Skocz do zawartości

Lamborghini R6 130 problem z nawiewem 1,2,3 bieg nie działa 4 chodzi?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

 

Ostatnio czyściłem upierdliwie umieszczoną chłodnicę od nawiewów

Jeden problem że wyleciał freon a później ni z tego ni z owego przestały działać 3 biegi nawiewu 1,2,3.

 

szukałem w instrukcji ale nie mogłem znaleźć żadnego bezpiecznika odpowiedzialnego za te biegi od 4 jest oddzielny.

Rozebrałem całe pokrętło od zmiany biegów i w planie miałem przeczyścić potencjometr, niestety jest zalany i nie ma dostępu.

 

Jeżeli jest ktoś w stanie mi w tym pomóc byłbym wdzięczny. W razie pytań chętnie pomogę w miarę możliwości.

 

Pozdrawiam

Opublikowano

Miałem w samochodzie taki przypadek. Za brak biegów odpowiada bezpiecznik termiczny rezystor dmuchawy. Jest to taka kostka zamontowana w obudowie wentylatora. Tylko wymienia się sam termistor a nie cały rezystor. Do kupienia w sklepie elektronicznym za pojedyncze złotówki. Nie można go lutowac, najlepiej zacisnąć.

Opublikowano

Teraz znaleźć ten rezystor. Z tego co się orientuje dostęp do dmuchaw dopiero sie ma po wymontowaniu 2 chłodnic i pudełka w których one są :/ co a tym izie w kij rozbierania, nie wiem czy w serwisie nie zrobią tego szybciej i taniej ( mniej uszkodzeń) Dzięki za info jutro pewnie coś tam pogrzebię.

 

Pozdrawiam

Opublikowano

Po zdjęciu fotela znalazłem w przekaźniki 1 od 4 biegu 2 chyba od 1do3 i 3 chyba od klimy.

Właśnie nie wiem czego szukać muszę chyba skontaktować się z serwisem i zapytać o ten bezpiecznik termiczny, gdyż nie mam niestety katalogu części.

Opublikowano

A powiedz mi tomek0889 przy jakim sprzęcie i w którym miejscu to miałeś.

 

Dostałem się do wentylatora z lewej strony ale nic takiego tam nie widać. Niedaleko wentylatora jest jakiś "czujnik" bo idzie kabelek do chłodniczki ale to chyba jakaś część podgrzewacza lub klimatyzacji.

 

Jak pomyślę o zdejmowaniu prawej części nadkola gdzie są wszystkie te wajchy od hydrauliki to mi się niedobrze robi.

 

W miejscu gdzie są bezpieczniki też nic takiego nie widziałem.

 

Brata bujnę to cyknie zdjęcie tego bajzlu.

Pozdrawiam

Opublikowano (edytowane)

u mnie jest to pod siedzeniem zaraz pod tylna szybą ale można się dostać po zdjęciu obudowy filtra kabinowego, ciągnik to deutz agrotron. zazwyczaj rezystor i bezpieczniki są gdzieś w okolicy dmuchawy to tam musisz gdzieś szukać

Edytowane przez tomek0889
Opublikowano (edytowane)

Arek wszystko ładnie pięknie ale muszę znaleźć ten bezpiecznik termiczny a niestety nie mam katalogu części. Rozebrałem swój burdel na ile mogłem, niżej macie zdjęcia:

 

http://zapodaj.net/4c596b303e4aa.jpg.html

tutaj widać jakiś komputer który jest pod panelem z potencjometrami od wentylacji i klimy ale przy nich nie ma żadnej kostki z bezpiecznikiem

 

http://zapodaj.net/d114e5021efa7.jpg.html

tutaj za chłodnicami są 4 kostki(przekaźniki)  czarny załącza klimatyzaję, pomarańczowy 4 bieg, brązowy przekaźnik zamyka obwód przy biegu 3 a przy 4 biegu się rozłącza

na środku zdjecia na dole przy końcu rączki od hamulca widać kostkę w niej jest mała płytka na której są jakieś oporniki ale nie widać po nich przepalenia, od niego odchodzi kabel z czujnikiem temperatury który jest przymocowany do chłodnicy także podejrzewam, że to od klimy jest

 

Do silnika od spodu dochodzą tylko 2 kabelki także przy widocznym wentylatorze raczej nic nie mam jest jeszcze jeden po prawej stornie kabiny ale trochę boję się że ta rozbiórka będzie zbyt czasochłonna ale jak mus to mus.

