Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Koledzy a czy jak będę robił nową instalacje elektryczną w t25 od podstaw to czy muszę stosować te przekaźniki itp ?

 

*Ps Wcześniej miałem wszystko podłączone bez przekaźników itp, nawet rozrusznik był podłączony tak --> Akumulator - włącznik - rozrusznik i nie było problemu

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Nie musisz pod warunkiem zastosowania przełączników wysokiej jakości i o odpowiedniej wytrzymałości prądowej.

Opublikowano

Czy ja gdziekolwiek napisałem, że zadziałanie sprzęgła odłączy napięcie? Chodziło mi tylko o to, że zanim alternator się wzbudzi i rozłączy rozruch to silnik już i tak będzie miał większe obroty niż rozrusznik i zadziała sprzęgło.

To, że czegoś nie napisałeś nie znaczy , że nie wynika to z kontekstu Twojej wypowiedzi. Zajmowałem się tym już wtedy, kiedy T25 pokazał sie na naszym głodnym rynku ciagników i był w pierwszych latach do kupienia bez przydziału , bo nie wzbudzał zaufania przy porównywaniu z "trzydziestką". Wraz z pierwszymi ciagnikami przyjechali też inżynierowie z WTZ żeby przyuczyć naszych mechaników w POM-ach. A co do blokady elektrycznej rozrusznika to działa ona natychmiast. Bywa tak , że przy uruchamianiu silnika z częściowo zapowietrzonym układem paliwowym, już pierwszy zapłon w cylindrze powoduje rozłączenie rozrusznika i nie pozwala dalej kręcić do czasu kolejnych nie przerywanych zapłonów.

 

Koledzy a czy jak będę robił nową instalacje elektryczną w t25 od podstaw to czy muszę stosować te przekaźniki itp ?

 

*Ps Wcześniej miałem wszystko podłączone bez przekaźników itp, nawet rozrusznik był podłączony tak --> Akumulator - włącznik - rozrusznik i nie było problemu

A dlaczego nie zrobić instalacji takiej jak w fabrycznym oryginale. Przekaźnika i jego zastosowania nie wymyślił głupiec.

Opublikowano

Witam biorę się za instalację nabytego ciągnika do wymiany kilka przewodów, nie będę wymieniał całości dobre kable zostaną.

Mam pytanie odnośnie 2 elementów z przeczytanego tematu wynika iż pierwszy el. to od świec żarowych, chcę się upewnić.

Drugi element od czego?

 

To drugie to regulator napiecia,

Opublikowano

proszę jeśli ktoś ma zdjęcia ze swojego albo inne pokazowe odnośnie instalacji. Interesuje mnie właściwe podłączenie alternatora, rozrusznika i świateł , według oryginalnej instalacji z takimi samymi kolorami kabli najlepiej. Czy ten przekaźnik co dałem w drugie fotce podłączać do instalacji jak mam taki alternator jak na zdjęciu czy trzeba go ominąć. Jak na przykładzie podłączyć świecę żarową starego typu? Gzie powinno się przełączać swiatła długie i krótkie? Gdzie włącza się świecę żąrową?

Opublikowano

Instalacja będzie robiona całkowicie inaczej i odnowa pod silnik żukowski w t25, nic nie będzie takie jak jest w oryginalnym t25

 

To, po co zawracasz głowę jak masz już własną koncepcję. W mojej ocenie mało sensowną .

 

 

To drugie to regulator napiecia,

 

Błędna podpowiedź , to drugie nie jest regulatorem napięcia. Jest to przekaźnik blokady i wyłączania rozrusznika i lampki ładowania. To pierwsze to przekaźnik włączania rozrusznika i bez związku z obwodem podgrzewacza powietrza w kolektorze ssącym.

Opublikowano

Jeśli ktoś ma zdjęcia swojej oryginalnej instalacji albo chociaż podłączenia stacyjki i świecy żarowej starego typu lub chociaż innych częsci instalacji bardzo proszę o fotki będę wdzięczny.

