Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

a to szarpanie i nierówna praca przy pewnych obrotach to może luźny klin na wału pompy paliwa prynajmniej ja się spotkałem z takim przypadkiem a pzyczyna była taka że wykruszył się ten wpust na klin wtedy też były takie objawy

Opublikowano

Albo luźna zębatka pompy wtryskowej. Sprawdź czy śruba w pokrywce pod sprężarką dociska ta zębatkę. W swoim bawiłem się dawką paliwa. Jak ja zmniejszyłem to silnik zaczął falować na obrotach i czuć to było jadąc na biegu.

Opublikowano

Chrobota. W momencie gdy tłok przechodzi w najwyższym punkcie cylindra zmienia się siła działająca na wał. Pierw wał ciśnie tłok w górę a potem sprężone powietrze pcha go w dół. W tym momencie wał korbowy sprężarki jest napędzany przez tłok i obraca się o luz na napędzie, zębatkach. To tak trzaska.

Opublikowano

Tylko, że sprężarka jest napędzana od koła zębatego pompy wtryskowej (tego co ustawia się początek wtrysku) i w nim lubi się panewka wytrzeć dając spore luzy. Myślę że jak tam się zrobiły to i na całym rozrządzie, a później chodzi to jak chce. To jest tylko moja teoria i jak ciągnij ma już zacny przebieg to wato tam zajrzeć. Ja swojego mtz-ta nie kręcę powyżej 1800 bor., bo po pierwsze: mało to ekonomiczne (mocy nie daje tylko prędkość ;) ), po drugie: mało to przyjemne dla ucha i silnika, po trzecie: odczuwam tak jak koledzy wyżej, że wpada w jakieś dziwne wibracje, no i wtedy lubi łyknąć sobie trochę oleju.

P.s. Starość nie radość, niech się cieszy, że ma pompę po regeneracji i wtryski :D

Opublikowano

To właśnie ten ciągnik? Za te pieniądze?

Nie dość że kupowanie kota w worku to żadnej gwarancji, że po przesłaniu pieniędzy ciągnik przyjedzie.

Dalsze pytania zadaj w bardziej odpowiednim temacie.

Opublikowano

Albo luźna zębatka pompy wtryskowej. Sprawdź czy śruba w pokrywce pod sprężarką dociska ta zębatkę. W swoim bawiłem się dawką paliwa. Jak ja zmniejszyłem to silnik zaczął falować na obrotach i czuć to było jadąc na biegu.

 

Kolego u mnie ten dekiel jest goły bez żadnej sruby(jeżeli myslimy o tym samym deklu przykrecanym na 3 śruby tu gdzie ustawia sie kat wtrysku)

Opublikowano

No właśnie tam. Prawdopodobnie w niektórych silnikach zębatka od pompy wtryskowej jest inaczej mocowana i nie było potrzeby blokowania jej tą śrubą. Prawdopodobnie u ciebie będzie ona przykręcona do kołnierza na wałku pompy trzema śrubami. W starszych są dwie. Zasada regulowania kąta wtrysku taka sama dla obu.

Opublikowano

No właśnie tam. Prawdopodobnie w niektórych silnikach zębatka od pompy wtryskowej jest inaczej mocowana i nie było potrzeby blokowania jej tą śrubą. Prawdopodobnie u ciebie będzie ona przykręcona do kołnierza na wałku pompy trzema śrubami. W starszych są dwie. Zasada regulowania kąta wtrysku taka sama dla obu.

 

 

U mnie pod tym deklem są tylko 2 śrubki na klucz 11 z zabezpieczeniami nimi reguluje się kąt wtrysku a całość czyli ta tarcza z dziórami i zębatka ma spory luz przód-tył ok 1 cm

Opublikowano (edytowane)

Tak nie powinno byś. Zęby na zębatce są skośne i gdy ona goni wzdłuż osi przekręca ją i zmienia kąt wtrysku. W pokrywce powinna być śruba do dociskania zębatki a pod tymi dwoma śrubami blacha o którą się ta śruba zapiera.

 

http://zapodaj.net/c4adf104cf945.jpg.html

 

To ta blacha. A w pokrywce na środku jest śruba z kontra zakończona szpicem z małym promieniem.

