Skocz do zawartości

Włączanie przedniego napędu - regulacja


Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

Witam wszystkich. Czy ktoś wykonywał regulację włączania przedniego napędu? Chodzi o to, że jeśli ustawię dźwignię(tą na przystawce przykręconej do skrzyni) w położenie na maksa wyłączonej i cięgno idące do kabainy wyreguluję tak żebym na tej podziałce w kabinie zgrywało mi się to z ząbkiem do którego jest przypisana pozycja z napędem wyłączonym to po ustawieniu dźwigni na przystawce w skrajnym położeniu czyli napęd stały na podziałce w kabinie dźwignia jest wyżej niż ząb od stałego napędu. Pytanie moje jak to ustawić. Lepiej tak żeby ciasno wchodziło na napęd stały i nie cofało się na maksa do wyłączania czy wręcz odwrotnie? Nie brałbym się za to. ale podczas pracy na automacie czytaj ząbek środkowy to podczas obciążenia dźwignia idąca do kabiny strasznie drżała. Nie wiem czy wynika to ze złej regulacji czy też z wyrobienia tego sprzęgła jednokierunkowego od napędu czy też ma to powiązanie z faktem braku sprężyny powodującej powracanie dźwigni przysadki do pozycji wyłączone(to chyba najmniej możliwe)

Opublikowano

No dzięki, dziś zacznę może to molestować bo dopiero chwila czasu jest. Szkoda tylko, że nie widać jak to się zazębia. Ręką może zazębiać, ale w polu jak pójdą jakieś zębatki tylko trochę zazębione to może zrobić się tam mikser.

Opublikowano

Nie ustawiaj dźwigni do pozycji "wyłączony" tylko do jednej z załączonych. 

Jak kolega wspomniał podnieś prawe koło do góry kręć i ustawiaj. W pozycji stały tak by było porządnie zazębione, w pozycji automat koło kręcąc ręką ma się obracać do przodu a do tyło ma łapać sprzęgło jednokierunkowe.

Opublikowano

W tym poradniku od belarusa napisane jest że na automacie nie wolno do tyłu jeździć. Czy ja to dobrze interpretuję? Przecież to bez sensu. Na stałym natomiast przy skręcie koła lekko pchają się, ale to chyba nie jest nic odbiegającego od normy, bo w obu mtz u mnie to występuje.

Opublikowano

Na automacie  jadąc do tyłu przedni napęd nie działa. Wątpię żeby mu z tego powodu coś się stało.

Żeby działał napęd automatyczny przednie koła na włączonym napędzie muszą pokonywać mniejszą drogę niż tylne. Jest to na odwrót niż ogólnie przyjęte zasady. Prawidłowo przednie koła powinny pokonywać drogę równą lub do 5% większą niż tylne.  Żeby wyrównać to w ruskim przy kołach 18,4R34 przednie muszą mieć średnicę jeśli się nie mylę najmniej 1050 lub 1070 mm. Dokładnie nie pamiętam liczyłem to kiedyś.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez AgrostokParczew
      Witam, mam na magazynie kilka czapek oryginalnych Belarus, ciepłe obszyte od środka, jakby ktoś był zainteresowany proszę dzwonić pod 516-220-311 


    • Przez Kulik
      Witam tak jak w temacie w jaki sposób inżynierowie ustalili ciśnienie na siłownik od womu ?? czy ktoś ma taką wiedzę ? proszę nie pisać że ciśnienie wstala króciec wkręcony w monoblok bo sprawdziłem i jest to nieprawdą jedynie co to on utrzymuje stałe ciśnienie na wolnych obr,podejrzewam że musi być coś w rozdzielaczu z elektrozaworami bo przecież ciśnienie idzie bezpośrednio z pompy i w rozdzielaczu zmniejszą może przez jakiś zaworek czy coś.Czekam na ciekawe pomysły
    • Przez Phosgen
      Cześć, wałkowany temat, do kupienia ciągnik w niewielkich pieniadzach.
      Niemam doświadczenia w tego typu maszynach ile według Was mógłby kosztować (chce go po prostu kupić) i proszę o wyrozumiałość pierwszy raz na forum  silnika nie słyszałem, dużo wycieków taki standard rusin 😁


    • Przez kukum
      Witam znalazłem coś takiego https://www.agroinform.com/pl/rynek-arkusz-danych/czesc/czesci-do-ciagnikow/zestaw-do-konwersji-mechanicznej-blokady-mechanizmu-roznicowego-mtz/h_7470875 I interesuje mnie właśnie taka blokada bo powiem szczerze ze nie chce mi się walczyć już z moja oryginalna , myślałem nad pneumatyka nawet ale znalazłem coś takiego jak mechaniczna blokada na dźwigienkę i pytanie moje jest takie czy udało się komuś to ściągnąć z Węgier bo ja nie mogę się wgl z gościem skontaktować 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v