Skocz do zawartości

Polecane posty


Mirek9722    0

Witam, podczas dluzszego postoju w warunkach zimowych, zetor ma problem z odpaleniem , akumulatory sprawne, po odpaleniu strasznie kopci , trzeba go dlugo krecic na rozruszniku, czym to jest spowodowane? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


Wiadomość z agroFakt.pl



tomekzet    38

Witam, podczas dluzszego postoju w warunkach zimowych, zetor ma problem z odpaleniem , akumulatory sprawne, po odpaleniu strasznie kopci , trzeba go dlugo krecic na rozruszniku, czym to jest spowodowane? 

 

To też zależy od tego co kolega rozumie poprzez "warunki zimowe", mróz -20 czy koło 0 stopni, bo wiadomo, że jak ciągnik stoi na mrozie x dni to od razu nie zapali jak przy +20 stopniach ....

 

Jest też opcja, że najzwyczajniej w świecie paliwo sie gdzieś cofa z powodu nieszczelności ....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach



Mirek9722    0

tak , podczas lata odrazu chwytał, a mrozy tj. -10 st. , chce wlasnie sprawdzic te wtryski ale mam nadzieje ze to bedzie jakas pierdoła . 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


DarekD    56

jak kopci to paliwo dochodzi . Jak masz w nim  świece żarowe to zacznij od sprawdzenia czy prąd jest podawany przez sterownik i czy dochodzi do każdej ze świec . Jak dochodzi to sprawdź czy nie są spalone .  Jak mają swoje lata (choć działają ) to i tak wymień cały komplet -nowe szybciej się nagrzewają .

Głowice i wtryski zostaw na koniec  ,albo i wcale nie ruszaj szczególnie głowicy

Obejrzyj to :https://www.youtube.com/watch?v=VOPFrzB3d9A

Edytowano przez DarekD

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

misiek12    0

Witam, miałem podobny problem ze swoim zetorkiem proxima 8441 też kopcił przy zapalaniu poniżej 0.Problem szybko się rozwiązał wszystkie 4 świece żarowe były spalone , troche mi zeszło z wymianą bo trzeba wymontować cały tłumnik łącznie z tą bańką pod maską bo nie ma dojścia do świecy.Paliłem zetorka w te mrozy(u nas było -20 przy gruncie) dosłownie 2 obroty wału.Koszt świec z iskry to 100 zeta.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

DarekD    56

Iskra to najwyżej 40 zl /sztukę ! Zamienniki odradzam ,choć o połowę tańsze

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

gomez181    9

Witan.pisze tu chcąc zapytać. Gdzie w forterze 115 jest filtr oleju hydraulicznego.mam go juz 6 lat i przydała by sie wymiana.jest to ten pod nóżkami Z taka obejmą?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

zetores    15

Tak. Masz jeszcze prawdopodobnie osobny magnes, i jeszcze jeden filtr oleju. Wszystko masz w instrukcji. Co za problem zajrzeć
Strona 158, 182 http://www.cals.cz/zetorservice/files/1/Forterra_3B_2013_PL.pdf
Trochę za póżno do tego filtra zaglądasz. Powinieneś to zrobić już kilka razy a nie pierwszy.
Wszystkie instr.zetora http://www.cals.cz/zetorservice/zetorservice.asp

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach



zetores    15

Strzelam że na klucz 24 . i będzie tylko jeden taki rozmiar raczej po środku skrzyni. I jeszcze spust przy zwolnicach. To są tylko moje podejrzenia. Faktycznie może być całkowicie inaczej

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


tompil    3965
Napisano (edytowany)

Panowie potrzebna pomoc.
W zetorze forterra 11641 szukałem dziś przyczyny problemów z odpalaniem i okazało się, że świeca nie grzeje. W przekaźniku 2 nóżki były całkowicie skorodowane i zostały we wtyczce przy wyciąganiu.
Tak to wygląda.
http://www.fotosik.pl/zdjecie/2a8a4aba74195ec2
Dostanę cos takiego w sklepie z elektroniką do pojazdów, może jakiś popularniejszy odpowiednik?
Bo tego magnetona nigdzie w necie nie można znaleźć.

