 10v a i niżej typu 6-8V, i co ciekawe z zacisku alternatora podczas pracy silnika wychodzi napięcie 14V, a na samym akumulatorze na 1600 obrotach dopiero łapie 13,9V, więc trochę lipne ładowanie, czy może być winny przewód zasilający temu? Czy sama akumulator jest wyeksplatowany i nie ma siły rozruchu i nie przyjmuje ładowania? Choć trzyma, bo od soboty do dziś trzymał w granicy 12,7V. Co polecacie? Zmiana akumulatora?
      Filmik poniżej: 
      481796126_9719509461406820_9059274403169755457_n.mp4
    • Przez YeLoN3
      Witam. Założyłem czujnik ciśnienia powietrza dd20e z mtz i taki wskaznik https://allegro.pl/oferta/wskaznik-cisnienia-powietrza-mtz-60-mm-0-10-bar-12v-z-kontrolka-15832259774 i zawór mam ustawiony na 6 barów a ten wskaźnik dochodzi do 10 a go zamyka. Przy 5bar pokazywał ponad 8. Podobny problem mam z czujnikiem i wskaźnikiem ciśnienia z c385 po odpaleniu odrazu go zamyka 10bar a w rzeczywistości ma 5 bar ciśnienia oleju. https://allegro.pl/oferta/czujnik-cisnienia-oleju-c-385-zetor-oryginal-ursus-5035392031
      https://allegro.pl/oferta/wskaznik-cisnienia-oleju-c-385-elektryczny-89352931-4959889766 
      Wiem że czujnik musi być sparowany ze wskaźnikiem ale jak widać jest z tym problem przy takich ilościach producentów? Można to wyskalować za pomocą rezystorów?
      Podłączenie i masa są dobre.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v