Skocz do zawartości
PITERS

Problem z biegami w Zetorze 7245

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
PITERS    0

Witam. W zeszłym roku zakupiłem Zetora 7245 z 1989r. i wszystko było ok. Ostatnio pojawił się problem z biegami. A mianowicie biegi wchodzą, ale opornie - ze zgrzytami. Ogólnie jak na sprzęgło wspomagane hydraulicznie to trochę ciężko działa. Wymieniłem pompki hydrauliczne, ale bez efektu. Jest zupełnie tak samo. Czy może byc przyczyną tego problemu łożysko wyciskowe sprzęgła?

 

Jakby ktoś miałby katalog czy też instrukcję napraw Zetora 7245 w pliku elektronicznym byłbym wdzięczny za wysłanie na maila: piters@g.pl

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adikpl1    187
Witam. W zeszłym roku zakupiłem Zetora 7245 z 1989r. i wszystko było ok. Ostatnio pojawił się problem z biegami. A mianowicie biegi wchodzą, ale opornie - ze zgrzytami. Ogólnie jak na sprzęgło wspomagane hydraulicznie to trochę ciężko działa. Wymieniłem pompki hydrauliczne, ale bez efektu. Jest zupełnie tak samo. Czy może byc przyczyną tego problemu łożysko wyciskowe sprzęgła?

 

Jakby ktoś miałby katalog czy też instrukcję napraw Zetora 7245 w pliku elektronicznym byłbym wdzięczny za wysłanie na maila: piters@g.pl

Jeśli chodzi o katalog części to:

http://rapidshare.com/files/39912378/Katal...r_5211_7745.rar

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    78

ono jest sterowane hydraulicznie a nie wspomagane , pomkę wymienileś a siłowniczek (cylinderek) sprawny oczywiście odpowietrzyłeś .Ono samo się reguluje a łapki całe?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

PITERS    0

Siłownik działa ok. Wymieniłem pompkę i odpowietrzyłem odpowietrznikiem na tym siłowniku. Ale to nie pomogło. Co do regulacji to wiem, że jest samoregulacja. Jeżeli chodzi o łapki to zaglądałem przez otwór w kadłubie skrzyni i w zasadzie dużo nie widac. Jedynie mogę powiedziec, że są całe.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Arek    134

Być może łapki się poddarły i trzeba jest trochę podregulować, tzn. przysunąć do łożyska oporowego.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
PITERS    0

Przesunac do łożyska oporowego? Arek jak to zrobic????? To jest możliwe?

 

Poprzedni właściciel też miał z tym problem, bo jak się póżniej okazało i czego w momencie kupna niezauważyłem "maistrował" przy przy siłowniczku. Tzn. wydłużył pręcik wychodzący ze siłowniczka aby bardziej odchylał dzwignię sprzęgłową. Było to rozwiązaniem na moment sprzedaży i nie rozwiązywało problemu.

 

Wiec skróciłem tą dzwignię do orginalnej dłudgości, i wogóle nie można było włączyc żadnego biegu. Wtedy przez otwór w kadłubie skrzyni porównujac z Zetorem 5211 doszedłem do tego, że pod łapkami brakowało nie wiem jak to nazwac "kielichów", które pewnie wypadły po "przeróbce" poprzedniego właściciela. Wsadziłem nowe. Koszt kilku złotych.

 

Uruchomiłem traktor było ok. Działało, mimo że pedał sprzęgła działa ciężej niż powinien. Ale niestety po jakimś czasie jazdy, gdy tylko skrzynia lekko się rozgrzeje problem powraca. Nie mogę włączyc biegów. W tej chwili radzę sobie w ten sposób, że włączam pierw bieg synchronizowany 4 i wtedy przełączam na ten, któru chcę, oprócz polowych.

