Skocz do zawartości

Ursus3512/Mf255


Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

W moim Ursusie 3512 miałem wyciek uleju z silnika od strony koła zamachowgo.Wymieniłem zarówno simering jak i uszczelkę pod deklem właśnie z tej strony wału.Przebieg czynności wydawał mi sie prawidłowy uszczelkę osadziłem na silikonie do silników a simering prawidłowo osiadł.Po złożeniu wszystkiego i odpaleniu silnika wyciek nadal jest w takim samym stopniu jak był.Czy istnieją jakieś miejsca które musiałbym jeszcze sprawdzić.Poradźcie co mam robić?!

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Sprawdź czy koło pasowe nie jest wytarte i siedzi ciasno na wale, i czy sam wał nie ma luzu na panewkach. Jak koło pasowe ma luz to simmering nie uszczelni.

 

Edit

Sorki pomyliłem się. Jak od strony koła zamachowego to jedynie luz na panewkach (także wzdłużnych) przychodzi mi do głowy. Możesz też sprobować wbić simmering płycej niż był, żeby chodził w nowym nie wytartym miejscu. Dużo zależy też od simmeringu, są one różnej jakości.

Opublikowano
Sprawdź czy koło pasowe nie jest wytarte i siedzi ciasno na wale, i czy sam wał nie ma luzu na panewkach. Jak koło pasowe ma luz to simmering nie uszczelni.

 

Jakie koło pasowe?Chodzi chyba o powierzchnię wału czy nie jest wytarta przez simering?Pisałem że wyciek jest od strony koła zamachowego.Czyli ewentualnie w gre wchodzi luz na panewkach głównych?

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Już poprawiłem, z początku źle przeczytałem.

Opublikowano
Już poprawiłem, z początku źle przeczytałem.

 

Tak zauważyłem.Też myślałem o tym składając wszystko i pod deklem zastosowałem 2 uszczelki żeby simering ślizgał w innym miejscu, natomiast wbiłem go na taką głębokość jak był oryginalny.Wał nie był zbytnio wytarty.

Opublikowano

Witam.

Wydaje się że będę mógł pomóc.

Jestem świeżo po składaniu mojego ferdynanda.

Jeżeli rozpołowiłeś traktor, odkręciłeś koło zamachowe i na simmeringu na wale korbowym nie było znaków wycieku to a cala obudowa na dole jest mokra od oleju to masz wyciek z pod uszczelnienia misy olejowej.

Uszczelka misy składa się z 4 części.

2 po bokach z kryngielitu czy jakoś tak i 2 korkowe z przodu misy pod kołem pasowym i z tyłu przed ostatnią podporą wału.

trzeba rozłączyć traktor i uszczelnuić misę olejową.

Ciężka i żmudna praca jak wszystko przy Ferdku.

Pozdrawiam

Opublikowano
Witam.

Wydaje się że będę mógł pomóc.

Jestem świeżo po składaniu mojego ferdynanda.

Jeżeli rozpołowiłeś traktor, odkręciłeś koło zamachowe i na simmeringu na wale korbowym nie było znaków wycieku to a cala obudowa na dole jest mokra od oleju to masz wyciek z pod uszczelnienia misy olejowej.

Uszczelka misy składa się z 4 części.

2 po bokach z kryngielitu czy jakoś tak i 2 korkowe z przodu misy pod kołem pasowym i z tyłu przed ostatnią podporą wału.

trzeba rozłączyć traktor i uszczelnuić misę olejową.

Ciężka i żmudna praca jak wszystko przy Ferdku.

Pozdrawiam

Witam.

dzięki za podpowiedz. Wymieniłem uszczelki pod misą i wszystko gra. Jeszcze raz dziękuję.

