d4rek

Kat wtrysku pompy john 2140

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
d4rek    24

Witam.

Gdzie są znaki i kolo zamachowe w jelonku ?. W 60tce umiem ustawić a tu nie wiem za co się wziąć bo dymi na czarno i chce kat sprawdzić bo wstawiana na oko - problem dymienia nie ważny filtry itp. interesują mnie znaki czy są jakieś na kole zamachowym i jak tam sie dostać ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
d4rek    24

masz na myśli kręcenie pompa i chybił trafił ? Zapewne są jakieś znaki na które sie ustawia jak w 60tce gdzie masz na korpusie znak i na kole i ustawiasz patrząc na ropę pojawiająca się na 1 króćcu pompy. Być może nie ma tego ale ciągnik z lat 80 nie sadze żeby był ustawiany przy pomocy specjalistycznych narzędzi z budowy jak nasze ursusy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

nie wyznacza się na chybił trafił tylko trzeba wyznaczyć bardzo dokładnie ,stara konstrukcja to masz na myśli że pompa wtryskowa rzędowa,bo w rzędówkach to prosta sprawa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

i sam widzisz że ta stara konstrukcja nie jest taka prosta jak c360 a po za tym ta pompa nie ma nawet zaworów tłoczących

sam się nie przestawil kąt jeśli miała by to być wina kąta to przyśpiesz na pałę jak przyśpieszysz za dużo będzie kopcił na inny kolor ieśli samo sie stało z siebie to naturalne zużycie silnika brak odpowiedniej kompresji lub możesz sprawdzić wtryski ,a wtryski do tego modelu są raczej ołówkowe to znaczy bardzo tanie nowe.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ptaszyna    151

Prawdopodobnie może być zle działający zawór przyspieszający. Powodów może być kilka; zacięcie zaworu lub słaba pompka pośrednia. Zawór jest przykręcany od dołu do pompy, można go spokojnie odkręcić i sprawdzić. Pompka to dekielek przykręcony na 4 śrubki. Przeczyszczenie zaworu i sprawdzenie ruchliwości tulei w pompie (steruje nią zawór) jest proste, naprawa słabej pompki bardziej kłopotliwa a to ciś. pompki wprawia w ruch zawór który z kolei przestawia tuleję krzywkową, dzięki czemu zmienia się kąt wtrysku zależnie od obrotów silnika.

Edytowano przez ptaszyna

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
d4rek    24

Zawory ustawione, wtryski olowkowe nowe, kompresja 28 i na jednym 26,pompa u pompiarza na stole byla zwiekszyl dawki na 8ml z 6 jak dobrze pamietam (4cylindry z turbo).Mowisz ze wina moze byc po stronie pompki tloczacej z baka do filtra?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ptaszyna    151

Piszę o pompce pośredniej która jest na pompie wtryskowej. Ale jak pompa była u pompiarza to powinien zmierzyć ciś. z tej pompki i sprawdzić działanie zaworu przyspieszającego. Jaka powinna być dawka, nie wiem ale jak miał moc i jeszcze kopcił na czarno to podnoszenie dawki jest raczej nie celowe.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
d4rek    24

Problem ze jest slaby jak na 80 koni potrafi zgasnac pod obciazeniem a powinien grzebac ziemie, pod obciazeniem nie jest w stanie wejsc na obroty brakuje mu mocy wstawilem pompe na oko po wyjeciu mniej wiecej jakbyla ale juz wczesniej byla wyjmowana u poprzeedniego wlasciciela

Edytowano przez d4rek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

napisz czy dymi cały czas na czrno czy tylko jak jest mocno obciążony .

czy po dodaniu gazu na max na niskich biegach to znaczy bez obciążenia czy szybko przestaje dymić czy dymi cały czs mało napisałes na temat dymienia .

wogule ten człowiek co robil ta pompę czy on sie zna na tych modelach bo jak kolega wczesniej podpowiadal w tej pompie jest zawór ktory przestawia kąt wtrysku od srodka może nie zgral ciśnień w pompie ale to pompiarz musi wiedzieć

napisz wiecej czy przestaje dymić itd i czy jak przyśpieszysz na max czy zmienia barwę dymu bo normalnie powinien ale specialnie nie piszę na jaki bo chcę to od ciebie usłyszec,

