Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

Witam mam problem z moim zetorem 8245 a miamowicie po rozgrzaniu się oleju w skrzyni przekładniowej nie chce jezdzic po prostu jak by się ślizgało sprzęgło pod ciężarem i wyje a jak wrzucę ma żółwia to nie ma problemu i idzie od razu na każdym biegu  olej stan jest i jeżdzę ma LUX-ie proszę o podpowiedzi co może być przyczyną skrzynia jest synchronizowana

Opublikowano

Na forum jest duzo o tym nieszczesnym wzmacniaczu poszukaj. Ja kiedys w zimie zboze wozilem zetorem 8111 i tez tak bylo uczucie jakby sie sprzeglo slizgalo a zolw nie dzialal a wczesniej bylo wszystko ok i po 2 kursach na skup wszystko wrocilo zolw zaczal dzialac i kontrolka zgasla ale ja juz mialem slaba mikro pompe na wysokich obrotach dopiero gasla kontrolka.Tam moze byc problem z tymi tarczkami.

Opublikowano

Nie dokręcaj żadnej taśmy ona jest ok na żółwiu jedzie dobrze a to ona odpowiada za to przełożenie. Masz uszkodzone pierścienie tłokowe lub uszczelniacz ten który luzuje taśmę lub uszczelniacz w samym koszu wzmacniacza opcji wiele. Taśmy nie ruszaj.

Opublikowano

Nie słuchaj leszekda on nie wie co pisze.Nie ma zielonego pojęcia o żółwiu. Ktoś mu głupot naopowiadał i myśli że  jest mechanikiem, zwłaszcza na odległość.

Podstawa to taśma, jak się trochę wyrobi to trza dokręcić i po problemie ,zwłaszcza że to podstawowa regulacja żółwia  i od nie się wszystko zaczyna. Po co zaczyna c od rozpoławiania jak można od najprostrzych rzeczy,

Opublikowano

Tomek 73 Ty chyba nie słyszysz co czytasz. Przecież człowiek wyraźnie napisał że jak przełączy na żółwia to ciągnik jedzie dobrze. Więc co Ty tam chcesz regulować tą taśmą, gość jak ją podciągnie to zrobi sobie taką komedię że na zającu będzie mu olej grzało i paliło taśmę, jak ją poluzuje to będzie się  ślizgał na żółwiu jak teraz na zającu.  

Opublikowano

no właśnie, ciągnik zawsze zapala na żółwiu, jak nie ma ciśnienia, taśma luźna, to jest żółw, jak zapali to taśmę ściąga, blokuję  kosz i wtedy jest zająć, jak kosza nie zablokuję to się ślizga, taki sam efekt jak sprzęgło.

Najprościej jest podciągnąć taśmę, to podstawa, potem można  szukać dalej.

Opublikowano

po regulacji taśmy nie ma różnicy ba nawet gorzej bo olej pokazał mi się przy rurce olejowej filtra skrzyni przy tej krótkiej w kształkie litery  " L,,   i jak zimny olej to jest wszystko ok i jedzie na zającu nawet pod ciężarem w orce 4 skiby zagonowy a jak się rozgrzeje  to idzie tylko na żółwiu 

Opublikowano

Tomek jest zupełnie na odwrót. Jak silnik nie pracuje to taśma jest zaciągnięta poprzez sprężynę która jest na dole skrzyni biegów pod dekielkiem na 4 śruby. Pod tym dekielkiem jest również tłok na który działa olej w momencie kiedy  przełączamy na zająca ciśnienie przesuwa tłok luzuje taśmę jednocześnie to ciśnieni dział na tłok w koszu z tarczkami zaciskając je, wtedy napęd nie jest przekazywany przez satelity wzmacniacza tylko bezpośrednio na wałek skrzyni biegów. Regulacja taśmy jest potrzebna jak się ślizga na żółwio, przekazywanie napędu na zającu niema z taśmą nic wspólnego ma być w tym momencie luźna i tyle. 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Tomeczekk
      Napotkałem problem podczas jazdy na szybkich biegach. Wajcha rewersu podczas jazdy przy obciążeniu zaczyna tak jakby strzelać podczas ostatniego remontu nie widzieliśmy nic niepokojącego jakieś sugestie co to może być? Dla doprecyzowania polowe oraz wsteczny bez zarzutu.
    • Przez janusz14
      mam problem ze sprzęgłem w moim ciągniku a konkretnie w ciągu ostatnich 2 lat wymieniałem 3 razy tarcze sprzęgłowe i raz mi pęknoł na pół cały docisk . teraz narazie jest spokój ale coś mi nie chce do konca wysprzęglać pompke sprzęgłową wymieniłem. jaki może być problem ?
    • Przez sk0rup
      Witam miałby ktoś katalog części do Zetora 7211 w formie pdf tylko nie ten ze skanami zżólkniętych stron?
      Po polsku oczywiście
    • Przez Michal3512
      Witam
      Od niedawna stałem się właścicielem zeotra 6245 sprowadzonego ze Finlandi.
      Przy oglądaniu katalogu części okazało się że brakuje w nim cięgna(nr kat. 70112724) hamulca sprzęgłowego.
      Zamontowałem go w miarę sztywno naciągnąłem nakrętką m8, dzwignia z okiem przy skrzyni ustawiłem do oporu czyli przodu w pozycji pionowej  ale wbijanie biegów jest beż żadnych efektów czyli czasem jest zgrzyt czasem nie.
       
      Czy ktoś wie jak prawidłowo wyregulować ten hamulec ? Dodam że ta dźwignia co siedzi przy skrzyni(nr. kat.57112705) bez żadnych oporów ręką  chodzi do tyłu(jest w poziomie) i do przodu(jest w pionie). . Może to ona nie działa, może jest już wyrobiona szczęka(nr. kat.57112714 ?


    • Przez centier
      Dzień dobry,
      Rozpoławiałem ciągnik i siłą rzeczy rozbierałem na części pierwsze sprzęgło, wymieniłem tarcze oryginalne czeskie. Złożyłem wszystko jak było (ktoś składał tak na yt) ustawiłem dźwigienki sprzęgła w odległościach 25mm i 37mm od tarczy. Po połączeniu silnika ze skrzynią okazało się że łapkom brakuje ok 10mm żeby te dostały do łożysk oporowych. (kilka lat temu mechanik robił mi sprzęgło i koło zamachowe było mocno przetaczane czy to może być tego wina?) Czy jeśli łapki przestawię bliżej łożyska i zmienią się odległości między łapkami a tarczą znaczy będą większe niż te 25 i 37mm to sprzęgło będzie pracowało poprawnie ? Czy wymienić koło lub dospawać coś do łapek ?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v