Skocz do zawartości
Extremis1522

MF255 mruganie kontrlki ciśnienia oleju.

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
MF255

Witam serdecznie wszystkich forumowiczów były niedawno żniwa i po jeździe traktorem po belki zauważyłem że po nie dodawaniu gazu fm zaczyna mrugać kontrolka (nie ciągle tylko przez ułamki sekund ) bardzo mnie to zaniepokoiło i zmartwiło zgasiłem go i po ponownym odpaleniu problem ustał, postanowiłem sprawdzić poziom oleju stan oleju był na kresce minimum dolałem oleju to prawie maxa myślałem że problem z głowy, ale  widome od paru dni jest susza wieć postanowiłem nawodnić maliny. Nawadnianie polegało na naładowaniu dwóch baniaków 1000litrowych na rozrzutnik... wiec może zacznijmy do setna sprawy po pracy kilku godzinnej mojego mf255 oczywiście na biegu polowym żeby jak najwolniej jechać i wpadłem na pomysł żeby puścić go na 1 na polnym bez gazu. Traktor zaczął trochę inaczej pracować słuchać cicho postukiwania ale ignorowałem to bo uważałem że tak musi ale po chwili zauważyłem coś niepokojącego mruganiem  kontrolki ciśnienia oleju wciskam pedał gazu i zaczyna znikać po ponownym odpaleniu problem ustaje.

Zauważyłem że od paru dni od tamtej sytuacji i jeździe na trochę większych obrotach problemu nie ma wszystko jest w porządku może głównym  problemem jest moja jazda bez gazu.

Btw. Nie wiem czy to jest normalne w tych MF że na biegu jałowym bez gazu osiąga obroty 6.5 na tym zegarze... sąsiada mówił że trochę za wysokie ma..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

hek    0

jeśli na wolnych obrotach kontrolka mruga to znaczy że silnik do d....,załóż manometr i zbadaj ciśnienie-pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Właśnie o to chodzi że na wolnych obrotach teraz nie świec zaczynają się cyrki tak jak wyżej opisywałem na biegu polowym bez gazu... Teraz na chwile obecną jest w porządku... Tylko martwi mnie ta sprawa bo nie cały rok był kapitalny remont przeprowadzony i mechanik mówi że daje rok na gwarancję bo jak to on powiedział jak do roku nic nie będzie się działo to będzie git a tu coś zaczyna być nie tak..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl


hubertuss    492

Obroty wolne są za niskie. Powinny być chyba 850. Jak się silnik kreci na postoju to może być 650. Ale do jazdy może być za mało. Można sprawdzić też czujnik ciśnienia oleju. Może szwankuje. Ale jak były słyszalne postukiwania to może być problem ze smarowaniem. Przez net nikt nie zgadnie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

master20002    157

A co dokładnie było robione? Bo kapitalka kapitalce nie równa. silnik na jałowym ma latać na ok 650-700 obrotów, tak jak kolega wyżej pisał, wkrec inny zegar mechaniczny I napisz jak to wyszło. Bedziemy myśleć dalej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Teraz olej sprawdzam czy jest odpowiednia ilość, kurcze ja chciałem jeszcze  zmniejszyć obroty a tu się okazuje że jest dobrze i nawet za mało ;))) nie wiem zbytnio co jest nie tak ale chyba najlepiej zrobić pomiar ciśnienia oleju albo może od razu dzwonić do mechanika który naprawiał silnik

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

bazalt50    9

Wymień filtr oleju i olej na wysokiej klasy (CD przynajmniej) wymień czujnik, tylko kup dedykowany do tego silnika. Wolne obroty ten silnik MUSI  mieć 850 najmniej, bo ma 3 tłoki i na niższych obrotach zwyczajnie się męczy i go zażynasz. Jeśli nie będzie poprway wtedy się martw.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

master20002    157

Sprawdzić zasówkę na czujniku, lubi się obluzować, sam czujnik tylko jak kupować to nie jakiś uniwersalny i kabel czy nie ma gdzieś przebicia.

