Skocz do zawartości

Kombajn New Holland 1540 - Opinie


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Stoję przed wyborem kupna kombajnu :D Sa nimi New Holland 1540 S, New Holland 1540 i Claas Dominator 85 :D Pyatnie moje brzymi : który z tych kombajnów ma najwiekszą wydajność ? Chciałbym aby był szybszy w młóceniu od Polskiego BIZONA. New Holland 1540 S ma jakiś SEPARATOR jak czytałem jest to druga młocarnia i czy to zwieksza wydajnosć ? Jak jest z częściami ? Jeśli ktoś z was ma któregoś prosiłbym o opinie :) Jakieś Wady zalety tych kombajnów ? z Góry dzieki za odpowiedzi :P Jeśli nie tu proszę o przeniesienie .

Opublikowano

jak byś brał dominatora to z silnikiem mercedesa mi spala 12l na ha bez awaryjny mocny silnik 5 wytrzasaczy najlepiej żeby był jeszcze na hydrostacie to by było super z częściami do Claasa bynajmniej w mojej okolicy nie ma większego problemu łożyska i pasy dostaniesz w agromie

Opublikowano (edytowane)

Witaj

wszystkie wymienione przez Ciebie modele będą wydajniejsze od bizona, ale musisz się liczyć z tym że  NH 1540 i 1540s w najlepszym przypadku będą z 1979r a class z 1980r, czyli najlepsze lata mają zdecydowanie za sobą i po zakupie trzeba będzie to i owo wymienić . Ceny nowych części są porównywalne, używane raczej szybciej dostaniesz do NH, więcej widać ich niż dominatorów 85, poza tym 1540 jest 1,2m krótszy od dominatora czyli poręczniejszy a wydajnościowo prezentują się tak samo.

Separator zdecydowanie przemawia za NH tu masz opisane co to za urządzenie http://www.agrofoto.pl/forum/topic/16148-czy-bra%C4%87-z-separatorem/

Silniki w NH to  deutz lub ford - oszczędne ale do forda robi się ciężko z częściami, deutz musi być suchy, bez wycieków bo zaraz sie przegrzeje -chłodzony powietrzem.

Class silniki perkinsa, mercedesa i też forda- polecam perkinsa jest popularny, nie ma większych problemów z częściami, oszczędniejszy od mercedesa.

Nie nastawiaj na części od bizona do NH bo będzie Ci się psuł jak bizon, zresztą jak kto dba tak ma- bizony u niektórych ludzi chodzą praktycznie bezawaryjnie.

Ja kupiłbym NH- prostszy w budowie lepszy dostęp do ewentualnych napraw.

Co do wcześniejszych wypowiedzi to :

-unikaj hydrostatu - koszty ewentualnych napraw są kosmiczne

-w 50 min 1h kładę new hollandem 8050 czyli 4 klawiszowym z separatorem

Ale wybór należy do Ciebie :)

edit;  na niekorzyść Classa przemawia dodatkowo umieszczenie silnika bezpośrednio za fotelem operatora czyli jest  ciepło i głośno, silnik jest zamknięty dlatego co roku znacznie więcej classów ulega pożarom

Edytowane przez detom
Opublikowano (edytowane)

Jeżeli faktycznie jest w dobrym stanie i od rolnika jak twierdzisz to nie poczeka na Ciebie  - kupi go jakiś handlarz odpicuje nabije mu rok prod.np.1984 i wystawi za 35-38 tyś :P

Kombajn jak kombajn - na zdjęciach za wiele nie zobaczysz, zwróć dużą uwagę na silnik bo remont kapitalny takiego cacka z wymianą wału to 12-13 tyś zł. dodatkowo części od ręki nie dostaniesz, znam ceny bo drugiego dnia żniw panewkę główną mi obróciło i zatarł się na wale na 1 korbowodzie.

Edytowane przez detom
Opublikowano

Ogólnie wystrzegaj się silników  Forda coś do niego kupić to masakra jakoś to możesz dostać np pompę wody i uszczelki w całym komplecie oprócz tej pod głowicą.(ta jest odzielnie ) ale reszta to masakra zapłon jest sztywny by ustawić rozrząd to jest masakra.