Opublikowano

ja też mam pytanie, mamy w mf 255 ten sam problem że mamy wyciek z okolic wału od strony koła zamachowego i musimy sie za to zabrać ale nie wiemy jak, jeszcze nigdy nie zmienialiśmy tych uszczelnien sami ale teraz musimy, chciałbym wiedzieć czy po rozjechaniu trzeba odkręcać całą miskę olejową aby wymienić simering na wale??? B)

Opublikowano
ja też mam pytanie, mamy w mf 255 ten sam problem że mamy wyciek z okolic wału od strony koła zamachowego i musimy sie za to zabrać ale nie wiemy jak, jeszcze nigdy nie zmienialiśmy tych uszczelnien sami ale teraz musimy, chciałbym wiedzieć czy po rozjechaniu trzeba odkręcać całą miskę olejową aby wymienić simering na wale??? :)

Witam.

Mój znajomy mechanik powiedział mi kiedyś,że ok 80 -90% przecieków od strony koła zamachowego bierze się z pod uszczelnienia ostatniej podpory wału a nie z simeringu na wale korbowym. Jak to sprawdzić? ano:

Jeżeli z przodu silnika pod kołem pasowym jest przeciek oleju lub zebrała się duża ilość zabrudzeń to na 99% cieknie również z pod uszczelki ostatniej podpory wału a nie z pod simeringu.

Jeżeli już rozpołowisz traktor i zdejmiesz koło zamachowe to na simeringu widać czy cieknie olej czy simering jest suchy.

Najlepiej radzę wymienić simering i uszczelki misy olejowej sprawdzić stan tarcz sprzęgłowych w razie potrzeby wymienić, sprawdzić stan łożyska wyciskowego, sprawdzić i wyregulować koniki na koszu sprzęgłowym,potem złożyc i nie zaglądać ptrzez następne 10 lat.

Sam tej zimy robiłem naprawy bieżące i regulacje przy swoim 255 i chodzi teraz jak Rolex.

Miłej pracy przy Ferdku.

Pozdrawiam

Opublikowano
Witam.

Mój znajomy mechanik powiedział mi kiedyś,że ok 80 -90% przecieków od strony koła zamachowego bierze się z pod uszczelnienia ostatniej podpory wału a nie z simeringu na wale korbowym. Jak to sprawdzić? ano:

Jeżeli z przodu silnika pod kołem pasowym jest przeciek oleju lub zebrała się duża ilość zabrudzeń to na 99% cieknie również z pod uszczelki ostatniej podpory wału a nie z pod simeringu.

Jeżeli już rozpołowisz traktor i zdejmiesz koło zamachowe to na simeringu widać czy cieknie olej czy simering jest suchy.

Najlepiej radzę wymienić simering i uszczelki misy olejowej sprawdzić stan tarcz sprzęgłowych w razie potrzeby wymienić, sprawdzić stan łożyska wyciskowego, sprawdzić i wyregulować koniki na koszu sprzęgłowym,potem złożyc i nie zaglądać ptrzez następne 10 lat.

Sam tej zimy robiłem naprawy bieżące i regulacje przy swoim 255 i chodzi teraz jak Rolex.

Miłej pracy przy Ferdku.

Pozdrawiam

 

witam czy mógł byś bardziej wyjaśnić o co chodzi z tymi" uszczelnienie ostatniej podpory"

i co ma do tego przód do tyłu wału z tymi przeciekami

bo widzisz wymieniłem już w swoim 3p 3x uszczelniacze z przodu i ztyłu i lipa dalej leje??

Opublikowano

Witam, odświeżę trochę temat, próbuję uszczelnić swojego 3512, ponieważ jest spory wyciek od strony silnika/koła zamachowego, uszczelniacz na wale OK, więc pozostaje miska olejowa. Czy aby ją zdjąć trzeba rozpoławiać ciągnik? odkręciłem wszystkie śruby i siedzi dość mocno węc nie chcę czegoś uszkodzić

 

Opublikowano

Witam, faktycznie były jeszcze schowane dwie śruby od strony sprzęgła. Aby zdjąć miskę trzeba odjechać przodem, ja kupiłem zestaw uszczelek miski, są tam dwie uszczelki z korka i dwie papierowe. Złożyłem to na silikon RTV w minimalnej ilości, zobaczymy jaki będzie efekt. U mnie stopniowo wyciek się powiększał, aż do tego stopnia, że tarcza sprzęgłowa od WOM była w oleju. 