Edytowano przez master20002

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Silnik miał wymieniane można powiedzieć że wszystko wał miał 2 szlif,wymiana tłoków pierścienie itp nie znam się za bardzo ale mówił że wszystko było robione bo silnik był zarzniety solidnie... Jesteście pewni że obroty na luzie bez gazu powinny wynosić 850 ?? Bo jutro chciał bym to ustawić,tylko zasrawnwia mnie to czy może silnik powinien tak się zachować jak był pod obciążeniem i z biegiem i bez gazu i na niższych obrotach że zaczyna mrygać ale dzisiaj to sprawdzalem i kontorlka nawet ani razu nie za święciła

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

XMK13    365

W instrukcji jest podana prędkość 750+/-25 obr/min dla biegu jałowego. Nawet bez dodawania gazu podczas jazdy kontrolka nie powinna się zapalać. Może to zrobić dopiero przy zgaszeniu silnika. Pomiar ciśnienia jest konieczny, bo może jest za niskie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

master20002    157

Jeżeli coś nie gra to będzie żażyć na niskich obrotach. Nie pokoją mnie te styki o których pisałeś. Czy one występują tylko po odpaleniu czy cały czas?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

akmaly    184

Co wy tu piszecie - "Możesz też sprawdzić zasówkę na czujniku, lubi się obluzować i nie łączyć chwilowo" - bzdura jakich mało. Czujnik działa na zasadzie rozłączania masy więc jeśli jest ciśnienie to nie ma mowy o palącej się kontrolce.

Za niskie obroty - nawet na 400 obr/min nie ma prawa mrugać .

Filtr oleju jak i sam olej nie wiele pomoże. To że mruga to normalne. Podstawa jest pomiar ciśnienia. Jeśli ono okaże się w normie to szuka się przyczyn na linii: czujnik, instalacja ( czasami takie objawy daje przetarty przewód ale tu nie mają znaczenia obroty). Wg. mnie masz coś nie tak z ciśnieniem oleju. Jedź do mechanika na pomiar ciśnienia i jak jest coś nie tak to upominaj się o gwarancję ( przynajmniej będzie musiał poszukać przyczyny).

Edytowano przez akmaly

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


emilchaja    4

Najlepiej zacząć od rzeczy prostych, czyli wymianą czujnika ciśnienia oleju koszt nie duży a może rozwiązać problem a jeśli nie pomoże to wtedy szukać dalej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

W najbliższym czasie zrobię pomiar ciśnienia oleju,zobaczymy co powie na to mechanik i efekty pracy i diagnozy wystawie tutaj na forum.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam szukałem na rożnych forach i nie mogłem znaleśc inforacji na temat jaki olej dolewa sie do układu kierowniczego bo na dole nad kierownicą znajduję się czerowna śruba po odkreceniu znajduję się olej i jest go mało i chciałem go dolać ale nie wiem jak tam powinien być...nie wiem czemu ale mam luzy na kierownicy i też chciałbym ogranąć to. Z kontroką problem ustał nie mryga ale tenat z pomiarem muszę ogarąć w natenych tyg lepiej dmuchać na zimno. Pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

XMK13    365

Co do kontrolki to może jeszcze być luźna lub dziurawa rurka ssąca pompy olejowej silnika. Podczas remontu mogła zostać skrzywiona lub została niedokręcona. Przy niskich obrotach łapie powietrze i czasem mrugnie. Do tego przeciwwaga może stukać o rurkę gdyby ta była skrzywiona. Jednak to tylko moje przypuszczenia...

W instrukcji pisze, że do przekładni kierowniczej leje się olej silnikowy :blink:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


XMK13    365

0,9 litra, do tego piszą, żeby utrzymywać poziom oleju 13 mm poniżej korka wlewowego.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Oki dzięki i tak zrobię dzięki za pomoc, a do tej pompy olejowej jak mi się wydaje miskę olejowa trzeba od kręcać


A oleju w przekładni mam na samym dnie :/ dobrze że wpadlem na pomysł by tu zapisać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

