Skocz do zawartości

Opinie o Belarus 320, 422, 622 czyli nowe, mniejsze Belarusy


Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

Witam,

Czy posiada ktoś albo miał styczność z którymś z mniejszych Belarusów wymienionych w tytule ? Wszystkie informacje, opinie itp. opisywane jest o dużych 820, 920, 952, 1025 a nigdzie nie ma nic o tych mniejszych. Modele 320, 422 wydają się fajną opcją do pracy przy lżejszych pracach czy sadwonictwie, warzywnictwie, szczególnie jakby ceny części, koszty utrzymania były tak samo małe ja w porównaniu do większych modeli. Sama cena też wygląda całkiem nieźle w porównaniu do innych marek a i tak nigdzie tych ciągników nie widać. Wiecie może dlaczego nie są tak popularne jak większe modele, są bardzo awaryjne czy coś innego ?

Opublikowano

Dołączam się do zapytania, interesuje mnie 422.4, widziałem na targach w Lublinie za 66 netto i w przedziale mocy około 50 km ciekawie się prezentuje. Może już ktoś posiada i się wypowie na temat małych Belarusów.

Opublikowano

Generalnie ciągnik w pełni mechaniczny, prost w budowie. Wykonanie typowo białoruskie szału nie robi ale i tragedii nie ma. Mały zwinny i dość mocny, uciąg na pewno lepszy jak w mf 255 (porównywane). Bardzo mocny tylny TUZ, można powiedzieć że mocniejszy niż możliwości ciągnika. Spalanie waha się na poziomie 3l na h w pracach mieszanych bo z  opryskiwaczem można zejść do 2l na h. Serwis tego ciągnika dość słaby. Części są i ceny maja przystępne, ale serwisanci wiedzę mają bardzo słabą przynajmniej Ci co ja miałem z nimi styczność. 

Opublikowano
Masz wersję z kabiną czy bez? Jak oceniasz obsługę przekładni? Czy z maszynami od C-360 czy 3320/5211 da radę? Chodzi mi głównie o jakiś opryskiwacz 600l czy rozsiewacz 850 czy stabilny będzie?
Opublikowano

Mam wersję z kabina. Do swojego podpinam opryskiwacz 600l i rozsiewacz 600l amazone chodzi bez problemu ale z kompletem obciaznikow. O co dokładnie chodzi ci pytając jak oceniam obsługę przekładni? Doprecyzuj pytanie. 

Opublikowano

A kabina PL czy ich oryginalna? Jak wygłuszenie?

Chodzi o to jak tam biegi wchodza. Zgrzyta? Jak zmieniasz kierunek nie szarpnie jak w niektórych większych modelach?

WOM w nim ma sprzęgło taśmowe czy tarczowe?

Opublikowano (edytowane)

Kabina ich oryginalna. Wygluszenie średnie ale da się spokojnie pracować. Ja mam model 422.1 wiec z kabina starszego typu, jeżdżilem tym z kabina nowego typu panoramiczna i tam jest duzo ciszej. Biegi są nie synchronizowane więc trzeba się przyzwyczaić ale pracują bardzo lekko i zmiana odbywa się bez problemów. Jeżeli chodzi o zmianę kierunku jazdy to nie szarpie a wom ma sprzęgło tarczowe. 

Edytowane przez klepka077
Opublikowano

Moto godzin ile już ma? Jeśli możesz to napisz jakie awarie go dotknęły.

Czyli Twój to jeszcze na tym niskim ogumieniu z tyłu:

d_5641c9f9e388c.jpeg

Myślałem że masz już dokładaną polską kabiną na wyższym ogumieniu:
ciagnik-mtz-belarus-4221-sanok-309202402

Opublikowano

Tak mam ten na pierwszym zdjęciu. Ten drugi praktycznie u nikogo w momencie zakupu nie był osiągalny. 

Motogodzin mam ponad 1000. Awarię to same pierdoly. Nic poważnego, np uszkodzony włącznik wycieraczki, pekniety zbiornik na płyn do spryskiwaczy i spalonych kilka żarówek, uszkodzony odpowietrzniki tylnego mostu przez co zaczął walić olej na zewnątrz. 

Na gwarancji wymieniony zbiornik na olej hydrauliczny i wałek główny skrzyni biegów bo okazało się że miał za duży luz i tarcza sprzęgłowa miała wibracje. Po naprawie ustąpił objaw. Nic mnie to nie kosztowało jedynie trochę nerwów bo serwis strasznie się przedłużal. 

Opublikowano

Ja to tego modelu jeszcze na żywo nie widziałem, za to w 622 kilka razy siedziałem.

A co to był za serwis? Kupiłeś go jako nowy czy taki niby używany(już zarejestrowany za granicą)?

Silnik w nim żwawo w obroty wchodzi czy raczej zamulony jest? To Lombardini 3?

Opublikowano

Tak mechaniczny ale realizowany już za pomocą pompowtryskiwaczy. Bez żadnych komputerów. Znajomy ma pronara z silnikiem lombardini i chwali to rozwiązanie a ma naklepane już dużo godzin i ja póki co również nie narzekam. 

 

Przedstawiciele belarusa do tych naj mniejszych modeli nie mają go w ofercie ale można dokupić z pronara bo to ta sama konstrukcja i bez problemu pasuje. 