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
d4rek    24

Miałem dziś nagrać film ale wyszlo jak wyszlo, ciagnik dymi na czarno jak jedzie :) przy orce plugiem 1m (smiech na 80 km) cały czas wali czarnym dymem orze 1 szosowa z przednim napedem. Pompe woziłem do firmy co robi pompy non-stop nie wiem co tam krecił tylko dawki paliwa zwiekszył bo siedziałem przy nim i wymienił dekielek ( do 60tki zrobili pompe to zwawa i moc ma - ta sama firma) tu minimalny wzrost mocy. Jelonek nie może wejść jakby na obroty jak strzele ze spprzegła czyli gaz i sprzegło to zagrzebie i jedzie ale jak orze i plug sie zagłebi toi d*pa prawie gaśnie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ptaszyna    151

Sprawdź turbo, bo wygląda to na brak doładowania.Może masz nieszczelność na kolektorze ssącym i ciś. ucieka. W każdym razie warto zmierzyć ciśnienie doładowania.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

a skad bedzie wiedział jakie ma być ciśnienie do ptaszyny

kolego jeszcze raz pompa do roboty za durza dawka paliwa żle działa regulator obrotów za pózno odbija dawkę pełnego obciążenia lub podaje ciągle dawkę rozruchowa i nie może przepalić  równa sie sadza i brak mocy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ptaszyna    151

a skad bedzie wiedział jakie ma być ciśnienie do ptaszyny

źle działa regulator obrotów za pózno odbija dawkę pełnego obciążenia lub podaje ciągle dawkę rozruchowa 

Jakie ma być ciśnienie to może od Ciebie się dowie, jak jesteś taki mądry.

Co do drugiej linijki twych mądrości to gdy by tak było to ciągnik by nie schodził do niskich obrotów bez obciążenia a wręcz odwrotnie rozbiegał by się bez ograniczenia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

słuchaj nie zaczepiam cię tylko poprostu zapytałem bo ja nie wiem a myslałem że wiesz

co do drugiego wątku to wolne obroty mogą być ok ale zamiast dawki pełnego obciążenia może mieć zawyżoną dawkę lub ciągle dawkę rozruchową przy do daniu gazu,  jeśli cię tak uraziło że spytałem skad będzie wiedział to przepraszam ale nie wiedziałem że jesteś taki obrazalski.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ptaszyna    151

Spoko,spoko ;). Doładowanie warto zmierzyć czy w ogóle  jest a potem można się zastanowić czy jest wystarczające.Uważam że najpierw trzeba wykluczać podstawy a później szukać igły w stogu siana. Skoro pompa była u sprawdzenia, wtryski nowe, kompresja nie najgorsza, to pozostaje sprawdzic turbo.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
d4rek    24

Filmu raczej nie bedzieto co nagralem to ... Spielberg ze mnie marny ;-) przy dodawaniu gazu dym czarno-siwy, turbina dziala byla sprawdzana, na malych biegach znaczy terenowych moc jekst ale tez dymi na czarno. Orze na 1 szosowej dymi non stop na czarno problem jest z moca na malych obrotach nie daje rady wejsc na wieksze. Staram sie orac 1600-1700 obrotow zauwazylem ze przy 1800-2000 jakby zalaczala sie dopiero turbina takie moze zludzenie tak jest jak i jade po drodze pustym dymi tez i jedzie z 25km na godzine jak zaciagne gaz reczny na maxa greEje z 30km przy noznym nie ma tak. Nie wiemczy to w czyms pomoze ale...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DARGAL    0

Witam. Czy kolega poradził sobie z ustawieniem tej pompy? Mam podobny problem. Pompa po kapitalnym remoncie, nowe wtryski a mocy brak. Przed remontem nie było problemu z mocą, ale na rozgrzanym silniku pompa nie dawała paliwa i ciągnik nie palił. Zrobiłem pompe i wymieniłem wtryski bo lały. Po założeniu odpala bez problemu ale brakuje mu mocy. Pompa założona na znaki które wcześniej zrobiłem przed demontażem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
d4rek    24

U mnie jest walek wyrobiony krzywki od popychaczy, zostaje tylko to ;-) i turbina slabo dziala w sensie jest sprawna ale napedzana spalinami zdjalem przedmuchalem i zobaczylem ze tlumik zawalony sadza i turbo nie wchodzilo na obroty. Jak wali czarnym dymem i brak mocyb malo powietrza to problem u mnie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
d4rek    24

