Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
Simmi    125

Witam. Ostatnimi czasy rozglądam się za wymianą mojej sieczkarni na troszkę bardziej wydajną. 

Chcę, abyście mi doradzili jaką sieczkarnię wybrać, aby dobrze sprawowała się w koszeniu 4 rzędowym hederem lub kemperem 3000.

Na oku mam:

- Claas Jaguar 685SL,

- New Holland 1905 lub 2205,

- John Deere 5830,

- Mengele SF5600.

Która z tych sieczkarni Waszym zdaniem najlepiej wypada pod względem bezawaryjności, spalania oraz dostępu i ceny części zamiennych. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Karol323    74

jaguar nie koniecznie 685.. Juz lepiej 690 szukaj badz mengele SF6000.. John deere tez ladnie sieka lecz silnik tylko 6+turbo i to jest za malo troszke, znajomy kosil to w kukurydzy 3,5m płakała i jechala 2km/h wiec jesli nie spieszy sie Ci z koszeniem i na spokojnie to JD bedzie pasowalo (znajomy 15ha tnie) a jak wolisz cos wydajniejszego to Mengele badz Claas, A ja jestem za Mengele :)


Mały, Skromny, Lubiany, ŁośQ :D
Pozdrawiam ! :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

muminek2202    0

Witam ja mam na sprzedaż john deere 5830 z najwiekszą jednostką napędową która była montowana w tej sieczkarni. Jest to ostatni silnik john deere po nim już tylko były montowane w sieczkarniach silniki Cuminsa. dobra maszyna ciągnie kemper champion 4500 4x4 a i 15ha to dziennie robi roboty !!! :P

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Simmi    125

W sieczkarniach John'a serii 58xx najbardziej odstrasza mnie troszkę archaiczny wygląd no i wnętrze kabiny. 

Podobają mi się sieczkarnia Mengele ale troszeczkę popytałem w okolicy i może być kłopot z szybkim dostępem do części.

Wybór padnie raczej na Jaguara SL, teraz tylko poszukać odpowiedni model :) Lepiej brać V6 czy V8 silnik? 695SL pociągnie bez problemu w przyszłości kempera 4500?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Karol323    74

Powinien, znajomy kosi takim u nas z 4 rzdowym hederem to predkosc jest w granicach 8-10km/h bo ma lekko wiec jakis kemperek wiekszy by nie zaszkodzil ;)


Mały, Skromny, Lubiany, ŁośQ :D
Pozdrawiam ! :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
muminek2202    0

W sieczkarniach John'a serii 58xx najbardziej odstrasza mnie troszkę archaiczny wygląd no i wnętrze kabiny. 

Podobają mi się sieczkarnia Mengele ale troszeczkę popytałem w okolicy i może być kłopot z szybkim dostępem do części.

Wybór padnie raczej na Jaguara SL, teraz tylko poszukać odpowiedni model :) Lepiej brać V6 czy V8 silnik? 695SL pociągnie bez problemu w przyszłości kempera 4500?

Panie kolego a ty widziałeś mengele z bliska ??? jakie ma przekładnie wielkie skomplikowane? kolego jeśli ty patrzysz na wygląd maszyny a nie na budowę  i prostotę budowy to nie wiem co ci doradzić... a co ci sie niepodoba w JD5830 w kabinie? owszem 5820 nie zachwyca

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Simmi    125

Panowie jaka jest różnica pomiędzy Jaguarami SL, SL Mega a Mega? Mam na oku dwie 695 Mega i nie wiem czy jest tam bęben z układem noży V i nowszy typ gniotowników? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kurde5    7

