Skocz do zawartości

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Zetor
dzimi5    0

Witam mam problem z moim zetorem 8245 a miamowicie po rozgrzaniu się oleju w skrzyni przekładniowej nie chce jezdzic po prostu jak by się ślizgało sprzęgło pod ciężarem i wyje a jak wrzucę ma żółwia to nie ma problemu i idzie od razu na każdym biegu  olej stan jest i jeżdzę ma LUX-ie proszę o podpowiedzi co może być przyczyną skrzynia jest synchronizowana

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

krzysiek1979    57

Na forum jest duzo o tym nieszczesnym wzmacniaczu poszukaj. Ja kiedys w zimie zboze wozilem zetorem 8111 i tez tak bylo uczucie jakby sie sprzeglo slizgalo a zolw nie dzialal a wczesniej bylo wszystko ok i po 2 kursach na skup wszystko wrocilo zolw zaczal dzialac i kontrolka zgasla ale ja juz mialem slaba mikro pompe na wysokich obrotach dopiero gasla kontrolka.Tam moze byc problem z tymi tarczkami.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
iron    674

a móże taśma zużyta jest lub ten tłoczek co taśmę zaciska nie trzyma. , niech mnie ktoś poprawi jak źle mowie bo wieki temu to robiłem i nie pamiętam dokładnie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dzimi5    0

Zeby wymienic tasmę to musze go rozwalić na 3 części a jak bym ja podcoągnął tam pod kabina na boku korpusu od skrzyni ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
leszekd    93

Nie dokręcaj żadnej taśmy ona jest ok na żółwiu jedzie dobrze a to ona odpowiada za to przełożenie. Masz uszkodzone pierścienie tłokowe lub uszczelniacz ten który luzuje taśmę lub uszczelniacz w samym koszu wzmacniacza opcji wiele. Taśmy nie ruszaj.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    258

Nie słuchaj leszekda on nie wie co pisze.Nie ma zielonego pojęcia o żółwiu. Ktoś mu głupot naopowiadał i myśli że  jest mechanikiem, zwłaszcza na odległość.

Podstawa to taśma, jak się trochę wyrobi to trza dokręcić i po problemie ,zwłaszcza że to podstawowa regulacja żółwia  i od nie się wszystko zaczyna. Po co zaczyna c od rozpoławiania jak można od najprostrzych rzeczy,

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
leszekd    93

Tomek 73 Ty chyba nie słyszysz co czytasz. Przecież człowiek wyraźnie napisał że jak przełączy na żółwia to ciągnik jedzie dobrze. Więc co Ty tam chcesz regulować tą taśmą, gość jak ją podciągnie to zrobi sobie taką komedię że na zającu będzie mu olej grzało i paliło taśmę, jak ją poluzuje to będzie się  ślizgał na żółwiu jak teraz na zającu.  

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    258

no właśnie, ciągnik zawsze zapala na żółwiu, jak nie ma ciśnienia, taśma luźna, to jest żółw, jak zapali to taśmę ściąga, blokuję  kosz i wtedy jest zająć, jak kosza nie zablokuję to się ślizga, taki sam efekt jak sprzęgło.

Najprościej jest podciągnąć taśmę, to podstawa, potem można  szukać dalej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dzimi5    0

po regulacji taśmy nie ma różnicy ba nawet gorzej bo olej pokazał mi się przy rurce olejowej filtra skrzyni przy tej krótkiej w kształkie litery  " L,,   i jak zimny olej to jest wszystko ok i jedzie na zającu nawet pod ciężarem w orce 4 skiby zagonowy a jak się rozgrzeje  to idzie tylko na żółwiu 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
leszekd    93

Tomek jest zupełnie na odwrót. Jak silnik nie pracuje to taśma jest zaciągnięta poprzez sprężynę która jest na dole skrzyni biegów pod dekielkiem na 4 śruby. Pod tym dekielkiem jest również tłok na który działa olej w momencie kiedy  przełączamy na zająca ciśnienie przesuwa tłok luzuje taśmę jednocześnie to ciśnieni dział na tłok w koszu z tarczkami zaciskając je, wtedy napęd nie jest przekazywany przez satelity wzmacniacza tylko bezpośrednio na wałek skrzyni biegów. Regulacja taśmy jest potrzebna jak się ślizga na żółwio, przekazywanie napędu na zającu niema z taśmą nic wspólnego ma być w tym momencie luźna i tyle. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez adrian7211
      Witam.Czy posiada ktoś w tym modelu zetora lub podobnym półbiegi i w jaki sposób one działają.?
    • Przez MarcinKdziak
      SMam problem ze swoim zetorem taki że podczas orki bratu stanoł na polu i niechciał jechać ,a biegi wchodziły bez sprzęgła.I sobie myślimy żepewnie sprzęgło,a dziś go rozjechaliśmy i co się okazało sprzęgło jak nowe ale łapki w docisku 3 z 6 stoją jak pień a tamte trzy są cofnięte maksymalnie. Te trzy co stoją jak pień to zaczeły się mocno ścinać a nafet na środku nich też widać ślady tarcia.
      Mam pytanie też czy wałek powinien chodzić leko jak się wbije bieg na rozpołowionym. Miłe sugestie widziane!!! 
      O odowiedzi bym prosił jak najszypciej!!!
    • Przez janusz14
      mam problem ze sprzęgłem w moim ciągniku a konkretnie w ciągu ostatnich 2 lat wymieniałem 3 razy tarcze sprzęgłowe i raz mi pęknoł na pół cały docisk . teraz narazie jest spokój ale coś mi nie chce do konca wysprzęglać pompke sprzęgłową wymieniłem. jaki może być problem ?
    • Przez Luki1988
      Witajcie.
      Panowie szybkie pytanie. Czy żeby wymienić ta pompkę trzeba rozwalać cały kokpit i osłony czy da się tylko odkręcając cały pedał przykręcony na cztery śruby?
    • Przez Kondzio55
      Witam. Wlasnie zrobiliśmy remont sprzęgła ponieważ łożysko poszlo sie.. Wymienilismy cale tuleje, oby dwie tarcze i 3 lopatki. Oke zlozylismy, wysprzeglik odpowietrzony a biegi nie chca wejść. Nacisniemy sprzeglo a biegi zgrzytaja tak jak wgl by sprzęgła nie bylo. Gdzie szukac przyczyny bo 3 raz rozjezdzac sie nie chce zbytnio. Tarcze oczywiscie dłuższym do silnika, lopatki wyregulowane.
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.