Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

w ostatnim RPT jest test trzech ciągników z przekładniami bezstopniowymi robiony przez niemieckie DLG i wyniki mamy takie : JD 7920 spalił podczas testu 29 l/h MF 7495 24,5 l/h, zaś Fendt 820 spalił 21,4 l/h

Opublikowano

Moja znajomość tego języka pozwala mi na bezproblemowe zapoznanie się z metodologią tych testów-niestety na znalezienie samych testów w/w ciągników już nie :D.

Tak poza konkursem-kiedyś przez miesiąc mieszkałem dosłownie obok ichniego (DLG) ośrodka badawczego...i kompletnie nie miałem pojęcia że coś takiego tam jest :D

Opublikowano

Bardzo mnie to zaciekawiło... tzn. wynik testów... że DF jest oszczędniejszy od SISU (bo myśle że skrzynia i inne podzespołu ciągnika są nie ważne - skrzynia bezstopniowa, więc nie ma różnicy... ) Aż będe musiał w pon. kupić RPT :D

Szczerze mówiąc to i tak twierdze że SISU jest odszczędniejsze od deutza :D Nie wiadomo też jak były przeprowadzane te testy... Jak w jednym , całym sezonie to ok... a jak np. w jeden dzień ( w małym czasie ), czyli transport czy inne pierdoły, to mogło to wyjść nie do końca dobrze i realnie...

Opublikowano

Oto linki do testów poszczególnych ciągników:

http://www.dlg-test.de/pbdocs/traktoren/Jo...toPowr_2005.pdf

http://www.dlg-test.de/pbdocs/traktoren/MF7495_2004.pdf

http://www.dlg-test.de/pbdocs/traktoren/Fe...0_Vario_TMS.pdf

 

Jak ktos trochę się rozumie w takich testach to najoszczedniej wypada, gwoli niezadowalenia wiekszości JD 7920 :D.

 

Objasniam dlaczego: każdy producent oferuje wiele typów a zwłaszcza mocy ciągników by móc je dobrać odpowiednio do swoich oczekiwań, czyli do maksymalnej mocy jaką jesteśmy w stanie ekonomicznie wykorzystać, najczęściej wykorzystywaną mocą w gospodarstwie (ponad 80%) jest moc uciągu, tak więc JD7920(126,8kW-maksymalna moc uciągu)) i Fendt820(120kW) sa dosyć zblizone parametrami , Mf7495 jednak dosyć mocno odstaje(101,5kW) i przeliczniu na moc uciągu Jd zużywa 265gON/kW, fendt 275gON/kW a MF to jest juz dosłownie paliwożerca 298gON/kW.

 

Zapraszam do r z e c z o w e j polemiki.

Opublikowano

No i nic dziwnego że nie mogłem znaleźć-szukałem jakichś nowych testów-a te które znalazłem były sprzed lat...więc odpuściłem sobie :D.Tyle teorii-w praktyce (już gdzieś o tym wspominałem) w pracy z wałem łąkowym mój JD nie potrzebował NIGDY włączenia przedniego napędu gdy Zetor 7341 (było nie było o bardzo zbliżonej mocy) musiał W TAKICH SAMYCH WARUNKACH cały dzionek piłować na napędzie że o piłowaniu w ogólności nie wspomnę :D.Tyle gwoli uciągu.

PS.Znów podpadam :D

Opublikowano

Co do siły uciągu myślę że szerokość i jakość ogumienia a także masa ciągnika w warunkach łąkowych mają większe znaczenie niż moc na silniku co innego gdy mówimy o mocy dostępnej na kołach .

P.S No to podpadamy razem.

Opublikowano

Nie no nie pozwoliłbym sobie na opisanie owej sytuacji gdyby ogumienie diametralnie się różniło-było bardzo zbliżone-masy ciągników również.

Opublikowano
Oto linki do testów poszczególnych ciągników:

http://www.dlg-test.de/pbdocs/traktoren/Jo...toPowr_2005.pdf

http://www.dlg-test.de/pbdocs/traktoren/MF7495_2004.pdf

http://www.dlg-test.de/pbdocs/traktoren/Fe...0_Vario_TMS.pdf

 

Jak ktos trochę się rozumie w takich testach to najoszczedniej wypada, gwoli niezadowalenia wiekszości JD 7920 :D.

