Skocz do zawartości
Zoch

Świeca płomieniowa 310 LSA

Polecane posty

Zoch    4

Witam

 

Wiecie może gdzie znajduje się dokładnie świeca płomieniowa w Fendzie 310 LSA?Szukałem i nie mogłem znaleśc,a należałoby ją wymienić :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
nik23    1

Swieca jest zawsze w kolektorze ssacym, na samym poczatku , tak zeby ogrzewać cale powietrze na wszystkie tłoki,

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Witam, kontrolka od swiecy plomieniowej zapala się od jakiejś temperatury czy jak? Bo u mnie się nie świeci wgl dopiero po rozpaleniu silnika i zgaszeniu to ta kontrolka zaczyna mrygac... i drugie moje pytanie jak dostaje paliwo ta świeca płomieniowa? Bo u mnie jest jak by to była taka mala pompka elektryczna i od niej jest przewód do pompy wtryskowej i drugi od niej do świecy płomieniowa ale jak go odkrecilem to nie było tam żadnego paliwa to jak to działa?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JD1052    79

To nie działa jak świece żarowe z automatu kiedy jest zimno... świece uruchamia sie trzymając stacyjke na 2 pozycji i czeka aż sie nagrzeje-przekaźnik czasowy jest i po jakimś czasie kontrolka zgaśnie wtedy zaczynasz kręcić silnikiem i paliwo podawane jest do świecy, po drodze jest elektrozawór, który otwiera ów dopływ paliwa do świecy i jest on uruchamiany takze jeżeli stacyjka jest na 2 i 3 pozycji...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No właśnie trzymałem na drugiej pozycji ale ta kontrolka od swiecy mi się nie świecila na poczatku dopiero jak ciągnik rozpalilem troszkę się rozgrzalas i wtedy jak zagasilem to dopiero zaczęła mrygac a na zimnym silniku nie świeci dlaczego? Prąd sprawdzałem na swiecy po przekreceniu stacyjki na pozycje 1 jest.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JD1052    79

Na pierwszej pozycji nie może być prądu na świecy... przecie jak silnik pracuje stacyjka też jest na 1 pozycji bo wraca z 2 i 3 pozycji po starcie silnika.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No ale dotykam do kabla na pierwszej pozycji i jest prąd dopiero po 30 sekundach gdzieś prąd ginie czyli przekaźnik czasowy rozlacza na 1 pozycji, a gdy sama świecie się nagrzeje to będzie czuć ze jest ciepło jak się ją dotknie z zewnątrz? I drugi problem teraz to nie dochodzi mi prąd do tego elektrozaworu co podaje paliwo, ten elektrozaworu otwiera się dopiero w pozycji trzeciej jak się kręci tak? Bo tak robiłem i prądu było brak w tym kablu...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A ten elektrozaworu powinno być słychać jak się otwiera? bo brałem go na krótko z akumulatora i nic nie slychac to chyba zepsuty jest

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JD1052    79

Po pierwsze ja to opisuje na przykładzie 312 na nowej budzie ale na starej może być tak sama budowa... Elektrozawór troche słychać i otwiera się na 2 pozycji na trzeciej tez jest otwarty tak samo swieca na drugiej i trzeciej pozycji grzeje. Jak chcesz sprawdzić świece to wykręć nia i przyłóż do kolektora wtedy bedziesz widział co sie dzieje. Przekaźniki są dwa jeden czasowy(w kabinie) a drugi od podania prądu na świece(przed kabiną).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ok dzięki za info, będę musiał najpierw dojść czemu na 2 pozycji nie ma prądu na elektrozaworze no i drugi elektrozawor musze bo ten na krótką podłączyłem i zero reakcji
i wtedy zobaczę co ze świecą. Tylko dziwi mnie to że jak przyjdę go z rana palić to nie świeci mi ta kontrolka od swiecy, dopiero jak po rozpaleniu rozgrzeje się silnik zgasze i przekrece kluczyk na 1 pozycję to wtedy kontrolka od swiecy tylko mryga... wiesz o co z tym chodzi? Dlatego pytałem wcześniej czy ta świeca załącza się od jakiejś temperatury...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JD1052    79

