Skocz do zawartości
mlodyrolnik1213

zetor forterra 11441 + przyczepa wielton 12 ton

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Zetor

Witam

Posiadam ciągnik ZETOR FORTERRA o mocy 110 km, teraz planuje kupić do niego przyczepę WIELTON 12 ton dwuosiową (nie tandem).  Moje pytanie to: czy poradzi sobie z nią?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

przemek28_28    41

Według mnie ten filmik pokazuje kiepskiego operatora, wybrał za niski bieg tak ze ciagnik nie miał na czym sie rozpędzić z ta przyczepa. Nawet dymku nie puścił. Mnie zawsze uczono ze z ładunkiem startuje sie z takiego biegu jakim orzemy a nie sadze ze ten koleś tak wolno orze bo ten ciagnik ledwo sie toczy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    189

Ten filmik  pokazuje prawdę, a nie kiepskiego operatora.  Tu operator nie miał szans inaczej ruszyć. Zbyt niski bieg nie wybrał, na innym by wcale nie ruszył, z  braku siły.

Ja mam Wieltona 12T i NH T5060, czyli 105 km  z gazem może jakieś 115-120 km  i mogę coś powiedzieć o pełnej przyczepie zboża w polu. Ruszyć nią pełną to tylko na ścieżkach, bo jak zawracam  na polu i muszę zjechać z ścieżek to modle się żeby nie staną.

Po asfalcie z pełną  to więcej niż 35 nie ma szans osiągnąć, po założeniu LPG  dawał rady  pod 40, ale po 15 km drogi z  pola do domu włączył mi się alarm i musiałem stać żeby ostygł, bo przegrzał się, chwycił za wysoką tęmperature na silniku.

 

.Więc przemek spytaj sie sąsiada do jakiej prędkości rozpędzi się max z tym zestawem pełnym po drodze, i jak osiągnie ponad 35 km, jak osiągnie, to nie chce mu się s..ać po gaciach bo ciągnik nie zachowuje trakcji na drodze.

Bo jak miałem z 24-26 ton ładunku ale Wieltona Tandem i HL 8011 to 28 nie przekraczałem, bo strach w oczy zaglądał, ciagnik nie trzymał trakcji za lekki, a waży ponad 5 ton.

 Na wWieltona 12 T wchodzi 14 ton pszenicy, i to dla ciągnika 110 km jest optymum, nie nma co przesadzać  z wiekszą.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Slevyn    25

ja targam Forterra 135 dwie przyczepy lacznie 22tony i dymka nie pusci to co jednej 12tki nie pociagnie no co wy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
przemek28_28    41

Mój sąsiad sam widziałem jak dwie naładowane 10 wielton i hl wyciągał z pola zasypane pszenzytem, co prawda stał rownolegle do drogi ale na hl tez trochę wchodzi z nadstawka. Pamietam jak 360 targałem z pola 2 d47 z nadstawkami tak ze wchodziło na nie po 6 ton i wyjeżdżałem a gdzie 60 a taki zetor ale z takim zestawem zawsze sie ustawiałem na wprost do drogi i zostawiałem sobie miejsce zeby sie rozpędzić jak trzeba było bruzdę pokonać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    189

Właśnie, jak się odpowiednio ustawisz to i wyciągniesz, na prosto to po polu pójdzie, ale zakręć z pełną to już zaczyna być problem, bo ja kiedyś Case MX 150 km z dwoma Wieltonkami  12t  przy nawracaniu na polu stanołem, a nie były dosypane do końca, brakowało z 3 tony, więc miały z  21 t  ładunku, po prostu  przyczepy w polu siadły.

 Musiałem rozczepiać, potem ustawiłem się ładnie, dosypałem i wyjechałem. Ale największy problem przy nawracaniu na polu.

 Po polu owszem wyciągniecie, ale spróbujcie   taką pojechać 40 km/h, Zetorem w porywach osiąga 25, więc tu nie ma  do czego porównywać, bo problem zaczyna się ponad 30 km/h. A nie daj boże niech będą  jakieś luzy na skręcie, czy dyszlu.

Ja z opryskiwaczem który po zalaniu waży prawie 8 ton nie przekraczam 35 km, a jak mam RSM to waży z 9 ton to max 30 km.

Owszem z ta przyczepą Zetorek da sobie bez problemu rady, ale jak dla mnie to jest optymum i kierowca musi mieć olej w  głowie i porządne hamulce.

Edytowano przez tomek73

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jacek23    2

Tu jest przykład braku oleju w głowie.

Edytowano przez Jacek23

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ZetorPower    0

jak jeszcze nie kupiłeś to podpowiem ci że u mnie ten 11441 jeździ z pronarem pt610 wchodzi na nią 12t pszenicy + masa przyczepy lekko ponad 4t i na szosie powiem ci ze jest akurat wiekszej bym nie chciał bo u mnie gory sa a wczesniej z ta przyczepa jezdził 10540 to na sciernisku z pełna trzeba było czasem powalczyc zeby z wyjechac a pod jedną góre to ledwo wyjechałem silnik dawał rade ale koła zaczynały sie slizgac na asfalcie wiec nie ma żartów a 10540 niewiele jest lżejszy od 11441

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krzysztofz14    14

Ja takim zetorem ciągam przyczepę samochodową 20ton mc/15t ładunku i sobie radzi bez problemu po płaskim na ostatnim biegu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez Szymekrolnik912
      Wie może ktoś jaki jest schemat zmiany biegów w zetorze
    • Przez krzysiekwm90
      opinie na temat ciągnika

      piście

    • Przez damian513
      Witam parę miesięcy temu zakupiłem ciągnik zetor proxima power 95 z 2010 roku  i chciałbym zamontować do niego ładowacz czołowy ale jakiś z tańszej półki i dobrej jakości. W gospodarstwie pracuj do ciężkich prac ładowarka teleskopowa . Tur miał by służyć do ładowania bel na polu. Dalsze trasy po siano , ładowanie big bag z nawozem na polu czyli takie lekkie prace. Jaki ładowacz czołowy waszym zdaniem był by dobry ? A jak są te nowe tury po 10,000 tyś  to te konsole pasują do tura czy to dorabiają jak to jest dokładnie ? 
    • Przez tomi382
      czy ma ktos nową proxime z adblue? Na ile wystarcza pełny zbiornik ad Blue? jak z awariami tego systemu?
    • Przez 7613farmer
      Witam wszystkich forumowiczow prosze o porade, otoz posiadam od nowosci ciagnik Zetor Proxima 8441 w ktorym problemem jest stale przeciekajaca nagrzewnica.
      Pierwsza oryginalna jak dotad wytrzymała najdłuzej - 4lata. Kupiłem druga,polska- nie chinska,ktora wytrzymala jakies pol roku. Jeszcze na gwarancji ja oddalem i po długim okresie oczekiwania wkoncu wymienili mi na nowa,ktora zamontowalem i działala jakiś miesiac az tu wczoraj wsiadam a tu woda leje mi sie po głowie. Pomozcie co moze byc powodem,czy wszystkie nagrzewnice sa wadliwe, czy to jakas wada konstrukcyjna traktora? Jak narazie wybieram sie zareklamowac ta trzecia -tez jeszcze jest na gwarancji. I co - macie jakis pomysł?
×