 

Objasniam dlaczego: każdy producent oferuje wiele typów a zwłaszcza mocy ciągników by móc je dobrać odpowiednio do swoich oczekiwań, czyli do maksymalnej mocy jaką jesteśmy w stanie ekonomicznie wykorzystać, najczęściej wykorzystywaną mocą w gospodarstwie (ponad 80%) jest moc uciągu, tak więc JD7920(126,8kW-maksymalna moc uciągu)) i Fendt820(120kW) sa dosyć zblizone parametrami , Mf7495 jednak dosyć mocno odstaje(101,5kW) i przeliczniu na moc uciągu Jd zużywa 265gON/kW, fendt 275gON/kW a MF to jest juz dosłownie paliwożerca 298gON/kW.

 

Zapraszam do r z e c z o w e j polemiki.

tu pokazałeś dane dla maksymalnego uciągu, ale od kiedy to wykorzystujemy jej maksymalną wartość? Najczęściej szukamy wariantów najbardziej ekonomicznych. W tych testach jednoznacznie w każdym pomiarze Fendt jest oszczędniejszy. Przelicz kolego jak wychodzi to spalanie w litrach, bo wynik w gON/kW dla zwykłego chłopa nie wiele mówi, i często bywa mylący

Opublikowano

jesli chodzi o ten test zamieszczony w rpt to autor podajac wartosci spalania podaje srednie spalanie w tescie dla tych marek na podstawie testu dlg odpowiednio jd 29 l/h mf 24,5 l/h a fendt 21,4 l/h fendt i jd prezentuja tu wyruwnany poziom mocy potwierdzony w tescie co do mf ma on miejsza moc w tescie

 

przy maksymalnym obciazeniy spalanie wynosi dla mf i fendta okolo 31 litrow a dla jd w granicach 40 litrow

jest mala roznica ?

artykul zostal napisany moim skromnym zdaniem obiektywnie na podstawie owych testow uznanego instytutu wiec nie widze powodow aby negowac te wyniki nie ma tu raczej pozywki dla zwolennikow jakichkolwiek teori spiskowych

Opublikowano

A od kiedy ciągnika o mocy 200 KM używamy na "pół gwizdka" ?-ja co prawda nie posiadam ciągnika o tej mocy-ale mój brat cioteczny posiada dwa Case każdy o mocy ponad 200 KM i wiem że ciągniki te są użytkowane pod naprawdę sporym obciążeniem-zużycie paliwa waha się między 32-40 l/h !

Mała edycja-@timasz-nie wiem czy zauważyłeś ale owo max.zużycie paliwa wynosi 38,9 l/h w przypadku Fendta a nie ok. 31 l -jest różnica ?

O przepraszam-jeszcze jedno edytowanko-doczytałem się nie 38,9 a 39,7 :D

Opublikowano

nie na pół gwizdka, tylko na 80% i właśnie przy takim wykorzystaniu uciągu Fendt pali około 31 litrów. Czy wyobrażasz sobie aby cały czas kożystać z maksymalnej siły uciągu??? a gdzie jakakolwiek rezerwa?

Opublikowano

Mala edycja @jaro mowimy tuo obrotach przy ktorych uzyskuje sie moc max w fendcie i jd a dla fendta jest to wartosc rowna wedlug pomiaru 31,4 l/h tak jest w tej czarodziejskiej tabelce z tego testu i tak jest tez to ujete w artykule w jd pomiar zostal dokonany w ten sam sposob tylko w tamtym tescie nie ma tej tabelki jest to przedstawione w inny sposob graficzny

 

ps.

nie widzialem piszac moj post postu kolegi @ b0gdana :D

Opublikowano

Sorry @timasz-ale gdzie Ty widzisz te wyniki ?-ja siedzę właśnie i przeglądam wyniki testu DLG (wcześniej wspomniałem że język niemiecki obcym mi nie jest :D) i nie widzę tych wyników o których wspominasz-dlaczego bierzesz Fendta i dajesz mu 80% obciążenia a dla JD 100% -następnie porównujesz i herezje wychodzą ?