 

Dodam, że poprzedni właściciel nie smarował łożyska wyciskowego, po żeby to zrobic trzeba odkręcic osłonę w kabinie. Ja musiałem odcinac śruby mocujące, bo za żadne skarby nie można było ich odkręcic.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Arek    134

Na każdej łopatce (po zewnątrz koła zamachowego) masz śrubę regulacyjną, tymi śrubami trzeba wyregulować łopatki tak aby były blisko łożyska ale żeby go nie dotykały

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
PITERS    0

A już wiem, o których śrubach jest mowa. Ja je wyregulowałem przy okazji włożenia tych "kielichów" o których wcześniej pisałem. A wogóle dziwi mnie to, że ich tam wogóle nie było. Rozumiem, że mogą się wytrzec ale zupełnie zniknac?

 

Nie jestem mechanikiem, ale mi się wydaje, że łożysko wyciskowe poprostu jest do wymiany. Bo porównując z innym zetorem wszystko powinno byc ok.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Arek    134

Łożysko dopóki nie zacznie skrzypieć albo zupełnie nie stanie nie trzeba go wymieniać. Twój problem polega na nie całkowitym wysprzęglaniu, cylinderek siłownika napewno wychodzi tyle ile powinien ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
PITERS    0
Łożysko dopóki nie zacznie skrzypieć albo zupełnie nie stanie nie trzeba go wymieniać. Twój problem polega na nie całkowitym wysprzęglaniu, cylinderek siłownika napewno wychodzi tyle ile powinien ?

 

Skok cylinderka jest taki praktycznie taki sam jak w Z 5211. Po kolorze widac, że był wcześniej wymieniany ale uważam, że jest ok. Nieprzecieka, nie jest zapieczony. Może sprubuje go wymienic na nowy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jacus    149

tez mam podobny problem[u mnie to tarcze bylo czuc] .po wymianie tarcz ,lapek.lozysk w ogole biegi nie wchodzily.rozpolowilem znowu i nadspawalem popychacz lozyska bo byl wyrobiony[nowego w okolicy nie bylo] i zaczelo byc lepiej ale nie idealnie.lozyska sa kryte wie sie ich nie smaruje mozna tak jak w 60 lac olej przez rurke ale to leci tylko na przesow lozysk.sproboj wlozyc nakretke do wysprzeglika i wtedy bedzie wiekszy skok sprzegla


buk, humor ,seks ,rokendrol.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez janusz14
      mam problem ze sprzęgłem w moim ciągniku a konkretnie w ciągu ostatnich 2 lat wymieniałem 3 razy tarcze sprzęgłowe i raz mi pęknoł na pół cały docisk . teraz narazie jest spokój ale coś mi nie chce do konca wysprzęglać pompke sprzęgłową wymieniłem. jaki może być problem ?
    • Przez tomek14
      Witam wymieniam olej w skrzyni biegów zetor 7211 i mam pytanie jaki olej wlać jaki będzie najlepszy i ile litrów oleju .I przy okazji chciałbym wymienić filtr hydrauliki i magnetyczny i mam pytanie czy oprócz tych dwóch filtrów są jakieś inne ?
       
    • Przez chudy14145
      Witam.mam taki problem z zetorem 7211.w pewnym momencie przy orce zniknely biegi wsteczny 1 2.Mozna wrzucic jeden z tych biegow i po puszczeniu sprzegla ciagnik jest jakby na luzie dalej,na polowych i drogowych jest tak samo.sciagalem pokrywe skrzyni w kabinie i nie widac zeby ktores z ciegien bylo urwane.tryby tez nie wygladaja na zuzyte.nie bylo zadnych oznak awarii wczesniej zadnych zgrzytow itp.Ma ktos pomysl co sie moglo stac?od czego zaczac szukanie przyczyn awarii?
    • Przez Radek000111
      na 3 i 4 biegu przy obciążeniu strasznie w niej wali,co moze byc tego przyczyną??jakie były by koszty i czas naprawy??jest to zetor 6718
    • Przez chucknorris
      Mam prośbę, ktoś posiada wiedzę jak wygląda mechanizm wspomagania sprzęgła, ściślej mówiąc jak wygląda mechanizm siłownika pneumatycznego znajdującego się pod podłogą kabiny z lewej strony. Pozdrawiam.
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.