Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam serdecznie wszystkich forumowiczów były niedawno żniwa i po jeździe traktorem po belki zauważyłem że po nie dodawaniu gazu fm zaczyna mrugać kontrolka (nie ciągle tylko przez ułamki sekund ) bardzo mnie to zaniepokoiło i zmartwiło zgasiłem go i po ponownym odpaleniu problem ustał, postanowiłem sprawdzić poziom oleju stan oleju był na kresce minimum dolałem oleju to prawie maxa myślałem że problem z głowy, ale  widome od paru dni jest susza wieć postanowiłem nawodnić maliny. Nawadnianie polegało na naładowaniu dwóch baniaków 1000litrowych na rozrzutnik... wiec może zacznijmy do setna sprawy po pracy kilku godzinnej mojego mf255 oczywiście na biegu polowym żeby jak najwolniej jechać i wpadłem na pomysł żeby puścić go na 1 na polnym bez gazu. Traktor zaczął trochę inaczej pracować słuchać cicho postukiwania ale ignorowałem to bo uważałem że tak musi ale po chwili zauważyłem coś niepokojącego mruganiem  kontrolki ciśnienia oleju wciskam pedał gazu i zaczyna znikać po ponownym odpaleniu problem ustaje.

Zauważyłem że od paru dni od tamtej sytuacji i jeździe na trochę większych obrotach problemu nie ma wszystko jest w porządku może głównym  problemem jest moja jazda bez gazu.

Btw. Nie wiem czy to jest normalne w tych MF że na biegu jałowym bez gazu osiąga obroty 6.5 na tym zegarze... sąsiada mówił że trochę za wysokie ma..

Opublikowano

Właśnie o to chodzi że na wolnych obrotach teraz nie świec zaczynają się cyrki tak jak wyżej opisywałem na biegu polowym bez gazu... Teraz na chwile obecną jest w porządku... Tylko martwi mnie ta sprawa bo nie cały rok był kapitalny remont przeprowadzony i mechanik mówi że daje rok na gwarancję bo jak to on powiedział jak do roku nic nie będzie się działo to będzie git a tu coś zaczyna być nie tak..

Opublikowano

Obroty wolne są za niskie. Powinny być chyba 850. Jak się silnik kreci na postoju to może być 650. Ale do jazdy może być za mało. Można sprawdzić też czujnik ciśnienia oleju. Może szwankuje. Ale jak były słyszalne postukiwania to może być problem ze smarowaniem. Przez net nikt nie zgadnie.

Opublikowano

A co dokładnie było robione? Bo kapitalka kapitalce nie równa. silnik na jałowym ma latać na ok 650-700 obrotów, tak jak kolega wyżej pisał, wkrec inny zegar mechaniczny I napisz jak to wyszło. Bedziemy myśleć dalej.

Opublikowano

Teraz olej sprawdzam czy jest odpowiednia ilość, kurcze ja chciałem jeszcze  zmniejszyć obroty a tu się okazuje że jest dobrze i nawet za mało ;))) nie wiem zbytnio co jest nie tak ale chyba najlepiej zrobić pomiar ciśnienia oleju albo może od razu dzwonić do mechanika który naprawiał silnik

Opublikowano

Wymień filtr oleju i olej na wysokiej klasy (CD przynajmniej) wymień czujnik, tylko kup dedykowany do tego silnika. Wolne obroty ten silnik MUSI  mieć 850 najmniej, bo ma 3 tłoki i na niższych obrotach zwyczajnie się męczy i go zażynasz. Jeśli nie będzie poprway wtedy się martw.

Opublikowano

Silnik miał wymieniane można powiedzieć że wszystko wał miał 2 szlif,wymiana tłoków pierścienie itp nie znam się za bardzo ale mówił że wszystko było robione bo silnik był zarzniety solidnie... Jesteście pewni że obroty na luzie bez gazu powinny wynosić 850 ?? Bo jutro chciał bym to ustawić,tylko zasrawnwia mnie to czy może silnik powinien tak się zachować jak był pod obciążeniem i z biegiem i bez gazu i na niższych obrotach że zaczyna mrygać ale dzisiaj to sprawdzalem i kontorlka nawet ani razu nie za święciła

Opublikowano

W instrukcji jest podana prędkość 750+/-25 obr/min dla biegu jałowego. Nawet bez dodawania gazu podczas jazdy kontrolka nie powinna się zapalać. Może to zrobić dopiero przy zgaszeniu silnika. Pomiar ciśnienia jest konieczny, bo może jest za niskie.

