Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
dereniek    0

Witam posiadam mf 3060 4x4 i mam pytanie, czy u was też na wolnych obrotach silnika skręca sie wolniej, bo u mnie na wolnych obrotach skręca powoli a jak dodam troche gazu to już jest szybciej i lżej, czy to normalne czy coś szwankuje ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

lukbold    616

Ja bym jeszcze popuścił zawór przelewowy na orbitrolu...Przy jeździe na wprost do siłownika z obu stron podawne jest jednakowe cisnienie (powiedzmy 50atm), które utrzymuje siłownik w stałym położeniu... no i jakby to ciśnienie zmniejszył to pompa łatwiej będzie miała to ciśnienie pokonać bo już przykładowo przy 60atm pompa da rade skęcić kołami. Mi znachor ten zawór dokręcił i w ogóle nie dało rady skręcac.... zaraz potem zmieniałem pompe, zawór cofnąłem ale czy faktycznie przy padnietej pompie coś by dało kręcenie to nie ustaliłem.. ale pobawić sie można :P I zaznaczam, że część tego co pisałem to moje niepotwierdzone domysły :P

Tak czy siak pomiar ciśnienia to podstawa przy założeniu, że filtr czysty

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sznajdik    151

Ja bym nie manipulował przy zaworach bo uważam że są ustawione na takie a nie inne parametry nie bez powodu. Mój na wolnych też słabo skręca ale to już wina orbi niedługo wymiana

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ptaszyna    140

Ale co to znaczy "słabo skręca", kierownica idzie ciężko czy lekko? Ja miałem tak że kierownica chodziła lekko a koła prawie wcale nie skręcały, dopiero na większym gazie jakoś szło, przyczyną okazał się padnięty uszczelniasz na siłowniku i olej przelewał się z jednej strony na drugą a koła nie chodziły. Padnięty uszczelniacz można zdiagnozować następująco; skręcić kołami do oporu i wtedy kierownica powinna stanąć, jak można nią dalej kręcić w tym samym kierunku to znaczy że puszcza uszczelniacz a wszystko inne może być dobre.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
fulton    6

a czy ktoś wymieniał uszczelnienia na siłowniki od wspinania w MF 3060?
wspomagania *

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    616

przystawka od napedu.... wyjmujesz segier, w pokrywke wkręcasz 2 śruby m6, wyszarpujesz pokrywke, wymieniasz simering w pokrywce.. ozywiście wcześniej demontujesz wał

222.pdf

1111.pdf

Edytowano przez lukbold

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
elmichalkw    0

Przyszedł czas, że i ja mam problemy ze wspomaganiem.

 

Problem: Wspomaganie zaczęło piszczeć podczas skręcania- nie tylko w pozycjach skrajnych ale w całym zakresie. Płyn jest sprzed 2 lat więc stosunkowo świeży, poziom odpowiedni. Wspomaganie w dalszym ciagu w całym zakresie pracuje lekko oraz bez przycięć.

 

Co z tym fantem zrobić? Póki co piszczenie jest stosunkowo ciche ale pewnie bez reakcji z mojej strony wkrótce zacznie wzrastać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
elmichalkw    0

Zwolnice i oś przesmarowane, niestety problem nie ustąpił. Zastanawiam się czy profilaktycznie nie wymienić oleju. Może ten, w niższej temperaturze nie zachowuje właściwości tak jak w miesiącach letnich.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sznajdik    151

A może masz filtr od wspomagania i jest zapchany. Który rok MF-a długi czy krótki filtr od hydrauliki masz?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
elmichalkw    0

Zgodnie z przewidywaniami- pompa zaczęła cholernie rzęzić przy skręcaniu oraz gubi olej- minimalnie ale jednak. W zbiorniku nie ma opiłków.
Padła i do regeneracji?
Macie jakąś sprawdzoną firmę która się w to bawi?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    616

Co znaczy że pompa gubi olej? jak to stwierdziłeś? Ile bys chciał zapłacić za te regeneracje? 100 czy 200zł bo takie coś wątpie żeby istniało. Nowy Bosh był gdzieś za 1200zł i nawet bym dzisiaj nie patrzył bo niczym tańszym chyba ze jakiś mechanik coś doradzi wartego zainteresowania

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
elmichalkw    0

Pompa gubi olej- oznacza to, że z korpusu pompy cieknie olej wspomagania. Ciężko dokładnie namierzyć bo mało miejsca by zobaczyć ale prawdopodobnie rozszczelnienie w miejscu wałka koła napędowego.

Nie wiem ile kosztuje regeneracja takiej pompy, stąd pytanie do Was by ocenić czy warto regenerować czy kupić nową. Jeśli by się okazało, że nowa kosztuje ze 4 tysiące to regeneracja na poziomie 2 tysięcy była by okej. Proste- chcę ocenić koszty i znaleźć najlepsze rozwiązanie zakupu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
elmichalkw    0

Wielkie dzięki. Zadzwonię do nich.