Opublikowano

Szybko skojarzyłem, był o tym człowieku artykuł jak go z Agro Show wyrzucili:

http://www.tygodnik-rolniczy.pl/articles/technika/wyrzucony-z-agro-show/
 

Swoją droga dzwoniłem do jednego ze sprzedawców Belarusów który miał wystawionego mało używanego 422, okazało się że to maszyna jednego z jego klientów, który nie jest z niej zadowolony. Ogólnie to sprzedawca nie chwalił tej serii a wręcz odradzał, twierdząc że nie nadają się do uprawy ze względu na automatycznie załączany przedni napęd, do zboru zielonki ze względu na mały prześwit i do ciężkich zawieszanych maszyn ze względu na małą masę. Wspominał również o awariach skrzyń biegów, bo jak mówił cały układ napędowy w tych ciągnikach jest z najmniejszego modelu 320 i przy większych silnikach to po prostu nie wytrzymuje, o ile 422 zdarzają się naprawy ale nie nagminnie o tyle 622 to już istna tragedia.

Opublikowano

O to ciekawa opinia sprzedawcy. Z jakiego woj. Ten sprzedawca?

 

Ja na swojego póki co nie narzekam i jakoś u mnie w uprawach sprawdza się normalnie, ale dobrze ze nie kupiłem tego z serii 622 bo miałem na niego chęć. 

Zastanawia mnie co temu sprzedawcy nie pasuje zalaczany przedni napęd? Ja uzytkuje ciągnik z prawie wszystkimi maszynami jakie mam w gospodarstwie i radzi sobie, a bez przedniego napędu była by totalna kicha, wiem bo wcześniej używałem tylko dwóch wysluzonych t25 i 360.

Opublikowano

W teorii jest dostępna taka opcja tylko nie wiem czy ktoś takie przywozi jeszcze do nas na rynek. Ja mam w pełni automatyczny i jakoś to działa w sumie zadowolony jestem bo nie muszę myślęc czy mam włączony czy nie. Wiem że są kontrolki itd ale... 

 

Widzialem to ogłoszenie. Nie wiem jak ten model z tymi kołami się spisuje. Ja mam ten z mniejszymi. Serwisant powiedział mi tylko tyle żeby lepiej nie zmieniać na większe a dokupić sobie obciażniki i będę zadowolony. Tak zrobiłem i nie narzekam. 

Odnośnie skrzyni biegów to wystarczy nalac oleju więcej niż w książce o około 1,5l i wada skrzyni znika. Problem w niej jest jej smarowanie a nie sama skrzynia. Ona jest jakby pientrowa dość śmiesznie rozwiązana. 

Mam wszystko zrobione tak jak ustaliłem z serwisantem i póki co wszystko chodzi dobrze. 

 

Opublikowano

Może i tak ale dobrze by było aby była opcja załączania na stałe.

Do jakiej prędkości on działa? Przy hamowaniu też go załącza?

A do Twojego da się większe wcisnąć?  Bo coś mi się wydaje że z tą kabiną nie zmieszczą się pod błotnik i ogólnie to takie dostępne sa w wersjach cabrio które można doposażyć w polską kabinę.

Z tym większym poziomem oleju było coś podobnego w skrzyniach Carraro jak dobrze pamietam.

A on ma oddzielny zbiornik na hydraulikę?

 

Opublikowano

On działa tak długo póki występuje uslizg kół tylnych jak jest potrzeba. Szczerze to nie wiem czy przy hamowaniu działa bo ciężko to sprawdzić. 

Podobno jeden z klientów mierzył i sprawdzali. Da się wsadzić ale ja sam nie próbowałem i nie wiem czy ten klient ostatecznie zmieniał bo nie dociekalem.

Tak ma osobny zbiornik na olej. Wystarczy go żeby wykiprowac 8t przyczepe metalfach. 

Odnośnie masy ciągnika to nie jest taka niska. Jest cięższy od 330 czy t25. Na wadze najazdowej pokazywalo mi ze waży 2150kg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez AgrostokParczew
      Witam, mam na magazynie kilka czapek oryginalnych Belarus, ciepłe obszyte od środka, jakby ktoś był zainteresowany proszę dzwonić pod 516-220-311 


    • Przez Kulik
      Witam tak jak w temacie w jaki sposób inżynierowie ustalili ciśnienie na siłownik od womu ?? czy ktoś ma taką wiedzę ? proszę nie pisać że ciśnienie wstala króciec wkręcony w monoblok bo sprawdziłem i jest to nieprawdą jedynie co to on utrzymuje stałe ciśnienie na wolnych obr,podejrzewam że musi być coś w rozdzielaczu z elektrozaworami bo przecież ciśnienie idzie bezpośrednio z pompy i w rozdzielaczu zmniejszą może przez jakiś zaworek czy coś.Czekam na ciekawe pomysły
    • Przez Phosgen
      Cześć, wałkowany temat, do kupienia ciągnik w niewielkich pieniadzach.
      Niemam doświadczenia w tego typu maszynach ile według Was mógłby kosztować (chce go po prostu kupić) i proszę o wyrozumiałość pierwszy raz na forum  silnika nie słyszałem, dużo wycieków taki standard rusin 😁


    • Przez kukum
      Witam znalazłem coś takiego https://www.agroinform.com/pl/rynek-arkusz-danych/czesc/czesci-do-ciagnikow/zestaw-do-konwersji-mechanicznej-blokady-mechanizmu-roznicowego-mtz/h_7470875 I interesuje mnie właśnie taka blokada bo powiem szczerze ze nie chce mi się walczyć już z moja oryginalna , myślałem nad pneumatyka nawet ale znalazłem coś takiego jak mechaniczna blokada na dźwigienkę i pytanie moje jest takie czy udało się komuś to ściągnąć z Węgier bo ja nie mogę się wgl z gościem skontaktować 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v