Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Mam problem bo nie wiem czemu nie ładuje mi cipek. Cały czas się świeci to czerwone światełko to już od dłuższego czasu nawet jak sie daje na wyższe obroty to też świeci. Pasek na prądnicy jest przyciągnięty akumulator jest nowy. Co mam sprawdzić albo zmienić? A i jeszcz jedno pytanko jakie świece mam zamątować do capka jakie były by odpowiednie??

Opublikowano

Mam ten sam problem ale chyba jest to wina regulatora napiecia. Ja juz na to nie mam siły i zmienie pradnice na altka :P

Jak mam regulator zeby swiatełko przestało swiecic to tam cos dociskam i jest noemalnie ale za kilka minot znowu.

Ciagnik mi opala normalnie.

Moze macie jakies rady??

Opublikowano

pali normalnie nie ma problemu. Tylko często go trzeba ładować. A może to być wina regulatora tam gdzie jest ten młotek i kowadełko za daleko od siebie są ? A klemy są nowe

Opublikowano

a powiedzcie mijakie świece żarowe kupić możecie cać linka na allegro bądź inny sklep bo mam świece ale nie działają nawet nie ma kabelków do nich poprowadzonych

Opublikowano

Świece kupisz na każdej składnicy z częściami do ciągników. Link do świec żarowych z Allegro link Jeśli będziesz podłączał świece możesz zastosować dodatkowy włącznik "przycisk". To rozwiązanie jest dużo wygodniejsze niż standardowe w starterze.

Opublikowano

w starterze nie mam nawet przełącznika na świece i tak bede musiał zrobić nowy włącznik. A starczy do nich poprowadzić + z akumulatora ? jeszcze jestem nobem w tych sprawach

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Tak i przycisk ulegnie spaleniu po 3 próbach włączenia świec. Nie wspomne już o jego rezystancji a co za tym idzie spadku napięcia na nim. Ale wróćmy do tematu. Mechaniczne regulatory napięcia prądnic typu RG 15 są dość trudne do wyregulowania. Jeżeli ktoś nie ma doświadczenia w tej dziedzinie to nie polecałbym się za to brać bo można narobić więcej szkody niż pożytku. Rzeczywiście przyczyną mogą być niewłaściwe odległości między stykami przekaźnika regulacyjnego oraz wyłącznika prądu. Możliwe jest też niewłaściwe napięcie sprężyn. Daje to w sumie kilka punktów regulacji, od których zależy prawidłowe działanie regulatora. Kazdy regulator trzeba regulować z podłaczaną prądnicą, z którą będzie on w przyszłości pracował. Nie przejdzie więc metoda z podłączeniem regulatora od innego ciągnika. Nowy regulator RG 15 w Grene (podróba) kosztuje około 30 zł. Oryginalny ELMOT to koszt około 70 zł. Osobiście nie polecam tych z Grene, bo nie wytrzymują dłużej niż rok. A oryginalnego nie opłaca się montować bo za 70 zł można mieć używany alternator A 124 z wymienionymi łożyskami i szczotkami, który posłuży długie lata. Tak przy okazji to w moich ciągnikach pracowały oryginalne prądnice i nigdy nie było z nimi problemu, jednak do regulatorów trzeba było raz w roku zajżeć i wyregulować napięcie ładowania. Ale odkąd założyłem dodatkowe światła musiałem założyć alternatory, które swoją drogą też pracują bezawaryjnie już 6 lat. Tak więc ustawianie regulatora RG 15 jest opłacalne tylko jeżeli się to robi samemu, bo nie liczy się własnej pracy. Jeżeli jednak mamy zamiar zlecić to komuś to lepiej założyć alternator. Takie jest moje zdanie poparte doświadczeniem w tej dziedzinie, ale decyzja (zostawić prądnicę czy zmienić na alternator) należy do samych zainteresowanych.

Opublikowano

Przycisk do świec żarowych mam dość długo założony i jakoś mi się nie spalił. Nawet po długim grzaniu świecami nic złego się z nim nie działo.

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Widocznie masz dobry przycisk. :) Zmierz sobie jeszcze napięcie na akumulatorze i na świecach. Wtedy pogadamy.

Opublikowano

Przycisk mam średniej jakości. Jest przeznaczony do włączania rozrusznika, ale u mnie znalazł trochę inne zajęcie. A napięcie zmierze, zobaczymy.

