Skocz do zawartości
PITERS

Problem z biegami w Zetorze 7245

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
PITERS    0

Witam. W zeszłym roku zakupiłem Zetora 7245 z 1989r. i wszystko było ok. Ostatnio pojawił się problem z biegami. A mianowicie biegi wchodzą, ale opornie - ze zgrzytami. Ogólnie jak na sprzęgło wspomagane hydraulicznie to trochę ciężko działa. Wymieniłem pompki hydrauliczne, ale bez efektu. Jest zupełnie tak samo. Czy może byc przyczyną tego problemu łożysko wyciskowe sprzęgła?

 

Jakby ktoś miałby katalog czy też instrukcję napraw Zetora 7245 w pliku elektronicznym byłbym wdzięczny za wysłanie na maila: piters@g.pl

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adikpl1    179
Witam. W zeszłym roku zakupiłem Zetora 7245 z 1989r. i wszystko było ok. Ostatnio pojawił się problem z biegami. A mianowicie biegi wchodzą, ale opornie - ze zgrzytami. Ogólnie jak na sprzęgło wspomagane hydraulicznie to trochę ciężko działa. Wymieniłem pompki hydrauliczne, ale bez efektu. Jest zupełnie tak samo. Czy może byc przyczyną tego problemu łożysko wyciskowe sprzęgła?

 

Jakby ktoś miałby katalog czy też instrukcję napraw Zetora 7245 w pliku elektronicznym byłbym wdzięczny za wysłanie na maila: piters@g.pl

Jeśli chodzi o katalog części to:

http://rapidshare.com/files/39912378/Katal...r_5211_7745.rar

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    62

ono jest sterowane hydraulicznie a nie wspomagane , pomkę wymienileś a siłowniczek (cylinderek) sprawny oczywiście odpowietrzyłeś .Ono samo się reguluje a łapki całe?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

PITERS    0

Siłownik działa ok. Wymieniłem pompkę i odpowietrzyłem odpowietrznikiem na tym siłowniku. Ale to nie pomogło. Co do regulacji to wiem, że jest samoregulacja. Jeżeli chodzi o łapki to zaglądałem przez otwór w kadłubie skrzyni i w zasadzie dużo nie widac. Jedynie mogę powiedziec, że są całe.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Arek    113

Być może łapki się poddarły i trzeba jest trochę podregulować, tzn. przysunąć do łożyska oporowego.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
PITERS    0

Przesunac do łożyska oporowego? Arek jak to zrobic????? To jest możliwe?

 

Poprzedni właściciel też miał z tym problem, bo jak się póżniej okazało i czego w momencie kupna niezauważyłem "maistrował" przy przy siłowniczku. Tzn. wydłużył pręcik wychodzący ze siłowniczka aby bardziej odchylał dzwignię sprzęgłową. Było to rozwiązaniem na moment sprzedaży i nie rozwiązywało problemu.

 

Wiec skróciłem tą dzwignię do orginalnej dłudgości, i wogóle nie można było włączyc żadnego biegu. Wtedy przez otwór w kadłubie skrzyni porównujac z Zetorem 5211 doszedłem do tego, że pod łapkami brakowało nie wiem jak to nazwac "kielichów", które pewnie wypadły po "przeróbce" poprzedniego właściciela. Wsadziłem nowe. Koszt kilku złotych.

 

Uruchomiłem traktor było ok. Działało, mimo że pedał sprzęgła działa ciężej niż powinien. Ale niestety po jakimś czasie jazdy, gdy tylko skrzynia lekko się rozgrzeje problem powraca. Nie mogę włączyc biegów. W tej chwili radzę sobie w ten sposób, że włączam pierw bieg synchronizowany 4 i wtedy przełączam na ten, któru chcę, oprócz polowych.

 

Dodam, że poprzedni właściciel nie smarował łożyska wyciskowego, po żeby to zrobic trzeba odkręcic osłonę w kabinie. Ja musiałem odcinac śruby mocujące, bo za żadne skarby nie można było ich odkręcic.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Arek    113

Na każdej łopatce (po zewnątrz koła zamachowego) masz śrubę regulacyjną, tymi śrubami trzeba wyregulować łopatki tak aby były blisko łożyska ale żeby go nie dotykały

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
PITERS    0

A już wiem, o których śrubach jest mowa. Ja je wyregulowałem przy okazji włożenia tych "kielichów" o których wcześniej pisałem. A wogóle dziwi mnie to, że ich tam wogóle nie było. Rozumiem, że mogą się wytrzec ale zupełnie zniknac?