Dopiero teraz problem rozwiazany. Pompa zle ustawiona a sprawdzali geniusze w Bialymstoku na owocowej - nie polecam. Wtryski nie takie jak trzeba zamienniki byly wstawione okazalo sie ze powinny byc stanadyne 27336 zielone do pompy rotacyjnej kupilem orginaly. Moc jak narazie odczuwalna ladnie zbiera sie od malych obrotow pod obciazeniem. W plugu na jesien dopiero sprawdze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DARGAL    0

Ja woziłem jeszcze raz pompę do sprawdzenia. Podobno było wszystko ok tylko zwiększyli dawke i teraz czuć moc.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
d4rek    24

Z pompa wtryski razem wiez, jak pompiarz w temacie zna sie u mnie stwierdzili ze nie te cisnienie mialy slabsze nie do tego byly a tez do jelonka 2140

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez dmnk217
      Niedawno zakupiłem JD 2650 z 90r. i na przeciwko gazu ręcznego po drugiej stronie kkierownicy jet taki sam drążek który jest do przyśpieszania jazdy i zwalniania. Mam takie pytanko jak tego używać bob wiecie zacznę się bawić i zj**ie. Ogólnie to mi chodzi czy można to włączać w czasie jazdy czy tylko na sprzęgle.
    • Przez Grześ220
      Panowie mam 2140 i taki problem wymieniłem wkład tego zaworu na nowy i moje pytanie brzmi Ile powinno być podkładek nr 7 na rysunku według katalogu czesci powinno być ich 7 sztuk . Mam TURa i hamulce hydrauliczne czy muszę mieć 7 czy mniej jak mam dodatkowe odbiorniki ?

    • Przez Yatamoto
      Witam wszystkich :lol: .
      Jestem posiadaczem (jak w temacie) Jd 3040 od pół roku. Od niedawna mam problem z podnośnikiem. Nie chce opuszczać podniesionych sprzętów. Wcześniej jeszcze opadał z gruberem ponad 1t a teraz pług ok. 0.7 t wisi z 20 sekund zanim dotknie gleby a i nawet podnośnik ziemi nie ustępuje żeby się łatwo pług zanurzył. Nie da się orać. Prosiłbym o poradę co jest tego przyczyną. Dodam, że olej (albo raczej płyn hydrauliczny) w tylnym moście jest na minimum, może od tego też zależy? Proszę o odp.
    • Przez Wojtek_250
      Witam wszystkich użytkowników:) Jestem tutaj nowy i proszę o pomoc, kupiłem sobie JD 2130 był on rozebrany przez poprzedniego właściciela do malowania, między innymi wyciągnięta była pompa hydrauliczna przed silnikiem i rurki łączące ją z skrzynią. Poprzedni właściciel mówił że przed rozkręceniem wszystko było w porządku. Ja wyczyściłem wszystko i poskładałem hydraulikę zmieniłem filtr oleju i wlałem nowy olej, odpaliłem traktor trochę oleju ubyło w skrzyni więc dolałem i odpaliłem jeszcze raz ale nie działa wspomaganie i podnośnik, wom się załącza a a żółw i zając działa poprawnie. wlałem kilka litrów oleju do tego zbiornika z przodu nad pompą i wtedy przez chwilę działało wspomaganie dopuki był tam olej. niewiem co jeszcze mogę sprawdzić i zrobić, olej w skrzyni jest teraz trochę ponad maximum, czytałem na forum o zaworkach w przewodach więc jeszcze się zastanawiam czy dobrze rurki zkręciłem. Pasowało mi tak że ta która idzie z skrzyni do chłodnicy oleju jest bliżej koła i w niej nie było zaworka, druga ta bliżej środka miała zaworek i przykręcona była bezpośrednio do pompy (niewiem czy to jest poprawnie i kiedy nią idzie olej) zaworek jest jeszcze w tej śrubie co zakręca się na tym zbiorniku z olejem z przodu. Jeśli ktoś ma jakiś pomysł co jeszcze mogę zrobić bardzo proszęo pomoc męczę się już z tym dość długo i nie mogę sobie poradzić, mój mail w razie czego wbanach@interia.pl Z góry dziękuję i Zyczę wszystkim Wesołych Świąt, pozdrowienia.
    • Przez jacekholandia
      Witam przy john deere 2850 mrugają kontrolki . Na początku po odpaleniu wykrzyknik . A po dodaniu gazu mrugają te co na zdjęciu i przerywacz Po odłączeniu przerywacza świeci tylko olej na stałe . dodatkowo nie świecą światła stopu a światła mijania świecą cały czas nawet po wyjęciu kluczyka. Czy może gdzieś coś się przetarło czy cuś ?

×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.