Skocz do zawartości
Danko

Massey Ferguson 6180

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Massey

Danko    0

Witam

 

Panowie jestem nieszczęsnym pośadaczem fergusona 6180, potrzebuje szybko pomocy. Może opisze wszystko po koleji,

W czasie orki było słychać łupnięcie i od tamtej pory przestał działać podnośnik i skręt kierownicy. Zapaliła się kontrolka od ciśnienia oleju skrzyni biegów, zdemontowałem dekiel z pompą podnośnika i okazało sie że od pompy podnośnika urwany jest wałek wychodzący z pompy pompy z trybem. Wymieniłem pompe pdnośnika na nową, po zalaniu olejem i odpaleniu ciągnika wszystko działało (skręt i podnośnik) ze 20 minut później podnośnik zaczoł sie zacinać i teraz przestał całkiem działać a skręt raz działa i raz nie działa, wszystko było odpowietrzane. Co może być powodem i gdzie tego szukać. A tak w nawiasie dodam że rozkręciłem starą pompe podnośnikową z ciekawości okazało sie że ta strona od podnośnika koło zębate zmieliło obudowe pompy około 2cm. i teraz wiem że jest dużo opiłków w skrzyni.

 

Panowie które elektro zawory wyczyścić żeby to wszystko ruszyło bo 50 h czeka na orke.

 

 

Wszystie sugestie i podpowiedzi mile widziane. Dziękuje i Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


MalyJohn    218

Wymiana filtrów i oleju jest wskazana. Jeśli to nie pomoże to musisz płukać układ ;-)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl


pawlo36    5

Opiłki w oleju to śmierć dla hydrauliki, sam mam 6180 (z którym odpókać nie mam problemów) ale miałem też inne MF-y i różne cuda się działy.

Musiała być nieodpowiednia pompa skoro zajmowała za dużo miejsca.

W tym przypadku dobrze byłoby mirzyć ciśniania jak się coś dzieje lub nie działa, elektromagnesy od podnośnika masz po przeciwnej stronie skrzyni od pompy, mogły one wyłapać jakieś opiłki i przez to się cieło aż przestało działać, co do wspomagania to też mogły się zacząć przycinać zawory od opiłków

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Danko    0

fitry i olej był wymienione razem z pompą. Lecz w nowym oleju znajdują sie opiłki , które zawory wyczyścić od orbitrola żeby zaczoł działać sprawnie skret. Wiem że sówak podnośnika przycina sie bo dostały sie do niego opiłki i wiem gdzie się znajduje .  

 

 

 


 

 

 

 

Edytowano przez Danko

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

marcin00    0

witam. Mam problem z moim fergusonem. wersja 6180. Dzisiaj wyjechalem nim w pole, wcisnalem sprzeglo zeby zmienic rewers do tylu i nagle zgasly mi kontrolki od rewersu, od polbiegow. wszystko chodzi normalnie tylko nie moze ruszyc nie ma biegow bo ten rewers chyba cos nie tak. Moze ktos wie co moze byc nie tak. Dodam ze jak przekrecam stacyjke, zapalajs mi sie wszystkie kontrolki tak jak zawsze oprusz rewersu i potem jak gasna to wsxystkie tylko od ladowania sie swieci. Ale cisgnik pali normalnie. Mi sie wydaje ze to bedzie cos z elektryka, a na tym to sie wogole nie znam. Bezpieczniki przepstrzylem to niby wszystkir dobre. czekam na jakies pomysly. pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


marcin00    0

jakie ladowanie?
Nie wiem o jakie ladowanie chodzi. Bo akumlator jest niby ok. Ciagnik pali swiatla swieca

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mikos22    2

Podepnij się np. miernikiem uniwersalnym albo w jakieś gniazdko w kabinie, albo bezpośrednio pod akumulator i sprawdź jakie masz ładowanie, o ile wogole jest, sprawdź przewody przy altku czy żaden nie jest luźny, prawdopodobnie szczotki w regulatorze napięcia się wytarły w altku, zresztą to widać po jego demontażu, to mi przychodzi do głowy, choć nie można wykluczyć innych przyczyn, ale należy zacząć od rzeczy najprostszych:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

pawlo36    5

Piszesz że od ładowania się swieci, czyli z ładowaniem coś nie tak więc każe Ci je naprawić jednak ładowanie nie ma nic wspólnego z rewersem bo mi na swiecącej kontrolce przełącza rewers także przy 6180