Opublikowano (edytowane)

Co wy tu piszecie - "Możesz też sprawdzić zasówkę na czujniku, lubi się obluzować i nie łączyć chwilowo" - bzdura jakich mało. Czujnik działa na zasadzie rozłączania masy więc jeśli jest ciśnienie to nie ma mowy o palącej się kontrolce.

Za niskie obroty - nawet na 400 obr/min nie ma prawa mrugać .

Filtr oleju jak i sam olej nie wiele pomoże. To że mruga to normalne. Podstawa jest pomiar ciśnienia. Jeśli ono okaże się w normie to szuka się przyczyn na linii: czujnik, instalacja ( czasami takie objawy daje przetarty przewód ale tu nie mają znaczenia obroty). Wg. mnie masz coś nie tak z ciśnieniem oleju. Jedź do mechanika na pomiar ciśnienia i jak jest coś nie tak to upominaj się o gwarancję ( przynajmniej będzie musiał poszukać przyczyny).

Edytowane przez akmaly
Opublikowano

Witam szukałem na rożnych forach i nie mogłem znaleśc inforacji na temat jaki olej dolewa sie do układu kierowniczego bo na dole nad kierownicą znajduję się czerowna śruba po odkreceniu znajduję się olej i jest go mało i chciałem go dolać ale nie wiem jak tam powinien być...nie wiem czemu ale mam luzy na kierownicy i też chciałbym ogranąć to. Z kontroką problem ustał nie mryga ale tenat z pomiarem muszę ogarąć w natenych tyg lepiej dmuchać na zimno. Pozdrawiam.

Opublikowano

Co do kontrolki to może jeszcze być luźna lub dziurawa rurka ssąca pompy olejowej silnika. Podczas remontu mogła zostać skrzywiona lub została niedokręcona. Przy niskich obrotach łapie powietrze i czasem mrugnie. Do tego przeciwwaga może stukać o rurkę gdyby ta była skrzywiona. Jednak to tylko moje przypuszczenia...

W instrukcji pisze, że do przekładni kierowniczej leje się olej silnikowy :blink:

Opublikowano

Oki dzięki i tak zrobię dzięki za pomoc, a do tej pompy olejowej jak mi się wydaje miskę olejowa trzeba od kręcać


A oleju w przekładni mam na samym dnie :/ dobrze że wpadlem na pomysł by tu zapisać.

Opublikowano

Niestety tak. Co gorsze miska łączy przodek z silnikiem więc trzeba cały przód odjechać. Pod panewkami są uszczelki korkowe i jak się źle je założy, to będą puszczać olej. Pomiar ciśnienia trzeba zrobić na początek, bo to łatwiej zrobić.

Opublikowano (edytowane)

Witam byłem na sprawdzeniu ciśnienia oleju w Ferdku i okazało się że miał za niskie na zimnym miał na wolnych obrotach miał mniej niż 2 bary a przy rozgrzanej jednostce miał do 1.5, mechanik kazał natychmiast pojechałem do gościa co robił traktor i tak zrobiłem. Diagnoza XMK13 była w 100% trafiona okazało się że pompa jest popsuta dobrze że był jeszcze na tej gwarancji bo zapłaciłem aby za pompę. Kazał wymienić olej i dzisiaj to zrobiłem razem z filtrem olejowym i powiedział że wszystko jest w porządku jak się nie mylę powiedział że ma 5.5 bara na wolnym na zimnym, jutro podjadę do znajomego i sprawdzimy. Mechanik wspominał ze te nowe pompy oleju potrafią sie nawet do roku posypać prawda to bo nie chciałbym po roku rozbierać silnik.

