Skocz do zawartości
rolnik147852

Wymiana uszczelniaczy w siłowniku

Polecane posty

Witam!
Wyjąłem dziś tłok od pidnośnika bo przeciekal i zamierzam zmienić uszczelniacze. Gdy go oczyściłem okazało się, że siłownik jest tylko zaspawany. Wydaje mi się, że jedynym rozwiązaniem jest jego rozcięcie. Może ktoś z was już to wymieniał w inny sposób. Z góry dzieki za informacje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    575

Jak jest zaspawany? W zetorze siłownik wspomagający ma nakręcana końcówkę tą przez która przechodzi tłoczysko.

Jeśli ktoś faktycznie zaspawał podejdź do tokarza niech na tokarce zbierze spaw.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tomasz78    287

Lub jest blokowany od strony tłoczyska stalowym drutem wyczyść go z wierzchu i poszukaj dwóch otworów przy rancie .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

seweryn20    575

Wstaw zdjęcie. Jesli jest tak jak mówisz to do tokarza niech stoczy  spaw żeby rozebrać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
escha    2

Przez otwór po śrubie z tłoczyska ściągnij drut zabezpieczający i wtedy wyjdzie tłoczysko do góry. Najlepiej kręcić tłoczyskiem aż w otworze pokażą się końce pierścienia i śrubokrętem podważasz ten drut.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
escha    2

Napisałem o siłowniku pomocniczym (zewnętrznym), Ma on otwór przez który jest wtłaczany olej więc na pewno nie jest zaspawany.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    575

Ja też o takim napisałem.ma zaspawaną nakrętkę przez którą przechodzi tłoczysko to uszczelniaczy nie wymieni bo nie rozbierze. logiczne?

Więc nie wiem skąd ty ten otwór wziąłeś.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    575

Rozumiem że kryza uszczelniaczem i zgarniaczem  przez która przechodzi tłoczysko? Jak poza spawem jest mocowana?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tomasz78    287

Ja jak zyję nie widziałem aby jakiś siłownik byl zaspawany fabrycznie ,nawet gazowe choć wymienne sa rozbieralne ,podejrzewam że orginalne zabezpieczenie uległo zniszczeniu i ktos po prostu to zaspawał .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ovi    34

też wymieniałem uszczelnienia tłoka podnośnika w landini i też bez cięcia tulei się nie obyło, taki typ tłoka, żadnych zabezpieczeń tłok tak zamykany jest w fabryce

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ovi    34

tak już jest, tłok ma 80mm a tuleja 90mm więc nie ma miejsca na zabezpieczenie, a po za tym tłok działa w jako wypychającz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ASOGCURSUS    20

Przy siłownikach nurnikowych nic nie trzeba rozkręcać wyjmujecie tłoczysko i wymieniacie uszczelnienia i one są spawane fabrycznie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ASOGCURSUS    20

Żadne bzdury zobacz siłowniki z lubania np.siłownik wspomagający podnośnik MF Ursus kiedyś były skręcane w tej chwili są całe wyspawane 

post-8945-0-82909800-1446665327_thumb.jpg

Edytowano przez ASOGCURSUS

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    575

Drugi link. Nie trzeba? Tłoczyska nie wyciągniesz bo ma zabezpieczenie przed całkowitym wysunięciem. 

W zetorze 5340 góra cylindra jest nakręcana, uszczelniona oringiem. Musisz rozebrać inaczej się nie da.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
escha    2

Przyjrzyj się uważnie na schemat w drugim linku. Na nurniku jest pierścień zabezpieczający (drut). A otwór o którym pisałem wcześniej jest oznaczony literką E. Seweryn20 zapewniam cię, że się da bez rozcinania.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    575

Przecież ja nie pisałem nic o rozcinaniu. W zetorze nurnikowe są rozkręcane albo zabezpieczone drutem, podnośniki typowe słupki są rozkręcane od strony tłoczyska lub wykręcany jest cylinder z podstawy. Takich przykładów jest masa. Tłoczyska w siłownikach  nurnikowych a przynajmniej w większości są zabezpieczone przed całkowitym wysunięciem. Żeby wymienić uszczelnienie trzeba zdemontować chociaż jedną stronę cylindra.

 

Możliwe że jest pospawany w całość i nie pisałem że tak nie może być  ale to nie znaczy ze da się go rozebrać bez rozcinania.

 

Edytowano przez seweryn20

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×