Skocz do zawartości

Wymiana uszczelniaczy w siłowniku


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

escha czyli według ciebie siłownik jest zabezpieczany od  środka ?tak rozumiem .Tylko wytłumacz mi proczę jak usuniesz pierscień ,który jest dopasowany do gładzi cylindra ,jego demontaż to powiedzmy formalność nieważne jak byle na wierzch wydobyc ,lecz jak go zamontować z powrotem  przecież sie odkształca w trakcie wsuwania i zniekształcony rysze gładź cylindra ,czy nie mam racji?

Opublikowano

W nurnikowym nie wszystkie mają pierścień dopasowany mniej więcej do średnicy wewnętrznej cylindra. Siłownik zetora o którym mowa ma tylko seger na końcu z dosłownie drutu który zabezpiecza przed przypadkowym wysunięciem tłoczyska. 

W np. lewarkach popularnych starych słupkach koniec tłoczyska ma większą średnice i opiera się na przewężeniu cylindra. To zabezpiecza przed całkowitym wysunięciem. Wyjąc się go da tylko odkręcając cylinder od podstawy.

Może są nurnikowe nie posiadające zabezpieczenia w których tłoczysko da się bez problemu wyjąc nie demontując nic wcześniej ale ja takiego nie widziałem. I temu nie można pisać że w nurnikowych jaki by nie był nie trzeba nic demontować bo to bzdura. 

Opublikowano

Pierścień nie jest dopasowany do gładzi cylindra ponieważ w siłownikach  nurnikowych cylinder to tylko zwykła rura z dospawanym  kołnierzem (mniejszym od cylindra-rury) z rowkiem na taśmę prowadzącą , właściwy uszczelniacz oraz zgarniacz  brudu. Starsze siłowniki miały ten kołnierz przykręcany lub mocowany na drut na zewnątrz cylindra. Seweryn, znam budowę lewarków i innych siłowników, ale jest to temat o siłowniku w Zetorze i taki właśnie z drutem wewnątrz siłownika na nurniku przerabiałem to u siebie. Też początkowo sądziłem, że jest zaspawany ale po dokładnych oględzinach doszedłem do właściwej diagnozy.

Opublikowano

To ci mówię że nie wspomniałem nic o spawanym siłowniku tylko o tym że powinien być rozbierany w jakikolwiek sposób. Skąd ci się to wzięło pojęcia nie mam.

A elaborat napisałem bo ASOGCURSUS stwierdził że nic nie trzeba rozbierać i do niego to było skierowane.

Opublikowano

W odwrotnej kolejności od rozbierania. Przez ten otwór gdzie jest przykręcony wąż hydrauliczny śrubokrętem przy odrobinie cierpliwości i szczęścia na pewno to założysz. 

Opublikowano

Ok znam jego budowę ,ale to co opisujesz jest dla mnie nie realne niestety ,wprowadzasz zabezpieczenie (drut ) przez otwór fi 22 nawet opcja najprostsza i standardowa  ,drut trzeba wygiać w kierunku przciwnym do tłoczyska (odkształcasz go) i nie wmowisz mi ze on po wcićnięciu się zaciśnie na tloku ,chyba ze jest tak tam ciasno że nie wyskoczy z prowadzenia ,lecz to powoduje rysyanie gładzi cylindra . ponadto nie do załozenia gdy bedzie ciasno spasowany

Opublikowano

Nie wiem, nie wnikam. Ja z takim siłownikiem się nie spotkałem. Możliwe że są a sam seger jest zrobiony tak by łatwo było go zdjąć przez króciec zasilający.

W każdym razie uważam że jeśli ktoś już robi taki siłownika zaspawany to na moje oko to jakiś wynalazek producenta idącego na łatwiznę.

Opublikowano
10 godzin temu, mateusz1122 napisał:

Witam wymienial juz ktos w proximie 8441 uszczelniacze bo tez sa zaspawane silowniki i nie wiem czy przecinac czy dac komus zeby zrobil

A w czym masz problem? Zrób zdjęcie tego,, spawu" 

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez tomi382
      j/w koledzy czy mieliście problem z odpaleniem silnika?
      Rozrusznik na krótko pali a na starter cisza. Więc:
      1. Czy odpowiada za to bezpiecznik?
      2. Czy to jest związane ze sprzęgłem ( ew czujnik )
      3. Czy można starter wykluczyć?
    • Przez Mf255fan
      Witam
      Ostatnio kupiłem zetora z Anglii, więc bez hamulców pneumatycznch.Sprężarke i butle mam , czego mi jeszcze brakuje? Dodam że jeśli się da to najchętniej chciałbym hamulce 2 obwodowe ( kwestia kosztów)
      Prosiłbym o linki z aukcjami takich części aby móc porównać ceny.
      Pozdrawiam
    • Przez JOZEEKK
      Witam! Mam zetora 5340 i mam problem. Musze wymienić łożysko w przednim kole i nwm jak to koło zdjąść ponieważ tryby od napędu przedniego nie pozwalają. A dokładniej chodzi mi o tą czerwoną część na zdjęciu... Ma ktoś jakiś pomysł?
       
       

    • Przez Rolniksss
      Witajcie, chcę kupić tura do zetora 5340 z 97r, szukałem w archiwum ale znalazłem tylko coś że tur tl100 jest lepszy do tego zetora 5340 bo mniej wystaje i przy ciezaze tyl nie idzie do gory(przodek ma lzej) A tl220 jest do niego nie ok?
       
      Ma ktoś w tym traktorze tur i może się wypowiedzieć
      jaką decyzję podjąć?
       
      Wszyscy odradzają robione tury, więc interesują mnie tylko tracklifty.
       
       
       
       
       
       
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v