Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

 

Panowie jestem nieszczęsnym pośadaczem fergusona 6180, potrzebuje szybko pomocy. Może opisze wszystko po koleji,

W czasie orki było słychać łupnięcie i od tamtej pory przestał działać podnośnik i skręt kierownicy. Zapaliła się kontrolka od ciśnienia oleju skrzyni biegów, zdemontowałem dekiel z pompą podnośnika i okazało sie że od pompy podnośnika urwany jest wałek wychodzący z pompy pompy z trybem. Wymieniłem pompe pdnośnika na nową, po zalaniu olejem i odpaleniu ciągnika wszystko działało (skręt i podnośnik) ze 20 minut później podnośnik zaczoł sie zacinać i teraz przestał całkiem działać a skręt raz działa i raz nie działa, wszystko było odpowietrzane. Co może być powodem i gdzie tego szukać. A tak w nawiasie dodam że rozkręciłem starą pompe podnośnikową z ciekawości okazało sie że ta strona od podnośnika koło zębate zmieliło obudowe pompy około 2cm. i teraz wiem że jest dużo opiłków w skrzyni.

 

Panowie które elektro zawory wyczyścić żeby to wszystko ruszyło bo 50 h czeka na orke.

 

 

Wszystie sugestie i podpowiedzi mile widziane. Dziękuje i Pozdrawiam

Opublikowano

Opiłki w oleju to śmierć dla hydrauliki, sam mam 6180 (z którym odpókać nie mam problemów) ale miałem też inne MF-y i różne cuda się działy.

Musiała być nieodpowiednia pompa skoro zajmowała za dużo miejsca.

W tym przypadku dobrze byłoby mirzyć ciśniania jak się coś dzieje lub nie działa, elektromagnesy od podnośnika masz po przeciwnej stronie skrzyni od pompy, mogły one wyłapać jakieś opiłki i przez to się cieło aż przestało działać, co do wspomagania to też mogły się zacząć przycinać zawory od opiłków

Opublikowano (edytowane)

fitry i olej był wymienione razem z pompą. Lecz w nowym oleju znajdują sie opiłki , które zawory wyczyścić od orbitrola żeby zaczoł działać sprawnie skret. Wiem że sówak podnośnika przycina sie bo dostały sie do niego opiłki i wiem gdzie się znajduje .  

 

 

 


 

 

 

 

Edytowane przez Danko
Opublikowano

witam. Mam problem z moim fergusonem. wersja 6180. Dzisiaj wyjechalem nim w pole, wcisnalem sprzeglo zeby zmienic rewers do tylu i nagle zgasly mi kontrolki od rewersu, od polbiegow. wszystko chodzi normalnie tylko nie moze ruszyc nie ma biegow bo ten rewers chyba cos nie tak. Moze ktos wie co moze byc nie tak. Dodam ze jak przekrecam stacyjke, zapalajs mi sie wszystkie kontrolki tak jak zawsze oprusz rewersu i potem jak gasna to wsxystkie tylko od ladowania sie swieci. Ale cisgnik pali normalnie. Mi sie wydaje ze to bedzie cos z elektryka, a na tym to sie wogole nie znam. Bezpieczniki przepstrzylem to niby wszystkir dobre. czekam na jakies pomysly. pozdrawiam

Opublikowano

Podepnij się np. miernikiem uniwersalnym albo w jakieś gniazdko w kabinie, albo bezpośrednio pod akumulator i sprawdź jakie masz ładowanie, o ile wogole jest, sprawdź przewody przy altku czy żaden nie jest luźny, prawdopodobnie szczotki w regulatorze napięcia się wytarły w altku, zresztą to widać po jego demontażu, to mi przychodzi do głowy, choć nie można wykluczyć innych przyczyn, ale należy zacząć od rzeczy najprostszych:)

Opublikowano

Piszesz że od ładowania się swieci, czyli z ładowaniem coś nie tak więc każe Ci je naprawić jednak ładowanie nie ma nic wspólnego z rewersem bo mi na swiecącej kontrolce przełącza rewers także przy 6180

Opublikowano (edytowane)

A sprawdzales bezpieczniki nad akumulatorem ?

___________________________________________________________________________________________________________

AgroDane.pl - portal poświęcony specyfikacjom maszyn rolniczych takich jak ciągniki rolnicze, kombajny zbożowe oraz ładowarki teleskopowe. Dane techniczne, porównania modeli oraz opinie w jednym miejscu. Użytkownik agrofoto wszystkim poleca tą stronę z całego serca :)

 

Edytowane przez andrewk
Opublikowano

pisałeś żę ci świeci ładowanie ale nie pisałeś że po odpaleniu gaśnie sprawdz bezpieczink i przewody od akunulatora bo 1 bezpiecznik jest od rewersu zwruć ówage na bezpiecznik przy rozrószniku i czy przewody nie są łączone aluminiowymi tulejkami bo tam może być problem 


koledzy może wiecie które zawory są odpowiedzialne za skręt żeby oczyścić je z opiłków 

Opublikowano (edytowane)

Od wspomagania nie ma chyba zadnych elektrozaworow. Jak chcesz cos czyscic to masz filtr do wspomagania ten podluzny wklad ale gp sie wymienia.