@bogdan-dopiero zauważyłem Twój post-a owszem wyobrażam sobie -czasami i 100 % brakuje :D.

Może ktoś zeskanować mi ten artykuł i przesłać na zaborowo@poczta.fm ?

Opublikowano

Widzisz ja pisze tylko to co przeczytalem watpie by jd byl poddawany 100% obciazeniom a fendt tylko 80% i autor artykulu tego nie widzial lub celowo wprowadzal w blad czytelnika

co do spalania sredniego to raczej nie ma tu watpliwosci

 

co do sformulowania jakiego uzyles a mianowicie Herezja to radzilbym na przyszlosc podchodzic do sprawy mniej emocjonalnie chyba ze jestes jakims obronca nowej wiary w spalanie ciagnikow bo nie chcialbym skonczyc tak jak wielu heretykow na stosie;) (ewentualnie ekskomunika lub fatwa)

Opublikowano

@timasz-nie czytałem artykułu a jedynie testy-no i coś mi się tu nie zgadza (dlatego też prosiłem o zeskanowanie artykułu).Co do herezji-kompletnie pozbawiony jestem uczuć jeżeli chodzi o suche dane techniczne-jeżeli dorwę ten artykuł i skonfrontuję z testami (do tych mam dostęp) i okaże się że masz rację-to odszczekam :D-(mogłem co prawda uśmieszek za tą herezją umieścić-o taki :D).

A co do stosów etc.-nie nie jestem obrońcą JD ani tam takie-wkurza mnie tylko wrzucanie do jednego worka ciągników (JD i Zetor paliwożerne),Same i Fendt oszczędne (ale już np.DF z takim samym silnikiem jak Fendt niekoniecznie oszczędny i takie tam).

"CYTAT(jaro @ Jul 5 2009, 20:50 )

@bogdan-dopiero zauważyłem Twój post-a owszem wyobrażam sobie -czasami i 100 % brakuje .

to jest niewątpliwie oznaką źle dobranych maszyn "-niewątpliwie chodziło mi na ten przykład o długotrwałe niekorzystne zjawisko pogodowe pod kodową nazwą "deszcz" które to powodowało rozmięknięcie gleby a w konsekwencji większy poślizg (pewnie zasugerujesz użycie kół bliźniaczych-niestety już były założone)

Opublikowano

@b0gdan właśnie takie jest zamierzenie skrzyni vario, AP czy dyna VT by rezerwy nie było (w tescie wszystkie ciągnik miały bezstopniówki) czyli darmowego spalania oraz nalezy dobierać ciągnik do odpowiedniej pracy - dużo typów z różnymi zakresami mocy.

Jeśli gON/kW są mylące to nie wiem co jest bardziej miarodajne, bo napewno nie zuzycie w l/godz. Każda praca w polu potrzebuje konkretnej ilości energi czyli defakto kW na wykonanie konkretnej pracy. Spalanie w l/godz jest dopiero pochodną wynikającą z wielkości maszyny dającej energię i czasu jej działania. A w tej materi bardzo dużo zalezy od umiejetności operatora a nie samej maszyny - warunki na polu, ogumienie itp. itd.

 

Obejrzyjcie dokładnie linki z testów DLG (dokładnie wykresy zuzycia) maksymalne uzycie paliwa JD nigdy nie przekracza 42l/godz a fendta dochodzi do 60 l/godz !!!!!!

 

EDIT: W tym wykresie splania l/godz fendta chyba jest napewno błąd, złe wyskalowanie, tam gdzie jest 60 powinno być 40 a tam gdzie jest 40 powinno być 20.

