Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

Według mnie ten filmik pokazuje kiepskiego operatora, wybrał za niski bieg tak ze ciagnik nie miał na czym sie rozpędzić z ta przyczepa. Nawet dymku nie puścił. Mnie zawsze uczono ze z ładunkiem startuje sie z takiego biegu jakim orzemy a nie sadze ze ten koleś tak wolno orze bo ten ciagnik ledwo sie toczy.

Opublikowano

Ten filmik  pokazuje prawdę, a nie kiepskiego operatora.  Tu operator nie miał szans inaczej ruszyć. Zbyt niski bieg nie wybrał, na innym by wcale nie ruszył, z  braku siły.

Ja mam Wieltona 12T i NH T5060, czyli 105 km  z gazem może jakieś 115-120 km  i mogę coś powiedzieć o pełnej przyczepie zboża w polu. Ruszyć nią pełną to tylko na ścieżkach, bo jak zawracam  na polu i muszę zjechać z ścieżek to modle się żeby nie staną.

Po asfalcie z pełną  to więcej niż 35 nie ma szans osiągnąć, po założeniu LPG  dawał rady  pod 40, ale po 15 km drogi z  pola do domu włączył mi się alarm i musiałem stać żeby ostygł, bo przegrzał się, chwycił za wysoką tęmperature na silniku.

 

.Więc przemek spytaj sie sąsiada do jakiej prędkości rozpędzi się max z tym zestawem pełnym po drodze, i jak osiągnie ponad 35 km, jak osiągnie, to nie chce mu się s..ać po gaciach bo ciągnik nie zachowuje trakcji na drodze.

Bo jak miałem z 24-26 ton ładunku ale Wieltona Tandem i HL 8011 to 28 nie przekraczałem, bo strach w oczy zaglądał, ciagnik nie trzymał trakcji za lekki, a waży ponad 5 ton.

 Na wWieltona 12 T wchodzi 14 ton pszenicy, i to dla ciągnika 110 km jest optymum, nie nma co przesadzać  z wiekszą.

Opublikowano

Mój sąsiad sam widziałem jak dwie naładowane 10 wielton i hl wyciągał z pola zasypane pszenzytem, co prawda stał rownolegle do drogi ale na hl tez trochę wchodzi z nadstawka. Pamietam jak 360 targałem z pola 2 d47 z nadstawkami tak ze wchodziło na nie po 6 ton i wyjeżdżałem a gdzie 60 a taki zetor ale z takim zestawem zawsze sie ustawiałem na wprost do drogi i zostawiałem sobie miejsce zeby sie rozpędzić jak trzeba było bruzdę pokonać.

Opublikowano (edytowane)

Właśnie, jak się odpowiednio ustawisz to i wyciągniesz, na prosto to po polu pójdzie, ale zakręć z pełną to już zaczyna być problem, bo ja kiedyś Case MX 150 km z dwoma Wieltonkami  12t  przy nawracaniu na polu stanołem, a nie były dosypane do końca, brakowało z 3 tony, więc miały z  21 t  ładunku, po prostu  przyczepy w polu siadły.

 Musiałem rozczepiać, potem ustawiłem się ładnie, dosypałem i wyjechałem. Ale największy problem przy nawracaniu na polu.

 Po polu owszem wyciągniecie, ale spróbujcie   taką pojechać 40 km/h, Zetorem w porywach osiąga 25, więc tu nie ma  do czego porównywać, bo problem zaczyna się ponad 30 km/h. A nie daj boże niech będą  jakieś luzy na skręcie, czy dyszlu.

Ja z opryskiwaczem który po zalaniu waży prawie 8 ton nie przekraczam 35 km, a jak mam RSM to waży z 9 ton to max 30 km.

Owszem z ta przyczepą Zetorek da sobie bez problemu rady, ale jak dla mnie to jest optymum i kierowca musi mieć olej w  głowie i porządne hamulce.

Edytowane przez tomek73
Opublikowano

jak jeszcze nie kupiłeś to podpowiem ci że u mnie ten 11441 jeździ z pronarem pt610 wchodzi na nią 12t pszenicy + masa przyczepy lekko ponad 4t i na szosie powiem ci ze jest akurat wiekszej bym nie chciał bo u mnie gory sa a wczesniej z ta przyczepa jezdził 10540 to na sciernisku z pełna trzeba było czasem powalczyc zeby z wyjechac a pod jedną góre to ledwo wyjechałem silnik dawał rade ale koła zaczynały sie slizgac na asfalcie wiec nie ma żartów a 10540 niewiele jest lżejszy od 11441

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez krzysiekwm90
      opinie na temat ciągnika

      piście

    • Przez jeziosky
      Witam! Mam taki temat do dyskusji;  Oringi na tulejach w Zetorach. Wiadomo że dość często padają w Zetorach uszczelnienia tulei silnikowych.  Jak myślicie dlaczego tak jest? Z mojego doświadczenia, dość skromnego bo dotyczącego tylko dwóch Zetorów wydaję mi się  że oringi są dość luźno pasowane. Tuleje z nowymi uszczelniaczami wpadają w blok właściwie pod swoim ciężarem. Co ciekawe nowe oringi powinny mieć wymiar katalogowy 104x4,2  a mierząc je  mają max 4,0 mm.  Czy ma ktoś doświadczenie z zastosowaniem  innych  uszczelniaczy silikonowych ale grubszych np. 4,4?
    • Przez matixtex
      Witam, posiadam Zetora 9540. Przeciekał mi siłownik pomocniczy, wymieniłem uszczelniacze, ale dalej cieknie. Chcę go wymienić na nowy ale pan w sklepie powiedział mi że są 2 rodzaje jedne o skoku 300 drugi o skoku 280.  mówił że zakładają teraz te krótsze bo są lepsze . Wymieniał ktoś u siebie? Jak założę 280( bo mój miał 300)wszystko będzie grało czy coś się upierniczy?
    • Przez wesley
      Witam, mam problem z mocowaniem dźwigni rewersu. Tulejka w której osadzona jest dźwignia była trzykrotnie spawana i znów się urwała. Myślę żeby wymieniać całe obramowanie na nowe bo ciężko będzie to pospawać ale nie wiem czy można to kupić nie znam numeru w katalogu. Może ktoś miał z tym do czynienia i mógł mi pomóc byłbym wdzięczny. 


    • Przez Kuba1302
      Witam, potrzebuję założyć lampy ostrzegawcze w Zetorze Forterra 11741. Tak więc przychodzę z zapytaniem jak macie je zamontowane bo ja kupiłem go bez lamp i niewiem jak je założyć żeby niedziurawic kabiny.
      Ps. Będę wdzięczny za zdjęcia i porady 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v