Skocz do zawartości
mustafakali

Podnośnik problem

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
mustafakali    1

Witam posiadam mtz82 i mój problem jest taki że gdy wezwę wajchę regulatora siłowego(tego obok siedzenia) do tyłu to podnośnik podnosi natomiast gdy ją puszcze opada, gdy zgasze ciągnik tak samo opada. Wymieniłem zawór w rozdzielaczu ale to nic nie dało. Proszę o pomoc bo jest to uciążliwe.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukasz3991    2

Kolego szukanie nie boli, tematów już kilka było. A tu przykład http://www.agrofoto.pl/forum/topic/68836-hydraulika-mtz-82/page-2?hl=%2Bpodno%C5%9Bnik+%2Bmtz&do=findComment&comment=1313968

Post numer 26 chyba rozwiąże Twój problem.

 

Reasumując- Też tak miałem, problem polegał na tym że wyrobił mi się wspornik od wałka regulatora siłowego. Kupiłem nowy, wyregulowałem cięgno idące od wałka regulatora siłowego do kabiny łączące się z dźwignią przy siedzeniu i wszystko gra. U Ciebie może nic się nie wyrobiło, a wystarczy podciągnąć owe cięgno. 

Co według Ciebie jeszcze oznacza wezmę wajchę do tyłu? Czyli jak? W pozycję tak, że ta tulejka spada poza półksiężyc i następuje zatrzymanie dźwigni ? Czy może pchasz ją jeszcze dalej do tyłu, a jak puścisz rękę i trochę dźwignia się cofnie to maszyna opada? Sprecyzuj to, bo jeśli pchasz ją jeszcze dalej niż sama się zatrzymuje i wtedy jest dobrze, a po jej delikatnym cofnięciu opada to trzeba podciągnąć cięgno lub sprawdzić jak ma się tulejka we wsporniku pod kabiną. Takie moje zdanie.

Edytowano przez Lukasz3991

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

slawek80    5

Tam powinieneś mieć wyskalowane na obudowie tej dźwigni i ma się ona zatrzymywać na literze "N". Jeśli zatrzymuje w tej pozycji to trzeba wyregulować cięgno , a jeżeli dźwignia zatrzymuję się jeszcze dalej ( w przód ciągnika) to masz wyrobioną gumową rolkę i ona nie trzyma.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mustafakali    1

Na obudowie widać że coś był ale pozdzierane wszystko i nie można odczytać. Dodam jeszcze że dopiero zaczynam przygode z tym ciagnikiem.
Zobacze czy to było to

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mustafakali    1

A czy w waszych modelach używacie do podnoszenia tej wajchy co są trzy koło siebie tak przy kierownicy pierwsza od prawej strony?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tomasz78    335

Tak ja uzywam działa jak dodatkowe wspomaganie ,unosi bez problemu ,lecz to i tak nie rozwiązuje problemu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
slawek80    5

To nie jest żadne wspomaganie. Są dwa obwody sterowania podnośnikiem albo właśnie za pomocą rozdzielacza głównego , albo za pomocą regulatora siłowego.  Te dwa obwody są połączone razem i jeśli jeden niedomaga to drugi też nie działa poprawnie.


Kolego mustafakali ściąg sobie instrukcje obsługi mtz-ta z neta i poczytaj , a później jak będzie coś niezrozumiałe to pytaj na forum , bo wszystkiego tu się nie da wytłumaczyć i nie ma sensu pisać na forum instrukcji użytkowania owego ciągnika.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez bekba
      Witam, belarus 1025, 2010r, rozdzielacz wschodni po sprawdzeniu we firmie zajmującej sie regeneracją rozdzielaczy został uznany za sprawny(wymieniłem też profilaktycznie zawór przelewowy) , pompa założona nowa, filtr w zbiorniku na olej hydrauliczny nowy, filtr siatkowy na dole ciągnika wyczyszczony, wirnik oleju ze skrzyni tez wyczyszczony. Stan oleju pełny. Sytuacja wygląda tak że ciśnienie na zegarze podłączonym pod obojętnie które złącze przy dużym gazowaniu wzrasta do 80 bar i spada mimo że ciśnienie jest cały czas podawane. Podnośnik też bardzo słaby. Prosił bym o dokładne wskazówki jak podnieść ciśnienie w tym rozdzielaczu bo chyba nie mam takiej klapki na dwie śruby jak jest w starszych wersjach. Pozdrawiam  

    • Przez Peron
      Witam
       
      Czy ktoś z Was wymieniał fotel w swoim MTZ 82 na bardziej komfortowy? Nie chcę kombinować z samochodowymi, chciałbym kupić coś dedykowane do ciągników. Najlepszy to byłby oczywiście jakiś Grammer pneumatyczny, no ale jakiś dobry mechaniczny też może być. 
       
      Zastanawiam się nad czymś takim:
       
      http://allegro.pl/agro-mar-fotel-siedzenie-komfortowe-mtz-pronar-mf-i6574126281.html
       
       
      http://allegro.pl/agro-mar-siedzenie-fotel-mtz-ursus-mf-pronar-i6574129397.html
       
       
      Jeśli ktoś ma, to byłbym wdzięczny za opinie.
    • Przez dzony9203
      Mam problem. Od niedawna nie mogę załączyć przedniego napędu w belarusie 920. Przedni napęd na krzyżakach, załączany dźwignią.
      Dźwigienka jest w jednej pozycji, jakby zablokowana i nie można jej przestawić. 
      Co może być przyczyną?
      Pozdrawiam.
    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez marka
      Kilka wieczorów poświęciłem na przejrzenie forum dotyczące MTZ i Belarusa i stwierdziłem że każdy ciągnik jest z innej bajki więc postanowiłem otworzyć własny temat na którym będę opisywał własne kłopoty z belarusem 820.3 rocznik 2008 i rozwiązania problemów, zwłaszcza że dzięki forum rozwiązałem już dwie "awarie"patrz problem z WOM w MTZ - Agrofoto.pl Forum - strona 2 i mtz nie odpala - Agrofoto.pl Forum
      A na dzisiaj nowy problem czyli niedziałający wentylator nagrzewnicy oraz prawdopodobnie świeca żarowa .studiując schemat doszedłem do wniosku że za wentylator odpowiada przekaźnik pierwszy licząc od strony kierowcy i na kostce powinno być napięcie idące od bezpiecznika .Czy z tą awarią mogą mieć związek bezpieczniki zabezpieczające ładowanie i gdzie one są fizycznie w ciągniku ?
×