Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Gdzie są znaki i kolo zamachowe w jelonku ?. W 60tce umiem ustawić a tu nie wiem za co się wziąć bo dymi na czarno i chce kat sprawdzić bo wstawiana na oko - problem dymienia nie ważny filtry itp. interesują mnie znaki czy są jakieś na kole zamachowym i jak tam sie dostać ?

Opublikowano

masz na myśli kręcenie pompa i chybił trafił ? Zapewne są jakieś znaki na które sie ustawia jak w 60tce gdzie masz na korpusie znak i na kole i ustawiasz patrząc na ropę pojawiająca się na 1 króćcu pompy. Być może nie ma tego ale ciągnik z lat 80 nie sadze żeby był ustawiany przy pomocy specjalistycznych narzędzi z budowy jak nasze ursusy

Opublikowano

i sam widzisz że ta stara konstrukcja nie jest taka prosta jak c360 a po za tym ta pompa nie ma nawet zaworów tłoczących

sam się nie przestawil kąt jeśli miała by to być wina kąta to przyśpiesz na pałę jak przyśpieszysz za dużo będzie kopcił na inny kolor ieśli samo sie stało z siebie to naturalne zużycie silnika brak odpowiedniej kompresji lub możesz sprawdzić wtryski ,a wtryski do tego modelu są raczej ołówkowe to znaczy bardzo tanie nowe.

Opublikowano (edytowane)

Prawdopodobnie może być zle działający zawór przyspieszający. Powodów może być kilka; zacięcie zaworu lub słaba pompka pośrednia. Zawór jest przykręcany od dołu do pompy, można go spokojnie odkręcić i sprawdzić. Pompka to dekielek przykręcony na 4 śrubki. Przeczyszczenie zaworu i sprawdzenie ruchliwości tulei w pompie (steruje nią zawór) jest proste, naprawa słabej pompki bardziej kłopotliwa a to ciś. pompki wprawia w ruch zawór który z kolei przestawia tuleję krzywkową, dzięki czemu zmienia się kąt wtrysku zależnie od obrotów silnika.

Edytowane przez ptaszyna
Opublikowano

Zawory ustawione, wtryski olowkowe nowe, kompresja 28 i na jednym 26,pompa u pompiarza na stole byla zwiekszyl dawki na 8ml z 6 jak dobrze pamietam (4cylindry z turbo).Mowisz ze wina moze byc po stronie pompki tloczacej z baka do filtra?

Opublikowano

Piszę o pompce pośredniej która jest na pompie wtryskowej. Ale jak pompa była u pompiarza to powinien zmierzyć ciś. z tej pompki i sprawdzić działanie zaworu przyspieszającego. Jaka powinna być dawka, nie wiem ale jak miał moc i jeszcze kopcił na czarno to podnoszenie dawki jest raczej nie celowe.

Opublikowano (edytowane)

Problem ze jest slaby jak na 80 koni potrafi zgasnac pod obciazeniem a powinien grzebac ziemie, pod obciazeniem nie jest w stanie wejsc na obroty brakuje mu mocy wstawilem pompe na oko po wyjeciu mniej wiecej jakbyla ale juz wczesniej byla wyjmowana u poprzeedniego wlasciciela

Edytowane przez d4rek
Opublikowano

napisz czy dymi cały czas na czrno czy tylko jak jest mocno obciążony .

czy po dodaniu gazu na max na niskich biegach to znaczy bez obciążenia czy szybko przestaje dymić czy dymi cały czs mało napisałes na temat dymienia .

wogule ten człowiek co robil ta pompę czy on sie zna na tych modelach bo jak kolega wczesniej podpowiadal w tej pompie jest zawór ktory przestawia kąt wtrysku od srodka może nie zgral ciśnień w pompie ale to pompiarz musi wiedzieć

napisz wiecej czy przestaje dymić itd i czy jak przyśpieszysz na max czy zmienia barwę dymu bo normalnie powinien ale specialnie nie piszę na jaki bo chcę to od ciebie usłyszec,

