KrzysztofLewandowski

renault 133.14

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
AlaCapone    5003

Musisz mieć przedmuchy - pierścienie. Sprawdź ciśnienie na poszczególnych cylindrach. Miałeś jakąś cięższą robotę?


"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

AlaCapone    5003

Prawidłowe ciśnienie sprężania to 26 ÷ 33 kG/cm2 (27-34 bar) (2,7-3,4MPa)

 

Jeśli nie wiemy jakie powinno być prawidłowe ciśnienie, to można je wyliczyć według wzoru:

stopień sprężania x współczynnik k = ciśnienie sprężania      [MPa]

* stopień sprężania 17

* współczynnik k  = 0,20 (dla diesla)

 

czyli wychodzi 3,4 MPa

 

 

Przed pomiarem koniecznie:
- luz zaworowy sprawdź a w razie potrzeby wyreguluj

- nagrzej silnik do temp 70-800C.

 

Pomiar:

- wykręcić wszystkie wtryskiwacze

- pedał gazu do oporu (tylko dla silników z zapłonem iskrowym, gaźnikowe)

- końcówkę próbnika wkręcić w otwór wtryskiwacza, zwracając szczególną uwagę na zachowanie szczelności tego połączenia

- włącz rozrusznik i napędzaj nim silnik tak długo, aż wskazówka manometru nie przestanie się przesuwać

- po wyłączeniu rozrusznika odczytaj wskazania na próbniku. Pomiar należy wykonać kolejno we wszystkich cylindrach silnika pamiętając, aby po każdym odczycie odpowietrzyć próbnik przez wciśnięcie iglicy zaworka.

 

Różnice ciśnień sprężania między poszczególnymi cylindrami nie powinno być większe niż 10% najwyższego odczytu. Spadek ciśnienia sprężania o 15 - 20% w stosunku do wartości nominalnej, tzn podanej przez producenta lub obliczonej ze wzoru, świadczy o dużych zużyciach pierścieni tłokowych albo gładzi cylindra.

  • sprawny i naładowany akumulator ma zapewnić odpowiednie obroty silnika i ich równość dla wszystkich cylindrów
  • luz zaworowy ma wpływ na wynik pomiaru (zaniżone ciśnienie sprężania)
  • zimny silnik – duże luzy między tłokiem a cylindrem spowodują wykazanie zaniżonego ciśnienia sprężania
  • potrzebna pomoc drugiej osoby do obsługi gazu i rozrusznika

Więcej na ten temat można poczytać choćby tu:

http://zssplus.pl/publikacje/publikacje37.htm

Edytowano przez AlaCapone

"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5003

dzięki nawzajem, powodzenia


"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5003

Cenna uwaga, dzięki.

Przy silnikach diesla nie ma znaczenia, natomiast przy silnikach z zapłonem iskrowym (gaźnikowych) otwarcie przepustnicy wpływa na szybkość i stopień napełnienia cylindrów.

 

* Wpływ otwarcia przepustnicy na wynik końcowy może wynieść ok. 5%. Aby zmniejszyć błąd pomiaru do minimum, pomiary należy wykonywać przy maksymalnym jej otwarciu.(tylko dla silników zapłonem iskrowym)!


"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5003

Chodzi o to, że przy niskiej temperaturze wynik będzie niższy, (musisz brać to pod uwagę) ponieważ zbyt duże luzy między tłokiem a cylindrem spowodują przedmuchy.

Silnik tak szybko nie stygnie ze względu na znajdujący się płyn w układzie, jednakże trzeba się streszczać.


"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5003

Luz zaworowy zależy od rodzaju zastosowanych tulei w silniku:

A suche

- dolotowe - 0,2 mm
- wydechowe - 0,2 mm,

 

B mokre

- dolotowe - 0,2 mm
- wydechowe - 0,3 mm

 

dla turbo podobno - 0,5 mm* (?)

 

*Niech wypowie się ktoś mądrzejszy.

Tuleje masz zapewne mokre.

 

http://www.agrofoto.pl/forum/topic/76208-moment-dokr%C4%99cania-%C5%9Brub-oraz-warto%C5%9B%C4%87-luzu-zaworowego-w-silniku-mwm-td226-4renault-10354/

Edytowano przez AlaCapone

"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5003

Co do drugiej części pytania (olej w odmie), odpowiedź brzmi: raczej nie.