Opublikowano

Jak znam życie to pewnie włącznik rozrusznika z C -360 , wytrzymuje średnio 1 -2 sezony , a czasem 3 sztuki na sezon , jeżeli mam cos komuś doradzić to odrazu proponuję wymienić prądnicę na altka , 70 zeta to nie majątek , a komfort psychiczny ........ ho ho .......... u mnie ciagnik obsluguje akumulator 74 Ah i spoko starcza .......... co wydać 220 za akumę to nigdy 500 ................

Opublikowano

co do tego oddzielnego włącznika od świec żarowych i rozrusznika to mam to założone odkąd ciągnik jest w domu(bardzo długo, ponad 40 lat) i nigdy nie było z tym jakichkolwiek problemów

Opublikowano

Włożyłem świece podłączyłem do - bo + mam masę po drodze dałem ten oddzielny włącznik i świece grzeją tylko że teraz nie idzie go włączyć. Przyciskam na starter i wogóle żadnej reakcji. Pierw jakby cos przy rozruszniku nie zaskakiwało i prawie nie kręcił to go naładowałem i teraz wcale nic. Co to może być?

Opublikowano

A może po prostu nie masz naciągniętego paska od alternatora.

Opublikowano

jest naciągnięte wszystko. A może to być wina klem?? Bo założyłem nowe klemy oczywiście wszystko było przyciągnięte odpowiednio i zaczoł mi ten elektromagnes przy rozruszniku strzelać ale był ciepły to odalił ale już wczoraj jak zamontowałem świece poszczelał i później juz wcale. Przez noc sie ładował i rano prubowaem zapalić to znowu troche poszczelał a teraz znowu zero reakcji co o tym myślicie? A tak poza to kupiłem świece żarowe 10 zł tanie niż na allegro w zwykłym sklepie za 15 zł;)

Opublikowano

A spróbuj go odpalić na krotko czy da rade jeśli tak to elektromagnes poszedł . U mnie w 3P był tak przypadek że wymieniamy aku bo nie może ukręcić. A okazało się że rozrusznik był zajechany. Wystarczyło włożyć inny i nawet nie zająknie. Więc radze też zajrzeć do rozrusznika przy tej okazji

Opublikowano

Na krótko znaczy tak. Ten cienki kabelek co indzie z kabiny złączasz z tym grubym co idzie do akumulatora.To tak jasno w miarę. A jeśli chcesz kontrolkę do świec to zrób tylko tą co by świeciła czy chodzą-znaczy czy prąd idzie za przełącznikiem.Podgrzejesz w -15 z 40 sek. i musi pójść w - 3 starczy 5 sek. po co se życie utrudniać kontrolkami kiedy się świece nagrzeją.

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Grzanie świec przez 5 sekund całkowicie mija się z celem. Przez ten czas nie osiągną nawet 100°C. W C-330 należy grzać minimum 30 sekund (jeżeli instalacja elektryczna jest w nie najlepszym stanie należy grzać dłużej, bo dużo energii traci się na wszystkich połączeniach przewodów itp.). I nie ma znaczenia czy temperatura otoczenia wynosi -5°C czy -15°C. Tak czy inaczej świece muszą rozgrzać się do "czerwoności" mówiąc prostym językiem. A co do kontrolki to kolega @330CUrsus ma rację. W prosty sposób można zrobić to tak jak jest w oryginale, aczkolwiek jest możliwe wykonać to tak jak piszesz kolego @joghas. Wymaga to prostego elektronicznego układu czasowego, który po nagrzaniu świec wyłączy je oraz kontrolkę. Jednak bez odpowiedniej wiedzy z elektroniki jest to niewykonalne we własnym zakresie.

Opublikowano

Witam!

Zamontowałem alternator z wbudowanym regulatorem,wszystko według schematu, ale mam słabe akumulatory więc nie mogłem odpalic i chciałem podładować prostownikiem 12V 15A. Akumulatory to dwie 6V 195Ah, minus na ciągnik plus na rozrusznik, gdy podpiołem kleme plusową prostownika z plusem akumulatora i chciałem podpiąć kleme minusową prostownika z minusem akumulatora to zaczeło iskrzyc jakby było zwarcie czy coś w tym stylu. Czy to wina prostownika (prostownik stary, 10x naprawiany) czy źle podłączam? jak prawidłowo podłączyć, wcześniej nie było problemu jak plus był na masie?