 

Acha pod tą blachą są tylko chłodnice nie ma tam żadnych kabelków nic z tych rzeczy.

 

A do serwisu dzwonie i się dopytuje, tam facet całkiem pomocny jak wie co i jak to pomaga. Wiesz niekiedy lepiej zapalcic apre stówek i nie tracić czas który w tych czasach jest nieoceniony niekiedy :D

 

Pozdrawiam i dzięki wszystkim za pomocne rady

 

Edytowane przez Givera
Opublikowano

Te opornik jest mniej więcej pod dźwignią hamulca ręcznego, w miejscu gdzie wentylator dmucha na te chłodnice.

Problem w tym, że jest wkręcony od dołu.

W katalogu części nie ma samego bezpiecznika tylko cały opornik i wygląda tak samo jak ten w punto.

Opublikowano

Ten opornik jest wkręcony w obudowę wentylatora. Inaczej jego funkcja nie miałaby sensu. Przejrzyj cały wentylator dokładnie z każdej strony. Gdzieś na nim znajdziesz to, czego szukasz. :D

Gość szopen158
Opublikowano

miałem z tym do czynienia dosłownie parę dni temu ten regulator oporu znajduje się w wentylaroerze ponieważ mocno się grzeje i wentylator go chłodzi jak zdemiesz tą piankę z wentylatora to go zobaczysz ale wyciągnąć wentylator to grubsza sprawa są dwie śrubki za parownikiem od klimy i jedna pomiędzy nagrzewnicą a tym parownikiem tylko dojście do niej jest tak kosmiczne że byś musiał wymontować calość razem z wentylatorem jednak jeżeli pokombinujesz to zrobisz to bez wyciągania całości co do regulatora oporu nie wymieniaj bezpiecznika ponieważ on tam jest do picu bo wentylator nawiew ma swój bezpiecznik osobno w tablicy rozdzielczej a tam przy tym regulatorze na krótko obejdz ten bezpieczniek drutem i go przylutuj i po sprawie wszystko bedzie dobrze i dożywotnio gwarantuje 

Opublikowano

Witam 

Chciałbym prosić o kilka wzkazowek  a mianowicie posiadam df agrotrona z 2004 roku .Nadmuch działa tylko  na 4 biegu na 1 2 3 nie działa . Wyciągnąłem  siedzenie i szukałem  opornika  lecz za nic nie jestem w stanie go lokalizować 

20190518_201110.jpg

Opublikowano

Hej, ja wymieniałem u siebie to ustrojstwo:/ w Lambo, u Ciebie będzie zapewne w tym samym miejscu bo to praktycznie te same ciągniki tylko inny kolor.

 

A zatem tenże opornik znajduje się przy wentylatorze dmuchawy z lewej strony.

Aby dostac się do niego musisz zdjac cały lewy bok (tapicerke nad błotnikiem) wówczas będziesz miał dostęp do tego wentylatora. 

Niestety aby ten opornik wymontować trzeba wymontować obudowe wentylatora bo od spodu jest kostka i śrubki które go rzymają z tego co pamiętam, niestety jedna ze śrub które trzymają obudowe jest wkręcana od środka tam gdzie chłodnice są (nr 34 na rysunku). Aby nie wymontowywać chłodnic ( w cholere problemów kolejnych) przciąłem śrubę. A dalej jakoś poszło.

 

Na  obrazku nr 47 to jest ten rezystor, w serwisie mi mówili że jest jeden (na obrazku widać dwa bo z drugiej nr 54 ale prawej storny nie rozbierałem nigdy do wentylatorów więc nie wiem czy tma też jest) i u mnie było właśnie przy lewym wentylatorze nawiewu.

