Skocz do zawartości
Skoczek1994

Wyskakujący żółw

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Żółw
Skoczek1994    36

Witam na przełomie lutego i marca, w moim Mtz 82 pojawił się problem. A mianowicie podczas orki, na  bardzo ciężkiej ziemi zaczął  mi wyskakiwać żółw, głównie gdy ciągnik miał dość ciężko. Na początku było to sporadyczne ale gdy kończyłem orkę zaczęło, to  się robić dość uciążliwe. Zauważyłem że żółw podczas redukcji, nie stawia żadnego oporu można go dosłownie jednym paluszkiem wrzucić, w porównaniu do zająca który wchodzi dość ciężko, to żółw nie stawia żądnego oporu. Tak myślę co może być tego przyczyną, zastanawiam się czy nie wymienić tych "widełek" które przesuwają tryby w skrzyni, bo to chyba jest jedyna rzecz którą da się wymienić bez rozpoławiania ciągnika. Wcześniej jakoś nie miałem czasu się za to zabrać, natomiast teraz muszę, bo w ciągu 2 maks 3 tygodni kupię prasę, i się obawiam że może powrócić ten problem. Może ktoś ma jakieś pomysły, co może być tego przyczyną, i za co się zabrać. Z góry dzięki za odpowiedzi:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
UrsusCzesio    304

Tak dla jasności jeszcze dopytam chodzi ci o zółwia na tej drugiej dźwigni reduktora?  Zdejmij dekiel ze skrzyni pośredniej z widełkami i popatrz może tej kulki brakuje a jak jest ok to łyżke weź i sprawdź czy ta choinka nie jest wyrypana na łączeniu skrzyni i skrzyni pośredniej bo znajomy miał tak że się posypały łożyska i żółwia nie miał wogóle 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Skoczek1994    36

Nie kolego chodzi mi o żółwia, czy jak kto mowi o polowe zmienianie główną dzwignia zmiany biegów. Wyskakuje niezależnie od przełożenia ale tylko gdy ciągnik ma bardzo ciężko. A i jeszcze jedno zauważyłem, że jak przyjadę jakiś kawałek pod obciążeniem np.Z dwoma przyczepami sianokiszonki to gdy wracam dźwignia na żółwia to czuć ze się delikatnie wysunął. Ok kolego rozbiorze zobaczę i dam znać czy pomogło.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez bekba
      Witam, belarus 1025, 2010r, rozdzielacz wschodni po sprawdzeniu we firmie zajmującej sie regeneracją rozdzielaczy został uznany za sprawny(wymieniłem też profilaktycznie zawór przelewowy) , pompa założona nowa, filtr w zbiorniku na olej hydrauliczny nowy, filtr siatkowy na dole ciągnika wyczyszczony, wirnik oleju ze skrzyni tez wyczyszczony. Stan oleju pełny. Sytuacja wygląda tak że ciśnienie na zegarze podłączonym pod obojętnie które złącze przy dużym gazowaniu wzrasta do 80 bar i spada mimo że ciśnienie jest cały czas podawane. Podnośnik też bardzo słaby. Prosił bym o dokładne wskazówki jak podnieść ciśnienie w tym rozdzielaczu bo chyba nie mam takiej klapki na dwie śruby jak jest w starszych wersjach. Pozdrawiam  

    • Przez Peron
      Witam
       
      Czy ktoś z Was wymieniał fotel w swoim MTZ 82 na bardziej komfortowy? Nie chcę kombinować z samochodowymi, chciałbym kupić coś dedykowane do ciągników. Najlepszy to byłby oczywiście jakiś Grammer pneumatyczny, no ale jakiś dobry mechaniczny też może być. 
       
      Zastanawiam się nad czymś takim:
       
      http://allegro.pl/agro-mar-fotel-siedzenie-komfortowe-mtz-pronar-mf-i6574126281.html
       
       
      http://allegro.pl/agro-mar-siedzenie-fotel-mtz-ursus-mf-pronar-i6574129397.html
       
       
      Jeśli ktoś ma, to byłbym wdzięczny za opinie.
    • Przez dzony9203
      Mam problem. Od niedawna nie mogę załączyć przedniego napędu w belarusie 920. Przedni napęd na krzyżakach, załączany dźwignią.
      Dźwigienka jest w jednej pozycji, jakby zablokowana i nie można jej przestawić. 
      Co może być przyczyną?
      Pozdrawiam.
    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez marka
      Kilka wieczorów poświęciłem na przejrzenie forum dotyczące MTZ i Belarusa i stwierdziłem że każdy ciągnik jest z innej bajki więc postanowiłem otworzyć własny temat na którym będę opisywał własne kłopoty z belarusem 820.3 rocznik 2008 i rozwiązania problemów, zwłaszcza że dzięki forum rozwiązałem już dwie "awarie"patrz problem z WOM w MTZ - Agrofoto.pl Forum - strona 2 i mtz nie odpala - Agrofoto.pl Forum
      A na dzisiaj nowy problem czyli niedziałający wentylator nagrzewnicy oraz prawdopodobnie świeca żarowa .studiując schemat doszedłem do wniosku że za wentylator odpowiada przekaźnik pierwszy licząc od strony kierowcy i na kostce powinno być napięcie idące od bezpiecznika .Czy z tą awarią mogą mieć związek bezpieczniki zabezpieczające ładowanie i gdzie one są fizycznie w ciągniku ?
×