Według mnie Jaguar, nie posiadam takiego sprzętu ale robili u mnie różnymi sieczkarniami i Jaguar robił najlepiej robotę, qq wszystko ładnie pocięte, ziarnka wszystkie zmiażdżone. I właściciel nie narzekał na Claasa a w innych np. Mengele czy JD to tak różnie bywało i zachwyceni nie byli a robotę to też gorzej robiły niż Claas. Do Claasa części na pewno dostaniesz, a z Mengele to może być większy problem bo już tego nie produkują 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

witam kolego mialem jd 5730 sprzecik ok mocy nie brakowalo sprzedalem padlo sprzeglo glowne droga naprawa kupujac jd trzeba liczyc sie z ta awaria tym bardziej ze to dopiero wychodzi w koszeniu ogolnie dobre maszyny a sprzegla sa tez w nowszych.pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez danielo2007
      Witam. Chciałem sie podzielic moimy spostrzezeniami i awariami z krótkiego użytkowania ciagnika John Deere 5100R w nadzieji że komus to pomoże w wyborze, albo ktoś też sie podzieli uwagami na temat swojej 5R.
      Ciagnik zakupiony u dealera wanicki agro w swidniku przepracowane ma 80mth. Jeszcze przed odbiorem go z placu u dealera stwierdziłem niepokojace głosne stuki i trzaski w hydraulice-objawy nasilaja sie przy wciskaniu hamulca lub przesuwaniem dzwigni hydrauliki. Usterka mimo naprawy nie została usunieta do dnia dzisiejszego (serwis nie za bardzo wie czego sie czepic).Po 30mth sie zaczeło:
      -opadanie tura po dłuzszym postoju
      -awarie rewersora (kalibrowany i wgrywany soft przez serwis 2 razy, nic to nie dało)
      -odczuwalny spadek mocy i właczanie sie kontrolki inteligentnego zarzadzania moca(+10KM) przy kazdym wcisnieciu pedału gazu bez obciazenia(wczesniej kontrolka zapalała sie w transporcie przy obciazeniu)
      -skrzynia biegów przełacza biegi po 5sekundach od ruszenia dzwignia(w tym czasie ciagnik jest na luzie) co doprowadza tzw.pchniecia zestawu na wzniesieniu luz stoczenia do tyło(mi przydazyło sie to juz dwa razy i mało brakowało do wywrócenia zestawu).
      -po nagrzaniu sie hydrauliki bywa ze ehr przestaje na chwile reagowac.
      -wyzuca przewody z gniazd hydrauliki podczas próby wywrotu załadowanej przyczepy
      -spalanie na pusto transport 18-21L/h w pracy np. agregatem scierniskowym to 20-26L/h
      -ciagłe błedy przekładni głownej, rewersu, podnosnika, brak komunikacji ze sterownikami, nawet z wyswietlaczem.
      Pochwalic ciagnik moge tylko za zwrotnosc i oswietlenie zewnetrzne, reszta jak narazie kicha do kwadratu. Zapomniałbym jeszcze o tym że dealer zle przekazał do zamówienia ciagnik i konfiguracja sie nie zgadza, cała hydraulika jest inna niz zamowiłem. Zamowiona była zamknieta z pompa tłoczkowa z lepszymi gniazdami hydrauliki, a dostałem układ otwarty z pompa zembata o gorszym wydadtku z najtanszymi badziewnymi gniazdami w których nie da sie zablokowac wydadku.
      Mam nadzieje ze ktos z urzytkownikow tej wspaniałej maszyny też sie podzieli swoja opinia i wyprowadzi mnie ze złej opini na temat tego badziewia.
      pozdrawiam
       
    • Przez Siwecki97
      Witam,
      Potrzebuje opinii o kombajnie zbożowym Fendt 5220E/5225E jak i o całym koncernie produkującym Laverdę, Fendta i Massey'a Fergusona. Prosze podsuwać również opinie i ceny innych marek kombajnów.
      Pozdrawiam!  
    • Przez AchimR
      Wiele modeli John Deere, a zwłaszcza seria 6x30 i 7x30 hałasuje po rozruchu na zimnym silniku. Hałas jest metaliczny i wiele osób słyszało już "tak musi być" lub "ten model tak ma". Specjaliści od wgrywania gotowych map twierdzą tak samo ale...
      "Ten model tak ma" to niestety prawda, ale tak nie musi być!