Opublikowano

Ogólnie wystrzegaj się silników  Forda coś do niego kupić to masakra jakoś to możesz dostać np pompę wody i uszczelki w całym komplecie oprócz tej pod głowicą.(ta jest odzielnie ) ale reszta to masakra zapłon jest sztywny by ustawić rozrząd to jest masakra.

 

Masakra to jest to co Ty tu wypisujesz, uszczelki do tego silnika są dwa zestawy- górny czyli głowica,pokrywa zaworów, uszczelnienie termostatu i kolektory wdech - wydech oraz dolny - uszczelki po misę olejową, rozrząd itp. Każdy średnio-dobrze zaopatrzony sklep uszczelki ma od ręki.

Każdy zapłon jest "sztywny" cokolwiek by to oznaczało, kwestia tego czy wiesz jak go ustawić czy masz tylko mgliste pojęcie o tym.

Z częściami faktycznie jest lekki problem, trzeba szukać ,zamawiać i czekać.

Opublikowano (edytowane)

Witam,ponieważ ostatnio dołączyłem do grona posiadaczy NH1540 mam pytanie do czego jest ten przycisk nad zespołem zegarów od temperatury,ładowania ciśnienia oleju itp. wygląda identycznie jak ten od klaksonu.
Mam jeszcze pytanie czy w tej misce od filtra powietrza powinien być olej i ile się go tam leje

Edytowane przez KOSTEK12
Opublikowano

new holland 1540 -silnik forda .jestem świadkiem jak taki kombajn kosi bezawaryjnie od ok 8 lat (raz tylko zjeżdżał z pola przed skończeniem) w 30 min wykosi 56arów jęczmienia (dane z sezonu 2015) ,operator mówi że na pszenicy może szybciej jechać.heder max 3m (nie jestem pewien wymiaru)

Opublikowano

Mam New Hollanda 1540 jeden sezon i mam słabe hamulce na małych obrotach szukałem wszędzie i nie mogłem znaleźć mógłby mi ktoś napisać jakie ten model ma hamulce

Opublikowano

Obroty ( zakładam że chodzi o obr. silnika) nie mają nic wspólnego z hamulcami. Hamulce są tarczowe cierne tarcza, podobna do sprzęgłowej, reguluje sie je przy skrzyni na półosiach.

 

polecam postudiować stronę https://ngpc.cnh.com znajdziesz tam budowę całego kombajnu i nr, katalogowe wszystkich części

Opublikowano (edytowane)

zajrzyj do przekładni schumachera stan oleju,luzy itp.ewentualnie łożysko na główce kosy

czy u ciebie podczas koszenia też biegi zgrzytają,wręcz jest nie możliwe przełączenie na wsteczny i odwrotnie, ale tylko wtedy gdy przyspieszacz jest na maxa,bo gdy sprzęgło wcisnę do końca i przyspieszacz zwolni, biegi wchodzą normalnie

Edytowane przez KOSTEK12

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Kamilost
      Witam może ktoś coś o new Holland seria Tf czy Deutz Topliner głównie zboże i qq
    • Przez ramzesss
      prosił bym o wskazanie róznic miedzy tymi modelami ( są one 5 klawiszowe na dwóch bębnach) czym się różnią te modele bo nie ma informacji. Proszę o pomoc
      może ktoś posiada taką maszynę to niech się wypowie czy to warte uwagi względem tx64
    • Przez renovoltage
      Czy podczas pracy silnika bez włączonej sieczkarni powinien grzać się ten wałek od elektrosprzęgła  przez co i łożysko na zdjęciu, łożysko świeżo wymienione, temperatura jest wysoka że nie można złapać, najcieplejszy jest wałek z tej strony, od strony drugiego łożyska jest normalnie


    • Przez nojsze
      Witam wszystkich, 
      mam problem z NH TX 64 po załączeniu młocarni przestaje działać podnoszenie opuszczanie hedera, bez włączonego zespołu omłotowego wszystko działa .
      - oddałem alternator do naprawy - ładuje 13,8-14,5
      Proszę o pomoc.
    • Przez mate2132
      Witam mam taki problem z kombajnem Nh tx66  że prędkość  jazdy na 4 biegu pełnym gazie mam 18,5 km/h a gdy włączę młocarnie kombajn jedzie dużo szybciej bo 27km/h czy miał ktoś taki przypadek ? Czy da się to zmienić żeby jechać te 27 ale bez załączonej młocarni ? Kombajn z 1995r .
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v