Opublikowano

jadę właśnie według tego już 3 dzien bo instalacja w kiepskim stanie i wiele nieoryginalnych podpięć może mi się uda jż wiele mam za sobą jednak jeszcze nie koniec ciągle czegoś brakuje

Opublikowano (edytowane)

kolejna część z instalacji co to jest?

To jest opornik dodatkowy świecy żarowej

Grube przewody

kolor biały do świecy żarowej i ko zacisku na stacyjce CT

kolor czerwony do zacisku stacyjki C

Kable cienkie

kolor biały i czerwony do kontrolki świecy żarowej.Żarówka w kontrolce 6 V

Edytowane przez balcerek1
Opublikowano

Stacyjke zamontowac od Wladimirca i jazda z podlaczeniami tak jak w oryginale, Chcesz jeszcze te fotki podlaczenia roznych urzadzen w ciagniku?

Otoz mam taki traktor w pelnym oryginale, nawet niektore zarowki ma fabryczne. Przewody nie przerabiane i z dobrymi kolorami.

Zrobisz po oryginle i bedziesz zadowolony.

Opublikowano

Stacyjke zamontowac od Wladimirca i jazda z podlaczeniami tak jak w oryginale, Chcesz jeszcze te fotki podlaczenia roznych urzadzen w ciagniku?

Otoz mam taki traktor w pelnym oryginale, nawet niektore zarowki ma fabryczne. Przewody nie przerabiane i z dobrymi kolorami.

Zrobisz po oryginle i bedziesz zadowolony.

Dokładnie o to mi własnie chodzi chcę wszystko w oryginale co się da tak będzie najlepiej.

Opublikowano

Witam , czy moglibyście napisać jak podłączyć skrzynke bezpieczników w t25 od c360 poniewasz w instalacji t25 brakuje mi przewodów .Z góry dziękuje rady

Opublikowano

A dlaczego akurat skrzynka bezpiecznikowa z C-360? Będzie nie wygodna jak dla mnie.

Lepsza była by taka jak na tych zdjęciach. https://www.google.pl/search?q=skrzynka+bezpiecznikowa+samochodowa&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ved=0CBwQsARqFQoTCKzCu_ae_8gCFceQLAod9KEFoQ&biw=1366&bih=631#imgrc=_

Jak pomóc jak nie wiadomo w jakim stanie jest instalacja i jakich przewodów brakuje.

Schemat w dłoń i do pracy.

Jaki typ skrzynki bezpiecznikowej założysz bez różnicy, zasada działania taka sama.

Opublikowano

Kolego, czy tak trudno spojrzeć pod spód,, gdzie jest wolne miejsce i tak do ręki sobie dopasować i wywiercić?

 

A tak poza tym, to pokaż ten piękny zabytek, bo mi się podobją te pierwsze wersje. (Pierwsza wersja miała okrągłą maskę)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Wielkinikt
      Witam odkrecily mi się śruby z blokady mechanizu roznnicowego a mianowicie 2 kolki 4 podkladki i 6 srub , i nie mam pojecia jak maja byc zalozone podkladki czy maja zaslaniac kolki i nachodzic na siebie czy tylko 2 na zaslonienie kolkow , czy nie ma to znaczenia i jeden chu jak to jest załozone 
      ps przepraszam za bledy 

    • Przez druidzlasu
      Witam. Zakupię oryginalny klucz do wykręcania wtryskiwaczy we władziu T-25A . Może ktoś ma na zbyciu .
    • Przez druidzlasu
      Witam. Zakupię oryginalny klucz do wykręcania wtryskiwaczy we władziu T-25A  . Może ktoś ma na zbyciu .
    • Przez druidzlasu
      Witam. Zakupię oryginalny klucz do wykręcania wtryskiwaczy we władziu T-25A 
    • Przez zubi1990
      Witam wszystkich będę robił teraz remont silnika w moim t25a i tu mam pytanie: jakim momentem dokręcić śruby mocujące głowicę do bloku , jaką siłą dokręcić stopy korbowodów, jaka ma być grubość panewek głównych i korbowodowych, jaka siła dokręcenia koła zamachowego, szerokość cylindra i luz w zamku pierścieni. Ciągnik z roku 1978 z dwoma drążkami do zmiany biegów

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v