Dzięki wszystkim za chęci i pomoc jutro dam znać jak z pomiarem,

Edytowane przez Extremis1522

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez karol_365
      Witam. Może ktoś podpowie, czy mam słuszne podejrzenie odnośnie wycia w skrzyni i ewentualnie doradzi jak to zlikwidować. Jakieś 2 lata temu zakupiłem MF 698 w tanich pieniądzach z niesprawnym wzmacniaczem momentu ( dźwigienka pod kierownicą, czyli skrzynia na 2 wajchy). Wzmacniacz ogarnąłem. Były pęknięte pierścienie w nim i przy okazji zregenerowałem kosz wzmacniacza. Przed remontem nie było praktycznie ciśnienia na skrzyni z jazdą, więc dla spokojności wstawiłem nową pompę hydrauliczną. Podczas wymiany zauważyłem że na przekładni pompy hydraulicznej na takiej płycie ( dołączam na zdjęciu) jedne koło zębate było luźne( strzałka na zdjęciu) . Niestety zignorowałem to i złożyłem wszystko do kupy. Efekt? Wszystko działa jak żyleta, wzmacniacz ,wom , podnośnik, cisnienia są luks. Jedynie pozostało głośne wycie. Wycie pojawia się tylko i wyłącznie wtedy gdy załączony jest wzmacniacz momentu, tzw. przyspieszacz. I moje pytanie brzmi, czy te wycie może powodować te małe koło zębate, które miało luz , które ja zignorowałem i zostawiłem? Ciągnikiem dużo nie jeżdżę ale jak już coś robię , to mnie szlak trafia , bo wyje to głośniej niż c360 z kosiarką 😅 W wolnej chwili chciałbym to zrobić ale przed tym wolę się upewnić czy dobrze myślę. Pozdrawiam 




    • Przez kuna9977
      Zastanawiam się nad opryskiwacza wpadł ładny pilmet 1215 używany. Tylko mam górzysty teren i zastanawiam się czy MF 255 z pełnym da radę na 2 biegu. Też mam kilka kawałków w klin jak wygląda sprawa ze zwrotnością? Czy lepiej kupić 800l. Na Zetora 7340. Mf mały zwinny mało pali chodzi również z rozsiewaczem. 
    • Przez Mateusz0110
      Witam
      Niedlugo zaczynam remont mojego MF 255 , może ktoś podpowie jak I czy wg da się przerobić hydraulika w MF 255 żeby hydraulika była niezależna z podnosnikiem, było by to milion razy wygodniejsze. 
      Dzięki za informacje 
      Np jakbym zalozyl dwa takie rozdzielczego jeden z lewej strony do hydrauliki a drugi po prawej do podnośnika żeby nietrzebabylo przekręcać tej dźwigni pod siedzeniem jets to uciążliwe przy rozsiewaczu do nawozu gdzie jest otwierany hydraulicznie 

    • Przez Clark
      Witam. Jestem na etapie wymiany instalacji w MF255. Poza kontrolkami od kierunków wszytko niby działa ale jest jeden podstawowy problem- brak ładowania. Jeśli wzbudzę alternator to wszystko hula jak złoto. Teraz pytanie w jaki sposób w oryginalnej instalacji poprowadzone jest wzbudzenie. Instalacja którą kupiłem ma tylko dwa przewodu. Jeden główny i drugi od kontrolki. Ten od kontrolki nie podaje plusa więc wzbudzenia nie ma. Jeśli podam plus wszystko działa. Co najważniejsze- nowa instalacja jest zrobiona na wzór oryginału a ja mam alternator przerzucony na drugą stronę i jest to on od samochodu. Nie wiem jak w oryginalnym było rozwiązane wzbudzenie. Poprzednio alternator zakładał mi elektryk ale zrobił to metodą gospodarczą i po linii najmniejszego oporu (sama kontrolka od początku nie działała). W necie znalazłem informację, że przez przewód kontrolki chwilowo powinien być podawany plus ale tak się nie dzieje. Czy w oryginale jest jakiś dodatkowy przewód?     
    • Przez kiken
      Witam ogólnie szukam opinii na temat MF 264 najlepiej użytkowników wady i zalety kto co wie i na co zwrócić uwagę przed kupnem ? Jak radzi sobie z turem ten konkretnie jest z napędem 4x4  był plan założyć turą do 3p a teraz zastanawiam się nad takim rozwiązaniem pozdrawiam 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v