Opublikowano

Nie trzeba odjeżdżać przodem tylko odkręcić śruby. Najważniejsze to uszczelka korkowa, trzeba uważać aby się nie przesunęła. Najwygodniej jest odwrócić silnik do góry nogami ale to przy składaniu po naprawie głównej, a tak to trzeba się męczyć.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez qkohe155
      Tak jak w tytule - od zakupu(4 lata) mam problem z odpaleniem gdy jest zimno. Jak jest ciepło to bez żadnego problemu, dlatego w sezonie się tym nie przejmuję, chyba że jakaś zimowa orka się przeciąga. Jesienią jakoś wspomagam się prostownikiem. Jednak jak już te parę razy w roku trzeba go odpalić zimą to robi się wielki problem.
      Niby akumulatory przychodzą na 1 myśl, ale latem nie ma żadnych problemów, w dodatku czasem poczyszczenie niektórych kabli daje mniejszy, lub większy efekt. Tylko, że napięcie zimą potrafi spaść przy kręceniu do okolić 7V. Czy mierząc multimetrem bezpośrednio na biegunach akumulatorów jestem w stanie tym sposobem wykluczyć kable? I teraz nie wiem czy wymieniać od razu dla pewności i akumulatory i wszystkie kable idące do rozrusznika? A dlatego taki wywód na ten temat, ponieważ tam jest takie spaghetti jak na zdjęciu(2 kable na 1 planie to akurat od prostownika).

      2 akumulatory, w dodatku zwróćcie uwagę, że mają odwrotnie bieguny niż wszystkie co mieli w sklepach, 3 osobne plusy i bezpieczniki po drodze. Masa idzie na hebel i rozdziela się na 2, ale dla pewności hebel zdążyłem ominąć.
      Może ktoś mający tą serię wysłać zdjęcie jak to wygląda u niego?
      Najchętniej to bym wpakował 1 duży akumulator tak jak kiedyś zrobiłem w 6180 i by było po problemie, ale w tą skrzynkę się wystarczający raczej nie zmieści.

    • Przez Rolnik8888
      Witam mam problem z podnośnikiem mianowicie świeca się dwie diody jak na zdjęciu podnośnik nie reaguje ani na podnoszenie ani na opuszczanie od czego zacząć ciągnik MF 5455

    • Przez Clark
      Witam. Mam problem ze światłami awaryjnymi w MF255 i kontrolkami. Wymienione włącznik, przerywacz, cała instalacja. Wszystkie styki i masy wyczyszczone, kontrolki i bezpieczniki nowe. Najbardziej irytuje mnie fakt, że przez chwile już wszystko grało. Przykręciłem osłony i znowu jest problem. Kilka razy już wszystko rozbierałem i czyściłem i nadal nie mam rozwiązania.
    • Przez Clark
      Szukam patentu na przełożenie przewodów w błotnikach w MF255. Układam nowa instalację i mam problem z przełożeniem przewodów w tunelach błotników. Ma ktoś jakiś patent? Przepchnięcie raczej w grę nie w chodzi bo skutecznie uniemożliwi to łuk na błotniku i brud w samym tunelu. Myślałem żeby włożyć przewody w peszel i przymocować do błotnika od wewnętrznej strony. Plus tego rozwiązania byłby taki, że będzie łatwy dostęp i brak brudu ale nie wiem sam czy warto odchodzić od oryginału. 
    • Przez Clark
      Witam. Mam problem ze zdjęciem ramion z wielowypustu przekładni. Ściągacz się rozgina, uderzyć się tego nie da, WD, podgrzewanie itp nie działa. Macie jakieś patenty jak to ściągnąć? 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v