 

Nie jestem mechanikiem, ale mi się wydaje, że łożysko wyciskowe poprostu jest do wymiany. Bo porównując z innym zetorem wszystko powinno byc ok.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Arek    113

Łożysko dopóki nie zacznie skrzypieć albo zupełnie nie stanie nie trzeba go wymieniać. Twój problem polega na nie całkowitym wysprzęglaniu, cylinderek siłownika napewno wychodzi tyle ile powinien ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
PITERS    0
Łożysko dopóki nie zacznie skrzypieć albo zupełnie nie stanie nie trzeba go wymieniać. Twój problem polega na nie całkowitym wysprzęglaniu, cylinderek siłownika napewno wychodzi tyle ile powinien ?

 

Skok cylinderka jest taki praktycznie taki sam jak w Z 5211. Po kolorze widac, że był wcześniej wymieniany ale uważam, że jest ok. Nieprzecieka, nie jest zapieczony. Może sprubuje go wymienic na nowy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jacus    102

tez mam podobny problem[u mnie to tarcze bylo czuc] .po wymianie tarcz ,lapek.lozysk w ogole biegi nie wchodzily.rozpolowilem znowu i nadspawalem popychacz lozyska bo byl wyrobiony[nowego w okolicy nie bylo] i zaczelo byc lepiej ale nie idealnie.lozyska sa kryte wie sie ich nie smaruje mozna tak jak w 60 lac olej przez rurke ale to leci tylko na przesow lozysk.sproboj wlozyc nakretke do wysprzeglika i wtedy bedzie wiekszy skok sprzegla

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez lukas435
      Witam wszystkich kolegów. Ostatnimi czasy z różnych źródeł słyszałem że zmieniając jeden lub dwa tryby w skrzyni biegów zetora 5245 można zwiększyć jego prędkość odpowiednio na wszystkich biegach.
      Próbowałem znależdz jakieś informacje w internecie ale jak dotąd znalazłem 2 możliwości a mianowicie:
      1. wymiana kół na większe,
      2. zamiana trybów 4 i 5 biegu co wiąże się z tym że nie zawsze ciągnik pociągnie obciążenie ze względu na zbyt duży przeskok.
      Żadna z tych metod nie jest zadawalająca czy istnieją jakieś inne sposoby np. tak jak pisałem wymiana trubów na wałku wejściowym do skrzyni lub coś podobnego?
      Zachęcam do dyskusji na ten temat i myślę że wielu z nas skorzysta z tych informacji.
    • Przez janusz14
      mam problem ze sprzęgłem w moim ciągniku a konkretnie w ciągu ostatnich 2 lat wymieniałem 3 razy tarcze sprzęgłowe i raz mi pęknoł na pół cały docisk . teraz narazie jest spokój ale coś mi nie chce do konca wysprzęglać pompke sprzęgłową wymieniłem. jaki może być problem ?
    • Przez darkoe
      Witam.
      Ostatnio mam problem z reduktorem. Chodzi o to że czasami ciężko jest przełączyć z szosowych na polowe i odwrotnie. Mam wrażenie jakby coś blokowało. Pisze czasami ponieważ nieraz idzie swobodnie przełączyć. Zwłaszcza jak jest wyłączony napęd. Wie ktoś co może być przyczyną? Dodam że mam sciagnietą pokrywe od biegów ponieważ ostatnio czesto używałem reduktora bo wyciągaliśmy olszyny no i stało się nieszczęście i ułamała mi się gałka od reduktora.
    • Przez adrian7211
      Witam.Czy posiada ktoś w tym modelu zetora lub podobnym półbiegi i w jaki sposób one działają.?
    • Przez ArturMałecki
      Cześć , mam problem w zetorze 5245 z włączaniem WOM, czy ktoś może coś mi poradzić ?
×