A nie jest tak że kontrolka od świecy pokazuje kody błędów? Niech sie ktoś wypowie kto ma lsa...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No ja tego niewiem właśnie jak to jest, sprawdzałem świece tak jak napisałeś ale świeca nie grzeje, sprawdził bym prosto z akumulatora ale żeby jej nie spalić jak dobra bo pisze na niej 11v...
Dorzucam zdecia gdzie znajduje się świeca płomieniowa i elektrozawor od swiecy bo nigdzie na forum tego nie ma...

post-99824-0-04977600-1479400368_thumb.jpg

post-99824-0-26149700-1479400466_thumb.jpg

Edytowano przez grzesiek1524

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotrkrk25    0

Możesz sprawdzić świecę bezpośrednio z akumulatora tylko podłącz na nie więcej jak 10 sekund, a jeżeli chodzi o elektrozawór to powinno być słychać wyraźne cyknięcie w momencie podania prądu. Możesz też go sprawdzić poluzowując przewód paliwowy przy świecy. Następnie zakręć silnikiem kilka razy, jeżeli paliwo popłynie to elektrozawór jest dobry. Co do świecy to ja mam 9,5v i jak kupowałem nową to widziałem że ten model idzie do wszystkich fendtów serii 3xx i do deutz fahra. W moim przypadku za świecę w sklepie  chcieli 150zł, a na allegro jest do dostania za 45. Ta sama świeca jest też montowana w Iveco i Ducato.

 

Ps. Jeżeli zasilanie na świecy masz na 1 pozycji to najpierw to napraw. Z tego co piszesz to ktoś uprawiał kowalstwo artystyczne na twojej instalacji.

Edytowano przez piotrkrk25

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No świece sprawdzę jutro, elektrozawor sprawdzałem dzisiaj pod akumulatorem i nic nie slychac czyli musze kupić nowy, instalacja wszystko jest w oryginale nic nikt nie grzebal, a prąd w pozycji 1 jest ale tylko przez 10 -20 sekund i rozlacza, w pozycji 2 słychać na początku ze jak by przekaźnik załączyl to świece i po 10 sekundach słychać jak rozlacza... ale mam pytanie... Czy kontrolka od świecy powinna świecić na zimnym nie zależnie od tego czy świeca jest dobra czy spalona czy jak spalona będzie to i kontrolka nie będzie się świecić?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotrkrk25    0

Elektrozawór to koszt ok 150-200zł (ewentualnie używki ze szrotu od samochodów które wymieniłem). W moim kontrolka uruchamia się za każdym razem, niezależnie od temperatury i stanu świecy, a nawet po odpięciu przewodu od świecy również świeci. Raz tylko zaczęła szaleć, ale to była wina niełączącego bezpiecznika.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Świece teraz sprawdzałem pod aku i tez nie działa czyli spalona. Teraz zagadka czemu mi ta kontrolka nie świeci, dopiero na rozgrzanym silniku ale to tylko mryga... a ty masz też 312 lsa? Który to bezpiecznik od góry?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotrkrk25    0

Mam 306, u mnie to bezpiecznik 5 od góry. Co do elektryki oba modele nie powinny się różnić. Różnice mogą występować bardziej w zależności od rocznika.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

no to jutro jeszcze włożę inny bezpiecznik albo gniazdo przeczyszcze bo bezpieczniki wszystkie dobre... a może wiesz czy elektrozawór ma też bezpiecznik? bo w tym kablu co leci do elektrozaworu to nie ma w nim prądu w żadnej pozycji stacyjki..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotrkrk25    0

Wszystkie urządzenia są zasilane przez bezpieczniki. Który jest od elektrozaworu to nie wiem, ale radzę wyjąć wszystkie bezpieczniki z całą skrzynką, wyczyścić gniazda, styki na kostkach i przekaźnikach.

A tak w ogóle z którego roku jest twój Fendt?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotrkrk25    0

W moim nie ma przekaźników przy stacyjce, a dostęp jest łatwy. Zdejmujesz półbiegi i odkręcasz 4 śrubki. Najprawdopodobniej i tak będziesz musiał tam zajrzeć, bo jeśli operacja przy bezpiecznikach się nie powiedzie to winna będzie właśnie stacyjka.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No jak nie znajdę innego rozwiązania to będę musiał zajrzeć i do stacyjki, dam znać jak coś co było...
a świeca może być z iskry ta 9.5 v? I dzięki za informacje.

