Mechamaniak

Napęd do przyczepy jednoosiowej pracującej z c-360

Polecane posty

Mechamaniak    6

Witam!

Jakiego mostu i ewentualnie reduktora (pełniącego rolę przełożenia pośredniego, jeśli byłoby konieczne) użyć do przyczepy jednoosiowej pracującej z ciągnikiem c-360 i mającej mieć napęd z WOM-u zależnego tegóż traktora? Ważne byłoby, aby most był możliwie odporny na jak największy ciężar.

Ewentualnie: Przy zastosowaniu mostu od stara, most tylny od jakiego modelu zastosować i na jakiej wielkości kołach/rozmiarze opon będzie się zgrywać, przynajmniej chociaż na drugim biegu, a najlepiej na wszystkich?

 

Jakie jest przełożenie na WOM-ie względem ataku skrzyni biegów? Jakie jest w sumie przełożenie tylnego mostu oraz zwolnic (c-360 z roku '87) względem ataku?

 

Pozdrawiam, czekam na odpowiedzi wink.png

 

EDYCJA:

 

Czy były może w jakimś popularnym sprzęcie stosowanym w gospodarstwach rolnych, w tym w dawnych PGR-ach, tandemy napędzane?

Edytowano przez Mechamaniak

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bomber84    6

Kolego wszystkie dane są w instrukcji obsługi. Dla opon 13/28 wałek obraca się 13,47 obr/m pokonanej drogi. Przełożenie musisz dobrać w zależności od zastosowanych kół w przyczepie. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mechamaniak    6

Czyli (jeśli się nie mylę) ~12,58 obrotu wałka/metr pokonanej drogi na oponach 14,9/28...

 

EDYCJA:

Chociaż chwila, moment! Pie*doły mi wychodzą teraz w obliczeniach... Kto wie z jaką prędkością mniej/więcej będzie obracał się WOM zależny na piątym biegu przy obrotach silnika 800/min (~10,2 km/h)? Bo chyba gdzieś błąd robię, bo mi wychodzi nadbieg w stosunku do obrotów silnika... :(

 

EDYCJA2:

Znalazłem info, że wałek kręci się dużo wolniej (3,12/1m), co by nawet było prawdopodobne ;) Gdzie zatem jest prawda??

Edytowano przez Mechamaniak

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Tomasz78    993

a nie lepiej założyć przystawke pod skrzynie i przenieść napęd na przyczepę postawiona na kołach 16tkach

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
frank404    0

Jeśli nie używasz zaczepu dolnego to lepsza będzie przystawka pod skrzynie i most robura na oryginalnych kołach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mechamaniak    6

Bardzo ważny jest prześwit i używam zaczepu. Co do obliczeń, to na moście starowskim jedynie z WOM-u będzie się zgrywać idealnie na kołach 6,50-16, co daje mały prześwit, aby wyszło na oryginalnych kołach to potrzebna by była przekładnia między WOM-em a mostem, o przełożeniu... już dobrze nie pamiętam, ale coś koło 1,35 :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Veq9
      Witam
       
      czy mógłby mi ktoś proszę wytłumaczyć jaką funkcje pełni owa wajcha ( podejrzewam iż jest to zmiana prędkości wom z 540 na 1000 oraz odwrotnie), oraz jak ową wajchą manipulować by otrzymać owe prędkości tzn.  Należy ją wdusić, przekręcić czy jak, bo niezbyt wiem ???
      Z góry informuje iż jest to oryginalny element stosowany w Ursus 1634 wersja exportowa

    • Przez pitur13
      Witam. Proszę o pomoc jak ustawić te wałki bo na zębatkach jest tyle znaków że mam mętlik 😕

    • Przez Marcin70707
      Witam. Chcę od restaurowac mojego Perkinsa w takim stanie jak wyszedł z fabryki w 1988😊. Dlatego potrzebuje kodów lakieru bloku i blach. Gdyby ktoś mógł mi je udostępnić byłbym bardzo wdzięczny😊. Szukam również szablonu to namalowania napisów na masce. Bardzo proszę o kontakt jeśliby ktoś miał bądź też proszę aby ktoś mi podał wymiary napisów i jak byłoby najlepiej je wykonać żeby wyglądało to estetycznie a nie "w miarę". Serdecznie pozdrawiam 😊😊😊

    • Przez PaweLisowicz
      Sprzedam 2 pierścienie starego typu i 2 środki do c-330. Link do aukcji: https://www.olx.pl/oferta/obciazniki-c4011-c328-c330-c360-c355-CID757-IDzHBoV.html#4cedd9a6e8;promoted
    • Przez raszpl
      Witam, mam problem z MF 3060, a mianowicie chodzi o cisnienie oleju. Od jakiegos czasu zaświeca mi sie kontrolka " cisnienia oleju" a co za tym idzie, przedni napęd sam sie włącza. Robi sie tak podczas zdjecia nogi z gazu. Obawiam sie że czeka mnie wymiana pompy hydraulicznej. Przyczyną zapewne była duza ilosc opiłków metalu która pojawila sie z hamulcow w ktorych wytarly sie okladziny i co za tym idzie metal ocieral o metal. Mógłby mi ktos dać jakies rady, wskazowki co sprawdzić zeby upewnic sie cos mu dolega albo co mnie czeka z jego przyszłością?
      Z góry dzieki za odpowiedzi.
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.