Skocz do zawartości
WOJTEK-21

renault ceres 85x

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
WOJTEK-21    0

Witam panowie. Mam do was takie małe pytanie, posiadam Renault Ceres 85x który ma dwie prędkości wałka 540 i 540EKO. Problem mój polega na tym że nie wiem przy jakich obrotach silnika  jest 540 i 540EKO, wdzięczny bym był za pomoc w trybie expresowym, z góry dzięki i pozdrawiam.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
WOJTEK-21    0

Eko to napewno nie jest zależne od prędkości jazdy wogule wałek nie ma nic wspulnego z prędkością jazdy, ale dzieki za odpowiedz a gdyby ktoś wiedział dokładnie to czekam na informację.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Lukas2909    4
Napisano (edytowany)

Może to Ci pomoże co prawda o mf, ale zawsze http://www.korbanek.pl/spolka/pl/massey_ferguson/ciagniki_33315_km/seria_6600_120_160/wom.html

Czyli jak dobrze rozumiem 540 jest przy maksymalnych obrotach, a 540 eco przy 1550,

Co do wom'u zależnego to jest coś takiego "Standardem jest WOM niezależny od prędkości jazdy zapewniający 540 obrotów na minutę, niezależnie od biegu, na którym porusza się ciągnik. Stosuje się też prędkość 1000 lub 750 obrotów na minutę. Obroty 750 zwane są także obrotami ekonomicznymi i oznaczane są jako 540E. Niektóre ciągniki rolnicze umożliwiają przełączenie wałka w pracę "zależną", wówczas obroty wałka są proporcjonalne do prędkości jazdy ciągnika (standard w zaniku)." cytat z wiki, mam nadzieję, że pomogłem, pozdrawiam ;)

 

Edytowano przez Lukas2909

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
WOJTEK-21    0

Z tego co tak mniej więcej się orientuję w innych markach ciągników  to 540 obrotów WOM znajduje się miedzy 1800 a 2000 obrotów silnika  na minutę , a  540EKO (E) tak pomiędzy 2000 a 2200 ale chciałbym wiedzieć dokładnie. Sporo osób mówi że 540e i 750 to jest tak naprawdę to samo, ale dokładnie nie wiem. Dzięki za ten link a jakbyś jeszcze coś miał to fajnie było by jakbyś podrzucił, pozdrawiam!

Ps.

A z tymi obrotami proporcjonalnymi do prędkości jazdy niezależnie od biegów   jeszce się nie spotkałem, trochę dziwne to dla mnie ale może i tak jest. Pozdro!

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Adameo    1

mam tego ceresa i obroty eko to chyba 1700 -1800 tam jest napisane jutro sprawdze i powiem dokładnie

Mam takie pytanie jak smaruje się przodni napęd oprócz tego głównego sworznia w renówce silnik jd

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
WOJTEK-21    0

''Adameo'' jakbyś mógł to sprawdz mi dokładnie 540 i 540 EKO, a z tym smarowaniem przedniego napędu to zobaczę u siebie jak mam i ci napiszę bo teraz nie pamiętam, ja mam akurat silnik MWM ale napęd chyba niczym się nie różni.

 

A możę ktoś wie czy w ''Renault Ceres 85X  94r silnik MWM''  smaruje się łożysko oporowe na sprzęgle a jeśli tak to w  jaki sposób?

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Adameo    1

eco jest do tyłu w strone podnośnika na środku jest tzw luz a do przodu zwykłe 540

a jak jest z tym smarowaniem


nie wiele widać ale może dasz rade rozszyfrować to jest tabliczka z obrotów wałka

post-7524-0-27776900-1432898521_thumb.jpg

post-7524-0-38384000-1432898564_thumb.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
izydor6280    485

więcej smarowniczek nie ma, możesz odkręcić dekielki zwrotnic, szczególnie dolne, i napchać trochę "szmalcu"

koncówki drążków chyba są samosmarowalne

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
WOJTEK-21    0

Jeśli chodzi o przedni napęd to smaruje sie tylko sfożeń główny, tam od spodu jest dwa punkty smarownicze, no i zwrotnice od góry jest jeden punkt i smarowania i od dołu, w sumie wsystkich punktów smarowania jest 4.