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

marcin00    0

swieci mi sie ladowanie ale po odpaleniu ciagnika normalnie gasnie
po odpaleniu na desce nie swieci mi sie ani jedna katrolka

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


Danko    0

pisałeś żę ci świeci ładowanie ale nie pisałeś że po odpaleniu gaśnie sprawdz bezpieczink i przewody od akunulatora bo 1 bezpiecznik jest od rewersu zwruć ówage na bezpiecznik przy rozrószniku i czy przewody nie są łączone aluminiowymi tulejkami bo tam może być problem 


koledzy może wiecie które zawory są odpowiedzialne za skręt żeby oczyścić je z opiłków 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

andrewk    72

Od wspomagania nie ma chyba zadnych elektrozaworow. Jak chcesz cos czyscic to masz filtr do wspomagania ten podluzny wklad ale gp sie wymienia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

marcin00    0

nie sprawdzalem. sprawdzalem tylko te kolo kierownicy. Jutro rano sprawdze kolo akumulatora. A to one sa tam gdzies nad nim? bo nawet nie wiem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


Danko    0

a orbitrol nie ma jakiś zaworów 


koledzy jak przemyć układ hydrauliczny skrętu

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


andrewk    72

Danko

 

Masz filtr od wspomagania ale mimo to myślisz, że jakimś  cudem opiłki go ominęły i poszły do orbitrola. Nic tylko pogratulować.... Ale to nic szukaj dalej tych zaworów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

marcin00    0

nie jestem na sto procent pewny bo tak szybko to sprawdzalem przed praca ale najprawdopodibniej do tego bezpiecznika pod maska od rewersu prad mi nie dochodzi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

marcin00    0

posprawdzalem i bezpieczniki dobre te dwa pod maska i pod kierownica. To moze ma ktos jeszcze jakiegos pomysla. co moze byc

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


LubieMF    0

#variotechnic zajmuje się MF i Fend mi robił skrzynię i naprawdę szybko i fachowo do tego podszedł. Co prawda jest z poznania, ale jeździ po całej polsce.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez kinga1111
      kupiłem massey ferguson 294s na 3 biegu jest zbyt wolny może jest 4 bieg? prosiłbym o schemat biegów
    • Przez Paweł9042
      Jak wymontować lewą półoś?
    • Przez czapla112
      Witam. Czy ktoś mi powie który z tych ciągników jest "lepszy", na co zwrócić uwagę oglądając go u sprzedającego?
       
      MF 3060 - Używany, Rok prod 1995, Moc 86km, Silnik 4 cyl Półbiegi Rewers mechaniczny.
      I w sumie nie ma więcej informacji w ogłoszeniu. Po zdjęciach nie wiele widać bo czysty jak nowy.
       
      MF 1004 - Rok produkcji 1985, 6600 Motogodzin, silnik 4 Perkins bez turba, 3 biegi, 1 pół bieg mechaniczny, reduktor, skrzynia całkowicie mechaniczna, posiada tura, tuza, kabina ogrzewana, pneumatyka do przyczep, opony tył 80% przód 50%,stan bardzo dobry, świeżo sprowadzony z Niemiec
    • Przez mirek18
      Mam problem z moim MF-255, przy ściąganiu pokrywy regulatora pompy wyhaczyła się sprężyna główna regulatora i sprężyna biegu jałowego od dźwigni głównej regulatora, nie wiem na jaki otwór zamontować sprężyny w dźwigni głównej regulatora pompy. Czy ktoś spotkał się z takim problemem?  Z góry dziękuję za odpowiedzi.
    • Przez jaszczur2008
      Witam. 
      Mam problem z mf 3125 1991r. Polbiegi i przedni ogarniety.
      Mam pytanie odnosnie spalanie W komputerze. Pokazuje 0. Trzeba moze cos ustawic? Czy cos moze niedzislac.
      Wskaznik poziomu paliwa dziala.
       

×