Opublikowano

Ja patrze na gołe wyniki testów a to co było podane w RPt to jest juz interpretacja. A z interpretacją może być tak że każdy ma swoją jak d... . Wyciąga się te dane, które sa najkorzystniejsze dla piszącego - swoją drogą DLG w tych nowszych testach tez trochę zmieniło metodykę podawania wyników badań, a z moich obserwacji jest to podyktowane tym by podciągnąć trochę wyżej ... fendta ?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez zadenrolnik
      Cześć, chcialbym sie przywitać i jednocześnie zadać pytanie. 
      Po pierwsze w ogole nie znam sie na ciągnikach ale musze kupić. 
      Potrzebuje sprzęt który bedzie miał tura o udzwigu 1600kg żeby czasem rozładować palety z tira oraz potrzebuje go do odśnieżania placu, podłączyć solarke, obowiązkowo 4x4. Musze podłączyć zamiatarke zeby umyć droge po budowie i może pociągnąć zwykłą przyczepę. 100% pracy na utwardzonym terenie. Nie bedzie w ogole wykorzystywany w polu. Chyba w okolicy 90-100KM 
      Powiedzcie co wybrać, czego szukać. Nie chcę wydawać ogromnych pieniedzy bo sprzet bedzie używany sporadycznie. Chcialem zeby mial klimę ale w sumie mozna dołożyć aftermarketową.
      Póki co patrze na MF 390, 3090, Deutz dx85, 6.31, case 5130, cs78, renault ergos 100km, pronar 85, 
      Nawet nie wiem czy dobrze patrze. Chcialbym prosty sprzet zeby jak najmniej sie mogło posypać. raczej wole coś do 5t wagi zeby nie trzeba bylo balastu jak bedzie rozładowywał ciężką palete.
      Budżet zakladalem 40000 ale juz jestem czy 70000. A wolałbym wybadać mniej bo ani to nie bedzie zarabiać ani nic. To tylko na własny użytek w kole komina. 
      Bede wdzieczny za wszystkie rady, sugestię itd 
      Pozdrawiam 
    • Przez zadenrolnik
      Cześć, chcialbym sie przywitać i jednocześnie zadać pytanie. 
      Po pierwsze w ogole nie znam sie na ciągnikach ale musze kupić. 
      Potrzebuje sprzęt który bedzie miał tura o udzwigu 1600kg żeby czasem rozładować palety z tira oraz potrzebuje go do odśnieżania placu, podłączyć solarke, obowiązkowo 4x4. Musze podłączyć zamiatarke zeby umyć droge po budowie i może pociągnąć zwykłą przyczepę. 100% pracy na utwardzonym terenie. Nie bedzie w ogole wykorzystywany w polu. Chyba w okolicy 90-100KM 
      Powiedzcie co wybrać, czego szukać. Nie chcę wydawać ogromnych pieniedzy bo sprzet bedzie używany sporadycznie. Chcialem zeby mial klimę ale w sumie mozna dołożyć aftermarketową.
      Póki co patrze na MF 390, 3090, Deutz dx85, 6.31, case 5130, cs78, renault ergos 100km, pronar 85, 
      Nawet nie wiem czy dobrze patrze. Chcialbym prosty sprzet zeby jak najmniej sie mogło posypać. raczej wole coś do 5t wagi zeby nie trzeba bylo balastu jak bedzie rozładowywał ciężką palete.
      Budżet zakladalem 40000 ale juz jestem czy 70000. A wolałbym wybadać mniej bo ani to nie bedzie zarabiać ani nic. To tylko na własny użytek w kole komina. 
      Bede wdzieczny za wszystkie rady, sugestię itd 
      Pozdrawiam 
    • Przez juras390
      John Deere 7600
      Czy ktoś jest posiadaczem bo ja jestem i będę potrzebował porady
      Proszę 
    • Przez raffik4
      Witam zwracam się z prosbą o doradzemie mi jaki mam wybrać ciagnik do 60km na co prawda małà działke 2h na ktorej uprawiam warzywa,jest sad ciagnik miałby słuzyc do ogolnych zastosowań ziemia jest ciezka duzo pracy nie bedzie orka,glebogryzarka,kultywator,czasem koszenie trawy,zalezy mi na prostocie ,trwałosci i dobrego dostepu do czesci dodam iz mam na mysli ciagnik uzywany.
    • Przez lukaszgg
      Witam. Stoję przed wyborem ciągnika na gospodarstwo, wolę kupić coś nowego. I tutaj moje pytanie skierowane do was, co aktualnie polecacie? Coś co by mnie interesowało to przedział w granicach 80 - 110 KM  cena 200 netto 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v