Skocz do zawartości
Danko

Massey Ferguson 6180

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Ferguson
Danko    0

Witam

 

Panowie jestem nieszczęsnym pośadaczem fergusona 6180, potrzebuje szybko pomocy. Może opisze wszystko po koleji,

W czasie orki było słychać łupnięcie i od tamtej pory przestał działać podnośnik i skręt kierownicy. Zapaliła się kontrolka od ciśnienia oleju skrzyni biegów, zdemontowałem dekiel z pompą podnośnika i okazało sie że od pompy podnośnika urwany jest wałek wychodzący z pompy pompy z trybem. Wymieniłem pompe pdnośnika na nową, po zalaniu olejem i odpaleniu ciągnika wszystko działało (skręt i podnośnik) ze 20 minut później podnośnik zaczoł sie zacinać i teraz przestał całkiem działać a skręt raz działa i raz nie działa, wszystko było odpowietrzane. Co może być powodem i gdzie tego szukać. A tak w nawiasie dodam że rozkręciłem starą pompe podnośnikową z ciekawości okazało sie że ta strona od podnośnika koło zębate zmieliło obudowe pompy około 2cm. i teraz wiem że jest dużo opiłków w skrzyni.

 

Panowie które elektro zawory wyczyścić żeby to wszystko ruszyło bo 50 h czeka na orke.

 

 

Wszystie sugestie i podpowiedzi mile widziane. Dziękuje i Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MalyJohn    218

Wymiana filtrów i oleju jest wskazana. Jeśli to nie pomoże to musisz płukać układ ;-)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

pawlo36    5

Opiłki w oleju to śmierć dla hydrauliki, sam mam 6180 (z którym odpókać nie mam problemów) ale miałem też inne MF-y i różne cuda się działy.

Musiała być nieodpowiednia pompa skoro zajmowała za dużo miejsca.

W tym przypadku dobrze byłoby mirzyć ciśniania jak się coś dzieje lub nie działa, elektromagnesy od podnośnika masz po przeciwnej stronie skrzyni od pompy, mogły one wyłapać jakieś opiłki i przez to się cieło aż przestało działać, co do wspomagania to też mogły się zacząć przycinać zawory od opiłków

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Danko    0

fitry i olej był wymienione razem z pompą. Lecz w nowym oleju znajdują sie opiłki , które zawory wyczyścić od orbitrola żeby zaczoł działać sprawnie skret. Wiem że sówak podnośnika przycina sie bo dostały sie do niego opiłki i wiem gdzie się znajduje .  

 

 

 


 

 

 

 

Edytowano przez Danko

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marcin00    0

witam. Mam problem z moim fergusonem. wersja 6180. Dzisiaj wyjechalem nim w pole, wcisnalem sprzeglo zeby zmienic rewers do tylu i nagle zgasly mi kontrolki od rewersu, od polbiegow. wszystko chodzi normalnie tylko nie moze ruszyc nie ma biegow bo ten rewers chyba cos nie tak. Moze ktos wie co moze byc nie tak. Dodam ze jak przekrecam stacyjke, zapalajs mi sie wszystkie kontrolki tak jak zawsze oprusz rewersu i potem jak gasna to wsxystkie tylko od ladowania sie swieci. Ale cisgnik pali normalnie. Mi sie wydaje ze to bedzie cos z elektryka, a na tym to sie wogole nie znam. Bezpieczniki przepstrzylem to niby wszystkir dobre. czekam na jakies pomysly. pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marcin00    0

jakie ladowanie?
Nie wiem o jakie ladowanie chodzi. Bo akumlator jest niby ok. Ciagnik pali swiatla swieca

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mikos22    2

Podepnij się np. miernikiem uniwersalnym albo w jakieś gniazdko w kabinie, albo bezpośrednio pod akumulator i sprawdź jakie masz ładowanie, o ile wogole jest, sprawdź przewody przy altku czy żaden nie jest luźny, prawdopodobnie szczotki w regulatorze napięcia się wytarły w altku, zresztą to widać po jego demontażu, to mi przychodzi do głowy, choć nie można wykluczyć innych przyczyn, ale należy zacząć od rzeczy najprostszych:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawlo36    5

Piszesz że od ładowania się swieci, czyli z ładowaniem coś nie tak więc każe Ci je naprawić jednak ładowanie nie ma nic wspólnego z rewersem bo mi na swiecącej kontrolce przełącza rewers także przy 6180

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marcin00    0

swieci mi sie ladowanie ale po odpaleniu ciagnika normalnie gasnie
po odpaleniu na desce nie swieci mi sie ani jedna katrolka

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrewk    74

A sprawdzales bezpieczniki nad akumulatorem ?


