Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Zalecany jest 80w 90.Ja wlałem FUCHS AGRIFARM GEAR 80W90 i żałuje bo jest za gesty. Gdy jest zimny to pompa ma problem go zassać i szarpie podnośnikiem i turem.Teraz wlał bym FUCHS AGRIFARM STOU 10W40. I chyba tak zrobie bo taka praca jest uciażliwa.

Opublikowano

Ponoć instrukcja naprawa zabrania lania tak rzadkich olejów. Osobiście zastanawiam się nad agrol U. Mam pytanie odnośnie samej wymiany oleju, stary już spuściłem ze wszystkich 5 korków. Jest jakiś sposób na wymycie starego oleju?? Dostała mi się woda do skrzyni biegów i nie chciałbym żeby z nowym olejem się coś stało.

Opublikowano

chcecie to lejcie 10W40  ,ale tak jak kolega wspomniał -instr. napraw zabrania używania tak rzadkiego oleju ze względu na przekładnie !!!

Myślę ,że Hipol 80W90 albo nieco rzadszy z oznaczeniem bodajże  Hipol 80W w zupełności wystarczy .

Najlepszy sposób na umycie to kilkukrotne przepłukanie olejem ,którym ma zostać zalana skrzynia ,ale to wiadomo ,że taka operacja  to koszty  . W 10540 , poza samą skrzynią ,dochodzi jeszcze chłodnica oleju .

Olej wlany do skrzyni trafia do mostu i zwolnic jednocześnie .

Opublikowano (edytowane)

Witam. Zakupiłem niedawno Zetora 9540 i jest w trakcie przeglądu przedsezonowego i kilku drobnych napraw. Przy okazji wymieniane są wszystkie płyny eksploatacyjne w tym również olej przekładniowo hydrauliczny. I to właśnie tego oleju będzie dotyczyło moje pytanie. Jaki olej zalać?

Problemu by nie było gdyby ciągnik chodził tylko w agregacie i pługu to zalałbym go tak jak instrukcja pisze. W ciągniku który spełniał do tej pory role głównego mam zalany olej JD czyli z tych rzadszych, z resztą ciągnik wyposażony jest w ładowacz i gęsty olej odpada. Jest bardzo duże prawdopodobieństwo, że obydwa będą używane do kiprowania przyczep, często pożyczonych, których użytkownicy również mają zalane ciągniki rzadszymi olejami. Proszę o pomoc w doborze oleju. Pozdrawiam

Edytowane przez sebastian264
Opublikowano

Forterra ma zalany 10w40 Aral to zaleca producent. 9540 to praktycznie to samo. Ursus 16 jeździ też na 10w40 i nic tam złego nie widać wręcz na odwrót wszystko dobrze działa nie zależnie od temperatury. 

Opublikowano

Nie można zmieniać oleju od tak odrazu. Po pierwsze olej musi być hydrauliczno przekładniowy. Bo zwykły olej jest wyciskany i przekładnia można powiedzieć że chodzi na sucho. A przekładniowy nadal pozostanie na trybach. Po drugie trzeba wiedzieć czy mineralny czy nie. Zrobicie pomyłkę i po uszczelnieniach...
Najlepiej zgodnie z instrukcją..

Opublikowano

Zapomnijcie o oleju Agrol U z olejem ma wspólną tylko nazwę nic więcej.

Słabe właściwości smarne, niska ilość inhibitorów utleniania i brak modyfikatorów lepkości, a także duża degradacja właściwości użytkowych (niska stabilność termiczna sprawia, że olej szybko starzeje się) dyskwalifikuje go całkowicie.

Jeśli chodzi o klasę jakości oleju hydraulicznego (wg normy DN 51524) to minimum HLP dla urządzeń ruchomych oraz prac wymagających dość dużego ciśnienia.

Lepkość oleju hydraulicznego oraz jej zależność od temperatury (wskaźnik lepkości) jest podstawowym parametrem branym pod uwagę przy doborze oleju. W sprzęcie ruchomym (a takim bez wątpienia jest ciągnik) wymagany jest wskaźnik lepkości rzędu 150. Olej Agrol U ma tylko 100.

Opublikowano

Co do oleju prawdopodobnie wybór padnie na Agrol STOU Plus 10W40 lub Platinum Agro STOU 10W40 obydwa o wskaźniku lepkości przynajmniej  150. Zastanawiam się jeszcze nad Fuchs Agrifarm UTTO MP, ale jest o ponad 100 zł droższy na bańce 20l.

Opublikowano

Jakiegokolwiek wyboru dokonasz po zalaniu oleju zwróć uwagę, jak wygląda olej na miarce. Podpowiem musi być jasny i klarowny. Sprawdź za pół roku i porównaj. Zmieniony wygląd (znaczne przyciemnienie) świadczy, że olej uległ procesom degradacji (postępującym procesie termicznego rozkładu ze względu na zastosowanie oleju zbyt niskiej klasy jakości w stosunku do warunków pracy).

