dawid199303

Kruszejąca cegła na oborze

Polecane posty

dawid199303    14

Cześć odleciał mi tynk z zewnętrznych ścian obory dokładnie jeden narożnik do wysokości stropu i szeroku na 3m w każdą strone. Cegła jest skruszała i odpada tak że z całej zostaje połowa a w jednym miejscu kilka cegieł w ogóle odpadło. Co mam z tym zrobić? wyczyścić zagruntować i obrzucić zaprawa oraz wtopić siatkę zbrojeniową? bo wyciąganie  cegły i wmurowanie cegła po cegle za bardzo ryzykowne. Miał może ktoś podobny przypadek? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sadek9    48

wszystko tak jak piszesz mozna by jeszcze w grubszych miejscach gdzie bedzie wiecej zaprawy nawiercic dziury i dac jeszcze kawalki preta zbrojonego, tylko radziłbym dawać na kilka razy żeby sie nie odparzył
a stało sie to na 90 % od wilgoci

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dawid199303    14

no właśnie ta cegła wdłoni można zgnieść w drobny pył. zagruntowałem pierwszy raz przed chwilą skończyłem jutro drugi raz zagruntuje i na wieczór obrzuce mocną zaprawą. Z tym prętem to dobry pomysł. Bo myślałem żeby na wylot wiercić i dać śrubę i przyspawać do niej płaskownik.  

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

krupson    9

kolego u mnie tez tak sie stalo ale kiedys nasi dziadkowie jak zwiezli nie do konca suche siano albo gorszej jakosci to przesypywali warstwa soli zeby jak to mòj dziadek św. pqmięci mowił bylo zjadliwsze i jak sie sypnelo pare razy po scianach to po kilku latach + wilgoc z obory i czesty brak wywietrznikow wigoc zrobila swoje ja mam tak na jednym szczycie na oborze i jak sie wyrobie to rozbieram caly szczyt i umuruje z nowej cegly. tynk czy inne zabiegi to darma robota wczesniej czy puzniej odpadnie z kawalkami skruszalej cegly a przez lata to przelazlo to przez cala cegle i nic to ci nie da hedynie wymiana na nowa cegle niestety rozwiaze twoj problem
przepraszam za blędy ale szybko pisalem bo sen sie kłania:-)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dawid199303    14

ale rozbierasz całkowicie, czy warstwami i warstwami murujesz? bo ja się boję że może mi szczyt runac, ale z drugiej str to u mnie tylko zewnętrzna cegła jest zła bo jak miejscami całe mi wypadły to te drugie cegły widać zdrowe są i w środku w oborże też. tylko jak bym warstwamj murowal to jak łączenie zrobić

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
master20002    203

Budynek ma powałę czy strop i wieniec?


Jesteśmy różni, pochodzimy z różnych stron Polski, mamy różne zainteresowania, ale łączy nas jeden cel. Cel ten to Ojczyzna, dla której chcemy żyć i pracować.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krupson    9

u mnie jest to w takim stanie ze wyjme 2 cegly i opadnie 1/3 szczytu bo to budynek stawiany po 2 wojnie swiatowej do wys 2,7m jest z akmienia a szczyty i podmorowka pod murlatę jest z cegły jak jeszcze drzewo zdrowe na dachu to wystarczy dobrze pozapierac rogi i zabic pale w ziemię i na te 2dni jak bedziesz murowal to nic sie nie stanie o ile wiatrow nie bedzie bo dach moze poderwac jak szczytu nie będzie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dawid199303    14

u mnie obora była wybudowana zaraz po wojnie. w latach 70- 80 tata ja rozbudowal że dobudowal strych i powiększył obore w zdłuź. i siada dolna część na jednym narożniku. byłem dziś w gminie w wydziale budowlanym i mówił gościu że bezpieczniej jest murować bo zbrojenie i beton puści z czasam. tylko jak to murować żeby nie poleciało? i czy wyciągać zdrowa cegłę która jest od środka obory? i jak połączyć żeby dobre wiązanie było