Edytowane przez seweryn20
Opublikowano

Tak nie powinno byś. Zęby na zębatce są skośne i gdy ona goni wzdłuż osi przekręca ją i zmienia kąt wtrysku. W pokrywce powinna być śruba do dociskania zębatki a pod tymi dwoma śrubami blacha o którą się ta śruba zapiera.

 

 

U mnie tak nie ma,czy ta śruba ma kulkę na końcu w miejscu styku z blachą?

nigdzie w sieci nie moge znależć do kupna tego dekielka ze śrubą

Opublikowano

Możesz nie kupić tego dekla. masz w okolicy spawacza który spawa aluminium? Zrobić podkładkę alum. bez otworu o gtubości 5 mm i przyspawać na środku pokrywki. Potem tokarz niech nawierci i zrobi gwint ja wiem M12. Sruba jest do szpica a koniec jest zakończony na kształt kilki o promieniu może R2mm.

Opublikowano

Tak nie powinno byś. Zęby na zębatce są skośne i gdy ona goni wzdłuż osi przekręca ją i zmienia kąt wtrysku. W pokrywce powinna być śruba do dociskania zębatki a pod tymi dwoma śrubami blacha o którą się ta śruba zapiera.

 

http://zapodaj.net/c...4cf945.jpg.html

 

To ta blacha. A w pokrywce na środku jest śruba z kontra zakończona szpicem z małym promieniem.

 

Dzięki,już znam przyczyne tej nierównej pracy,teraz musze tylko znaleść dekielek i taką blachę,a tak na marginesie to jaka ona jest gruba?

Opublikowano

Koledzy a może na tą nierówną pracę ma wpływ przepustowość ukł wtryskowego?

W instrukcji napraw pisze coś o kompletowaniu przewodów paliwowych i wtryskiwaczy o jednakowej przepustowości do montazu na jednym silniku

Opublikowano

Koledzy a czy na nierówną pracę może mieć wpływ to że króćce z których wychodzi paliwo z pompy pod ciśnieniem to jeden z nich ma otwór o mniejszej średnicy niż pozostałe,czy jakbym chciał wymienić ten inny króciec to czy przy wykręcaniu go nic mi tam nie wystrzeli w górę i czy nie zmienię ustawienia pompy?

Opublikowano

Panowie udało się,zaczołem od najtańszego elementu czyli od przewodów wyskiego ciśnienia,bo stare były z różnych kompletów-2 zmienione z powodu przecieków,kupiłem komplet przewodów w techrolu za 42zł i ciągnik chodzi równo,jestem zaskoczony że taki detal wpływa aż tak istotnie na pracę silnika

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez AgrostokParczew
      Witam, mam na magazynie kilka czapek oryginalnych Belarus, ciepłe obszyte od środka, jakby ktoś był zainteresowany proszę dzwonić pod 516-220-311 


    • Przez Kulik
      Witam tak jak w temacie w jaki sposób inżynierowie ustalili ciśnienie na siłownik od womu ?? czy ktoś ma taką wiedzę ? proszę nie pisać że ciśnienie wstala króciec wkręcony w monoblok bo sprawdziłem i jest to nieprawdą jedynie co to on utrzymuje stałe ciśnienie na wolnych obr,podejrzewam że musi być coś w rozdzielaczu z elektrozaworami bo przecież ciśnienie idzie bezpośrednio z pompy i w rozdzielaczu zmniejszą może przez jakiś zaworek czy coś.Czekam na ciekawe pomysły
    • Przez Phosgen
      Cześć, wałkowany temat, do kupienia ciągnik w niewielkich pieniadzach.
      Niemam doświadczenia w tego typu maszynach ile według Was mógłby kosztować (chce go po prostu kupić) i proszę o wyrozumiałość pierwszy raz na forum  silnika nie słyszałem, dużo wycieków taki standard rusin 😁


    • Przez kukum
      Witam znalazłem coś takiego https://www.agroinform.com/pl/rynek-arkusz-danych/czesc/czesci-do-ciagnikow/zestaw-do-konwersji-mechanicznej-blokady-mechanizmu-roznicowego-mtz/h_7470875 I interesuje mnie właśnie taka blokada bo powiem szczerze ze nie chce mi się walczyć już z moja oryginalna , myślałem nad pneumatyka nawet ale znalazłem coś takiego jak mechaniczna blokada na dźwigienkę i pytanie moje jest takie czy udało się komuś to ściągnąć z Węgier bo ja nie mogę się wgl z gościem skontaktować 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v