Zacząłem pisać w tym temacie ponieważ początkowo szukałem ogólnej porady a w temacie starszej serii jest totalna umieralnia, nikt tam nie zagląda. Szukałem więc tu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez aga19892010
      poszukuje eurozłącza ,do króćców pomiarowych ciśnienia w skrzyni,sprzęgle  do massey ferguson 8140.może ktoś wie o jakich symbolach te eurozłącze kupić lub od czego dopasować
    • Przez marcin90
      Witam serdecznie, chciałbym zapytać wszystkich użytkowników ciągników Massey Ferguson z końcówki lat 80 i początku 90 jak to jest z ta awaryjnością tak na prawdę. Bo dużo się czyta o awariach skrzyni, hydraulik , elektrozaworach itp.
      Generalnie chodzi o to, że szukam dla taty traktora z przednim napędem w kwocie do max 40-50 tys o mocy około 80-110 km.  Jako że gospodarstwo jest nie duże ( na stale około 10 sztuk bydła, i około 35-50 sztuk trzody chlewnej) areał jaki posiada to około 6 ha łąk, około 20 ha zbóż i około 5 ha kukurydzy na ziarno. Ja na stałe pracuje w warsztacie i jedynie pomagam przy grubszych robotach to chciałbym, by Ojciec ( już prawie 60 letni) miał choć odrobinę wygody, ciszy i namiastkę komfortu przy pracy. A to w tych pieniądzach oferuje chyba jedynie massey. ( nie urażając posiadaczy innych ciągników) 
      Co prawda tata chyba wolałby jakiegoś zetorka ( boi się awaryjności, a właściwie kosztów napraw wszystkiego co nie jest zetorem lub ursusem) ale ja myślę że przyjemniej i wygodniej byłoby Fergusonem. Myslę o modelach bodajże 3060-3095. Prosiłbym forumowiczów o odpowiedź jak to jest z waszymi Masseyami , co już Wam się zepsuło i jakie ewentualnie były koszty napraw. Jak ktoś sprawdzał to jeszcze spalanie w orce bym poprosił . Pozdrawiam , Marcin
       
    • Przez krzyfo
      Witam Panów 
      Posiadam traktor massey 3085 i nastała dziwna usterka do zdjagnozowania.
      Mianiowicie traktor posiada dynashift i po zimie 2016 roku zaczał sie slizgac na połbiegach B i D  co zwłaszcza widac pod obciazeniem nie daje sobie rady slizga sie i staje w miejscu na polbiegach A i C jedzie i ciagnie normalnie i pracuje do tej pory. 
      Tarczki dynaschift zostały wymienione i nie dało to zadnego rezultatu.
      Elektrozawory do dynaschift tez były wymienione na nowe i tez nie pomogło. Traktor po odlaczeniu pradu na elektrozawory podobno powinien pozostac na polbiegu D ale pozostaje na połbiegu A.
      Komputer został przerobiony na przekazniki i tez nie pomogło.
      Moze ktos miał lub domysla sie co za usterka nastapilą ze traktor slizga się na połbiegu B i D lub poleca dobrego mechanika (jestem z lubuskiego) z gory dziekuję
    • Przez Trewq
      Witam
       
      Mam następujący problem rozładował mi się akumulator podładowałem go ale teraz cały czas świeci mi się kontrolka ładowania kluczyk w pozycji 0 gdy przekręcę na 1 to kontrolka gaśnie od ładowania a zapałają się te co zawsze czyli od przedniego napędu i te od oleju i hydrauliki  zapalam wszystko gaśnie, sprawdziłem czy podnośnik działa wszystko chodzi. Gasze ciągniki znów to samo  zapala się od oleju i od hydrauliki czyli standard a od ładowanie nie, przekręcam na 0 kluczyk  zapala się ładowanie i już nie gaśnie  podejrzewam ze gdzieś mi ucieka prąd. Po sprawdzeniu bezpieczników okazało się ze jak wyciągnę bezpiecznik nr 3 25A od zapalniczki i przyłącza prądowego  to żaróweczka od ładowani gaśnie(kluczyk pozycja 0) jak przekręcę kluczyk na 1 wszystko wraca do pierwotnego stanu czyli zapala się lampka ładowania,  oleju i hydrauliki zapalam wszystko jak dawniej ale przecież nie będę jeździł bez bezpiecznika.
      a jak wkładam bezpiecznik to słyszę ze w ehr jakiś przekaźnik pyka.
      spotkał się może kto z takim, przypadkiem?
    • Przez Zdzisiu97
      Witam,
      Od niedawna jestem właścicielem Fergusona 6180, dzisiaj jadąc sobie spokojnie z przyczepą usłyszałem dziwny dźwięk coś takiego jak by z wąż spadł z przyczepy i tarł o asfalt tą metalową końcówką, lecz po wstępnych oględzinach zauważyłem, że owy dźwięk wydobywa się z tyłu traktora.
      Słychać to tylko jadąc z prędkością wyższą od 10km/h. Bez różnicy czy mam "żółwia" czy "zająca" czy to wsteczny czy nie. Próbowałem nawet 4x4 włączyć ale dźwięk nie znikał.
      Po głębszych oględzinach zauważyłem też, że przy puszczaniu sprzęgła (przy samej końcówce) jest takie lekkie stuknięcie jak by w skrzyni (co do miejsca nie jestem na 100% pewny)
      Sprawdziłem poziom oleju hydraulicznego i jest ok.
      Bardzo proszę o pomoc, bardzo mi na tym zalezy.
      Dodam, że jestem zielony jeśli chodzi o Massey Fergusona (nie wiem jeszcze co gdzie i jak) posiadam go dopiero niecały miesiąc.
      Wcześniej wszystko poza tak jak by przeskokiem po puszczania sprzęgłą (przy końcówce gdy ciągnik zaczynał ruszać to tak jak by znowu wciskało się sprzęgło i dopiero potem znowu ruszał. nie wiem jak to wytłumaczyć, po prostu była taka "dziura" w sprzęgle)
       
      Jeśli ktoś potrzebuje więcej informacji to postaram się pomóc. Liczę na szybką odpowiedź z Waszej strony.
       
      Pozdrawiam
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.