Skocz do zawartości

Wymiana uszczelniaczy w siłowniku


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam!
Wyjąłem dziś tłok od pidnośnika bo przeciekal i zamierzam zmienić uszczelniacze. Gdy go oczyściłem okazało się, że siłownik jest tylko zaspawany. Wydaje mi się, że jedynym rozwiązaniem jest jego rozcięcie. Może ktoś z was już to wymieniał w inny sposób. Z góry dzieki za informacje.

Opublikowano

Przez otwór po śrubie z tłoczyska ściągnij drut zabezpieczający i wtedy wyjdzie tłoczysko do góry. Najlepiej kręcić tłoczyskiem aż w otworze pokażą się końce pierścienia i śrubokrętem podważasz ten drut.

Opublikowano

Ja jak zyję nie widziałem aby jakiś siłownik byl zaspawany fabrycznie ,nawet gazowe choć wymienne sa rozbieralne ,podejrzewam że orginalne zabezpieczenie uległo zniszczeniu i ktos po prostu to zaspawał .

Opublikowano

też wymieniałem uszczelnienia tłoka podnośnika w landini i też bez cięcia tulei się nie obyło, taki typ tłoka, żadnych zabezpieczeń tłok tak zamykany jest w fabryce

Opublikowano (edytowane)

Żadne bzdury zobacz siłowniki z lubania np.siłownik wspomagający podnośnik MF Ursus kiedyś były skręcane w tej chwili są całe wyspawane 

post-8945-0-82909800-1446665327_thumb.jpg

Edytowane przez ASOGCURSUS
Opublikowano

Drugi link. Nie trzeba? Tłoczyska nie wyciągniesz bo ma zabezpieczenie przed całkowitym wysunięciem. 

W zetorze 5340 góra cylindra jest nakręcana, uszczelniona oringiem. Musisz rozebrać inaczej się nie da.

Opublikowano

Przyjrzyj się uważnie na schemat w drugim linku. Na nurniku jest pierścień zabezpieczający (drut). A otwór o którym pisałem wcześniej jest oznaczony literką E. Seweryn20 zapewniam cię, że się da bez rozcinania.

Opublikowano (edytowane)

Przecież ja nie pisałem nic o rozcinaniu. W zetorze nurnikowe są rozkręcane albo zabezpieczone drutem, podnośniki typowe słupki są rozkręcane od strony tłoczyska lub wykręcany jest cylinder z podstawy. Takich przykładów jest masa. Tłoczyska w siłownikach  nurnikowych a przynajmniej w większości są zabezpieczone przed całkowitym wysunięciem. Żeby wymienić uszczelnienie trzeba zdemontować chociaż jedną stronę cylindra.

 

Możliwe że jest pospawany w całość i nie pisałem że tak nie może być  ale to nie znaczy ze da się go rozebrać bez rozcinania.

 

Edytowane przez seweryn20

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez tomi382
      j/w koledzy czy mieliście problem z odpaleniem silnika?
      Rozrusznik na krótko pali a na starter cisza. Więc:
      1. Czy odpowiada za to bezpiecznik?
      2. Czy to jest związane ze sprzęgłem ( ew czujnik )
      3. Czy można starter wykluczyć?
    • Przez Mf255fan
      Witam
      Ostatnio kupiłem zetora z Anglii, więc bez hamulców pneumatycznch.Sprężarke i butle mam , czego mi jeszcze brakuje? Dodam że jeśli się da to najchętniej chciałbym hamulce 2 obwodowe ( kwestia kosztów)
      Prosiłbym o linki z aukcjami takich części aby móc porównać ceny.
      Pozdrawiam
    • Przez JOZEEKK
      Witam! Mam zetora 5340 i mam problem. Musze wymienić łożysko w przednim kole i nwm jak to koło zdjąść ponieważ tryby od napędu przedniego nie pozwalają. A dokładniej chodzi mi o tą czerwoną część na zdjęciu... Ma ktoś jakiś pomysł?
       
       

    • Przez Rolniksss
      Witajcie, chcę kupić tura do zetora 5340 z 97r, szukałem w archiwum ale znalazłem tylko coś że tur tl100 jest lepszy do tego zetora 5340 bo mniej wystaje i przy ciezaze tyl nie idzie do gory(przodek ma lzej) A tl220 jest do niego nie ok?
       
      Ma ktoś w tym traktorze tur i może się wypowiedzieć
      jaką decyzję podjąć?
       
      Wszyscy odradzają robione tury, więc interesują mnie tylko tracklifty.
       
       
       
       
       
       
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v