Dziwi mnie ta temperatura (600C) to by wskazywało na uszkodzony termostat.


"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5003

A powiedz mi jak długo może pracować silnik na wolnych obrotach bez płynu chlodniczego?

- Skąd takie pytanie?

Odpowiedź nie jest prosta. Przypuszczam, że okres 5-10 minut nie wpłynie negatywnie na układ, jednakże powyżej 20 minut pierścienie tłokowe będą narażone w znacznym stopniu na rozhartowanie i ścieranie. Dalsza praca silnika w takich warunkach może prowadzić do zużywania gładzi cylindra.

(dotyczy obrotów biegu jałowego)

*To są tylko moje przemyślenia. Nigdy nie spotkałem się w żadnej prasie fachowej, która traktowałaby ten temat.

 

I jak jest przydzial temperatur dla silnika. najlepsze?

Optymalna temperatura pracy silnika diesla to 900C (± 20C).

 

Przy turbinie rzeczywista temp. może być troszeczkę wyższa, czyli max 940C.

*Obecnie dobrym rozwiązaniem dla obniżenia temp przy turbinie jest zastosowanie instalacji lpg w silniku diesla. Gaz jako katalizator zapewnia prawie całkowite spalanie co skutkuje m.in. obniżeniem temp silnika.

 


"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marijusz    32

nie sadze aby brak płynu w czasie ok 2-3 min miał jakies negatywne skutki dla silnika Ale jesli zdazyło sie ze pochodził z 10 min i wlałes zimna wode to jak najbardziej moze byc przyczyna usterki  Ja obstawiam ze pekła głowica i sadzi kompresje na dół silnika Wyjmij bagnet i zobacz jak bardzo dmucha 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
BIZULEK    7

Przedmuch na bagnecie czy korku wlewu oleju sprawdzimy w ursusach , a nie w reni . Tu jest gruba odma . Przedmuch wypalonej uszczelki pod głowicą raczej objawi się bulgotaniem w chłodnicy o zapachu spalin

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez andrejus
      Podobno hamulce mokre. Jak działają? Naciskając pedał hamulca uruchamiam pompkę hydrauliczną?
       
      Pytam ponieważ po tych mrozach znikły hamulce, jest tylko ręczny.
      Pedał wpada bez oporu.
      Czy elektryka ma jakiś wpływ na hamulce? - Przypadkiem podłączając akumulator zrobiłem zwarcie.
    • Przez The_Jarwis
      Witam.
      Problem przedstawia się następująco. Półbiegi przez dłuższy czas działały bez problemu. Jakiś miesiąc temu przepalił się bezpiecznik odpowiedzialny za jazdę(nie działał rewers, brak ciśnienia na sprzęgłach). Nie miałem w traktorze bezpieczników, więc zastąpiłem go bezpiecznikiem od półbiegów(oba 10A). Po wymianie wszystko było ok, ciągnik ruszył i dało się jechać, bez półbiegu oczywiście z braku bezpiecznika. W domu wstawiłem brakujący bezpiecznik, no i zaczęło działać, ale przycisk "+" na dźwigni zmiany biegów przestał działać(na dźwigni zakresów można było zmieniać zarówno "+" i "-", działy bez problemu). Później przez jakiś czas tak to działało, aż do przedwczoraj. Brak możliwości zmiany półbiegu, okazało się że to wina bezpiecznika. Po wymianie bezpiecznika przerzucił półbiegi góra dół parę razy i znów problem - nie działają. Bezpiecznik tym razem cały.  Sprawdzałem czy dochodzi napięcie na przełączniki w dźwigniach od biegów i zakresów. W obu przypadkach do dźwigni przychodzą 3 przewody. Na środkowym jest +, a na skrajnych są - . Napięcie wynosi 12,5V . 
      W którym miejscu jest w tym ciągniku sterownik odpowiedzialny za półbieg. Nad pedałem gazu, pod plastikami są dwa urządzenia/sterowniki(jeden większy biały, drugi znacznie mniejszy niebieski). Ktoś przerabiał podobny problem?
    • Przez damianzb9613
      Witam chciałbym się dowiedzieć co te kontrolki oznaczają.

    • Przez GRWielkopolska
      Witam mam problem z ciągnikiem Renault 133.14 chłodnica jest umyta a ciągnik się grzeję.Proszę o odpowiedź
    • Przez Patryk212
      Czy da się samemu zkalibrować rewers? Jak to zrobić?
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.