Edytowano przez tompil

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


zetores    15

Trzeba też wiedzieć jakie natężenie płynie. W samochodzie zazwyczaj od 10A do 15A przez jedną świece

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

tompil    3965

Ja mam silnik same 1000.6W i tu jest tylko jedna świeca żarowa w kolektorze dolotowym powietrza.

W poniedziałek pojadę do motoryzacyjnego i może się coś dobierze.

Jeszcze jedna sprawa, w przyszłym tygodniu wezmę się pewnie za rozjeżdżanie zetorka, bo sprzęgło się ślizga przy ruszaniu z 1 szosowej.

Wiem, że lepiej założyć zwykłą płócienną tarcze, ale z tego co patrzyłem na allegro zwykłe tarcze też są z tłumikami i bez, czy te z tłumikami to też są Lukasa, czy jakieś podróbki?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

DarekD    56

jest typowy przekaźnik ,a najszybciej to znajdziesz na szrocie (jak masz jaki w pobliżu )

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

zetores    15

Więc z doborem nie powinno być problemu. Na 20A bez problemu wystarczy. A jak ci się nie chce jechać. I zrobić trochę prowizorycznie. To możesz wyjąć obudowę przekaźnika aby dostać się do bebechów i połączyć w środku kabelek. Ale lepiej wymienić

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez forterraturbo
      Mam problem - mamy forterrę 10641 , która ma tylne opony Barum 18.4r38 , 90%bieżnika . Przy koszeniu rzepaku uderzyliśmy swoim kombajnem w prawą opnę ma ona 6 dziur . Czy według was opłaca się naprawiać czy nie jeśli nowe opony to tylko mitasa bo baruma już nie produkują . Dodam tylko , że Zetor współpracuje z zestawem uprawowo siewnym Hermes + Poznaniak.
    • Przez bigfarmer9
      witam! Jak w temacie problem polega na tym, że jak silnik sie rozgrzeje wtedy olej traci ciśnienie i świeci sie kontrolka od smarowania, dlatego też moje pytanie czy miał ktoś podobny problem, czy winna jest pompa, wie ktoś może ile kosztuje taka pompa (ponoć jest to pompa rotacyjna) z góry dzięki za odpowieć.
    • Przez Rojda1994
      Witam. Chciałbym się dowiedzieć jak mogłbym zamontować lampę błyskową w zetorze Forterra 11441 ale chodzi mi najbardziej o to jak miałbym pociągnąć prąd do niej ponieważ nie mam włącznika w ciagniku zamontowanego i musze robić wszystko od podstaw. a kogut miałby znajdować się tak jak teraz nowe zetory mają. 
      Pozdrawiam.
    • Przez HAKER
      Witam mam kilka pytań jak wam sie sprawują te silniki ? nie narzekacie na brak mocy i ciężki rozruch zimą ? ja mam taki problem ze gdy spadnie temperatura poniżej 5 stopni to juz zaczyna sie problem z uruchomieniem na dobrym akumulatorze trzeba kręcić z 15 sekund a poniżej zera to już i 5 takich prób trzeba wykonać ... przy - 10  juz mozna sobie odpuścić albo sie męczyć z pół godziny z przerwami .... 
      przy odpalaniu wydobywa sie z tłumika biały dym ale nie może długo załapać ... dodam ze silnik ma mało mocy w przedziale od 800 obr do 1500 i przy tych obrotach w ogóle nie kopci dopiero powyżej 1600 leci taki szaro ciemny dym ale lekko kopci . co to moze być ? silnik chodzi jakby na trzech tłokach na jałowych obrotach sie tego nie odczuwa ale na wyższych już tak ...
      dodam ze świeca płomieniowa nie działa silnik od nowości  ma 350 mtg wiec ledwo co sie dotarł 
      silnik ma 81 km a odczuwam ze ma nie wicej jak 70 ...
      oczywiście od zawsze taki był myślałem ze jak sie dotrze będzie lepiej ale jest tylko gorzej 
       
      proszę o pomoc bo nie mam pojęcia ze co sie zabrać .

    • Przez RolnikWM
      Co myślicie o nowych ursusach i nowych zetorach ? czemu je ludzie kupują zamiast (moim zdaniem lepszych) zachodnich ciągników. Może chodzi też o niską cene.Dla mnie nie wiem jak dla was do jednak mimo wszystko ursusy są lepiej wykonane.Piszcie swoje opinie na ten temat
×