Tutaj masz link jak wygląda ten opornik, ja kupiłem w serwisie ponad 100zł kosztowało 

https://www.sklep-rolniczy.pl/opornik-dmuchawy-deutz-same-lamborghini,4,18046,42356

 

Jakbym cos niezrozumiale napisał pisz postaram się pomóc w miarę moich możliwości.

Opublikowano

Jutro zabieram sie do roboty jak cos to bede pisał. Fajnie ze wszystko ladnie opisales co i jak ,a powiedz jak sie sprawuje lamborghini ?

Opublikowano

Generalnie po 10 latach 

Minusem i plusem jest jego długość - krótki to na polu zawraca prawie w miejscu, na drodze każda dziura odczuwalana w kabinie  ( bez amortyzacji)

Generalnie większych awarii orpócz pompy heydrauliki głównej ale to wina nie zakręconego korka wlewu, ch*j wie jaki syf tam poleciał i pompa sie posypała. Łożysko na wentylatorze poszło pare złotychnaprawa, na szczęście nie uszkodziło chłodnicy. Uszczelniacze na przednim moście ale e od tych baniek na kołach poszły oba jeden po 7 drugi po 9 latach. Potencjometr EHR śrubka się odkręciła i nie rabotał, troche rozbierania i naprawione. Z tyłu czujniki EHR przy ramionach podnośnika wyrabia się mocowanie, pęka i czujnik sie obrucił i kable oberwał na szczęście dało sie zlutować ( nowy 1,5k). A i jeszcze sprężarka klimy padła coś sie rłoczki przytarły, wymieniona. Tłumnik pęka jak szalony i to bardzo szybko po 3 latach zaczęło sie sypanie. 

Tak można być zadowolonym, Spalanie w siewie z agregatem kongskilde koło 10l/ha orka overum 4 skiby 4*45 w zależności od warunków i klasy ziemi od 15 do 20 na ha.

Mimo takiej listy nie ma co nażekać, są gorsze przypadki np.: Upadły jeleń z Youtuba ciągnik roku nie ma a sie sypie jak piasek w klepsydrze :(.

 

Powodzenia w naprawie; warto obczyścić chłodniczki od klimy i nagrzewnicy lubia się za***ać kurzem.

 

Opublikowano
Dnia 20.05.2019 o 01:05, Givera napisał:

Hej, ja wymieniałem u siebie to ustrojstwo:/ w Lambo, u Ciebie będzie zapewne w tym samym miejscu bo to praktycznie te same ciągniki tylko inny kolor.

 

A zatem tenże opornik znajduje się przy wentylatorze dmuchawy z lewej strony.

Aby dostac się do niego musisz zdjac cały lewy bok (tapicerke nad błotnikiem) wówczas będziesz miał dostęp do tego wentylatora. 

Niestety aby ten opornik wymontować trzeba wymontować obudowe wentylatora bo od spodu jest kostka i śrubki które go rzymają z tego co pamiętam, niestety jedna ze śrub które trzymają obudowe jest wkręcana od środka tam gdzie chłodnice są (nr 34 na rysunku). Aby nie wymontowywać chłodnic ( w cholere problemów kolejnych) przciąłem śrubę. A dalej jakoś poszło.

 

Na  obrazku nr 47 to jest ten rezystor, w serwisie mi mówili że jest jeden (na obrazku widać dwa bo z drugiej nr 54 ale prawej storny nie rozbierałem nigdy do wentylatorów więc nie wiem czy tma też jest) i u mnie było właśnie przy lewym wentylatorze nawiewu.

Tutaj masz link jak wygląda ten opornik, ja kupiłem w serwisie ponad 100zł kosztowało 

https://www.sklep-rolniczy.pl/opornik-dmuchawy-deutz-same-lamborghini,4,18046,42356

 

Jakbym cos niezrozumiale napisał pisz postaram się pomóc w miarę moich możliwości.

Układ wentylacji jest magneti marelli i oporniki tak samo jak wentylatory są takie same jak we fiatach a można je kupić dużo taniej.

Opublikowano

@Givera Wiesz co może być wentylatory słychać jak chodzą na każdym biegu ale z nawiewów dmucha delikatnie praktycznie wcale co może być przyczyną? coś zapchane czy gdzieś nieszczelność? Filtry nie zapchane bo bez filtrów jest  to samo.

