Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Siemano, wyczytałem na forum że w mf 3060 podczas odpalenia go powinna świecic sie kontrolka od napędu i po naciśnięciu hamulca powinna sie wyłączyć, a u mnie jak odpalam ciągnik to kontrolka od napędu sie nie świeci i jak załącze napęd to po wcisnięciu hamulca nie wyłącza sie napęd, lecz jak załącze blokade wszystkich kół to gaśnie kontrolka ale tylko ta z kłódką a jak puszcze hamulec to znowu sie zaświeca co to może być za przyczyna ?

Opublikowano

jak hamujesz to przedni napęd się włącza gdy prędkość spadnie poniżej 15 km/h a jak przekroczy 15 km/h to się wyłącza a z tą kontrolką to nie wiem czy powinna się świecić nigdy na to uwagi nie zwracałem 

Opublikowano

Autotronic działa bo wszystkie inne funkcje działają bez zarzutów tylko ten napęd nie rozłącza podczas jazdy i przy nacisnieciu sprzegła przy zgaszonym nie zapala sie kontrolka może coś ze stykami, zaśniedziały czy cóś, sprawdze jutro ten komputer pod kabiną i może tam coś siedzi

Opublikowano

Myślicie że to może być czujnik prędkości ? Jak go sprawdzić ? I nie wiem dalej co z ta kontrolka od napędu po wciśnięciu sprzęgła dalej się nie chce zaświecic, a podczas pracy mogę sobie włączać i wyłączać napęd kiedy chce

Opublikowano

Jutro sprawdzę ten czujnik tylko martwi mnie ta kontrolka o się nie zaświeca razem z tą od ciśnienia tylko samo ciśnienie się świeci po wciśnięciu sprzęgła, spróbuję wyczyścić jutro kostki od komputera może to coś da a jak nie to tak zostanie myślę że nic się nie powinno stać

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Czujnik prędkości ma mieć zdaje się 450 ohm i tyle jego sprawdzania... no i musi być odpowiednio wkręcony tzn do oporu a potem wykręcić 3/4 obrotu z tego co pamiętam

Tylko, że taki pomiar niczego nie wniesie, więc szkoda go w ogóle wykonywać. Tu potrzebny jest oscyloskop i należy sprawdzić sygnał na złączu sterownika.

Opublikowano

ja sie nie znam bo w papierach rolnik mam wpisane, ale sądziłem że albo czujnik sprawny bo posiada wymaganą instrukcją napraw rezystancje (i jest odpowiednio wkręcony) albo jej nie posiada i nie działa... U siebie zmierzyłem, stwierdziłem co stwierdziłem, wymieniłem i WOM działa.... schody by się zaczęły jakby opór był właściwy a jednak mi to nie działało... wtedy bym sterownik dał naprawić

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Jak rezystancja jest nieprawidłowa to nie ma problemu, wymieniasz i tyle. Ale bardzo często się zdarza, że jest prawidłowa, a nie działa. Wtedy faktycznie naciągnęliby Cię na naprawę sterownika, a winny byłby czujnik, którego zdiagnozowanie zajmuje mniej niż minutę. U mnie taka usługa kosztuje od 50zł netto (w zależności od tego jaki jest dostęp do czujnika i sterownika), niektórzy powiedzą, że to dużo, ale klient za to ma pewność, co ma wymienić.

Opublikowano

no takiej opcji nie rozważałem... rezystencja prawidłowa a czujnik nie działa... na naprawe nikt by mnie nie naciągnoł bo pewno sam bym zlecił i tyle... cóż pewne rzeczy wydają się proste a takie oczywiste nie są... co prawda elektrotechnika samochodowego mam w pobliżu no ale nie sądziłem że trzeba by go traktorem odwiedzić... narazie to mi tylko licznik polutował w MF.

A 50zł za taką usługe.... jak kogoś nie stać na diagnoze to nie powinien pakowac się w tego typu sprzęt i tyle... Ja tam nie jęczał jak przyszło naprawiać autotronic ;) no ale to akurat nie było związane z tymi czujnikami o których piszemy

Opublikowano

a moze masz wlaczony naped bezprzerwy odpal ciągnik i przytrzymaj guzik od napedu wiecej niz 2 sekunty i zobacz co sie stanie powinien sie rozączyc a prędkośc pokazuje ci wogóle jak nie to czujnik prędkości i po problemie zobacz w mojch postach też to mialem że był stale wlaczony i byl winny czujnik predkości po wymianie wszystko wrucilo do normy jak coś to pisz do mnie na priv postaram sie pomuc :D

 

Opublikowano (edytowane)

Witam

Chciałbym dopiąć się do tematu z moim problemem z napędem, otóż problem polega na tym ze napęd mi działa i ciągnie ładnie tylko niezależnie na którym biegu gdy dam więcej obrotów na silniku napęd się rozłącza, odejmę gaz i znowu ciągnie. Co możne być przyczyną?

Edytowane przez Niziu

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez xzibit0000
      Czesc. Mam problem z wałkiem wom. Podczas jazdy z rozrzutnikiem nagle wałek wom sie zatrzymał i zaczął zgrzytac. Po zdjęciu przekaźnika i wlaczeniu wom walek zaczął sie kręcić i zgrzytal i na ,,oko,, nie kręcił z ta prędkością co powinien kręcić patrząc na obroty silnika. Dzisiaj za każdym włączeniem walka zgrzytal i po wyłączeniu go tez zgrzytal dopiero po chwili przestawał.
      Za co sie zabrać? Kosz WOM czy cos innego? Dzięki za podpowiedzi
       
    • Przez darkowe1
      Pany da radę wymienić w rozdzuelaczu od ponosnika suwak na linkę? Teraz jest na panel ehr jednak sa z nim straszne problemy . Ostatnio przestał działać był jakis elektronik stwierdził ze panel jest dobry . Przerobiliśmy podnosnik na krótko nowe kable gura dół i tez się zacina ... chciałem przerobić sterowanie na linkę tylko czy da radę...
    • Przez szymon628
      Mam problem ponieważ rozebrałem przedni most w mf 3050 i zauważyłem że jedna półos jest dluzsza od drugiej czy ktoś wie z której strony powinna być 
    • Przez Sadownik3650
      Witam . Posiadam MF 3650 sadownik, co może być przyczyna takich objawów:?
      Przy pracy ze siewnikiem ciągnik wszedł w tryb migającej kontrolki oleju. Stracił moc, po kilku minutach odcina zapłon. Po ponownym odpaleniu objawy są podobne nieregularna praca. 
      Filtry paliwa są wymienione pompka działa tłoczy paliwo, filtr oleju nowy jak i olej. 
      proszę o jakaś podpowiedz...
       
       
    • Przez Mateusz1254
      Massey Ferguson 6160 skrzynia speedshift podczas pracy na polu na desce rozdzielczej zniknął napęd półbieg blokada i drążek od zmiany biegów ciężko chodzi i nie można załączyć zająca gdzie trzeba szukać przyczyny? Sterownik z prawej strony pod kabiną był sprawdzony i naprawiony Autotronic 3.przy akumulatorze u góry bezpieczniki mają prąd.Główne bezpieczniki w kabinie też sprawdzone 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v