Ps.

dzieki za to foto z obrotami WOM

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Adameo    1

a te krzyżaki nic sie z nimi nie robi

u mnie od spodu na zwrotnicach jest śrubka taka na ampuła czy w to miejsce należy wkręcić kalamitke i nasmarować ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
WOJTEK-21    0

ciężko powiedzieć sprubuj wkręcić kalamitkę i nasmaruj to będziesz widział co się dzieje, a krzyżaków to chyba się nie smaruje

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Adameo    1

próbowałem nasmarować ale nie moge wkręcić kalamitki i mam problem co dalej z tym

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Adameo    1

u mnie jest pod śrube ale jak wkładałem kawałek druta to tam jest smar czyli jakoś się to smaruje na sucho jak by to chodziło np w ładowaczu to chwila moment i przód do wymiany Więc jakoś się to powinno smarować

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
WOJTEK-21    0

spróbuj jeszcze oczyścić gwint na tej śrubie co wykręciłeś i skombinuj sobie gdzieś grzebienie  do sprawdzania gwintów metrycznych i calowych to sprawdzisz sobie jaki jest gwint to może uda ci się dobrać jakąś kalamitkę, tam napewno się to smaruje 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez krzysio55
      Witam. Posiadam ciągnik Renault 120.14 i chciałbym się dowiedzieć jak włączyć, uruchomić te hamulce po podłączeniu przyczepy ?? 
    • Przez Ares1x
      Witam, mam Kilka pytań do użytkowników ciągników Renault Ares. 
      1. Jak jest z awaryjnością tych ciągników? Głównie chodzi mi tu o skrzynie biegów, ponieważ cena jej naprawy jest dość wysoka.
      2. Jak użytkownicy oceniają komfort pracy w tych ciągnikach? 
      3. Na co trzeba uważać podczas zakupu tych maszyn?
      4. Czy polecają te ciągniki? 
    • Przez marioc14
      Witam
      Jestem zainteresowany zakupem ciągnika renault nectra
       https://www.otomoto.pl/oferta/renault-155-54-nectra-ID6zaIWR.html?utm_source=refferals&utm_medium=traffic_exchange&utm_campaign=olx#xtor=SEC-8
      Prosze o opinie użytkowników
      Pozdrawiam
    • Przez klocek1231
      Witam, to mój pierwszy post.
      Chciałbym się doradzcic szczególnie osób które miały do czynienia z ciągnikami w temacie. Otóż Posiadam gospodarstwo 20ha i szukam jakiegos używanego ciągnika. Oglądałem ostatnio Renault Aresa 556RX z 2003r. oraz MC Cormick MC115. Obydwa ciągniki są 4-cylindrowe i zwrotne, czegoś takiego szukam. Nie interesuje mnie praca przy turze. Tylko orka, uprawa i siewy. CIągnik ma pracować przy pługu AGROMASZ PO4 na zabezp. kołkowym o szerokości orki od:35 do 50cm na korpus. Posiadam głównie glebę 4 klasy, w tym 3ha III klasy. DO tej pory wszystko obrabiałem ciągnikiem URSUS 3512 + pług 3 skibowy BOMET. Na tym kawałku trzeciej klasy musiałem czasem orać na 2 skiby (zalezy jakie warunki).
      Który ciągnik byście polecili, biorąc pod uwagę pracę przy tym pługu, spalanie, żywotnosć podzespołów, oraz koszty utrzymania i serwisowania?
      Z góry dziękuję za pomoc
    • Przez WiktorGorzaa
      #Renault 110.54 1998r tx
      Ciągnik ma kilka wad co może być przyczyną? 
      -zmiana z 2-1 pólbieg jest płynne ale słychać lekkie pukniecie 
      -biegi wchodzą ciężko 
      -rewers elektro hydrauliczny na zimnym przy zmianie kierunku jazdy słychać lekki trzask pukanie, czasem na ciepłym też się zdarza ale rzadko 
      PROSZĘ O POMOC POZDRAWIAM 
×