      Miałem o to zapytania już chyba rok temu, ale nigdy nie było dość czasu żeby przeanalizować mapy i załatwić temat. Dodam tylko ze w UK, Finlandii i innych krajach z zimniejszym klimatem, "naprawa" tego klekotu to standard! Mało tego zabieg ma pozytywny wpływ na układ smarowania - ale to na samym końcu mojego postu.
      Jeżeli ktoś zna angielski to polecam lekturę artykułu niemieckiej firmy "FEV Motorentechnik GmbH", która dość wnikliwie zbadała to zjawisko i jego źródło.
      W dość dużym skrócie - na metaliczny klekot zimnego silnika diesla po rozruchu wpływa: jego temperatura, temperatura powietrza w dolocie, ciśnienie na szynie CR i początek kąta wtrysku. Poniższa tabela pokazuje jaki wpływ te 4ry parametry maja na jakość spalin (węglowodór i tlenek węgla). Po wykresach z niebieskimi kropkami widać, że największą redukcję hałasu można uzyskać opóźniając początek kąta wtrysku, niestety cierpi na tym jakość spalin ... chyba, że podniesiemy odrobinę ciśnienie na szynie CR i wszystko wraca do normy. Zimny silnik pracuje ciszej, nie dymi ani na biało ani na czarno.
      Nie trudno się domyślić, że JD dość znacznie wyprzedził początek kata wtrysku by zredukować emisje i tłumaczy się klientom, że ten model tak ma.

       
      Dla porównania pokazuję mapy początku kata wtrysku CNH i VW.
      CNH dla zimnego silnika ma początek kata wtrysku na -10stopni, potem ta wartość rośnie do -4stopni, a nawet do 0

      W VW mamy podobnie -8stopni rosnące do 0stopni


      A teraz John Deere 6930 Premium - w dolnym prawym rogu na czerwono jest wartość 14 - jest to maksymalna wartość początku kąta wtrysku zapamiętana przez komputer diagnostyczny na standardowym programie (specjalnie go nie wyłączałem, żeby to pokazać) i po zmianie mapy sterownika silnika jest już -10stopni i metaliczny klekot jest już cichszy! Cala operacja nie ma żadnego wpływu na odpalanie ciągnika czy jakiekolwiek dymienie na zimnym.


      W mapach i w programie diagnostycznym widzimy wartości dodatnie - jest to liczba stopni wału przed górnym martwym punktem (GMP). Ja z przyzwyczajenia używam "-" (minus) dla wartości kąta przed GMP i "+" (plus) dla wartości kąta za GMP.

      Jest jeszcze jeden dość pożądany efekt uboczny tej modyfikacji.
      Zasadniczo, aby zwiększyć moc silnika trzeba zwiększyć dawkę, ale cokolwiek będzie wtryśnięte +7stopni za GMP zamienia się w czarny dym i wysoką temperaturę spalin, dlatego ci którzy wiedzą o co chodzi modyfikują też mapy początku kąta wtrysku, ale hamownia pokazuje, że jeżeli początek kąta wtrysku będzie zbyt wczesny to maleje moment obrotowy, jest to logiczne, bo moment obrotowy pcha tłok do góry, a zbyt wczesny zapłon przed GMP pcha go w dół, przez co wytraca energię, a w najgorszym wypadku, po prostu wygina korbowód i robi dziurę w bloku.
      Wracając po pozytywnego efektu modyfikacji opóźnienia kąta wtrysku na wolnych obrotach - oprócz lepszych wrażeń akustycznych mamy lepsze smarowanie panewek na zimnym silniku.
    • Przez JDServis
      Witam mam z problem z zestawem wskaźników nic mi nie wyświetla załączam film z usterka podświetlenie działa nie pokazuje mi obrotów stanu paliwa temp płynu 

      VID_20190216_135155.mp4
    • Przez Kryston
      WItam. Jak w temacie. Miał ktoś do czynienia z tą firmą? Jakieś opinie? 
      Planuje zakupić u nich Jd 7530.
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.