Edytowano przez grzesiek1524

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie, zakupiłem ową świecę i zawór i chciałbym to już zamontować ale mam problem z tym że w kablu idącym do elektrozaworu nie ma prądu, bezpieczniki wszystkie dobre, w czym wina? Dodam ze kontrolka od świecy (na zimnym silniku) po przekręceniu kluczyka się nie świeci ale na rozgrzanym silniku gdy przekręce kluczyk kontrolka mryga... I druga sprawa po przekręceniu stacyjki na pozycje 1 grzeje mi się świeca tak przez około 10 sekund i rozłacza ją przekaźnik (lecz kontrolka nie świeci)..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez jendrula2
      witam przy przełączaniu z największego półbiegu na najniższy nagle wyskoczył błąd 5.1.03 kasowanie błędu nie pomaga jest to jedyny błąd jaki się wyświetla może ktoś coś doradzi
      fendt farmer 311 turbomatik 1996 r dodam że ciągnik jeździ i rewers działa poprawnie na zgaszonym ciągniku kropka na wyświetlaczu przeskakuje  jak uruchomię ciągnik piszczy alarm i wskaźnik od półbiegów znika
    • Przez repek92
      Witam. Chciałbym się zapytać użytkowników tego silnika, czy te silniki w transporcie są takie mulowate? Delikatna górka i trzeba redukować. Nawet na pusto nie idzie jakoś super. MTZ 82 przy moim.to szatan ale z pługiem to daje radę nie czuć że ciężko itd tylko w tym transporcie ciężko
    • Przez Massey294s
      Witam, mam wyciek paliwa od strony bloku silnika z pompy wtryskowej w 311 98r. Pytanie brzmi jak jest ustawiana i czy są jakieś znaki? Wyciągając ją muszę zwracać na coś uwagę? Pompa wyjdzie z kołem zębatym czy jest może to jakoś dzielone? Potrzebuje ją tylko wyciągnąć i uszczelnić.
    • Przez Dodi
      Witam całe społeczeństwo AgroFoto. Mam nie mały problem z Fendtem 310 LSA turbomatik, 88r i zwracam się do osób będących w temacie o pomoc. Tematów o hydraulice w takich ciągnikach jest mnóstwo, ale w żadnym nie znalazłem najmniejszej wskazówki na rozwiązanie bolączki mojego Freda. Moderatorów proszę o wyrozumiałość, że zakładam nowy, podobny temat, jednak mamy żniwa i czas to piniądz. 
       
      Do rzeczy.
       
      Olej hydrauliczny po długiej, ciężkiej pracy jest zagotowany o czym świadczy kontrolka temperatury oleju i przetopione przewody elektryczne, które leżały na pompie. Ciśnienie na zimnym oleju 180 bar, rozgrzanym 120-150. Tu obstawiam pompę. Jednak nawet na zimnym oleju ściśnienie na manometrze ze 180 bar spada w kilka sekund do ok 100 bar. Podnośnik nie opada jednak druga sekcja ładowacza (wysyp łyżki już powoli się przechyla) Wina rozdzielacza? Podlega on w ogóle naprawie? Dodam, że układ jest szczelny, nie ma żadnych wycieków nawet z bloku rozdzielacza. Jest jeszcze jeden mały mankament podczas normalnej roboczej temperatury oleju. Gdy już ciągnik się rozgrzeje słuchać syczenie ciśnienia z okolic rozdzielacza. Jakby jakieś lewe ciśnienie. Ustaje czasem na kilka sekund lub gdy ruszę podnośnikiem do góry, lub dźwignią krzyżową podniosę ładowacz. Zetknął się ktoś kiedyś z podobnym problemem?
       
      Z góry dziękuje za pomoc.
      Pozdrawiam Rafał.
    • Przez piotrslonski1
      Witam problem występuje w 310 wywala błąd 5.1.61 wykrzyknik i ikonę
      Kosteka od czujnika była zgnita wymieniłem czujnik i kostkę lecz po wymianie błąd nie gaśnie
      Os podniosło do samej góry nie da się nią regulować
      W czym może być problem
      Bezpieczniki sprawdziłem
      Proszę o pomoc
×