___________________________________________________________________________________________________________

AgroDane.pl - portal poświęcony specyfikacjom maszyn rolniczych takich jak ciągniki rolnicze, kombajny zbożowe oraz ładowarki teleskopowe. Dane techniczne, porównania modeli oraz opinie w jednym miejscu. Użytkownik agrofoto wszystkim poleca tą stronę z całego serca :)

Edytowane przez andrewk
Opublikowano (edytowane)

Wysoko przypiete pod maska.

___________________________________________________________________________________________________________

AgroDane.pl - portal poświęcony specyfikacjom maszyn rolniczych takich jak ciągniki rolnicze, kombajny zbożowe oraz ładowarki teleskopowe. Dane techniczne, porównania modeli oraz opinie w jednym miejscu. Użytkownik agrofoto wszystkim poleca tą stronę z całego serca :)

Edytowane przez andrewk
Opublikowano (edytowane)

Danko

 

Masz filtr od wspomagania ale mimo to myślisz, że jakimś  cudem opiłki go ominęły i poszły do orbitrola. Nic tylko pogratulować.... Ale to nic szukaj dalej tych zaworów.

___________________________________________________________________________________________________________

AgroDane.pl - portal poświęcony specyfikacjom maszyn rolniczych takich jak ciągniki rolnicze, kombajny zbożowe oraz ładowarki teleskopowe. Dane techniczne, porównania modeli oraz opinie w jednym miejscu. Użytkownik agrofoto wszystkim poleca tą stronę z całego serca :)

Edytowane przez andrewk
Opublikowano

#variotechnic zajmuje się MF i Fend mi robił skrzynię i naprawdę szybko i fachowo do tego podszedł. Co prawda jest z poznania, ale jeździ po całej polsce.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez qkohe155
      Tak jak w tytule - od zakupu(4 lata) mam problem z odpaleniem gdy jest zimno. Jak jest ciepło to bez żadnego problemu, dlatego w sezonie się tym nie przejmuję, chyba że jakaś zimowa orka się przeciąga. Jesienią jakoś wspomagam się prostownikiem. Jednak jak już te parę razy w roku trzeba go odpalić zimą to robi się wielki problem.
      Niby akumulatory przychodzą na 1 myśl, ale latem nie ma żadnych problemów, w dodatku czasem poczyszczenie niektórych kabli daje mniejszy, lub większy efekt. Tylko, że napięcie zimą potrafi spaść przy kręceniu do okolić 7V. Czy mierząc multimetrem bezpośrednio na biegunach akumulatorów jestem w stanie tym sposobem wykluczyć kable? I teraz nie wiem czy wymieniać od razu dla pewności i akumulatory i wszystkie kable idące do rozrusznika? A dlatego taki wywód na ten temat, ponieważ tam jest takie spaghetti jak na zdjęciu(2 kable na 1 planie to akurat od prostownika).

      2 akumulatory, w dodatku zwróćcie uwagę, że mają odwrotnie bieguny niż wszystkie co mieli w sklepach, 3 osobne plusy i bezpieczniki po drodze. Masa idzie na hebel i rozdziela się na 2, ale dla pewności hebel zdążyłem ominąć.
      Może ktoś mający tą serię wysłać zdjęcie jak to wygląda u niego?
      Najchętniej to bym wpakował 1 duży akumulator tak jak kiedyś zrobiłem w 6180 i by było po problemie, ale w tą skrzynkę się wystarczający raczej nie zmieści.

    • Przez Rolnik8888
      Witam mam problem z podnośnikiem mianowicie świeca się dwie diody jak na zdjęciu podnośnik nie reaguje ani na podnoszenie ani na opuszczanie od czego zacząć ciągnik MF 5455

    • Przez Clark
      Witam. Mam problem ze światłami awaryjnymi w MF255 i kontrolkami. Wymienione włącznik, przerywacz, cała instalacja. Wszystkie styki i masy wyczyszczone, kontrolki i bezpieczniki nowe. Najbardziej irytuje mnie fakt, że przez chwile już wszystko grało. Przykręciłem osłony i znowu jest problem. Kilka razy już wszystko rozbierałem i czyściłem i nadal nie mam rozwiązania.
    • Przez Clark
      Szukam patentu na przełożenie przewodów w błotnikach w MF255. Układam nowa instalację i mam problem z przełożeniem przewodów w tunelach błotników. Ma ktoś jakiś patent? Przepchnięcie raczej w grę nie w chodzi bo skutecznie uniemożliwi to łuk na błotniku i brud w samym tunelu. Myślałem żeby włożyć przewody w peszel i przymocować do błotnika od wewnętrznej strony. Plus tego rozwiązania byłby taki, że będzie łatwy dostęp i brak brudu ale nie wiem sam czy warto odchodzić od oryginału. 
    • Przez Clark
      Witam. Mam problem ze zdjęciem ramion z wielowypustu przekładni. Ściągacz się rozgina, uderzyć się tego nie da, WD, podgrzewanie itp nie działa. Macie jakieś patenty jak to ściągnąć? 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v