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez rafals2
      Jaką halę opłaca się bardziej postawić ma mieć wymiary 40x12x4,5. Przeznaczenie to magazyn zbożowy jak również na maszyny. Której koszt postawienia jest mniejszy ??
    • Przez Pawel89pl
      Witam . Od jakiegoś czasu zastanawiam się na stworzeniem budynku w którym można przechowywać zarówno płody rolne jak i maszyny rolnicze .  Interesuje mnie hala o wymiarach mniej więcej 12 na 20 metrów . Teraz tak na rynku jest dość  duża rozbieżność cen . Hala  blaszana w ogłoszeniach wychodzi około 50tys zł a hala z  konstrukcji stalowej to już koszt około 70-80tys  . Czy ktoś coś doradzi ?  Z góry dzięki za pomoc
    • Przez chillout89
      Witam, czy ktoś posiada wagę samochodowa na swój własny użytek. Czy warto jest zainwestować w np. wagę osiową i czy jest wystarczająco dokładna?
    • Przez iroo10
      Witam. 
      Mam w planach wykorzystać pomieszczenie w starej oborze jako garaż/warsztat. Wymiary pomieszczenia to ok 7m długości, 6m szerokości i ok 3m wysokości wewnątrz. W chwili obecnej nie ma tam stopu, natomiast w poprzek pomieszczenia leżą 3 belki a na nich drążki na których jest słoma. Mam zamiar usunąć starą słomę i drążki, więc zostaną same belki. W warsztacie będzie używana szlifierka kątowa i spawarka i tu zaczyna się moje pytanie jak oddzielić dach te pomieszczenie od dachu który jest odeskowany? Najlepszym rozwiązaniem byłoby zalanie betonowego stropu ale to są spore koszta. Myślałem nad zrobieniem "stropu z blachy" ale ze względu na skraplanie na powierzchni blachy odpada. Kolejnym wyjściem nad którym się zastanawiam jest płyta OSB, tylko co z palnością przy szlifierce i spawarce? 
      Może ktoś macie jakieś inne pomysły jak to stosunkowo tanio wykonać?
    • Przez jeziu89
      Dzień dobry,
      na początek krótka wizytówka, żeby łatwiej było Wam mi pomoc
      Na codzień pracuje w firmie nasiennej. Dodatkowo prowadzę z teściem gospodarstwo na 30ha słabych stanowisk na pograniczu lubuskiego i wielkopolski. Główna uprawa: kukurydza na ziarno (ok 20ha)
      Jednym z glowniejszych kierunków działalności są usługi związane z siewem kukurydzy (ok 800ha) i zbiorów zbóż i kukurydzy (łącznie prawie 1000ha) 
      Jaka suszarnie polecicie przy założeniu ze chcielibyśmy skupować od rolników w sezonie ok 1000-1500t mokrej kukurydzy. Do tej pory korzystaliśmy z usługi suszenia. Lecz wiadomo różnie z tym bywa. 
      Zasilanie suszarni tylko LPG. Przechowywanie suchej kukurydzy tylko hala. Budżet 250tys suszarnia. Kosimy głównie to co siejemy czyli DENTy 
      Rolnicy u których kosimy to maja różne pola, 2/5/10 ha co za tym idzie tracimy czas na przejazdy. Wiec dostawy mokrej na suszarnie o różnych częstotliwościach. Dziennie jesteśmy w stanie skosić 20-35ha
      Co polecacie z praktycznego punktu widzenia? 
      Stacjonarna czy przewożona ?
      porcjowa czy o ruchu ciągłym ?
      chłodnica czy bez ?
      daszkowa?
      Jaka wydajność dobowa? Myśleliśmy ok 120/150t/dobę 
      Drzewicz, Araj, PolNet...?
       
      Dzieki za pomoc!
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.