Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam pod koniec roku zamierzam kupic Belarusa 820 na moscie stozkowym , mam pytanie odnosnie opon czy fabrycznie moga mi zamontowac przednie opony takie jak w moscie krzyzakowym (szersze i wieksze niz na stozku ), czy moze na moscie stozkowym sa dostepne tylko te male fabryczne ?

Opublikowano

na moście stożkowym opony są z przodu 20 cali, z tyłu 38

na moście krzyżakowym z przodu 24 cale, z tyłu 34

tak jak napisałem ci na PW, może warto poszukać opon niskoprofilowych, szerokich, ale o wysokosci takiej samej jak opony fabryczne, wtedy będziesz miał koła szersze bez ingerencji w inne elementy

Opublikowano

Tak przesiadam sie z c 360 i ciagnik nie bedzie robil duzo mtg po za tym kupuje go za pieniadze unijne i nie widze sensu dokladania funduszy bo ten ciagnik w zupelnosci mi wystarczy a i tak sie nie napracuje
Po za tym pytanie bylo o opony a nie awaryjnosc itp z belarusem 820 mialem juz do czynienia mam paru znajomych ktorzy go maja i bez wahania go kupie , nie bedzie pracowal z ladowaczem dlatego nie widze sensu doplacac za krzyzak wole za te pieniadze kupic jakas maszyne np plug

Opublikowano

No jasne lepiej kupic plastikowego ursusa c380 czy majora lub farmtracka ktore sa lzejsze delikatniejsze i co wazne prawie 30 tysi drozsze , nie widze sensu jak na moje male gospodarstwo wole za ta roznice ceny kupic jakas maszyne i dokupic cielakow

Opublikowano

ja bym na Twoim miejscu zrobiłbym inaczej otóż  jak kupujesz na MR to zmiana BP i wóczas mozesz kupić jakieś jałóweczki, pług lub inne maszyny pomocnicze a ciągnik kupisz używany za reszte pieniędzy co Ci zostanie ewentualna naprawa/ remont  duzo nie kosztuje a sama jazda i praca MTZ82 czy belarusem 820 bedzie taka sama tylko z tym że w MTZ82 z lat 90' nie bedziesz zemścił o awariach w których belarusie napewno bedą a tłumaczenie bedzie takie stary ma prawo sie zepsuć ALE NOWY NIE!!! .

jak kupujesz na MGR moze warto zmienić na maszyny jak w/w :P 

 

A prawda jest taka kazdy jeden uzytkownik byle jakiej marki nie powie złego słowa o swoim nowym nabytku a dlaczego bo nikt nie chce sie przyznać do złej decyzji przy zakupie i doradzić. I koło sie zamyka masz sasiada itd. luknij zboku jak wyglada jego praca nowym ruskiem a jak starym MTZ 

 

  mój sasiad ma ruski i nie powie o nich żadego złego słowa ale nie znaczy że jest z nich zadowolony ciągle ma jakieś przeboje z tymi toporami.

ps. mowa o 820.

Opublikowano

Ja posiadam 820 i jakoś awaryjny nie jest ,jedyny mankament to slaby podnośnik i problemy z hydrauliką,  radze ,abyś kupił z wzmocnionym podnośnikiem ,bo ,bedziesz żałował jak ja ,za kilka lat dokupisz do niego maszyny i okaże się za słaby .

Janczar to co piszesz jest nieprawdą ,nie są takie złe ,fakt toporne ale na przykładzie mojego mogę powiedzieć że sie nie psuje ,po za tym w śród sąsiadów moze i by sie czlowiek nie przyznawał do porażki w zakupie ,ale tu na forum to chyba bez róznicy ,więc prawdę można pisać  .

Opublikowano

Jaką przystawkę? Nie ma żadnej przystawki.  Opony zakładasz kompletami i musi pasować bez jakichkolwiek przeróbek.

Ruski i tak ma do bani przełożenie przód/tył. Żeby działał napęd automatyczny przednie koła muszą pokonywać mniejszą drogę niż tylne a to jest sprzeczne z jakimikolwiek zasadami. Przód w ciągniku  ma pokonywać drogę taka samą lub 5% większą niż tylne koła. 

Liczyłem to ustrojstwo i według wzoru przy oponach 18,4R34 przednie koła muszą mieć średnice najmniej 1050 lub 1070 mm już nie pamiętam.

Kupisz rusa to sobie przeleć kluczem po śrubach i będzie chodził. Jest topór bo jest ale specjalnie problemów z nim nie ma. Najwięcej narzekają ci co sobie z wymianą uszczelki poradzić nie mogą albo lenie śmierdzące którym się tego zrobić nie chce. Konstrukcja tego ciągnika  ma kilkadziesiąt lat i czasem trochę dłubnąć trzeba. Tyle.

Opublikowano

Lenie nie lenie  - nowy ciągnik kupuje się po to aby przy nim nie dłubać przez kilka lat a  w Belarusie masz to jak w banku Jedynie cena ciągnika i cena części to tłumaczą ale jak napisałeś - jeśli ktoś nie ma chęci albo powołania do dłubania przy ciągniku to za robotę też sporo zapłaci bo awarii najczęściej drobnych będzie sporo

 

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez bizonzo56
      Jaki  ma rozmiar opony wózek do chederu bizon zo56
    • Gość
      Przez Gość
      Witam.
      Mam pytanie odnośnie opon do Johne Deere 6310 ponieważ mam założone opony 13.6-24 i 18.4-34.
      Czy istnieje możliwość założenia opon nieco szerszych i ewentualnie wyższych do tego ciągnika?
      Może ktoś z forumowiczów ma taki ciągnik i może podpowiedzieć a pytam dlatego iż słyszałem że musi się zgrywać oś ale dokładnie nie wiem o co chodzi i nie chciałbym niczego zepsuć.
    • Przez JD1052
      Czy ktoś ma doświadczenie z zakładaniem węższej opony na felge niż sama felga? Konkretnie chodzi o założenie opony 16.9(420) na felge 18 cali.
    • Przez maniek05
      Witam mam do wymiany opony 420/70/r24 czy Turecka firma OZKA zda egzamin moze jakaś opinia ,dużo jeżdżę po asfalcie  jake opony polecicie
       
    • Przez Sztuk
      Witam szukałem w internecie info pytalem trochę znajomych ale kazdy mowi inaczej. Otóż chodzi o opony na przód do zetora. Mialem 12.4 na 24 i chyba 29 szerokości.. I sie rozsypaly.. Teraz pytanie jakie opony. Takie same czyli kartoflaki 650zl sztuka czy moze juz radialne najtańsze 950 zł sztuka. Ciagnik do wszystkiego pole łąka opornik itp... Jedni polecają radialne drudzy diagonalne... Co najlepiej do tura.. 
       
      Ps te radialne byłyby 32 cm a sa jeszcze 36 ale trochę droższe chyba 1100
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v