Opublikowano

Miałem dziś nagrać film ale wyszlo jak wyszlo, ciagnik dymi na czarno jak jedzie :) przy orce plugiem 1m (smiech na 80 km) cały czas wali czarnym dymem orze 1 szosowa z przednim napedem. Pompe woziłem do firmy co robi pompy non-stop nie wiem co tam krecił tylko dawki paliwa zwiekszył bo siedziałem przy nim i wymienił dekielek ( do 60tki zrobili pompe to zwawa i moc ma - ta sama firma) tu minimalny wzrost mocy. Jelonek nie może wejść jakby na obroty jak strzele ze spprzegła czyli gaz i sprzegło to zagrzebie i jedzie ale jak orze i plug sie zagłebi toi d*pa prawie gaśnie

Opublikowano

a skad bedzie wiedział jakie ma być ciśnienie do ptaszyny

kolego jeszcze raz pompa do roboty za durza dawka paliwa żle działa regulator obrotów za pózno odbija dawkę pełnego obciążenia lub podaje ciągle dawkę rozruchowa i nie może przepalić  równa sie sadza i brak mocy

Opublikowano

a skad bedzie wiedział jakie ma być ciśnienie do ptaszyny

źle działa regulator obrotów za pózno odbija dawkę pełnego obciążenia lub podaje ciągle dawkę rozruchowa 

Jakie ma być ciśnienie to może od Ciebie się dowie, jak jesteś taki mądry.

Co do drugiej linijki twych mądrości to gdy by tak było to ciągnik by nie schodził do niskich obrotów bez obciążenia a wręcz odwrotnie rozbiegał by się bez ograniczenia.

Opublikowano

słuchaj nie zaczepiam cię tylko poprostu zapytałem bo ja nie wiem a myslałem że wiesz

co do drugiego wątku to wolne obroty mogą być ok ale zamiast dawki pełnego obciążenia może mieć zawyżoną dawkę lub ciągle dawkę rozruchową przy do daniu gazu,  jeśli cię tak uraziło że spytałem skad będzie wiedział to przepraszam ale nie wiedziałem że jesteś taki obrazalski.

Opublikowano

Spoko,spoko ;). Doładowanie warto zmierzyć czy w ogóle  jest a potem można się zastanowić czy jest wystarczające.Uważam że najpierw trzeba wykluczać podstawy a później szukać igły w stogu siana. Skoro pompa była u sprawdzenia, wtryski nowe, kompresja nie najgorsza, to pozostaje sprawdzic turbo.

Opublikowano

Filmu raczej nie bedzieto co nagralem to ... Spielberg ze mnie marny ;-) przy dodawaniu gazu dym czarno-siwy, turbina dziala byla sprawdzana, na malych biegach znaczy terenowych moc jekst ale tez dymi na czarno. Orze na 1 szosowej dymi non stop na czarno problem jest z moca na malych obrotach nie daje rady wejsc na wieksze. Staram sie orac 1600-1700 obrotow zauwazylem ze przy 1800-2000 jakby zalaczala sie dopiero turbina takie moze zludzenie tak jest jak i jade po drodze pustym dymi tez i jedzie z 25km na godzine jak zaciagne gaz reczny na maxa greEje z 30km przy noznym nie ma tak. Nie wiemczy to w czyms pomoze ale...

Opublikowano

Witam. Czy kolega poradził sobie z ustawieniem tej pompy? Mam podobny problem. Pompa po kapitalnym remoncie, nowe wtryski a mocy brak. Przed remontem nie było problemu z mocą, ale na rozgrzanym silniku pompa nie dawała paliwa i ciągnik nie palił. Zrobiłem pompe i wymieniłem wtryski bo lały. Po założeniu odpala bez problemu ale brakuje mu mocy. Pompa założona na znaki które wcześniej zrobiłem przed demontażem.