Opublikowano

Okazało się że parownik zabity pyłem i chyba nie uda mi się go odratować nagrzewnica w miarę ok. Teraz go moczę ale chyba na wiele to się nie zda, chyba że macie jakieś ciekawe pomysły jak go wyczyścić.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez asus921
      Witam.
      Co moze byc przyczyna wycia hydrauliki? Swieci sie kontrolka od hydrauliki i wyje. Podnosnik dziala normalnie. Jak deliktnie nacisne na sekcje to wycie ustepuje, jak cofne dzwignie to wyje. Olej dolalem, bo bylo malo, ale podnosnik i wyjscia hydrauliczne dzialaja normalnie tylko na luzie cos wyje jakby sie jakis zawor zacial?
      Ciagnik nie uzywany 2 lata, potrzebny teraz na kilka godzin do podciagania przyczep. Stal i sie zepsul xD.
    • Przez daizor
      Tak jak w temacie kompletna serwisów-ka w języku angielskim.
       
      Instrukcja do pobrania :
      http://www.wrzucaj.com/518069
       
      Proszę o wciśnięcie "głosuj na post do góry"
      W sprawie hasła do archiwum pisać na PW
    • Przez arty
      Jak prawidłowo używać tzw sprzęgło pięciominutowe WOM w ciągniku Deutz/Same/lamborghini?

      Mam z lewej strony dźwignie z pozycjami - Wałek WOM zależny od prędkości jazdy/luz/wałek zależny od obrotów silnika.
      Aby przełączyć dźwignię z luzu na zależne od prędkości jazdy mogę to zrobić przy pracującym silniku - nic nie zgrzyta - aby przełączyć z luzu na zależne od obrotów murze zgasić silnik bo w przeciwnym razie jest zgrzyt.... (sprzegło pieciominutowe cały czas wyłączone). Aby wałek zaczął się obracać muszę jeszcze przekręcić elektryczny przełącznik....  -nie znam sie na tym ale to chyba to sprzęgło pięciominutowe.... - tym też wyłanczam WOM np na nawrotach...
      Gdzieś słyszałem ze  aby nie zużywało się jakieś tam łożysko powinno sie po skończonej pracy z WOM wyłączyć sprzegło pieciominutowe - właczyć luz na dzwigni i następnie sprzegło pieciominutowe znow przelaczyc na pozycję załączone tak jak w trakcie pracy WOM. Nie wiem czy ta instrukcja dotyczy konkretnej marki czy w ciagnikach SDF też powinno sie tak robić???
    • Przez tomek3105
      witam mam problem z ciagnikiem lamborghini premium 1060 
      mianowicie problem polega na tym że ciezko wrzucic bieg roboczy szybkie wolne każdą serię jak przerzucę na jadę do przodu to jest troszkę ciszej tak samo do tyłu na luzie na rozłączonej skrzyni jest najciszej jest to wersja bez połbiegów
      pompa hydrauliczna nowa
      nie wiem już czego się złapać
      kalibracja zrobiona 
      tarczki sprzęglowe zrobione 
      brak błędów na komputerze
      jest taki objaw e stuka po lewej stronie skrzyni przy silniku na wysokości jak kończy się kosz sprzęgłowy ale w samym koszu nie  było nic uszkodzone poszły nowe uszczelniacze  nie wiem co jest 
      już dużo kasy włożone i nie wiadomo o co chodzi 
      proszę o pomoc 
    • Przez radek8817
      Witam posiadam deutz agrotron mk3 135 swieci mo się kontrolka emc ładnie zapala wszystko niby działa ma moc tempomat dziala od czego ona może byc. Kolejna kontrolka  to zolw cały czas swieci zokw Skrzynia 6biegow 4 polbiegi ciagnik jezdzi normalnie szybko jak ja wyłączyć?. Kolejna sprawa pokazuje mi włączony Przedni wom i obroty przedniego womu ciagnik nie posiada przedniego womu nawet włącznika do niego ktoś cos moze podpowie o co tu chodzi 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v