Skocz do zawartości
Mechamaniak

Napęd do przyczepy jednoosiowej pracującej z c-360

Polecane posty

Mechamaniak    1

Witam!

Jakiego mostu i ewentualnie reduktora (pełniącego rolę przełożenia pośredniego, jeśli byłoby konieczne) użyć do przyczepy jednoosiowej pracującej z ciągnikiem c-360 i mającej mieć napęd z WOM-u zależnego tegóż traktora? Ważne byłoby, aby most był możliwie odporny na jak największy ciężar.

Ewentualnie: Przy zastosowaniu mostu od stara, most tylny od jakiego modelu zastosować i na jakiej wielkości kołach/rozmiarze opon będzie się zgrywać, przynajmniej chociaż na drugim biegu, a najlepiej na wszystkich?

 

Jakie jest przełożenie na WOM-ie względem ataku skrzyni biegów? Jakie jest w sumie przełożenie tylnego mostu oraz zwolnic (c-360 z roku '87) względem ataku?

 

Pozdrawiam, czekam na odpowiedzi wink.png

 

EDYCJA:

 

Czy były może w jakimś popularnym sprzęcie stosowanym w gospodarstwach rolnych, w tym w dawnych PGR-ach, tandemy napędzane?

Edytowano przez Mechamaniak

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bomber84    6

Kolego wszystkie dane są w instrukcji obsługi. Dla opon 13/28 wałek obraca się 13,47 obr/m pokonanej drogi. Przełożenie musisz dobrać w zależności od zastosowanych kół w przyczepie. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mechamaniak    1

Czyli (jeśli się nie mylę) ~12,58 obrotu wałka/metr pokonanej drogi na oponach 14,9/28...

 

EDYCJA:

Chociaż chwila, moment! Pie*doły mi wychodzą teraz w obliczeniach... Kto wie z jaką prędkością mniej/więcej będzie obracał się WOM zależny na piątym biegu przy obrotach silnika 800/min (~10,2 km/h)? Bo chyba gdzieś błąd robię, bo mi wychodzi nadbieg w stosunku do obrotów silnika... :(

 

EDYCJA2:

Znalazłem info, że wałek kręci się dużo wolniej (3,12/1m), co by nawet było prawdopodobne ;) Gdzie zatem jest prawda??

Edytowano przez Mechamaniak

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Tomasz78    665

a nie lepiej założyć przystawke pod skrzynie i przenieść napęd na przyczepę postawiona na kołach 16tkach

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
frank404    0

Jeśli nie używasz zaczepu dolnego to lepsza będzie przystawka pod skrzynie i most robura na oryginalnych kołach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mechamaniak    1

Bardzo ważny jest prześwit i używam zaczepu. Co do obliczeń, to na moście starowskim jedynie z WOM-u będzie się zgrywać idealnie na kołach 6,50-16, co daje mały prześwit, aby wyszło na oryginalnych kołach to potrzebna by była przekładnia między WOM-em a mostem, o przełożeniu... już dobrze nie pamiętam, ale coś koło 1,35 :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez matek98
      Witam mam problem z ursusem c-380 z roku 2017 już z dpf. Wyskoczył mi błąd 3719 może ktoś miał z tym doczynienia. Mam też pytanie jakie macie obroty na postoju bez gazu bo u mnie wynoszą prawie 1000 obrotów i z serwisu sie upierają ze takie muszą być, sasiad ma ft 675 i ma duzo nizsze obroty a praktycznie taki sam silnik 
    • Przez Veq9
      Witam wszystkich serdecznie,
       
      Chciałbym się dowiedzieć jak 4 biegowa SZYBKA skrzynia spisuje się w pracach polowych. Ciągnik miałby wykonywać orkę, gruberowanie, bronowanie, sianie. Aktualnie miał zamontowaną 3 biegowa i brakowało biegów głównie pod brony i siane a przy obrotach 1800 na 1ii jechał prędkością 9km/h, 3 i wynosi 7km/h. Chciałbym wiec zamontować 4-biegowa szybka skrzynie, gdyż potrzebuje biegów poniżej 10km/h i powyżej co umożliwi mi 4i(połowa), stad tez moje zainteresowanie owa skrzynia.
      Mam wiec kilka pytań do was drogich użytkowników i prośbę by nie wysłać postów jeżeli nie macie w 100% pojęcia, interesują mnie czyste fakty, gdyż na ich podstawie zapadnie decyzja.
      A mianowicie:
      —> jakie sa mniej więcej prędkości na 4biegowej szybkiej skrzyni koła 38r chodzi o 3polowa, 4polowa, 1szosowa, 2szosowq
      —> czy wszystkie biegi 1,2,3 ( oprócz 4) są takie same jak jak w zwykłej wolnej szkrzuni biegów czy tez są duzi szybsze 
      —> czy można zamontować synchronizator do skrzyni 4 biegowej nie synchronizowanej która nie posiada owego synchronizatora np od 3 biegowej, lub nowo kupionej
      —> Ursus ten posiada sprzęgło hydrauliczne czy możliwe jest wiec wymontowanie całego osprzętu, który już posiadam do sprzęgła hydraulicznego, i przerobienie skrzyni która była na pedałach zwykłych ( nie na hydraulice, tak jak w ursusie 1614) 
      —> czy po prostu zamontować skrzynie 4 biegowa wolna tylko nie rozumiem o co chodzi z skrzynkami typu 25,30,35 i która z nich byłaby najlepsza 
      —> w 1634 posiadam oryginalny żółw który w pełni funkcjonuje mogę go zastosować w 4 biegowej czy musze kupić typowo pod 4 biegowa żółwia 
    • Przez center
      Hey,
      Kto mi podpowie skąd ten wyciek w zetorze 7211?  czy to olej czy płyn ? pod ciągnikiem na kapane.  Ubywa mi płynu hamulcowego ale prawy cylinderek nowy i przewód reszta sucho, lewy przewód suchy... Pod spodem  prawa strona skrzyni mokra i spód. miedzy mostem a skrzynią.. z góry dekiel suchy, tylko dołek  przy dźwigniach terenowe szosowe mokry. Czy może to cieknąć z dźwigienek bo jest na nich luz ?
       
      Pozdrawiam!




    • Przez Ogrodowa
      Witam mam pytanie odnośnie przedniego napedu do zetora 7211, czy moge zalozyc naped od 7245 na oponach 9,5/9-24 bo tyle sa 16,9-28 i moje pytanie czy to zgerywalo by sie  razem ze sobą??
    • Przez harny666
      Witam,
      Mam ciągnik Massey Ferguson 699 i wystąpił mi w nim problem, podczas ruszania do przodu bez włączonego przedniego napędu po przejechaniu ok 0,5 m, blokują mi się przednie koła i nie da rady jechać, po włączeniu przedniego napędu koła się nie blokują ale strasznie charczy przedni napęd
       
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.