 

Opublikowano

bez przesady to tylko zetor 9540 z prosta zwykla skrzynia i  pompa zembata jaki  olej wlejesz na takim bedzie smigal aby tylko nie przepalony to nie jd ani fendt wiec problemow nie bedzie kolega mial 10540 na hipolu  drugi mial 9540 na 10w30 a ja mialem na uniwersalmym i wszystkie smigaly jak pozycza sie rozne maszyny to i tak jest za jakis czas jest mix wiec nie ma sie co przejmowac i przeplacac pozd

Opublikowano (edytowane)

ale w 10540 jest wzmacniacz dwustopniowy a koszt calego, nowego kosza to 6000zł brutto , koszt pompy wzmacniacza to 700zł , więc to nie tylko same tryby !!!

Edytowane przez DarekD
Opublikowano

Nie słuchajcie się takich znawców co mówią że na każdym pojedzie. Ktoś mądrzejszy od nich napisał jakich olejów należy używać i jest to przecież jakoś uzasadnione. A poza tym nie każdemu się może zepsuć no ale jeżeli chcesz przez kogoś mieć koszty to możesz śmiało lać, ja się wolę jednak trzymać instrukcji. :)

Opublikowano

Dzwoniłem wczoraj z ciekawości do serwisu Zetora. Rozmawiałem z jakimś Czechem od tych spraw i po podaniu modelu i rocznika ciągnika  polecił mi by stosować ARAL Traktoral STOU 10W40. Porównałem parametry tego oleju z tymi olejami co wyżej wymieniłem i są praktycznie identyczne. Co więcej oleje Aral to podobno to samo co Oleje Platinum z Orlena. 

Opublikowano

no faktycznie ten wzmacniacz cudo techniki jest tak skomplikowany i skonstruowany  jak skrzynia vario w fendt  wiec bez komputera lepiej nie podchodzic i scisle czymac sie instrukcji a najlepiej to olej od pepikow z fabryki zetora sciagnac w orginalnej bance bo u nas moze byc roznie ludzie dajcie na luz z tym olejem do 9540 pozdrawiam wszystkich

Opublikowano

tak "zenek _19" ,śmiało lej nawet przepalony  ,a jak pójdzie kosz od wzmacniacza i przy okazji od WOM-u to tylko pare tysięcy nie licząc robocizny ,ale to i tak niewiele w porównaniu do kosztów napraw Fenda  bo to tylko Zetor :D

Opublikowano

ta napewno wszystko sie rozleci od oleju czlowieku zejdz na ziemie zebys ty wiedzial co ludzie leja do zetorow i smigaja przeciez to technologia z przed prawie 30lat a wracajac do tematu tak scisle czymajac sie instrukcji proponowales olej hipol a pracownik serwisu polecil koledze 10w40 i co tez zaraz kapitalka wzmacniacza?co mu wlejesz to bedzie smigal ja kiedys jak mialem te czeskie cudo techniki na uniwersaln mialem zalany i bylo ok wiec bajerow mi tu nie pisz pozd

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez matixtex
      Witam, posiadam Zetora 9540. Przeciekał mi siłownik pomocniczy, wymieniłem uszczelniacze, ale dalej cieknie. Chcę go wymienić na nowy ale pan w sklepie powiedział mi że są 2 rodzaje jedne o skoku 300 drugi o skoku 280.  mówił że zakładają teraz te krótsze bo są lepsze . Wymieniał ktoś u siebie? Jak założę 280( bo mój miał 300)wszystko będzie grało czy coś się upierniczy?
    • Przez wesley
      Witam, mam problem z mocowaniem dźwigni rewersu. Tulejka w której osadzona jest dźwignia była trzykrotnie spawana i znów się urwała. Myślę żeby wymieniać całe obramowanie na nowe bo ciężko będzie to pospawać ale nie wiem czy można to kupić nie znam numeru w katalogu. Może ktoś miał z tym do czynienia i mógł mi pomóc byłbym wdzięczny. 


    • Przez Kuba1302
      Witam, potrzebuję założyć lampy ostrzegawcze w Zetorze Forterra 11741. Tak więc przychodzę z zapytaniem jak macie je zamontowane bo ja kupiłem go bez lamp i niewiem jak je założyć żeby niedziurawic kabiny.
      Ps. Będę wdzięczny za zdjęcia i porady 
    • Przez Tikuś
      Witam, 
      Poszukuję schematu do tego ciągnika jak skalibrować tą skrzynie i sprzęgła, podczas szukania dowiedziałem się, że istotny jest sterownik pod kierownicą jeśli chodzi o własnie kalibrację, numery tego sterownika to SW: 1.5.1.
      Liczę na pomoc, z góry dziękuję!
      Pozdrawiam, Tikuś
    • Przez ZF9641
      Chciałbym zamontować zestaw klimatyzacji https://inter-instal.com/zestawy-klimatyzacji/93-9502201-zestaw-klimatyzacji-klimatyzacja-do-ciagnika-traktora-zetor-proxima-forterra-major.html.Pytsnie czy ktoś taki zestaw montował,numer katalogowy podstawy pod sprężarkę i numer paska klinowego. Proszę o zdjęcia gdzie fabrycznie jest zamontowana sprężarka.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v