"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" -_-

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Danko    0

pisałeś żę ci świeci ładowanie ale nie pisałeś że po odpaleniu gaśnie sprawdz bezpieczink i przewody od akunulatora bo 1 bezpiecznik jest od rewersu zwruć ówage na bezpiecznik przy rozrószniku i czy przewody nie są łączone aluminiowymi tulejkami bo tam może być problem 


koledzy może wiecie które zawory są odpowiedzialne za skręt żeby oczyścić je z opiłków 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrewk    74

Od wspomagania nie ma chyba zadnych elektrozaworow. Jak chcesz cos czyscic to masz filtr do wspomagania ten podluzny wklad ale gp sie wymienia.


"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" -_-

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marcin00    0

nie sprawdzalem. sprawdzalem tylko te kolo kierownicy. Jutro rano sprawdze kolo akumulatora. A to one sa tam gdzies nad nim? bo nawet nie wiem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrewk    74

Wysoko przypiete pod maska.


"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" -_-

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Danko    0

a orbitrol nie ma jakiś zaworów 


koledzy jak przemyć układ hydrauliczny skrętu

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrewk    74

Danko

 

Masz filtr od wspomagania ale mimo to myślisz, że jakimś  cudem opiłki go ominęły i poszły do orbitrola. Nic tylko pogratulować.... Ale to nic szukaj dalej tych zaworów.


"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" -_-

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marcin00    0

nie jestem na sto procent pewny bo tak szybko to sprawdzalem przed praca ale najprawdopodibniej do tego bezpiecznika pod maska od rewersu prad mi nie dochodzi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marcin00    0

posprawdzalem i bezpieczniki dobre te dwa pod maska i pod kierownica. To moze ma ktos jeszcze jakiegos pomysla. co moze byc

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LubieMF    0

#variotechnic zajmuje się MF i Fend mi robił skrzynię i naprawdę szybko i fachowo do tego podszedł. Co prawda jest z poznania, ale jeździ po całej polsce.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez TheAgroDawidTv
      Witam w skrzyni w Massey Fergusonie 590 pękł ten wąż i chciałbym sie dowiedzieć czy można go wymienić bez ściągania kabiny bądź odjeżdżania tyłem,bo z jednej strony jest normalnie na gwint a z drugiej prawdopodobnie przytwierdzony do rurki która idzie na tył ciągnika.Jest również problem z biegami-wsteczny i czwórka wyskakują a na polowym zakresie wszystkie (skrzynia 8+2) Co może być przyczyną ? (ciągnik świeżo kupiony)


    • Przez Kondzi84
      Witam 
      Jestem nowy na forum, więc proszę o wyrozumiałość.Kupilem fergusona 165 r. 1976 maszyna śmiga,ale jest jeden problem a mianowicie gdy jedzie się ciągnikiem z góry  nie trzyma bieg tylko jakby ciągnik był na luzie.czy to może być problem za żółw/zająć.Zauważył em tez ze gdy przelączam tą wajcha to nic sie niezwolnij dzieje.Jaka może byc przyczyna?
    • Przez cyganek
      panowie. od jakiego ciagnika pasuje zwolnica tyl , do mf 698.
    • Przez piotreklp13
      Mam pytanie. Chciałbym kupić ciągnik Messey ferguson 6255. Potrzebuje Waszej  pomocy. Na co zwracać szczególną uwagę przy kupnie tego ciągnika?
    • Przez KrowieBieszczady
      Siemanko
      Tak jak w temacie chciałbym podnieść moc w ciągnikach MF 5410 i 5440 jednak wiem, że elektronicznie jest to nie możliwe, jedynie poprzez ustawienie/modyfikację pompy. Tutaj rodzi się moje pytanie, ma ktoś z was kontakt do osoby bądź firmy, która zajmuje się tym PROFESJONALNIE w południowej Polsce? Najlepiej podkarpackie, ew. sąsiednie województwa  
×