mchammer

Pomiar poziomu paliwa

Polecane posty

mchammer    0

Witam, jako, że lubię w wolnych chwilach upaprać się w smarach postanowiłem ogarnąć czujnik poziomu paliwa w mtz. Zmotywował mnie do tego ojciec który ciągle mówi, że nie idzie tego niczym zmierzyć. Trochę racji w tym jest, ale koniec teraz o mojej motywacji. Mianowicie odkryłem podłogę pod siedzeniem co było łatwe bo u mnie jest to tylko wsuwana blacha. Moim oczom ukazuje się pływak. Z pływaka jest wyjście na jeden kabel i oczywiście jak to matka Rosja wymyśliła zakręcany na śrubkę, a nie wsuwka. Oryginału zegara od paliwa nie posiadam natomiast mam starą deskę od żuka z zegarami więc chciałem sprawdzić poprawność działania pływaka. W zasadzie nie dało to chyba żadnego efektu ponieważ przy zegarze od żuka występują dwa piny. Pod jeden wpiąłem plus od bezpieczników, a pod drugi kabel od pływaka. Wskazania po włączeniu prądu wynoszą zero. Po wlaniu 40 litrów, a wcześniej jeszcze z 15 była dalej wynoszą zero. Zamieniłem kable na wskaźniku z żuka, ale efekty takie same. Przeczytałem tu na forum, że ktoś kiedyś miał pływak dziurawy i takie były objawy. Nie wiele myśląc klucze w dłoń i jazda, poszło mi to zaskakującą dobrze wbrew moim oczekiwaniom i opiniom użytkowników o zdejmowaniu koła i tak dalej. Dodam, że matka rosja znów poczyniła szczyt techniki i zamiast nasadek do czynienia miałem z śrubkami na śrubokręt z czego dwie bajeczny dostęp. Pływak wyciągnięty, paliwo z niego nie leciało czyli dziurawy nie jest. Moje pytanie jest takie, czy w jakiś sposób mogę sprawdzić to czy pływak działa dobrze czy nie? Pytam ponieważ zakup nowego plus zegar to około 80 zł patrząc po allegro, a wiadomo człowiek z każdym groszem liczy się. Jak on w ogóle działa? Wraz z poruszaniem ramienia pływaka zmniejsza i zwiększa on podawaną masę czy o co w tym chodzi?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    799

Sprawdź czy sam czujnik jest dobry pod kątem elektrycznym, czy nie jest przerwany drut oporowy, to samo zrób z wskaźnikiem.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

robi57362    283

ją sądzę że nie warto to naprawiać bo dużo osób nazeka na te wskaźniki . kup przewód przezroczysty i 2 trojnikh i zrób sobie wizualny wskaźnik tak jak ma zrobione uzytkownik S piotr


jesli pomoglem kliknij fajne

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mchammer    0

W zasadzie też o tym myślałem i najbardziej mnie to przekonuje. Mój pomysł to założyć węże na korki spustowe i wcześniej zrobić w nich dziury aby ciągle przepuszczały, wąż wywinąć do góry, na górę śrubę z minimalną dziurą jako korek a dziurka żeby nie robiła się poduszka powietrzna i chyba najtańsze i najpewniejsze.

Edytowano przez mchammer

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wojtf23    1

Koledzy moim zdaniem kolega z pierwszego posta zapomniał podać masy na wskaźnik dlatego nic nie pokazywał. Dwa piny mogą być jeden od wskaźnika drugi od podświetlania a masa na obudowę lub ten drugi pin to jest masa. wystarczy sam wskaźnik podpiać pod aku plus do jednego  pina a masa na obudowę jak nic to na drugi pin i gotowe, jak będą na odwrót podłaczone bieguny to wskaźnik będzie chciało wyrwać poniżej zera jak będą dobre bieguny to pojdzie ma maksa.

 

Ja dawałem nowy wskaźnik i nowy pływak z rezerwą i działa tylko jak wiadomo jak są przechyły to wskazówka goni a i za mało podgiąłem drut od pływaka i nula w baku pokazuje mi dopiero na pierwszej kresce. Narazie mi się nie chce wyciągać pływaka.

Edytowano przez wojtf23

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    799

No może być. Przy baku też trzeba masę sprawdzić bo jest on odizolowany od reszty ciągnika. 


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wojtf23    1

Dokładnie seweryn20 Ja robiłem nową instalację i jak narazie jest BDB. Ja miałem 3 pinowy pływak i masę przykręciłem krótkim kabelkiem do blachy pod siedzeniem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mchammer    0

Czy dobrze rozróżniam, że jeśli pływak jest na trzy piny to ewentualny zegar musi być z rezerwą a jeżeli na jeden to zegar bez rezerwy? Czy konfiguracja bez różnicy. Pytam bo na allegro są takie i takie jak dobrze patrze

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wojtf23    1

Zegar do pływaka bez różnicy. Ja wziąłem z rezerwą (diodą) lepszy wypas :D i myślałem że będzie działało jak w samochodzie a okazało się że pływak u mnie w traktorze byl bez rezerwy i musiałem kupić 3 pinowy z rezerwą. Tylko narazie mi to nie działa bo tak jak pisałem za mało podgiałem drut pływaka i nie dochodzi do rezerwy a już pusto w baku. Szczerze to kupiłem dwa wsakźniki bo jeden był walnięty a dokładnie plus z masą się łączył. Nie chciało mi się odsyłać tylko chciałem sam naprawić ale niestety zepsułem uzwojenie wskazówki :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez BelarusTeam
      Witam, przy zrywce felga wgieta o pieniek; na rancie jakies 7 cm od wewnetrznej strony az widac detke  macie jakies pomysly na ratunek czy na smietnik?
    • Przez rastafarmer
      Witam wszystkich bardzo serdecznie!
      Jestem nowym użytkownikiem- pomimo tego że przeczytałem regulamin, proszę o troszeczkę wyrozumiałości i uwagi jeśli robię jakieś błędy
      Mianowicie posiadam MTZ-ta 82 z przednim napędem. W najbliższym czasie chciałbym wymienić w nim opony z przodu.
      Fabrycznie mam wstawione 11,2 R20. W związku z powyższym mam do Was pytanie- czy jest możliwość wstawienia opon 12,4 R20? Czy to się wszystko "zgra" bez wymiany tylnych opon?
      Proszę o porady i uwagi.
      Pozdrawiam!
       
      Szymek
    • Przez Bartek12321
      Po remoncie silnika i głowicy słychać głuche stuki na pierwszym cylindrze tłok nie uderza w zawory Czy ktoś już może coś takiego przerabiał wtryskiwacze po regeneracji pompa również
    • Przez wkacperw
      Mam pytanie czy mtz 82 jest dobrym wyborem do paszowozu? Obecnie mam ursusa c360 i odczuwam lekki brak mocy. Mieszmy około 2000kg.
    • Przez sunday
      Witam
      Mam pytanie odnośnie rozmiaru kół w MTZ 820, czy jeśli na tył założę 18.4xR34 a na przód 13.6xR20 to mi to się zgra i nie będzie problemów z napędem???
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.