XMK13    365

Niestety tak. Co gorsze miska łączy przodek z silnikiem więc trzeba cały przód odjechać. Pod panewkami są uszczelki korkowe i jak się źle je założy, to będą puszczać olej. Pomiar ciśnienia trzeba zrobić na początek, bo to łatwiej zrobić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam byłem na sprawdzeniu ciśnienia oleju w Ferdku i okazało się że miał za niskie na zimnym miał na wolnych obrotach miał mniej niż 2 bary a przy rozgrzanej jednostce miał do 1.5, mechanik kazał natychmiast pojechałem do gościa co robił traktor i tak zrobiłem. Diagnoza XMK13 była w 100% trafiona okazało się że pompa jest popsuta dobrze że był jeszcze na tej gwarancji bo zapłaciłem aby za pompę. Kazał wymienić olej i dzisiaj to zrobiłem razem z filtrem olejowym i powiedział że wszystko jest w porządku jak się nie mylę powiedział że ma 5.5 bara na wolnym na zimnym, jutro podjadę do znajomego i sprawdzimy. Mechanik wspominał ze te nowe pompy oleju potrafią sie nawet do roku posypać prawda to bo nie chciałbym po roku rozbierać silnik.

Dzięki wszystkim za chęci i pomoc jutro dam znać jak z pomiarem,

Edytowano przez Extremis1522

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj sprawdziłem cisnienie i na lekko ciepłym silniku miał cisnienie od 4.5 do 5 na buegu jałowym i przy obrotach 750. Wszystko jest w porządku teraz mechanik mi tak powiedział.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

XMK13    365

Super, że silnik jest cały. Ciśnienie ładne i miejmy nadzieję, że na długo tak zostanie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez tomas318
      witam naprawiam pompy i inne części hydrauliki siłowej nie tylko do kazdego modelu traktora komabjnu lub innego sprzetu rolniczego . W razie pytanie prosze pisac prywatna wiadomosc . Pozdrawiam 
    • Przez Barm03
      Szanowni agrofotowicze :), nabyłem ostatnio bardzo ciekawy egzemplarza masseya fergusona 152 ze skrzynią multipower. Niestety po oględzinach okazało się, że półbieg nie działa, przerzucałem wajchą góa dół i nie było żadnego efektu. Ktoś miałł z tym do czynienia ? Mógłby się coś na ten temat wypowiedziec ?
    • Przez Pablo1992
      Witam. Kupilem MF 399, 1996 r. I wydaje mi sie ze nie dzialaja niektóre kontrolki na konsoli i mialbym prozbe ze moze komous by sie chcialo zrobic zdjecia kontrolek wszystkich jakie sa w swoim MF i wrzucic do galeri lub wysac mi na e-maila. Z góry dziekuje.
    • Przez lexiflexi
      4 raz przez 12 lat urwał mi się wał korbowy w mfie 560... po 3 razie zmieniłem cały blok nowy wał i po 3 latach znowu urwał się ... robili to mechanicy w zakładzie nie miałem wglądu takiego jak to było robione a kasę wzieli dużą... jedyne co widzialem to już złożony silnik i specjalnie umalowali go bo blok był żólty i nie ładny ... teraz dopiero okazało się że oprócz bloku wsadzili mi pompe wtryskowa od tamtego nie wiadomo jak było z wałem ... na panewkach jest jakiś symbol 01 a na oryginalnych jaki jest ? Teraz tak... czy warto robić silnik ( koszt ok 4000-5000 zł) czy kupić silnik ( do 4500 zł) ... Był z nim tez problem że nawet jak stał nieruchomo to jak się wcisneło gaz w podłogę to dymił na czarno ... co było tego przyczyną ? odpowiedzcie na te 2 pytania ... z góry dziękuję ...
    • Przez przemek230591
      Witam mam problem z podnośnikiem u mojego mf 394f. Problem polega na tym iż po osiągnięciu przez ramiona górnej pozycji ciagnik jest jakby przyduszany jakby coś go blokowało, wygląda mi to tak jakby nie działał zawór przelewowy miał ktoś podobny problem? Poza tym za siedzeniem po odkreceniu zaślepki znalazłem dwie dźwignię jak by od regulacji, wiecie do czego służą 
      Doraźnie zastosowałem taki ogranicznik na dźwigni jak na drugim zdjęciu


×