Opublikowano

U mnie jest walek wyrobiony krzywki od popychaczy, zostaje tylko to ;-) i turbina slabo dziala w sensie jest sprawna ale napedzana spalinami zdjalem przedmuchalem i zobaczylem ze tlumik zawalony sadza i turbo nie wchodzilo na obroty. Jak wali czarnym dymem i brak mocyb malo powietrza to problem u mnie

Opublikowano

Dopiero teraz problem rozwiazany. Pompa zle ustawiona a sprawdzali geniusze w Bialymstoku na owocowej - nie polecam. Wtryski nie takie jak trzeba zamienniki byly wstawione okazalo sie ze powinny byc stanadyne 27336 zielone do pompy rotacyjnej kupilem orginaly. Moc jak narazie odczuwalna ladnie zbiera sie od malych obrotow pod obciazeniem. W plugu na jesien dopiero sprawdze.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Mateusz0110
      Witam.mam pytanie aktualnie z tyłu w moim.john Deere 3140 mam założone opony 520/70 r38 a z przodu 16.9 r24 myślałem żeby założyć delikatnie szersze opony z przodu i doradził mi sprzedawca żebym założył 480/70 r28 czy ktoś z wam ma podobne rozwiązanie u siebie . Niestety muszę zmienić felgi bo moje są 12 calowe i nie założone na nie opony 480 bo podobno będzie się felga wcinać i dlatego muszę zmienić też felgi mogą być 14 15 albo 16 cali
    • Przez Mateusz0110
      Witam..ma ktoś opis bezpieczników w John Deere 3140.i drugie pytanie czy miał ktoś z was przypadek żeby w jednym miejscu ta płytka na bezpieczniki mocno się Grzela że widać po niej że jest przegrzana i w tym miejscu kabel co w nią wchodzi też ma kolor przegrzanego .więc coś jest nie tak że tylko w tym jednym miejscu się grzeje i  cały czas pali mi jeden bezpiecznik .
    • Przez rojewskib
      Kupiliśmy JD 2130 i nie działał przy nim przedni napęd (hydrauliczny). Przyczyną były pozrywane kable od elektromagnesu. Są tam dwa kable czarne i jeden brązowy. wszystkie trzy kable reagowały na prąd, bo było słychac otwarcie elektromagnesu. Nie było w ciągniku oryginalnego włącznika więc zamontowałem nowy. Zmostkowałem dwa czarne przewody i podłączyłem i przedni napęd działa. Nie wiem czy jest dobrze bo przedni napęd ciągnie tylko do przodu, gdy mam wyłączony bieg i włącze przedni napęd to koła przednie ciągną ciągnik. Do tyłu nie można jechac bo tylnia oś ciągnie do tyłu a przednia do przodu. Odpiszcie czy w tym modelu przedni napęd jest podłączony pod włącznik czy jakoś inaczej może jeszcze z innym elektromagnesem. Jak by ktoś mógł mi przysłac jakieś zdjęcia jak jest podłączony ten napęd. Z góry dzięki, mój adres rojewskib@poczta.onet.pl
    • Przez pawel2593
      Witam. Nie dawno zakupiłem JD 3130 i od początku pojawiły się problemy ze wspomaganiem i podnośnikiem, zdarzało się że czasami nie działało zarówno wspomaganie i podnośnik, lecz ostatnio jest już gorzej na małych obrotach nie ma szans żeby złapało. Dopiero po chwila jazdy na wyższych obrotach zaczynają działać(podnośnik często szarpie). Nie wiem w czym leży problem, nie znam dokładniej budowy mojej maszyny, ale wydaje mi się że ma za mało oleju, ale dlaczego jak nie działa wpom. to też podno. czyżby olej do tych dwóch urządzeń pochodził z jednego źródła?
    • Przez mucha7
      witam kilka dni temu kupiłem JD 2130 z 1980r. i mam problem z wałkiem bo sie nie wyłancza cały czas sie kręci facet od którego kupiłem ten ciągnik twierdzi ze sie wyłancza tą wajcha po prawej stronie u dołu jak sie siedzi tylko ze ona jest złamana próbowałem tą przy kierownicy to zero reakcji. Proszę o pomoc w tej sprawie moze ktos z was bedzie sie orjętował
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v