Opublikowano

Podepnij zacisk prostownika minus z masą ciągnika do srubki jakiej albo gdzieś a zaciska plusowy do rozrusznika do cewki tam gdzie przychodzi kabel od akumulatora. I wtedy zobacz.

Opublikowano

Bardzo dobrze, ze jak dotknąłeś to zaiskrzyło, wtedy wiesz, że prostownik ładuje.Podczas podpinania zawsze iskrzy.Chyba, że iskrzy cały czas podczas ładowania, wtedy coś jest nie tak.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Patryk6
      Dzień dobry czy posiada ktoś instrukcje do opryskiwacza tecnomy ( nie wiem jaki model będzie na zdjęciu) chodzi mi najbardziej o instrukcje do sterownika. Lub zajmuje się ktoś naprawianiem tych opryskiwaczy w szczególności chodzi mi żeby można było zmieniać dawkę a nie pryskać cały czas na jednej. Od kad kupiłem w Francji jest jedna stała dawka.



    • Przez DonPadre
      Witam,
      Wiem że to forum rolnicze ale kierunkowskazy w mszynach też są. Mam problem w moim peugeocie 208gti z kierunkowskazem ledowym w przedniej lampie od strony pasażera. Po przekręceniu zapłonu ale nie odpalaniu dioda jak i kierunkowskaz działają poprawnie ale gdy odpalę samochód to nagle dioda na desce zaczyna migać szybko jak przy spalonej żarówce a taśma ledowa w lampie niewyraźnie o równie szybko miga. Jak to naprawić, może zamontować opornik w jakiś sposób żeby zmniejszyć napięcie gdy samochód jest odpalony?
      Proszę o pomoc nie jestem orłem z elektroniki.

    • Przez Wiktorrrr
      Czy polecacie taką instalację do C-360?
      https://elmot-swidnica.pl/produkt/instalacja-c-360-laczona-kompletna-alternator-elmot-premium-line/
    • Przez gruber9
      Witam, mam problem z ciągnikiem. Ursus C-328 z silnikiem C-330. Akumulator 12V, 62Ah, rozrusznik szybkoobrotowy. Problem jest tak jak na filmiku, raz pali normalnie, a potem ciężko mu przekręcić i przełamać się, winny jest akumulator, czy co? Zrobiłem dotychczas tak
      -wyjąłem rozrusznik, zdjąłem i sprawdziłem czy nie ma luzów na łożyskach i brak luzów, na imadle bez obciążenia kręci jak oszalały
      - akumulator padł w sobotę mi, choć palił wcześniej dobrze, podładowałem go i założyłem i przy rozruchu jak tak ciężko kręci ma spadki na akumulatorze do 10v a i niżej typu 6-8V, i co ciekawe z zacisku alternatora podczas pracy silnika wychodzi napięcie 14V, a na samym akumulatorze na 1600 obrotach dopiero łapie 13,9V, więc trochę lipne ładowanie, czy może być winny przewód zasilający temu? Czy sama akumulator jest wyeksplatowany i nie ma siły rozruchu i nie przyjmuje ładowania? Choć trzyma, bo od soboty do dziś trzymał w granicy 12,7V. Co polecacie? Zmiana akumulatora?
      Filmik poniżej: 
      481796126_9719509461406820_9059274403169755457_n.mp4
    • Przez YeLoN3
      Witam. Założyłem czujnik ciśnienia powietrza dd20e z mtz i taki wskaznik https://allegro.pl/oferta/wskaznik-cisnienia-powietrza-mtz-60-mm-0-10-bar-12v-z-kontrolka-15832259774 i zawór mam ustawiony na 6 barów a ten wskaźnik dochodzi do 10 a go zamyka. Przy 5bar pokazywał ponad 8. Podobny problem mam z czujnikiem i wskaźnikiem ciśnienia z c385 po odpaleniu odrazu go zamyka 10bar a w rzeczywistości ma 5 bar ciśnienia oleju. https://allegro.pl/oferta/czujnik-cisnienia-oleju-c-385-zetor-oryginal-ursus-5035392031
      https://allegro.pl/oferta/wskaznik-cisnienia-oleju-c-385-elektryczny-89352931-4959889766 
      Wiem że czujnik musi być sparowany ze wskaźnikiem ale jak widać jest z tym problem przy takich ilościach producentów? Można to wyskalować za pomocą rezystorów?
      Podłączenie i masa są dobre.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v