Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

mi skali brakło pokosił z godzine i olej się gotuje , woda max 80 C , silnik był po remoncie ale spartaczony coś nie tak z wałem po rozebraniu lekko się obracał ale trochę jeden czop wytarty/porysowany  i panewki nie równo wytarte , pochodził na wolnych obrotach czy postał z 20-30 min i już olej ostygał do tych 80 C ale znów pokosił pół godziny i ponad 120 C

Edytowane przez sebe1033
Opublikowano (edytowane)

Ewentualnie możesz spróbować zrobić blachę od spodu do zdejmowania miski olejowej, trudne do zrobienia od dołu ale warto chyba że faktycznie silnik wyjmniejsz ale w tedy to rób sobie to od razu na śrubki przykręcane na przyszłość już będzie a co do tej miarki oleju to raczej w bizonach jest od strony zbiornika zbozowego oryginalnie. 

Edytowane przez arkady12
Opublikowano

Ten w wlewem na pokrywie klawiatury też jest jak najbardziej oryginalny. Zarówno w Bizon Super jak i Rekord. Kwestia rocznika kombajnu. Ten ze zdjęcia z kaloszem przy misce to jest starszy typ po prostu.  Bizonki u mnie wszystkie miały z wlewem na górze, a najstarszy był 87'.

  

Opublikowano

Witam mam pytanie czy wszystkie odmiany silnika sw 400 miały te same walki rozrzadu. Czy np. Silnik w bizonie miał inny wałek niż ten z agregatu. Jak ktoś wie to proszę o odpowiedź. 

 

Opublikowano

niewiem jak tam było , wiem że różnica była w pompie wtryskowej (jak i olejowej) bizonowa ma taki regulator że pod obciążeniem nie schodzi z obrotów -musi utrzymać cały czas te max niezależnie od obciążenia , a ta w starach czy autosanach jest normalna -zwykła pod obciażeniem schodzi z obrotów silnik 

A w agregacie ciekawe jaka pompa jest

Opublikowano

a wejdzie w głowicę większa szpilka ? Albo rozwiercić nagwintować i wstawki gwintowane wstawić , 

https://www.youtube.com/watch?v=uGQ0ejRVshM  ale czy to wytrzyma to nie wiem 

NAjtrwalej to przegwintować na rozmiar większy , 

A znajomy kiedyś też zerwał gwint w bloku w 360 to pojechał do tokarza to mu dorobił szpilkę z większą średnicą i lekko stożkową że sama trochę gwintowała bo wkręcił na zerwany gwint odrazu 

Opublikowano (edytowane)

Panowie kupiłem silnik do bizona z agregatu pradotworczego, agregat z wojska z przebiegiem 130 h. Do silnika została założona pompa wtryskowa po regeneracji  od bizona i sprawdzone wtryski. Po odpaleniu silnik pracuje pięknie, odpala od strzała tylko jest problem z tym że strasznie kopci na niebiesko nawet po rozgrzaniu go do 90 stopni kopcenie nie ustaje. Było podejrzenie że stoją pierścienie, został rozebrany okazało się że wszystko jest w porządku. Ponownie złożony na nowych uszczelkach, rozrząd ustawiony prawidłowo, kat wtrysku ustawiony na 29 stopni, silnik w środku jak nowy zero zużycia, ale jak kopcil tak kopci. Pomysły już mi się skonczyly może ktoś wie czy te silniki jeszcze czymś się różniły,oprócz pompy wtryskowej i kąta wtrysku, dodam że to nie jest delikatne kopcenie tylko konkretna chmura. Jak ktoś ma jakieś pomysły niech pisze. 

Edytowane przez marcel16v
Opublikowano

nie wiem czy kąt wtrysku coś do tego ma , a w agregacie jaki był 24 stopnie ? Jak w ciężarowych ?

Spróbuj pompą pokręcić , a wtryski widziałeś czy dobre osobiście ? 

Miałem sw 400 po remoncie to walił na niebiesko ale tylko po odpaleniu jak się rozgrzał to już nie dymił , ale na zimnym to i z pół godziny potrafił na niebiesko walić na wolnych obrotach , może i dłużej by dymił ale tyle to nie stał 

Opublikowano (edytowane)

Sprawdz jeszcze raz wtryski i czy nie masz czasem pod jakimś dwóch podkładek miedzianych.Można też zrzucić kolektor wydechowy i zobaczyć z którego dymi cylindra.

Edytowane przez krzysztofz14
Opublikowano

Kat wtrysku w agregacie był 26 stopni, wtryski sam sprawdzałem na przyżądzie, kat wtrysku przestawialem na różne sposoby. Po zdjęciu kolektora wydechowego dymi z wszystkich cylindrów 

Opublikowano

najprościej to na kole zamachowym są znaki a dokładniej to otwór a na obudowie masz taki grzybek z dwoma położeniami . Jedna GMP a drugi 24 czy 26 stopni przed GMP zależnie od silnika 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Krzysztof_kc
      Pomocy. Jak wymontować pompę wtryskową w ciągniku Renaulr 145-14TX
    • Przez Dzidek122
      Witam. 
      Mam problem ze sprężarka w mf 255,bierze olej
      Nie jest mi potrzebna, dlatego chcę ją wymontowac, proszę o jakieś wskazówki 
       
    • Przez Blusik
      Witam 

      Mam silnik 1HC102 po remoncie (jeszcze na dotarciu) na nowym tłoku z PRL. Otóż gdy uruchomie silnik wszystko działa itp. Ale jak silnik jest nagrzany wydaje mi się za bardzo to nawet filtrem szczeliowym nie moge zakręcić. Za zimny zakręca lekko a jak jest rozgrzany to trzeba się silować z zaworem. Silnika po zgaszeniu nie da sie odpalić trzeba w 2 osoby. Samemu nie dam rady poprostu troche przekrece i już nie umiem przegwałcić . Niewiem czy winna jest dawka paliwa czy może regulacje wytrysku trzeba przeprowadzić. Jeśli tal to pod którym ma byc wtrysk miedzy PP 2000 a GMP w którym miejscu miejscu połowa, 3/4?. Z drugiej strony wydaje mi się,ze jak soe.nagrzeje na manometrzr pokazuje 0bar ciśnienia oleju na wolnych a na gazoe chyba z 1 jak jest zimny pokazuje z 4 bar a na wolnych z 1 i grosz. Czy tu tez cos trzeba regulować? Pozdrawiam
    • Przez ProMmm
      Witam mam problem ponieważ strasznie grzeje mi się ciągnik john deere 2140 bez napędu na kwadratowej kabinie. Wymienilem pompę wody oraz chłodnice na nową, uszczelka pod głowicą też jest nowa, a ciągnik jak się grzal tak się grzeje dalej. Proszę o pomoc bo już nie wiem co mogę jeszcze zrobic.

    • Przez Marecki2922
      Witam , dostałem myjkę która nie odpala grzania wody prawdopodobnie padł czujnik przepływu wody i moje pytanie jak go sprawdzić  ,czy można ten czujnik zmostkować w celu sprawdzenia ?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v