Skocz do zawartości

Napęd do przyczepy jednoosiowej pracującej z c-360


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam!

Jakiego mostu i ewentualnie reduktora (pełniącego rolę przełożenia pośredniego, jeśli byłoby konieczne) użyć do przyczepy jednoosiowej pracującej z ciągnikiem c-360 i mającej mieć napęd z WOM-u zależnego tegóż traktora? Ważne byłoby, aby most był możliwie odporny na jak największy ciężar.

Ewentualnie: Przy zastosowaniu mostu od stara, most tylny od jakiego modelu zastosować i na jakiej wielkości kołach/rozmiarze opon będzie się zgrywać, przynajmniej chociaż na drugim biegu, a najlepiej na wszystkich?

 

Jakie jest przełożenie na WOM-ie względem ataku skrzyni biegów? Jakie jest w sumie przełożenie tylnego mostu oraz zwolnic (c-360 z roku '87) względem ataku?

 

Pozdrawiam, czekam na odpowiedzi wink.png

 

EDYCJA:

 

Czy były może w jakimś popularnym sprzęcie stosowanym w gospodarstwach rolnych, w tym w dawnych PGR-ach, tandemy napędzane?

Edytowane przez Mechamaniak
Opublikowano

Kolego wszystkie dane są w instrukcji obsługi. Dla opon 13/28 wałek obraca się 13,47 obr/m pokonanej drogi. Przełożenie musisz dobrać w zależności od zastosowanych kół w przyczepie. 

Opublikowano (edytowane)

Czyli (jeśli się nie mylę) ~12,58 obrotu wałka/metr pokonanej drogi na oponach 14,9/28...

 

EDYCJA:

Chociaż chwila, moment! Pie*doły mi wychodzą teraz w obliczeniach... Kto wie z jaką prędkością mniej/więcej będzie obracał się WOM zależny na piątym biegu przy obrotach silnika 800/min (~10,2 km/h)? Bo chyba gdzieś błąd robię, bo mi wychodzi nadbieg w stosunku do obrotów silnika... :(

 

EDYCJA2:

Znalazłem info, że wałek kręci się dużo wolniej (3,12/1m), co by nawet było prawdopodobne ;) Gdzie zatem jest prawda??

Edytowane przez Mechamaniak
Opublikowano

Bardzo ważny jest prześwit i używam zaczepu. Co do obliczeń, to na moście starowskim jedynie z WOM-u będzie się zgrywać idealnie na kołach 6,50-16, co daje mały prześwit, aby wyszło na oryginalnych kołach to potrzebna by była przekładnia między WOM-em a mostem, o przełożeniu... już dobrze nie pamiętam, ale coś koło 1,35 :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez abuk14
      Mam kilka pytań dotyczących ładowacza czołowego do Ursusa C-330 M.
      1. Na co zwracac uwagę przy zakupie ( byc może będzie używany)
      2. Jeśli nowy to jakiej marki wybrac??
      3.Czy naprawdę tak ciężko się kreci kierownicą prz zwożeniu bel słomy ( o obornik nawet nie pytam)??
    • Przez pablo21
      Ostatnio przeglądałem katalog częci z Grene i widziałem pompę hydrauliczną do c-330 wzmocnioną czym ona różni się od zwykłej, jaki ma wydatek, i co da jej założenie w ciapku(będzie szybciej podnosił?)
       
      Od kiedy to się pisze pąpa?
    • Przez vitoma
      Czesc
       
      Czy moge zamiast zalecanego Hipola 6 uzyc do C330/360 oleju przekladniowego klasy 80W90 "zachodnich" firm ? Np. castrol, elf, mobil, valvoline ?
       
      oczywiscie planuje calkowita wymiane oleju. do tej pory byl zalany hipol 6.
       
      Z tego co widze to obecnie produkowany przez Orlen Hipol 6 rowniez ma klase 80W90, i jakis oznaczenie GL-4 . Nie wiem co ono oznacza.
       
      Jest tez olej Orlen Agro 80W90.
       
      Czy wszystkie wymienione moga zastapic orginalnego Hipola 6 podczas wymiany?'
       
      dzieki
      pozdrawiam
      Piotrek
    • Przez AdrianWasiak
      Mam ursusa c-330m 1800mth z 89r orginał zadbana narazie nie sprzedaje ale chętnie zamienię na coś większego np. Zetor 5011/5211 7011/7211 Case 685xl/745xl lub MF czterocylindrowy itp. rozważę różne propozycje jak nikt się nie zgłosi to na wiosnę będzie na sprzedaż.Zdjęcia w mojej galerii.
    • Przez Awek
      witam , od pół roku posiadam ursusa 1224 i od początku był problem z podnosnikiem , nie podnosił agregatu siewnego tzn podnosił na pełnym gazie a jak ujmowałem gazu to zaraz opuszczał , pojechałem na pole i po chwili nie chciał opuscić  albo nie chciał podnieść , jak jechałem drogą to na całym gazie bo zaraz opuscił i problem był z podniesieniem nawet gazowanie nic nie dało , więć wymieniłem pompe na wzmacnianą nową , nowy tłok i cylinder , rozdzielacz po regeneracji ,filtry nowe , oleju jest max , i to samo więć pomysłem ze rozdzielacz moze jest trafny więc oddałem na gwarancje i stwierdzili ze jest dobry i to samo , wie moze ktos co jeszcze moze być nie tak ? i na pokrywie podnośnika od strony fotela  są dwa otwory w jeden jest wkręcony korek a drugi otwór jest wkręcona sruba która wchodzi w rozdzielacz zwykła sruba z otworem i tak mysle czy nie powinno być tam jakiegoż zaworu , bo miałem dwóch mechaników i kazdy mówi jedno (panie jak wszystko nowe to nie wiem co moze być ) i tyle aby wiem  z góry dzięki za odp
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v